Informacje

23.04.2013 12:32 wykonawca metra rozmawia z kolejarzami

Metro Stadion Narodowy
bez połączenia ze stacją PKP?

SERWISY:

Ważą się losy przejścia podziemnego ze stacji metra Stadion Narodowy do pobliskiego przystanku kolejowego. Kolejarze nie chcą się zgodzić na harmonogram zaproponowany przez wykonawcę II linii, który oznaczałby zamknięcie linii średnicowej na 4 miesiące.

Chodzi o jedno z planowanych wejść na powstającą stację centralnego odcinka II linii metra. Miałoby się znaleźć przy budynku dworca Stadion, po drugiej stronie nasypu kolejowego. Aby przejście podziemne powstało, wykonawca metra musi przekopać się pod torami kolejowymi.

Kolejarze mówią "nie"

W połowie marca informowaliśmy, że wykonawca chciałby na cztery miesiące zamknąć linię średnicową, aby wykonać potrzebne prace. Na to nie godzą się kolejarze.

– Wstrzymanie ruchu w tym miejscu oznacza dla setek tysięcy pasażerów ogromne utrudnienia – tłumaczy Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.

Kolejarze zaproponowali, by prace wykonać w czasie wakacyjnego remontu linii średnicowej. Ale dla wykonawcy metra to nierealny termin.

Rozmowy trwają

Sytuacja  jest patowa. Inwestor - Metro Warszawskie - oczekuje od AGP Metro wybudowania tunelu. Wykonawca szuka rozwiązania, na które zgodzą się kolejarze.

- Trwają rozmowy z kolejarzami. Analizujemy różne warianty, ale też i alternatywne dla tunelu rozwiązania - wyjaśnia enigmatycznie Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy metra.

Jak podkreśla, jego firma ma tylko znaleźć kompromisowe rozwiązanie bądź alternatywę dla planowanego tunelu. - Ostateczną decyzję podejmie inwestor, czyli Metro Warszawskie - zaznacza Witczyński.

Co na to metro? - Na razie zostaliśmy poinformowani, ze nasz wykonawca prowadzi rozmowy z PKP - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy metra.

Ale dwa lata temu miasto już raz ustąpiło i zrezygnowało z budowy bezpośrednich wyjść z metra na dwa podmiejskie perony stacji PKP. Czy będzie kolejne ustępstwo?

- Żadne decyzje z tej sprawie nie zapadły. Tunel jest w kontrakcie i oczekujemy, że powstanie. Czekamy na finalizację rozmów z kolejarzami, dopiero wtedy będziemy podejmowali ewentualne decyzje, co do przyszłości tunelu – precyzuje Malawko.

Peron dla III linii

Stadion ma być jedyną stacją na centralnym odcinku II linii metra, gdzie do poziomu peronów będą docierały promienie słońca. Do sąsiadującego ze stacją Stadionu Narodowego mają nawiązywać motywy sportowe plan przewiduje np. rysunki biegaczy oraz koszykarzy.

Kubatura całej stacji to 105 tys. metrów sześciennych. Ziemię z niej musiało wywozić ok. 11 tysięcy ciężarówek. Będą tu dwa perony, bowiem ze Stadionu od linii w kierunku Bródna w przyszłości mają odchodzić tory na Gocław. Stacja jest głęboka na 14 metrów (do poziomu główki szyny).

bf/roody

BUDOWA STACJI STADION:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • no name

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 23:31 ~no name

    Ci z AGP to sa cwaniaki jakich mało sam pamiętam jak na jednym z pierwszych spotkań Scalione, Bizzi i Tuncer mówili że dla nich taki tunelik pod nasypem to pikuś... że nie takie rzeczy już robili... i co teraz zapomnieli jak to się robi? a przecież już z jednego elementu projektu komitet sterujący pod kierownictwem HGW się wycofał... Może nie wszyscy pamiętają ale nie dalej jak półtora roku temu komitet sterujący wycofał się z krótkich odcinków tuneli mających biegnąc pod nasypem i łaczyć bezpośrednio stacje metra stadion narodowy z peronami stacji PKP warsawa stadion! i też mialo sie dać wykonać.
    A juz tak na marginesie i poza cała dyskusją ciekaw jestem co na to Pan Anrzej Chołdzyński... przecież C14 i te tunele pod koleją to jego "dziecko"...???

  • dap

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 20:03 ~dap

    kolejarz~kolejarz

    A co stoi na przeszkodzie, żeby zrobić tą część przejścia podziemnego, która wymaga zamknięcia trasy średnicowej w czasie, gdy będzie ona faktycznie zamknięta? Następnie zabezpieczenia gotowego fragmentu tunelu, a później otwarcie go, gdy już wykonawca metra będzie gotowy, żeby zrobić drugą część? Chyba tylko typowo polskie rozumowanie. Nie da się zrobić czegoś logicznie, trzeba jak najbardziej nielogicznie myśleć i działać. Jakoś tunel łączący stację metra i stację kolejową Dworzec Gdański się udało zrobić na dwie raty.



    Problem jest taki, że wykonawca tego tuneliku potrzebuje na jego budowę znacznie więcej czasu niż będzie trwało tegoroczne zamknięcie. Poza tym chcą zamknąć na raz wszystkie 4 tory! To jakiś nonsens! Mamy 21 wiek i nie mamy technologii budowy niskiego tunelu pod nasypem bez zamykania wszystkiego na kilka miesięcy?

  • gaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 14:18 ~gaz

    Znów jakaś prowizorka się szykuje. Ma być projektowane połączenie i tyle!!! Dlaczego nie można zrobić połączenia w czasie remontu linii PKP a póxniej metro się podepnie pod te połączenie!!

  • Yahim

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 11:03 ~Yahim

    Od kiedy PKP interesują mieszkańcy i pasażerowie (ich klienci)? Jak sami, to zamykają linie średnicową już któryś raz z kolei. Nie przejmując się zbytnio. W wakacje będzie tak samo. Już raz PKP PLK się popisało profesjonalizmem i jako jedyny najmądrzejszy, nie rozmawiając z przewoźnikami (też ich klientami) dokonał remontu tunelu średnicowego, do którego nie mieściły się nowiutkie piętrowe wagony KM. Ignorancja i brak zdroworozsądkowego myślenia w PKP są nagminne i przerażające. Kolejnym idiotycznym pomysłem było (na szczęście było) stawianie ekranów akustycznych wzdłuż torów na całym Powiślu.
    Dobrze zorganizowany węzeł przesiadkowy na Stacji Stadion będzie napędzał klientów również PKP. Tym bardziej, że odnoga metra na Gocław prędzej, czy później powstanie. Cały ruch pasażerów z Pragi Południe, Północ i z miejscowości podwarszawskich na Wschód oraz z lewobrzeżnej Warszawy będzie mógł łatwo, w jednym miejscu się przesiąść. Utrudnianie rozwoju Warszawy dla kolejnych pokoleń tylko dlatego, żeby nie zamykać teraz linii średnicowej na cztery miesiące jest idiotyczne. PKP ma już przecież wielokrotnie wprowadzany system zmian i objazdów linii średnicowej. Są w tym doświadczeni. Istnieje jeszcze kolejowa część mostu Gdańskiego. Można go wykorzystać bardziej niż jest to obecnie.
    Nie mogłem się powstrzymać od krytyki PKP bo szlag mnie trafia jak czytam takie rzeczy. Tym bardziej, że już w podobny sposób "skopali" stację Warszawa Gdańska.

  • kolejarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 10:43 ~kolejarz

    A co stoi na przeszkodzie, żeby zrobić tą część przejścia podziemnego, która wymaga zamknięcia trasy średnicowej w czasie, gdy będzie ona faktycznie zamknięta? Następnie zabezpieczenia gotowego fragmentu tunelu, a później otwarcie go, gdy już wykonawca metra będzie gotowy, żeby zrobić drugą część? Chyba tylko typowo polskie rozumowanie. Nie da się zrobić czegoś logicznie, trzeba jak najbardziej nielogicznie myśleć i działać. Jakoś tunel łączący stację metra i stację kolejową Dworzec Gdański się udało zrobić na dwie raty.

  • zzz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 10:30 ~zzz

    to nie robić tam stacji, po co tam stacja?, jedna jest po co druga

  • Zwolennik metra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 10:14 ~Zwolennik metra

    nikt~nikt

    @mieszkankaGoclawia
    Metra na Pradze Płd. nie będzie w najbliższej (ok. 30 lat) przyszłości. Na Gocław wybudowany zostanie tramwaj.


    Po co komu tramwaj? Dla 60 tys. mieszkańców Gocławia? Chory pomysł, który niektórzy bez sensu forsują. Tylko metro jest w stanie przewieźć tysiące ludzi bez paraliżu ul. Waszyngtona i Saskiej Kępy.

  • realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 09:20 ~realista

    po co kopać tunel pod nasypem!?
    nie można zrobić wejścia po tej stronie po której jest stacja metra? przecież wtedy nie będzie potrzebny tunel!!
    wystarczy wyjście obok nasypy i trochę dachu!!!

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 07:09 ~abcd

    niech wyciągną 1 tarczę na wierzch, postawią w poprzek nasypu kolejowego i wykonanie przejścia potrwa JEDEN DZIEŃ

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2013 22:27 ~asd

    na goclaw w przyszlosci hahaha ciekawe kiedy za 10-15-20lat ? masakra

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »