Informacje

19.10.2012 08:12 radni wysłuchali informacji o awariach

Metro opóźnione o 180 dni?
"Dyskutujemy z wykonawcą"

SERWISY:

Prezes warszawskiego metra przekonuje, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, znajdowania niewybuchów i nieewidencjonowanych urządzeń, pasażerowie mają pojechać centralnym odcinkiem II linii metra w 2014 roku. Z drugiej strony przyznaje jednak, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt.

Na sesji Rady Warszawy prezes Jerzy Lejk przedstawiał informację o awariach na budowie II linii metra. Jego wyjaśnienia, że ekspertyzy geologiczne były przeprowadzone poprawnie, nie przekonały jednak radnych opozycji.

- W mojej opinii awarie były spowodowane złym rozeznaniem geologicznym. Czy inwestor może być pewny, że nie nastąpi kolejna katastrofa? – pytał Maciej Wąsik z Prawa i Sprawiedliwości.

Lejk odpierał zarzuty, na dowód przedstawiając opinię Państwowego Instytutu Geologicznego, z której wynika, że po analizie wszystkich zebranych materiałów, rozeznanie na stacji Powiśle przeprowadzono w stopniu wystarczającym. Co do awarii na budowie stacji przy ul. Świętokrzyskiej- trwa sporządzanie raportu dla instytutu.

180 dni opóźnień

Wątpliwości radnych budził też termin zakończenia budowy. Do tej pory przestoje wynikające z odnalezionych niewybuchów i awarii trwały już 180 dni. – Nikt nie ma wątpliwości, że termin zakończenia prac zostanie aneksowany – mówił radny Jarosław Krajewski z PiS.

- Dyskutujemy z wykonawcą, jak wpłynie to na prowadzone prace i na cały kontrakt. Do tej pory roszczenia nie zostały jednak zgłoszone – zastrzegał Lejk.

To, że budowa się opóźnia, potwierdzają jednak zmiany w budżecie również przyjete na czwartkowej sesji. Radni przesunęli 240 milionów złotych z tego roku na kolejne lata inwestycji rozpisanej do 2014 roku.

Jezdnia już podparta

Radnych interesowały również postępy w usuwaniu awarii na stacji Powiśle. – Zakończenie prac w terminie 2-4 miesięcy od daty awarii jest wciąż aktualne – mówił Lejk.

Zdaniem dyrektora, do rozwiązania sa trzy problemy. Pierwszy z nich to podparcie jezdni Wisłostrady. To zostało już zrobione. – Pozostaje rozwiązanie dwóch problemów: jak budować łącznik stacji po podparciu Wisłostrady i jak zabezpieczyć stację i tunel, by już nigdy nie doszło do awarii – mówił Lejk.

wp/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2013 11:04 ~ktoś

    MeloMan~MeloMan

    'Zdaniem dyrektora, do rozwiązania sa trzy problemy. Pierwszy z nich to podparcie jezdni Wisłostrady. To zostało już zrobione. – Pozostaje rozwiązanie dwóch problemów: jak budować łącznik stacji po podparciu Wisłostrady...'

    He he. Współczuję biednemu wykonawcy. To tak jak gdybym malował mieszkanie, musiał odsunąć regały i zastawić nimi drzwi. A potem zastanawiać się jak wejść do środka, żeby pomalować ;). Całym sercem jestem z Wami, mimo tego, że z drugiej nitki metra będę korzystał rzadziej niż z pierwszej, czyli pewnie raz-dwa na rok.

  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 13:15 ~xyz

    Przedyskutujcie z wykonawcą, w pierwszym rzędzie badanie alkomatem przed i po zakończeniu pracy przez "fachowców". Zachodni wykonawcy tak robią i nie mają przykrych niespodzianek.

  • temida

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 12:02 ~temida

    ...jak ktoś jest taki pewien, że choć sie zawaliło to i tak jest o.k. to niech POKAŻE W CAŁOŚCI(bo jak na razie jest: "mam ale (nie pokażę)", "proszę mi wierzyć", "zapewniam" itd itp) na temat "awarii" pod tunelem wislostardy....albo najlepiej wszystkie pięć opinii : ITB, IBDiM, PIG, PW i Geoteko. Oczywiście wcześniej niech powie, które z tych instytucji robiły przed "awarią" opinie na zlecenie wykonawcy - da to jasbny pogląd na przyczynę ewentualnych rozbiezności wśród naukowców...

  • Warszawsiok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 21:23 ~Warszawsiok

    Nie o 180 dni tylko 18 lat !!!

  • Light filter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 17:15 ~Light filter



    www~www

    Ciekawe ile problemow bedzie jak wejda pod Wisle... gdyby nie mogli wyjechac na powierzchnie przed rzeka, mostem na druga strone i znow pod ziemie. W ilu stolicach europejskich bylem to chyba 1 raz jechalem metrem pod rzeką, a zawsze nad. Da sie, ale po co, skoro mozna trudniej?
    ewa~ewa

    Pierwszy raz włączyłes internet? Było już wiele wyjaśnień na ten temat. Rzeka jako taka nie stanowi problemu, most i wiadukty i wejście tunelu na Pradze powodowałyby masę wyburzeń po obu stronach Wisły, konieczność wykupu gruntów i budynków i bardzo duże problemy techniczne z wyjściem kolejnego tunelu ze skarpy.
    No i widok Powiśla oraz warunki zamieszkania z czwartym mostem na odcinku kilkuset metrów byłby nie do zaakceptowania.
    Czytacz postów~Czytacz postów


    No to poczekajmy na wyburzenia powstałe wskutek np. tego, że ruch podziemny spowoduje drgania i naruszenie pokładów gruntu, nieszczelności w strukturze gleby, osuwiska, wyrwy, wybicia kurzawki, zapadliska, pęknięcia i zarysowania powierzchniowo-głębinowe oraz uszkodzenia budynków. Pomyślałaś może o tym, że metro jest źródłem wstrząsów i wytwarzania się fali uderzeniowej? Ciekawe jak to będzie wyglądało na Powiślu i na Pradze.

    Ciekawe, w jakim to mieście w Europie jechałeś metrem POD rzeką ? Ja i owszem, w Londynie. Gdyby mi nie powiedzieli, że jesteśmy pod Tamizą, nie wpadłbym na to, bo suchutko, nic nie przecieka.

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 17:00 ~MeloMan

    'Zdaniem dyrektora, do rozwiązania sa trzy problemy. Pierwszy z nich to podparcie jezdni Wisłostrady. To zostało już zrobione. – Pozostaje rozwiązanie dwóch problemów: jak budować łącznik stacji po podparciu Wisłostrady...'

    He he. Współczuję biednemu wykonawcy. To tak jak gdybym malował mieszkanie, musiał odsunąć regały i zastawić nimi drzwi. A potem zastanawiać się jak wejść do środka, żeby pomalować ;). Całym sercem jestem z Wami, mimo tego, że z drugiej nitki metra będę korzystał rzadziej niż z pierwszej, czyli pewnie raz-dwa na rok.

  • jankes

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 15:37 ~jankes

    KOGO TO OBCHODZI...

  • wolak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 14:20 ~wolak

    Ciekawe czy budowniczowie metra mają taki sam porządek we własnych domach jak na budowie? Jak można pracować w takim syfie?
    Rozumiem błoto... ale kłębowisko stali, desek, rur, kabli, worków,itd. jest karygodne. TAM NIE MA GOSPODARZA !

    Kto pamięta budowę Hotelu Forum ?
    Czterdzieści lat temu Szwedzi działali perfekcyjnie.

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 14:00 ~Kracho


    Wwiak~Wwiak

    Nie interesuje mnie jakie pobożne życzenia ma/miało miasto nt daty oddania do ruchu metra.
    Mnie interesuje dlaczego miasto pozwala na zamknięcie Prostej? Tam już tarcze przeszły.
    antypajac~antypajac
    widzisz, przeszły, ale tam jest cała baza dla tarcz. wpuszczane są do kolejnych robót, wywożony urobek. g. wiesz ale tłuścisz klawiaturę populizmem.

    Spokojnie. Może jemu chodziło o odcinek-Twarda-Daszyniak. To też jest Prosta.

  • Czytacz postów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 12:59 ~Czytacz postów


    www~www

    Ciekawe ile problemow bedzie jak wejda pod Wisle... gdyby nie mogli wyjechac na powierzchnie przed rzeka, mostem na druga strone i znow pod ziemie. W ilu stolicach europejskich bylem to chyba 1 raz jechalem metrem pod rzeką, a zawsze nad. Da sie, ale po co, skoro mozna trudniej?
    ewa~ewa

    Pierwszy raz włączyłes internet? Było już wiele wyjaśnień na ten temat. Rzeka jako taka nie stanowi problemu, most i wiadukty i wejście tunelu na Pradze powodowałyby masę wyburzeń po obu stronach Wisły, konieczność wykupu gruntów i budynków i bardzo duże problemy techniczne z wyjściem kolejnego tunelu ze skarpy.
    No i widok Powiśla oraz warunki zamieszkania z czwartym mostem na odcinku kilkuset metrów byłby nie do zaakceptowania.


    No to poczekajmy na wyburzenia powstałe wskutek np. tego, że ruch podziemny spowoduje drgania i naruszenie pokładów gruntu, nieszczelności w strukturze gleby, osuwiska, wyrwy, wybicia kurzawki, zapadliska, pęknięcia i zarysowania powierzchniowo-głębinowe oraz uszkodzenia budynków. Pomyślałaś może o tym, że metro jest źródłem wstrząsów i wytwarzania się fali uderzeniowej? Ciekawe jak to będzie wyglądało na Powiślu i na Pradze.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »