Informacje

03.10.2013 07:00 może pojechać też wiaduktem

Metro na Targówek i Białołękę?
Trzy nowe warianty

SERWISY:


Trzy warianty rozbudowy II linii metra na Białołękę przygotowała na zlecenie ratusza firma Transprojekt Gdański. Dwa zakładają rozgałęzienie na Targówek. Pojawił się też pomysł, by kolejka jeździła po wiadukcie.

- Przygotowano 3 warianty, dla których teraz powstaną opracowania wskazujące, który byłby najlepszy i przede wszystkim, czy któryś z nich byłby bardziej wskazany niż wariant „0”, czyli trasa która jest już zaplanowana - mówi tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik Ratusza.

Tu i tam

WARIANT 0 - to planowany z od dawna przebieg II linii na Bródno, w pobliże skrzyżowania ul. Kondratowicza i Rembielińskiej. Jeszcze rok temu urzędnicy byli sceptyczni wobec pomysłów jego zmiany. Jednak w marcu ogłosili przetarg na studium, które określić miało celowość i możliwość zmiany.Wygrała oferta spółki Transprojekt Gdański, która przygotowała właśnie trzy główne warianty skierowania metra na Białołękę.

Co zakładają?

Dwa dopuszczają skierowanie linii metra nie tylko na Białołękę, ale także na Targówek.

WARIANT I - zakłada rozgałęzienie za stacją Zacisze, w osi ulicy Blokowej w stronę Bródna i wschodniej Białołęki.

"Przebieg odgałęzienia w stronę ulicy Rembielińskiej zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami, przebieg odgałęzienia w stronę Białołęki w osi ulicy Blokowej, jej przedłużenia, ulicy Głębockiej, Trasie Olszynki Grochowskiej do Trasy Mostu Północnego, następnie za stacją przy tej trasie przebieg niezwiązany z żadnym korytarzem drogowym w kierunku ulicy Ostródzkiej i dalej wzdłuż tej ulicy do stacji końcowej w Kobiałce" - czytamy w opisie trasy.

Ten wariant przewidziano z pewnymi zastrzeżeniami dotyczącymi komunikacji miejskiej w okolicy. M.in. takim, że linia tramwajowa w ulicach Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego i Głębockiej zostanie zakończona pętlą przy drodze S8, nie zostanie też wybudowana linia w Trasie Mostu Północnego, zostanie za to przedłużona ta w ciągu ulicy Annopol.

WARIANT II - zakłada rozgałęzienie za stacją w rejonie ulicy Sternhela, w stronę Bródna i wschodniej Białołęki.

"Zmiana przebiegu metra za stacją Trocka, następnie metro przebiega w przybliżeniu równolegle do Kanału Bródnowskiego po jego zachodniej stronie i/lub w jego osi, ze stacją w rejonie ulicy Sternhela. Na odcinku w stronę Bródna należy przewidzieć stację przy Ratuszu (skrzyżowanie ulicy Św. Wincentego i Kondratowicza) Dalszy przebieg w ulicy Kondratowicza do ulicy Rembielińskiej, zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami. W stronę Białołęki przebieg w ulicach Świętego Wincentego i Głębockiej oraz Trasie Olszynki Grochowskiej do Olesina” – brzmi opis drugiego wariantu.

Ten wariant przyjmuje, że nie powstanie linia tramwajowa w ulicach Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego, Głębockiej i Trasie Olszynki Grochowskiej. Wybudowana zostanie za to linia tramwajowa w trasie mostu i w ulicy Annopol do Płytowej.

Po wiadukcie?

WARIANT III - W trzeciej opcji metro za stacją Trocka przebiegałoby przy Kanale Bródnowskim i przez zachodnią część osiedla Zielone Zacisze ze stacjami przy ulicy Sternhela i skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i św. Wincentego. Dalej przebiegałaby ul. Św. Wincentego, Głębocką oraz Trasie Olszynki Grochowskiej do Olesina. "Należy przyjąć, że w Trasie Olszynki Grochowskiej metro będzie przebiegać na wiadukcie, z jednoczesnym zachowaniem ciągłości ruchu drogowego na Trasie Olszynki Grochowskiej" – brzmi jej opis.

W tym wariancie przyjęto budowę linii tramwajowej w ulicy Kondratowicza i Bystrej od Rembielińskiej w stronę Marek, w ulicach Matki Teresy z Kalkuty i Św. Wincentego od ulicy Rembielińskiej do Kondratowicza. A także w trasie mostu i w ulicy Annopol do pętli przy Płytowej.

Zależy od liczby mieszkańców

Warianty komentują już radni z Białołęki, którzy walczyli o metro na Białołękę.

- Budowa rozwidlenia jest skomplikowana technicznie. Koszt dociągnięcia metra do tej jednej stacji przy ul. Rembielińskiej będzie więc bardzo wysoki. Uważam, że z powodów ekonomicznych, realizacja wersji z rozwidleniem jest bardzo wątpliwa - przekonuje Waldemar Roszak, radny Białołęki.

- Na Zielonej Białołęce, trasa do Kobiałki (wariant I) pobiegnie wśród przyszłych terenów z zabudową wielorodzinną, więc będzie bardziej atrakcyjna. Nie ma jednak dla niej zarezerwowanego miejsca. Konieczne będą bardzo kosztowne wykupy terenu, a być może i wyburzenia, które wzbudzą protesty. Pas ziemi pod warianty II i III trasy metra, wzdłuż TOG jest gotowy. Będzie to więc tańsze, ale kolejka pojedzie przy zabudowie jednorodzinnej. Należałoby więc zaprojektować szybkie możliwości dojazdu do niej, co wygeneruje spore dodatkowe koszty – dodaje.

Władze miasta jednak sprawy na razie nie przesądzają.

- Prace nad opracowaniem i porównaniem wszystkich wariantów zakończą się pod koniec roku. Wtedy też będziemy mieli jasną odpowiedź czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, należy skorygować trasę - zaznacza Bartosz Milczarczyk. - Wśród różnych czynników, które będą brane pod uwagę jednym z ważniejszych będzie przewidywana demografia poszczególnych osiedli, czyli szacowana ilość ludzi, którzy na perspektywie kilkunastu, kilkudziesięciu lat będą mieszkali w danym rejonie - dodaje.

Są to jednak odległe wizje.

Na razie trwają roboty przy budowie centralnego odcinka II linii między rondem Daszyńskiego a dworcem Wileńskim. Równolegle przygotowywana jest kontynuacja odcinków po wschodniej i zachodniej stronie miasta (po trzy stacje).


TAK W CZERWCU WŁADZE DZIELNICY BIAŁOŁĘKA KOMENTOWAŁY BUDOWĘ METRA:

ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • user

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2015 09:23 ~user

    Dobrze. Metro do Kobiałki! Bródno i tak jest bardzo dobrze skomunikowane. Do Kondratowicza i Św. Wincentego jeździ dużo autobusów. Metro na Zieloną Białołękę!

  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2015 22:20 ~Żwirek

    Metro na Kobiałkę, albo jeszcze dalej do Nieporętu, bez rozwidleń.

  • Grzegorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.07.2014 23:01 ~Grzegorz

    Dlatego należy rozwijać systemy komunikacyjne które są tańsze niż metro a równie wydajne! Dlatego podoba mi się to co mówi o infrastrukturze miejskiej Piotr Guział, ma chłop wizję:)

  • kmq

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.03.2014 23:27 ~kmq

    A dlaczego kończyć na kobiałce? trzeba pociągnąć dalej na tarchomin a na południu do wawra, po wschodniej stronie miasta też jest potrebna linia spełniająca takie same funkcje jak pierwsza. Patrząc na tą mapę to 1 linia jest w miarę prosta a druga pokręcona jak drut w kieszeni bo projektanci chcą nią objąć jak najwięcej jak najmniejszym kosztem

  • WALEZY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2013 22:45 ~WALEZY

    JAKI SENS MA II LINIA METRA WZDLUZ LINI SREDNICOWEJ PKP MOIM ZDANIEM POWINNO BYC OD RONDA W KIERUNKU STAROWKI POD WISLA MIEDZY PKP WILENSKA A ZOO POTEM PROSTO W KIRUNKU CMENTARZ BRUDNOWSKIEGO WINCENTEGO KONDRATOWICZ CHODECKA SZPITAL URZAD DZIEL,KIERUNEK BIALOLEKA A STACJA KONCOWA MUSI POSIADAC PETLE LINI AUTOBUSOWYCH ABY BYLAO POLACZENIE Z MIEJCOWOSCIAMI PODWARSZAWSKIMI JABLONNA LEGIONOWO I TO MA SENS GDYZ METRO DOWIEZIE PASAZEROW DO STAROWKI. ZOO DW PKP, CMENTARZA URZEDU DZIEL, SZPITALA METRO MA JEZDZIC W LINI PROSTEJ A NIE KLUCZYC W ZAKRETACH

  • Kangur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2013 14:21 ~Kangur

    cokolwiek, byleby dodatkowo nie stłaczać ludzi w już zatłoczonym miejscu, czyli na Bródnie. Zresztą ja kompletnie nie rozumiem problemu, przecież metro w drodze na Białołękę będzie jechać przez Targówek. No to chyba wybór stacji po drugiej stronie trasy toruńskiej jest chyba oczywisty?

  • SDSDS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 23:02 ~SDSDS

    Białołęka ma 73 km2 i zajmuje 14% pow. Warszawy. W 1994 roku mieszkało 33 tys. ludzi a w roku 2010 86 tys. Co roku przybywa od 3,5 do 6 tys. mieszkańców, więc za kilkanaście lat w tym tempie podwoi liczbę mieszkańców.
    Od wschodnich do zachonich krańców jest 12 km, od północnych do południowych 8 km.

    OWSZEM ALE WIĘKSZOŚĆ TYCH 86-TYS NIE ZAMIESZKUJE BIAŁOŁĘKĘ TYLKO TARCHOMIN!!!!!!!!!!
    Tarchomin z Białołęką łączy tylko administracja poz tym to całkiem inna dzielnica w innej lokalizacji

  • zainteresowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2013 17:59 ~zainteresowany

    Metro na Kobiałkę , to świetny pomysł, natym terenie powstaje sporo osiedli a drogi są wąskie i dojazd do pracy jest utrudniony.Metro rozwiązało by problem tego terenu pod względem komunikacyjnym.

  • werasm1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.11.2013 00:08 ~werasm1

    świetny pomysł z metrem do Kobiałki, rozwiązało by to w znacznym stopniu problem korków na Płochocińskiej

  • jAN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2013 10:57 ~jAN

    To prawda, metro powinno powodować nowe rozwiazania , a nie dublowanie starych tj typu tramwaje ( tramwaje z annopola jeźdzą teraz jak metro co parę minut np. nr1)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »