Informacje

13.06.2013 09:49 władze dzielnicy przekonują ratusz

Metro na Białołękę? "Minimum jedna stacja"

SERWISY:

Miasto poważnie rozważa modyfikację planów II linii metra. Odbyły się rozmowy na temat doprowadzenia go na Białołękę. Na zlecenia ratusza firma Transprojekt Gdański analizuje różne warianty północnej nitki podziemnej kolejki.

Jak się dowiedzieliśmy, we wtorek władze dzielnicy przekonywały do swoich racji w biurze drogownictwa.

- Przedstawiliśmy dane o demografii Białołęki oraz analizę przyrostu liczby mieszkańców. Zaproponowaliśmy również lokalizacje stacji metra na Białołęce. Uważamy, że powinna być minimum jedna albo i więcej - na pewno w rejonie osiedla Derby, czyli ulic Głębockiej, Magicznej, Skarbka z Gór oraz w okolicy ulicy Zdziarskiej. W tej drugiej lokalizacji mógłby też powstać parking Parkuj i Jedź – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Adam Grzegrzółka, burmistrz Białołęki.

Dodaje, że to pierwsze z serii zaplanowanych spotkań, które mają odbywać się co miesiąc.

Ekspertyza do końca roku

Władze Białołęki od dłuższego czasu lobbowały za zmianą przebiegu trasy II linii metra.

Jeszcze rok temu urzędnicy byli sceptyczni wobec jakichkolwiek zmian dotyczących przebieg II linii metra. Jednak w marcu ogłosili przetarg na studium, które określi celowość i możliwość zmiany dotychczas ustalonego przebiegu II linii metra. Wygrała oferta spółki Transprojekt Gdański.

- Do końca roku mamy otrzymać opracowanie, które uwzględnia opinie dwóch zainteresowanych dzielnic, czyli Targówka i Białołęki – potwierdza Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. - Warto zrobić dokładną analizę. Dokument będzie oficjalny i pokaże, jak powinno rozwijać się metro – dodaje.

Metro zmienia strategię

Tymczasem Metro Warszawskie postanowiło zmienić strategię w staraniach o uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedłużenia II linii metra na zachód. To skutek decyzji Generalnej Dyrekcja Ochrony Środowiska, która w kwietniu uchyliła decyzję swojego regionalnego odpowiednika w sprawie rozbudowy podziemnej kolejki od ronda Daszyńskiego do Połczyńskiej i od Dworca Wileńskiego do Bródna.

- Staramy się o uzyskanie decyzji środowiskowej w wariancie 3+3, czyli dla dwóch projektowanych odcinków: rondo Daszyńskiego - Połczyńska i Dworzec Wileński - Targówek II. Wyłączyliśmy je z całości planowej rozbudowy od Bemowa do Bródna. Takie rozwiązanie zaakceptowało Biuro Funduszy Europejskich i Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska – tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

Według rzecznika, mniejszy teren, którego dotyczy dokument, to większa szansa na jego uzyskanie.

- Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której sprawy, które nie leżą w naszej gestii, np. brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, opóźniają projektowanie odcinka 3+3. Brak planów zagospodarowania był główna podstawą decyzji GDOŚ – przypomina Malawko.


bako, bf/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wot co

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2015 13:50 ~wot co

    Pogadali sobie a metra i tak nie będzie na Białołenke

  • Bemowo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2013 10:34 ~Bemowo

    Trzeba myśleć perspektywicznie, przecież rejony KEN to też kiedyś były pola. Metro na północ rozwinie tę okolice w Ursynów II.

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2013 12:47 ~edek

    do ANN@ Wolisz jechać tramwajem do centrum 55 minut ( bo tyle to trwa) czy metrem 14 minut???

  • graca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2013 15:20 ~graca

    Wg ekspertów z SISKOM "W Studium Komunikacyjnym Białołęki wschodniej badano zarówno wariant poprowadzenia na Zieloną Białołękę tramwaju, jak i metra", a "obsługa samej Zielonej Białołęki nie uzasadnia wykorzystania metra ze względu na dużo niższą zabudowę, a co za tym idzie - mniejszą liczbę mieszkańców tej części Warszawy niż Bródna". Samo wybudowanie metra w kierunku Bródna nie oznacza braku metra na Białołęce w przyszłości - np. jako III czy IV linii, rozszerzenia II, szczególnie w przypadku zmiany zabudowy dzielnicy[18]. Poza tym argumentem ekonomiczno-społecznym(metro podziemne jest stosowane wyłącznie w rejonach wysokiej zabudowy), pierwsze zgody oraz decyzje środowiskowe są wydane dla metra na Bródno i Bemowo, co jest istotne m.in. z punktu widzenia dofinansowania ze strony wspólnoty czy tempa prac nad już opóźnioną budową II linii(z racji opóźnienia w budowie odcinka centralnego)[

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2013 15:08 ~edek

    Rozważajmy racjonalnie... popatrzmy na mapę okolicy... i zabudowę..
    a poza tym nie widzę problemu pociągnięcia metra z Bródna dalej na Białołękę i Tarchomin?
    Puszczenie linii prosto Głębocką prowadzi kolejkę w las... i na obżeża miasta gdzie nie ma blokowisk. Tym ssamym ominie się całe wielkie jedno z największych w Warszawie osiedli czyli Bródno.
    Spółdzielnia Mieszkaniowa Bródno jest drugą cop do wielkości aglomeracją mieszkalną!!

  • Bemowo metro po co

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.11.2013 21:59 ~Bemowo…

    po co na Rembielińskiej metro jeśli są tramwaje? oto pytania powyższych osób biorących udział w komentarzach....

    a ja zadam pytanie po co metro na Bemowo? przecież tam są 3 linie tramwajowe (NoweBemowo, osGorczewska, StareBemowo)

  • biała

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.10.2013 09:24 ~biała

    Andrzej~Andrzej

    Po co metro na Tarchomin, skoro za rok będzie szybki tramwaj do Młocin? Mamy za dużo kasy, o której nie wiem? Mieszkam na Tarchominie i szybki tramwaj całkowicie wystarczy. Lepiej niech skończą w końcu którąś obwodnicę, tak, aby wszędzie w Warszawie można było szybko się dostać
    gdzie tarchomin a gdzie wsch białołęka, weź się zastanów! znam dojazd na tarchomin i jest naprawdę dobry, a mieszkam przy ostródzkiej na białołęce i to już jest tragedia! metro tutaj, zwłaszcza na derby, i dalej kobiałkę jest niezbędne, osiedla rosną w oczach

  • Andrzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.10.2013 14:00 ~Andrzej

    Po co metro na Tarchomin, skoro za rok będzie szybki tramwaj do Młocin? Mamy za dużo kasy, o której nie wiem? Mieszkam na Tarchominie i szybki tramwaj całkowicie wystarczy. Lepiej niech skończą w końcu którąś obwodnicę, tak, aby wszędzie w Warszawie można było szybko się dostać

  • ann

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 16:22 ~ann

    Jestem mieszkanką Bródna- okolice Podgrodzia, ale uważam że Białołęce bardziej przyda się ta stacja metra niż ulicy Rembielińskiej, gdzie można dojechać kilkoma tramwajami czy autobusami. Dostanie się na Białołękę to naprawdę mordownia w godzinach szczytu. Jednak uważam też że ta stacja to zdecydowania za mało, bo w tym preferowanym miejscu dopiero w zasadzie zaczynają się korki, więc ta stacja nic nie zmieni.

  • dalibomba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2013 11:09 ~dalibomba

    Genialny pomysł! Mieszkam na Zielonej Białołęce i za 10 lat będzie tam istny meskyk. Osiedla powstają jak grzyby po deszczu. Okolice ronda głębockiej to doskonałe miesjce przesiadkowe trasy S8 P+R.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »