Informacje

26.06.2018 21:46 Co dwie minuty

Metro pojedzie częściej,
ale tylko w środę

SERWISY:

Warszawskie metro sprawdza swoje możliwości. W środę na tory wyjedzie o sześć składów więcej.

W środę w godzinach szczytu metro na pierwszej linii podjedzie na stację co około dwie minuty, a nie tak jak dotychczas co 2 minuty i 20 sekund.

Testy będą prowadzone od godziny 5.40 do 9.30.

42 pociągi

Linię będą obsługiwały 42 pociągi, co ma być testem przed otwarciem kolejnych odcinków drugiej linii podziemnej kolejki.

- Zdajemy sobie sprawę z faktu, że otwarcie kolejnych odcinków M2 może generować zwiększone zapotrzebowanie na przewóz również na linii M1. Z tego też powodu prowadzone testy mają przygotować nas do obsługi większej ilości pasażerów, ale także zweryfikować przyjęte w latach 80. minionego wieku założenia techniczno-eksploatacyjne - mówi Anna Bartoń, rzeczniczka metra.

I jak zapewnia, metro w sytuacjach występowania zdarzeń szczególnych, na przykład pozostawionego bagażu, będzie reagowało dynamicznie.

Problemem w dniu testów może być obrót pociągów na stacjach końcowym. Tam - już teraz - pojawiają się zatory.

Jednak jak wyjaśnia rzeczniczka w dniu testów zaangażowana będzie większa liczba maszynistów.

kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Bartek Wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 21:06 ~Bartek Wawa

    O 20 sekund częściej to żadna różnica nawet się jej nie odczuło

  • Rakol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 14:03 ~Rakol

    anty
    ~anty

    No właśnie - technika na linii pozwoli częściej wypuszczać składy ze stacji, kontrolując ich odległości w tunelu, ale co z czasem przejścia maszynisty z kabiny na jednym końcu składu do drugiej?
    Czy teraz składy będą obsługiwane przez maszynistów "rotujących" - np. na ostatnim przystanku wsiada maszynista-zmiennik do kabiny "końcowej", która stanie się "początkową" po zmianie toru i kierunku a po zawrotce wysiądzie maszynista do tej pory prowadzący skład i będzie czekał na następny pociąg, by znów zasiąść za "sterami" składu? A może maszynista "zawrotkowy" pokieruje składem podczas manewru zmiany toru/kierunku a w tym czasie maszynista "główny" będzie przechodził przez skład? Ale to chyba nie do zrealizowania w ruchu w starych "ruskich" składach ze względu na bezpieczeństwo przy przechodzeniu między wagonikami...


    Czas na pociągi bez maszynisty. Podobno technika od samego początku na to pozwalała - pora na weryfikację tego założenia.


    Klasyczne rozwiązaanie to po dwóch maszynistów manewrowych na każdym krańcu. W momencie wjazu pociągu ze szlaku wchodzą oni do obu kabin i zawracają skład. W tym czasie maszynista szlakowy przechodzi przez długość peronu i po podstawieniu pociagu przez maszynistów manewrowych - odjeżdza na szlak. Takie rozwiązanie działa w wielu systemach metra i pozwala na skrócenie czasu następstwa pociagów nawet do 90 sekund.

  • gośka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 14:03 ~gośka

    W środy co około 2 minuty, w pozostałe dni co 12 minut a po meczach zamknąć wszystkie stacje i puścić komunikację zastępczą. Haha, to byłoby dobre:-D

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 13:14 ~ech

    anty~anty

    No właśnie - technika na linii pozwoli częściej wypuszczać składy ze stacji, kontrolując ich odległości w tunelu, ale co z czasem przejścia maszynisty z kabiny na jednym końcu składu do drugiej?
    Czy teraz składy będą obsługiwane przez maszynistów "rotujących" - np. na ostatnim przystanku wsiada maszynista-zmiennik do kabiny "końcowej", która stanie się "początkową" po zmianie toru i kierunku a po zawrotce wysiądzie maszynista do tej pory prowadzący skład i będzie czekał na następny pociąg, by znów zasiąść za "sterami" składu? A może maszynista "zawrotkowy" pokieruje składem podczas manewru zmiany toru/kierunku a w tym czasie maszynista "główny" będzie przechodził przez skład? Ale to chyba nie do zrealizowania w ruchu w starych "ruskich" składach ze względu na bezpieczeństwo przy przechodzeniu między wagonikami...


    Czas na pociągi bez maszynisty. Podobno technika od samego początku na to pozwalała - pora na weryfikację tego założenia.

  • Bruno Wątpliwy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 12:15 ~Bruno Wątpliwy

    No nie wiem. Już teraz pociągi warszawskiego metra stoją w korkach (wiem, to brzmi absurdalnie), zwłaszcza przy końcach trasy. Na przykład przejazd z Marymontu na Młociny w pewnych godzinach trwa dobre 15 minut, to jest o 1/3 więcej niż autobusem!!!
    Jeśli Metro Warszawskie radykalnie nie usprawni zawracania składów na stacjach końcowych, to zwiększanie częstotliwości kursowania pozostanie tylko na papierze.
    Pytanie czy Metro jest w stanie w ciągu jednej minuty opróżnić wagony z pasażerów, wysadzić z nich wszystkich żuli, pijaków oraz bezdomnych (dziękujemy społecznikom za wpuszczenie meneli biletu do metra!) i odstawić pociąg na tory postojowe, zwalniając miejsce przy peronie dla kolejnego składu (wjazd i zatrzymanie następnego pociągu zajmie drugą minutę)???
    Takie rzeczy to może w Japonii, ale u nas? Jak skłonić pasażerów, żeby szybko i sprawnie opuścili pociąg, skoro metro jest dla nich a nie dla rozkładu jazdy?

  • anty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 09:50 ~anty

    No właśnie - technika na linii pozwoli częściej wypuszczać składy ze stacji, kontrolując ich odległości w tunelu, ale co z czasem przejścia maszynisty z kabiny na jednym końcu składu do drugiej?
    Czy teraz składy będą obsługiwane przez maszynistów "rotujących" - np. na ostatnim przystanku wsiada maszynista-zmiennik do kabiny "końcowej", która stanie się "początkową" po zmianie toru i kierunku a po zawrotce wysiądzie maszynista do tej pory prowadzący skład i będzie czekał na następny pociąg, by znów zasiąść za "sterami" składu? A może maszynista "zawrotkowy" pokieruje składem podczas manewru zmiany toru/kierunku a w tym czasie maszynista "główny" będzie przechodził przez skład? Ale to chyba nie do zrealizowania w ruchu w starych "ruskich" składach ze względu na bezpieczeństwo przy przechodzeniu między wagonikami...

  • Filip

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 08:47 ~Filip

    To nie jest szybciej tylko częściej ;)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »