Informacje

23.08.2013 06:15 stacje centrum i świętokrzyska znów czynne

Metro już jeździ na całej trasie. Pierwszych pasażerów witali kawą

SERWISY:


Metro wróciło na stacje Centrum i Świętokrzyska, a razem z nim wrócić mogą pasażerowie. Koniec przesiadek do komunikacji zastępczej. Prace nad łącznikiem między I a II linią metra zakończyły się wcześniej niż planowano.

O przywróceniu normalnego ruchu w metrze poinformował o 6.00 reporter tvnwarszawa.pl, Lech Marcinczak.

Od początku wakacji pociągi dojeżdżały tylko z jednej strony do Politechniki, z drugiej – do stacji Ratusz Arsenał. Kursowała komunikacja zastępcza.

Prezydent w pociągu, kawa dla pasażerów

Na pierwszych pasażerów w piątek czekała niespodzianka. Z dwóch stron na stacji metra Centrum pracownicy w koszulkach z logo metra częstowali kawą.

- Ludzie chętnie korzystali - mówi reporter tvnwarszawa.pl.

Pociągiem metra, który o godz. 5.02 wyjechał z Kabat, przejechała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Na stacji Centrum udzielała odpowiedzi na pytania dziennikarzy. Na pytanie "jaki był cel tego przejazdu?" Waltz odpowiedziała - "aby ogłosić, że metro funkcjonuje na trasie Kabaty-Młociny, bez podziału na dwie linie". Pochwaliła się też, że kupiła bilet - jednorazowy.

"Wiem, że było to uciążliwe"

Otwarcie stacji nastąpiło na blisko 10 dni przed zakładanym terminem zakończenia prac nad łącznikiem I i II linii podziemnej kolejki.

Władze miasta przekonują, że te potoczyły się bez komplikacji. 

- Mimo dużego zakresu, budowa prowadzona była w bardzo dobrym tempie. Cieszę się, że udało się zakończyć prace ponad tydzień przed terminem. Wiem, że konieczność zamknięcia dwóch centralnych stacji była uciążliwa, dlatego tym bardziej dziękuję mieszkańcom Warszawy za wyrozumiałość - powiedziała wcześniej Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

TAK WYGLĄDAŁA SYTUACJA PO ZAMKNIĘCIU STACJI W CENTRUM NA POCZĄTKU WAKACJI:


Są rozjazdy i trzecia szyna

Władze miasta przekonują, że cała operacja do łatwych nie należała. Powstały tory, którymi w przyszłości pociągi z II linii będą mogły wjeżdżać na I linię w kierunku stacji postojowej Kabaty.

Zamontowano dwa rozjazdy i zwrotnicę, tory z tzw. trzecią szyną (dostarczającą prąd do pociągów), przebudowano oświetlenie i sieć kanalizacyjną. Korekty wymagały także perony.

"Ważne było także wykonanie instalacji umożliwiającej przełączanie systemów sterowania ruchem pociągów na I i II linii. Dzięki tym pracom możliwy będzie sprawny, bezkolizyjny przejazd pociągów między I a II linią, z uniknięciem wielokrotnego zawracania i blokowania ruchu na I linii" – zaznaczają urzędnicy.

Na stacji Świętokrzyska, która będzie przesiadkową, wybudowano bezpośrednie połączenie peronu I linii z drugą dla pasażerów.

Wybudowana została także hala odpraw. Na razie jednak pasażerowie wsiadający do pociągów nie zobaczą wejścia do łącznika, bo ściana na końcu peronu nie jest przebita - to zostanie wykonane w późniejszym terminie, już bez utrudnień w ruchu pociągów.

Zmiany w  komunikacji

Po przywróceniu kursowania pociągów zlikwidowane zostaną linie zastępcze 74, 75 i Z-1. Linia tramwajowa 1 będzie kursowała do końca wakacji ze zwiększoną częstotliwością, na wydłużonej trasie (Banacha - Żerań Wschodni).

Jak informuje urząd miasta, w godzinach porannego szczytu na swoje podstawowe trasy wrócą linie autobusowe 226, 527, 718, 738 oraz 805 (nie będą już podjeżdżały do stacji metra Centrum).

Linia 520 nie będzie się zatrzymywała na dodatkowych przystankach METRO ŚWIĘTOKRZYSKA oraz KRÓLEWSKA, a dla linii 132 zostanie przywrócony przystanek METRO MARYMONT.

Budowa II linii metra z opóźnieniem

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Jak powiedziała Gronkiewicz-Waltz, II linia metra ma łączyć dzielnice, w których warszawiacy mieszkają, z tymi, w których pracują.

Inwestycja złapała opóźnienie. W maju konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra i miasto Warszawa zawarły ugodę o zmianie terminu zakończenia budowy; nowy termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. Początkowo miał to być październik 2013 r.

Koszt budowy to ponad 4 mld zł.

ran/ec/PAP//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • daniel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2013 07:46 ~daniel

    ZENADA I WSTYD!!!

  • jaro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 09:00 ~jaro

    Trochę żal bo Hanka mogła się pochwalić dwiema liniami metra. Znowu została jej jedna.

  • ącki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 23:11 ~ącki

    METRO? KAWA? BUFETOWA?

  • Warszwiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 22:41 ~Warszwiak

    Fajnie że jako podatnik funduję kawkę ludziom, aby pani prezydent mogła się polansować przed referendum "na krzywy ryj". Chętnie wystawię rachuneczek przy urnie dla pani "phłezydent" (i pewnie nie tylko ja).

  • Wow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 20:33 ~Wow


    kicia~kicia

    a ja nie rozumiem, po co ta druga linia? ja i tak jeżdżę tylko z kabat do centrum i z powrotem ...
    Alabama~Alabama


    A JA czasem tylko z Młocin do Centrum, więc po co nam wogóle metro na Kabaty skoro JA nim nie jeżdżę.

    Po to aby Hania po nocach mogła se pojeżdzić

  • Podatek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 20:25 ~Podatek


    wawa~wawa

    w nosie mam ich kawę obniżyć ceny biletów!
    pasazer~pasazer


    Bilety w Warszawie są tanie jak na ilość nowego taboru, budowę II linii itp... Narzekać zawsze jednak można, taka natura polaczków

    Nie ich kawę tylko twoją bo za twoje.

  • zxczx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 20:09 ~zxczx


    wawa~wawa

    w nosie mam ich kawę obniżyć ceny biletów!
    pasazer~pasazer


    Bilety w Warszawie są tanie jak na ilość nowego taboru, budowę II linii itp... Narzekać zawsze jednak można, taka natura polaczków


    no a jak to przymierzysz do ilosci wycofanego taboru i linii to juz nie jest tak rozowo

  • MIM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 19:10 ~MIM

    NA JUTRO PROPONUJE KOLEJNĄ AKCJE!!!! TYM RAZEM W SZALETACH MIEJSKICH URZENICY POWINNI LUDZIOM PODCIERAĆ TYŁKI!!! HGW NIC NIE DA TE PODLIZYWANIE SIĘ I TAK CIE WYRZUCIMY Z W-WY

  • Kwa Kwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 17:54 ~Kwa Kwa

    dzień przed referendu, wszystkim zwolennikom bufetowej powinni dać półitra czystej i alleluja.... niedziela przepsana, zero kaca (po), że nie byłam/-em zagłosować

  • pasazer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 17:52 ~pasazer

    wawa~wawa

    w nosie mam ich kawę obniżyć ceny biletów!


    Bilety w Warszawie są tanie jak na ilość nowego taboru, budowę II linii itp... Narzekać zawsze jednak można, taka natura polaczków

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »