Informacje

13.08.2014 17:47 zdobyli niezbędny dokument

Metro na Targówek.
Jest decyzja środowiskowa

SERWISY:

Jest decyzja środowiskowa dla metra na Targówek. Wydał ją Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska – podaje portal Transport Publiczny. Jeszcze w tym roku ma zostać wydany także inny niezbędny dokument - pozwolenie na budowę.

Decyzja obejmuje ponad 3-kilometrowy odcinek od stacji Dworzec Wileński, czyli stacje: Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2. RDOŚ wskazał, że podziemna kolejka powinna być budowana w większości przy użyciu tarcz z minimalną liczbą wykopów – informuje Transport Publiczny.

Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała, pod koniec czerwca, że na lata 2014-2022 planowane jest zwiększenie wydatków na inwestycje. Jedną z nich jest budowa kolejnych sześciu stacji II linii metra na prawym brzegu Wisły.

Na Bródno metrem w 2022 roku?

- Do 2018 roku powstaną trzy stacje w stronę Targówka i zostaną otwarte. Jednocześnie ruszy budowa kolejnych stacji w stronę Targówka. Do 2022 Powstaną: Zacisze, Kondratowicza i Rembielińska - mówiła w czerwcu Agnieszka Kłąb.

Jednocześnie dodawała, że w tym roku ma zostać wydane pozwolenie na budowę trzech stacji na wschód od centralnego odcinka (Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2) i trzech na zachód (Wolska, Moczydło, Księcia Janusza).

Przetarg po wakacjach

Prawdopodobnie po wakacjach zostanie ogłoszony przetarg na budowę kolejnych sześciu stacji II linii metra informował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Lejk podkreślił, że projekt budowlany dla kolejnych sześciu stacji, trzech na lewym i trzech na prawym brzegu Wisły, jest już gotowy. Dodał, że stosowną uchwałę rada miasta podjęła 26 czerwca tego roku.

- Jest skończony projekt budowlany dla tych 6 kilometrów. Jeżeli wszystkie sprawy administracyjne będą gotowe, będziemy przystępowali do ogłoszenia postępowania. Czekamy tylko na formalne możliwości - powiedział.

Siedem stacji centralnego odcinka

Póki co dobiega końca budowa centralny odcinka drugiej linii, która połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Wykonawcą jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki.

Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Na II linii metra trwają już przejazdy techniczne:

wp/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • frugo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2014 18:44 ~frugo

    Malkontenci-nie chrzańcie stale głupot!
    II linia Metra powstała własnie dzięki determinacji Pani Prezydent HGW
    (załatwiła wielką Kasę na budowę)- która szybko zakończyła budowę I linii M(przypominam-budowano ją 25 lat!) i zaraz potem z marszu rozpoczęto budowę II linii M, której centralny odcinek niedługo będzie oddany do eksploatacji! Zamiast się cieszyć,że będzie II linia M-to etatowi narzekacze,bez przerwy złośliwie ujadają,wybrzydzają i mają pretensje! Ludzie-gdzie wy żyjecie; pojęcia nie macie o budowie M,obowiązujących przepisach i procedurach dopuszczania do ruchu publicznego, a haniebnie ujadacie! OHYDA!!!!!

  • uuu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.08.2014 18:01 ~uuu

    qwer~qwer

    Moze powinni dorobic jeden wagon do taboru do przewozu rowerów. czasmasi cięzko do pracy przejechac 20km na rowerze,ale dojechac do merta 3km i potem z merta 3km do pracy ... może korki by się zmniejszyły

    Najlepiej w ogóle wziąć rower pod pachę, przejechać spod klatki na przystanek, wsiąść z rowerem do autobusu, przesiąść się do metra a na koniec podjechać 3 minuty do roboty.

    Ja rozumiem, że rower to najmodniejszy gadżet w tym sezonie, ale to zajmuje sporo miejsca i dodatkowo posiada ostre i brudzące innych pasażerów elementy. I jeszcze do tego przewozi się to to za darmo. To może zacznijmy wjeżdżać samochodami do metra? Zamiast 1000 pasażerów będzie 12 osób w 12 samochodach...

  • Rdzenny Wwiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 23:39 ~Rdzenny Wwiak

    Targówek jest dzielnicą, a Bródno jedynie jego osiedlem, a piszecie, że pierwsze powstana do 2018, a nastepne do 2022. Tworzacym meisjki serwis nie powinny zdarzac sie takie babole, co tylko dyskredytuje dziennikarza. Hanka obiecywala rowniez i do konca 2010 nowy stadion Polonii, a poki co, dzieki Bogu mamy "dopiero" druga polowe 2014, a obiekt jak byl archaiczny, to taki sam jest do dzis.

  • Przyszłość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 16:18 ~Przyszłość

    Asa~Asa

    A kiedy metro na Białołękę - Tarchomin


    Za rok :)



  • Warszawia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 15:25 ~Warszawia


    Asa~Asa

    A kiedy metro na Białołękę - Tarchomin
    blumblum~blumblum

    nigdy, bo metro jest warszawskie, dla warszawiaków
    a nie słoikowe ;)

    a rozumiem że twoim zdaniem Targówek do zamieszują rodowici Warawiacy ? chyba tacy z białegostoku innych dzir w ziemi

  • spec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 15:12 ~spec


    qwer~qwer

    Moze powinni dorobic jeden wagon do taboru do przewozu rowerów. czasmasi cięzko do pracy przejechac 20km na rowerze,ale dojechac do merta 3km i potem z merta 3km do pracy ... może korki by się zmniejszyły
    czk~czk

    Myślę, że należałoby pomyślec o przyczepach na rowery do autobusów i specjalne dodatkowe wagony tramwajowe. Propozycja ta, choć poprawiłaby sytuację komunikacyjną części mieszkańców jest zupełnie nierealistycznamieszkań

    ja chce w metrze wagon samochodowy :P taka sama abstrakcja haha

  • krajan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 14:36 ~krajan

    Pamiętamy.Całość miała być gotowa do 2009 roku (artykuł z roku 2003). Tyle są warte takie informacje...Szkoda na to czasu.

  • krzychp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 14:34 ~krzychp

    Asa~Asa

    A kiedy metro na Białołękę - Tarchomin

    Nie w tym życiu:-)

  • czk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 12:10 ~czk

    qwer~qwer

    Moze powinni dorobic jeden wagon do taboru do przewozu rowerów. czasmasi cięzko do pracy przejechac 20km na rowerze,ale dojechac do merta 3km i potem z merta 3km do pracy ... może korki by się zmniejszyły

    Myślę, że należałoby pomyślec o przyczepach na rowery do autobusów i specjalne dodatkowe wagony tramwajowe. Propozycja ta, choć poprawiłaby sytuację komunikacyjną części mieszkańców jest zupełnie nierealistycznamieszkań

  • blumblum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2014 11:47 ~blumblum

    Asa~Asa

    A kiedy metro na Białołękę - Tarchomin

    nigdy, bo metro jest warszawskie, dla warszawiaków
    a nie słoikowe ;)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »