Informacje

15.11.2010 11:19 ANKIETA WYBORCZA 2.

Metro na Bemowo czy na Targówek?

Na Bemowo czy na Targówek? Gdzie w pierwszej kolejności powinno dojeżdżać metro? To jedna z decyzji, którą na pewno będzie trzeba podjąć jeszcze w tej kadencji.

Centralny odcinek II linii metra ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 roku. W którą stronę budować potem? Na bemowskim odcinku zaplanowano stację techniczno postojową, więc wydawałoby się, że to ten odcinek ma priorytet. 26 października urzędująca prezydent stwierdziła jednak, że metro ruszy raczej na Targówek. Sprawy jednak nie przesądzała.

Który kierunek wskazali by pozostali kandydaci?

CZESŁAW BIELECKI
Oba równocześnie
I na Bemowo i na Targówek. Poza tym należałoby przedłużyć drugą linię metra o dwie stacje tak, by dochodziła do planowanej i łatwej do domknięcia obwodnicy kolejowej przy stacji kolejowej na Woli.

WALDEMAR FYDRYCH
Najpierw inwestować w kolej, potem wybrać właściwy kierunek
W rozwiązaniu problemów transportu szynowego (poza tramwajami) miasto winno w maksymalny sposób oprzeć się na istniejących liniach kolei podmiejskich i projektować swoje inwestycje pod kątem maksymalizacji wygody połączeń między systemem transportu miejskiego a systemem podmiejskich kolei.
Na dzień dzisiejszy istnieje już wybudowana w 2010 roku Linia < S9 > (W-wa Gdańska – Legionowo), która posiada dwa przystanki na Targówku, i która dociera do Dworca Gdańskiego, gdzie z kolei jest połączenie z metrem.
Identyczne rozwiązanie przy stosunkowo niewielkich inwestycjach, można by zastosować w przypadku Bemowa, którego władze dzielnicy proponują uruchomienie transportu kolejowego po istniejących torach do Dworca Gdańskiego, pod warunkiem wybudowania 3 stacji przy stosunkowo niewielkim koszcie 30 do 40 milionów złotych. Uważam zatem, za najbardziej kluczowe skupienie się na jak najszybszym zrealizowaniu tej koncepcji (100 razy tańszej od np. kosztów budowy nawet pierwszego odcinka metra na odcinku Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński).
Kwestia kierunku kolejności budowy kolejnych odcinków metra może zostać rozważona po analizie w jakim stopniu zrealizowanie tej koncepcji czasowo zaspokoiło zapotrzebowanie mieszkańców Bemowa.

HANNA GRONKIEWICZ-WALTZ
Analiza natężenia ruchu
O tym zdecydują analizy potoków pasażerskich - ten kierunek, który generować będzie większy ruch ma także większe szanse na otrzymanie dofinansowania unijnego. To będzie jedyne kryterium.

JANUSZ KORWIN-MIKKE
Zadecyduje rynek
O tym powinien zdecydować rynek. Metro powinno się w pierwszej kolejności wybudować tam, gdzie jest najbardziej potrzebne.

KATARZYNA MUNIO
Oba równocześnie
W nowym budżecie ue należy oczywiście aplikować o oba jednocześnie.

WOJCIECH OLEJNICZAK
Analiza natężenia ruchu
Zanim podejmę tę decyzję przeprowadzę gruntowną analizę natężenia ruchu w obu kierunkach, także przeprowadzę konsultacje społeczne na skalę niespotykaną do tej pory w Warszawie.

PIOTR SKULSKI
Obie, ale Targówek bardziej
Obydwie dzielnice potrzebują linii metra, ale najpierw należy na tę inwestycję pozyskać środki, jaki nie będzie wybór, to jedna z dzielnic będzie pokrzywdzona.
Jestem przede wszystkim za obwodnica wokół Warszawy, aby samochody nie musiały jadąc do Gdańska lub Zakopanego przejeżdżać przez centrum miasta.
Lepsza komunikacja i dojazd na pewno jest na Bemowie, Targówek jest jedną z najbardziej pokrzywdzonych dzielnic (brak dojazdu także tramwajem).

CEZARY STACHOŃ
Oba równocześnie
Inwestycje rozpoczęte warto kontynuować. Należy także szukać rozwiązań pozwalających na równoczesną pracę w obu kierunkach.

ROMUALD SZEREMIETIEW
Nierealne przez Hannę Gronkiewicz-Waltz
Obecnie nierealne, ani na Targówek ani na Bemowo z winy Pani Gronkiewicz – Waltz, Warszawa jest zbyt zadłużona aby udźwignąć budowę tych odcinków metra z obecną ceną ich wybudowania.

PIOTR STRZEMBOSZ
Metro na Bemowo, tramwaj na Targówek
Ideałem byłaby prowadzenie prac w obie strony bez zatrzymywania tarcz drążących. Zarówno Bemowo, jak i Targówek potrzebują sprawnego i szybkiego połączenia z centrum miasta. Ograniczeniem są środki finansowe, w związku z czym należy skrócić odcinek podziemny na Targówek zastępując go wielokrotnie tańszą linią szybkiego tramwaju.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Aninka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2011 17:38 ~Aninka

    A moim zdaniem powinna powstać na Bemowie, bo na bemowskim odcinku zaplanowano stację techniczno postojową, więc ten odcinek powinien miec priorytet.

  • Matestian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2010 20:33 ~Matestian

    Moim zdaniem metro powinno powstać na Targówku, już od dawna w gazecie "Metro" pokazywana była stacja przy nowo wybudowanych blokach komunalnych przy ul.Goławickiej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »