Informacje

06.04.2019 15:13 postęp prac

Metro na Bródno:
silosy przy Kondratowicza

SERWISY:

Na ostatnim, północnym odcinku metra budowa rozpoczęła się na dobre – chwali się ratusz i pokazuje zdjęcia.

Stacja Bródno to ostatnia i jednocześnie najszersza z planowanych stacji drugiej linii metra.

"Nietypowy układ torów odstawczych sprawia, że podziemna konstrukcja będzie miała ponad 70 metrów szerokości. To tu znajdzie się także komora startowa dla maszyn drążących, dlatego korpus stacji musi być ukończony jako pierwszy" - informuje miasto.

Murki prowadzące

W miejscu, gdzie jeszcze niedawno zlokalizowana była ulica Kondratowicza, dziś stoją już murki.

"Murki to pierwszy etap budowy korpusu stacji. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne głębienie ścian szczelinowych, które są najważniejszym elementem konstrukcyjnym przyszłych stacji. Samo głębienie rozpocznie się w ciągu miesiąca" - tłumacza urzędnicy.

Na placu pojawił się już ciężki sprzęt oraz charakterystyczne, czerwone silosy na bentonit.

"Bez niego budowa ścian szczelinowych byłaby niemożliwa. Bentonit to zawiesina, która po wypełnieniu wąskiego wykopu zabezpiecza go przed osypaniem, co z kolei umożliwia montaż klatek zbrojeniowych, a potem samo betonowanie" - opisuje ratusz.

Najpierw mikrotunele

Równolegle z budową murków i ścian szczelinowych wykonawca przekłada podziemne instalacje.

"Jedną z nich jest duży kolektor ściekowy, który będzie budowany metodą mikrotunelingu. Zamiast układać rury w ogromnym wykopie, specjalna głowica skrawająca będzie przeciskać się dwa piętra pod ziemią układając za sobą rury kolektora. Metoda ta przypomina nieco budowę przy użyciu tarcz TBM, jednak głowica jest mniejsza, a elementy tunelu (w tym wypadku kolektora) są układane z gotowych sekcji" - relacjonuje przebieg prac ratusz.

Szyb startowy dla maszyny drążącej jest już gotowy, a na placu budowy widać ułożone w rzędzie obudowy kolektora.

Ponadto na stacji Kondratowicza, zerwano już asfalt z części ulicy. Tu także rozpoczęły się już roboty przy budowie murków prowadzących.

Zakończenie w 2022 roku

Umowę na budowę tego odcinka podpisano 28 września 2018 roku. Na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: Zacisze pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz Bródno przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej.

Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

kz/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nemesis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.04.2019 08:48 ~nemesis

    Kiedy otworzycie Targową przy 11 listopada?
    Kiedy ulice na Targówku?

  • hgbt3

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 12:34 ~hgbt3

    Ile razy skręcam z Łojewskiej w lewo w Łabiszyńską do biedronki to jakieś palanty mnie obtrąbiają. Przecież to normalna ulica dwukierunkowa.

  • Daro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 09:55 ~Daro

    Kiedy powiedzcie prawdę że Astaldi ogłosiło plajte.. Gdyby nie Turcy to by nic nie było...

  • seb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 09:17 ~seb

    Bródniak~Bródniak

    Handel już się skończył przy Kondratowicza, najemcy jak szare zające zwiewają.

    I jeszcze sprawa, czy naprawdę nie można dojechać z tym metrem do PKP Toruńska, ileee tam miejsca na tory odstawcze i P&R....

    Nic się nie skończyło, wszędzie jest dojazd i dojście, tak więc dotychczasowi klienci doskonale wiedzą już jak dotrzeć do swoich sklepów, w takim np. Amricie ruch jak dotychczas, tak samo z bazarkiem przy Kondratowicza, dojazd jest już tylko jedną drogą ale ruch się nie zmienił, kto lubił tam kupować nadal kupuje tylko dotrze w inny sposób.
    A co do metra przy PKP Toruńska to rzeczywiście przydałoby się. Rafałek w kampanii nawet to obiecał zobaczymy czy z tego nie zrezygnuje. Drugich torów odstawczych już nie będzie sensu budować, ale przynajmniej dobre miejsce na P&R by to było.

  • Albercik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2019 17:05 ~Albercik

    gosc~gosc

    Ale po co metro przy PKP Toruńska? Skoro pociągi dojeżdżają do Metro Gdańska?

    Może właśnie po to by nie budować tak rozległej stacji w środku osiedla ?

  • gosc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2019 16:08 ~gosc

    Ale po co metro przy PKP Toruńska? Skoro pociągi dojeżdżają do Metro Gdańska?

  • Bródniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2019 15:59 ~Bródniak

    Handel już się skończył przy Kondratowicza, najemcy jak szare zające zwiewają.

    I jeszcze sprawa, czy naprawdę nie można dojechać z tym metrem do PKP Toruńska, ileee tam miejsca na tory odstawcze i P&R....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »