Informacje

10.08.2015 06:00 w poniedziałek otwarcie ofert

Metro pojedzie w głąb Woli i na Targówek. Kto je zbuduje?

SERWISY:



W poniedziałek dowiemy się, kto i za ile chce zbudować kolejnych sześć stacji II linii metra. Na te informacje czekają w szczególności mieszkańcy Woli, Pragi Północ i Targówka, bo to w ich dzielnicach mają powstać następne przystanki podziemnej kolejki.

- W poniedziałek o godz. 13 w siedzibie Metra Warszawskiego nastąpi otwarcie ofert w przetargu na budowę kolejnych odcinków II linii metra w kierunku wschodnim i zachodnim - przekazał w rozmowie z tvnwarszawa.pl Paweł Siedlecki z biura prasowego spółki. - Poznamy wtedy liczbę firm, które zgłosiły się do przetargu i zaproponowane przez nie ceny - dodaje.

To nie oznacza, że od razu dowiemy się, kto wygrał przetarg. Metro Warszawskie będzie musiało jeszcze zweryfikować oferty. Dopiero później nastąpi wybór wykonawców.

Termin otwarcia ofert przekładano już dwa razy. Ostatnio 31 lipca. - Ostatnio termin został przełożony z uwagi na procedury przetargowe. Wcześniej dostaliśmy też wnioski od wykonawców o przedłużenie terminu - wyjaśnia Siedlecki.

6 nowych stacji, czyli 3+3

Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych stacji podziemnej kolejki - po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego - w październiku 2014 r. Każda firma mogła złożyć ofertę na budowę jednego odcinka.

Ze stacji Rondo Daszyńskiego wgłąb Woli wybudowane zostanie ok. 3,4 km tuneli metra. Planowane stacje to:

- Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską;

- Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny;

- Księcia Janusza pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

Z kolei od Dworca Wileńskiego dalej w głąb Pragi Północy i na Targówek powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:

- Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej;

- Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego;

- Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Termin na 2019 r.

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km.

Według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy. Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że "jeżeli udałoby się podpisać umowę w połowie 2015 r., to w 2018, pierwszej połowie 2019 r., jeżeli wszystko by dobrze przebiegało, powinna być gotowa ta budowa".

Tę datę potwierdza Metro Warszawskie: - Nie mamy żadnych informacji o możliwym przesunięciu tego terminu. Rok 2019 jest jak najbardziej aktualny - zapewnia Siedlecki.

Protesty i węzły spacerowe

Rozbudowa budzi sprzeciw części mieszkańców. Czego obawiają się mieszkańcy? Pojechaliśmy do nich z kamerą. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Jak pisaliśmy już w czerwcu, metro i kolejarze nie do końca skoordynowali projekty rozbudowy metra i budowy nowej stacji kolejowej przy Stalowej.  Na linii obwodowej powstanie przystanek PKP Warszawa Stalowa. Perony będą po obu stronach torów, wzdłuż supermarketu i jego parkingu. Niestety, będą oddalone o kilkaset metrów o stacji metra przy Szwedzkiej i przy Pratulińskiej.

>>>Więcej o sprawie przeczytasz tutaj<<<

3+2, czyli Bemowo i Zacisze

Według planów ratusza, w 2022 roku ma zakończyć się budowa trzech ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły: Zacisze, Kondratowicza i Bródno, a także dwóch kolejnych na lewym brzegu: Wola Park i Powstańców Śląskich.

Mieszkańcy Zielonej Białołęki i okolic zbierają przez internet podpisy pod petycją dotyczącą zmiany lokalizacji ostatniej stacji II linii metra. - Udałoby się zapobiec paraliżowi Bródna i stworzyć dogodny węzeł przesiadkowy, służący nie tylko naszej dzielnicy, ale również mieszkańcom Ząbek, Zielonki i Marek - argumentują.


Tak otwierano centralny odcinek drugiej linii metra:


jk/jb/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2015 08:26 ~sawa

    Słoiki najbardziej naciskają na rozbudowę metra na krańce stolicy. Tam taniej kupili mieszkania i martwią się teraz, że zbyt długo jadą do centrum, do pracy, do szkoły.

  • spoke

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 18:35 ~spoke

    Przydałoby się metro na Włochach i Ursusie. Tylko nie mówcie mi, że mamy pociągi, bo różnica między metrem co 3-5 minut, a pociągiem co 20-30 (z dodatkowymi atrakcjami w postaci ruletki "przyjedzie czy nie przyjedzie" czy komunikatów w rodzaju "pociąg Kolei Mazowieckich zwiększył opóźnienie do około 40 minut", itd) jednak jest. Tak samo komunikacja autobusową, z jazdą ~40 minut do centrum (przyspieszone może i jadą szybciej, ale są puszczane w zdecydowanie zbyt małych ilościach, a normalne nie mogą, na przykład, korzystać z wiaduktów na Jerozolimskich, ze względu na przystanki "na żądanie", żeby lenie z korpo nie musieli nadkładać 15 metrów do następnego przystanku).

    Może moje wnuki doczekają czasu, kiedy będzie można dojechać do pracy/szkoły w 30 minut, zamiast 1,5 godziny, z 5+ przesiadkami.

  • Ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 14:53 ~Ola

    miejscowy~miejscowy

    Kabaty to część Warszawy. Ich rozwój wynikał z dostepności metra tak samo jak na Młocinach. Ale pierwsza linia ( obecnie ślepo zakónczona na Kabatach) mogła być puszczona pod lasem kabackim do Puławskiej i wtedy mielibyśmy jeszcze szybszy rozwój Piaseczna. Tylko co to daje mieszkańcowm Wawy?
    Chodzi o to by zagęszczać regiony Warszawy a nie peryferia. I nic nie mam do mieszkańców Białołęki, oni tak to sobie wybrali i teraz musza z tym żyć.


    Przecież Kabaty to wieś... Sorry jak była budowana tam stacja to były pola, a na Białołęce jest pełno bloków... To właśnie był błąd budować na Kabatach metro... Przez to własnie rozlewa się miasto.


    Białołęka to Warszawa. Pamiętam Kabaty 20 lat temu. Trzy bloki w budowie, do których prowadziła droga z płyt. Ursynów nie wyglądał lepiej niż Tarchomin. Klatki śmierdziały moczem. Więc nie odbieraj ludziom szansy na poprawę warunków. Gdyby ńie metro, to Kabaty byłyby gorsze niż Białołęka, bo brzydsze. Wierz mi , że na Kabatach też jest bardzo dużo przyjezdnych, jak w całej Wawie.

  • jam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 14:17 ~jam

    Agata~Agata

    Ja uważam, że budowa stacji metra Wileńska czy dworzec Gdański nie słuzy warszawiakom tylko przyjeżdzającym do pracy. Jestem z Bródna i chcę aby metro dojezdzało na Bródno. Jak trzeba będę zbierać podpisy. Bródno walczące !!!

    Marszałkowska też służy przyjazdnym, nie da się stworzyć komunikacji tylko dla miejscowych, ewentualnie można zrobić wiekszą dysproporcję w cenach biletów dla swoich i przyjezdnych.

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 14:17 ~Gość

    Czy ktoś mówi, że na Bródno ma nie dojechać metro? Metro na Bródno ma być budowane niezależnie od stacji na Białołęce. Metro powinno służyć ludziom przede wszystkim a nie świecić pustkami jak będzie obecnie jeżeli powstanie tylko stacja na Bródno.

    Agata~Agata

    Ja uważam, że budowa stacji metra Wileńska czy dworzec Gdański nie słuzy warszawiakom tylko przyjeżdzającym do pracy. Jestem z Bródna i chcę aby metro dojezdzało na Bródno. Jak trzeba będę zbierać podpisy. Bródno walczące !!!

  • Agata

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 14:12 ~Agata

    Ja uważam, że budowa stacji metra Wileńska czy dworzec Gdański nie słuzy warszawiakom tylko przyjeżdzającym do pracy. Jestem z Bródna i chcę aby metro dojezdzało na Bródno. Jak trzeba będę zbierać podpisy. Bródno walczące !!!

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 13:55 ~Gość

    Macie pociąg po co wam metro? ZB nie ma nic po za autobusami, które stoją w korkach ;/ Ursus ma super.

    Jola_Skorosze~Jola_Skorosze

    Czuję się potencjalnie oszukana. Obiecano, że metro będzie także na Ursusie. Tak o tym mówi deweloper (strona pokochajursus.pl). A w takim tępie to oni do mojej emerytury metra na Ursus nie doprowadzą, chlip, chlip

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 13:52 ~Gość

    Co jasne? Bo nie rozumiem pod tekstów.

    sgergreg~sgergreg

    Biała łąka - i wszystko jasne.

  • Jola_Skorosze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 13:49 ~Jola_Skorosze

    Czuję się potencjalnie oszukana. Obiecano, że metro będzie także na Ursusie. Tak o tym mówi deweloper (strona pokochajursus.pl). A w takim tępie to oni do mojej emerytury metra na Ursus nie doprowadzą, chlip, chlip

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 13:44 ~Gość

    Obawiam się, że nie wybudują oszukali ludzi. Może Białołęka z Gocławie połączymy siły? Zrobimy petycję o budowę metra na Gocław i naprzemiennie podpiszemy co wy na to?

    wawik~wawik

    A GDZIE METRO NA GOCŁAW?? Stacja przesiadkowa wraz z gotowym peronem na Stacji Metro Stadion już jest więc CO SIĘ STAŁO??

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »