Informacje

03.10.2017 15:16 z unii europejskiej

Metro i nowe trasy tramwajowe.
2,6 miliarda złotych dofinansowania

SERWISY:

Ponad 2,6 miliarda złotych otrzyma Warszawa na dofinansowanie miejskich inwestycji komunikacyjnych, w tym rozbudowę II linii metra, nowe trasy tramwajowe i przebudowę Wału Miedzeszyńskiego. We wtorek podpisano umowę w tej sprawie.

Na konferencji prasowej wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski podkreślił, że dofinansowanie z Unii Europejskiej służyć będzie poprawie jakości transportu miejskiego i jakości poruszania się po Warszawie. - Jest to największa podpisywana w tym roku umowa o dofinansowanie - zaznaczył.

- Te ponad 2,5 miliarda złotych to środki, które trafią przede wszystkim na budowę metra na Bródno i na Bemowo oraz na realizację dwóch bardzo ważnych linii tramwajowych: na Wilanów i na Gocław. A także na przebudowę układu drogowego w południowej obwodnicy Warszawy w powiązaniu z Wałem Miedzeszyńskim - poinformował Olszewski.

Bardzo ważne pieniądze

Zdaniem prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka, dofinansowanie unijne "to bardzo ważne pieniądze dla rozwoju metra". - Ta kwota, która zostanie uzyskana przez Miasto Stołeczne Warszawa na inwestycje "metrowskie", zostanie przeznaczona na realizację kolejnego etapu rozbudowy drugiej linii metra - oświadczył.

Do obecnie budowanych stacji (trzech na Woli oraz trzech na Pradze-Północ i Targówku) dojdą trzy stacje na północy oraz dwie na zachodzie. Jak podkreślono w informacji prasowej, to 6 kilometrów nowej trasy. W ramach dofinansowania kupionych zostanie także 17 nowych pociągów metra.

Z kolei Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich, podkreślił, że spółka dostanie z Unii Europejskiej ponad 600 milionów złotych dofinansowania do budowy linii do Wilanowa i na Gocław, kupno 68 tramwajów i budowę zajezdni na Annopolu. - To ogromna, największa w Polsce inwestycja tramwajowa - zaznaczył.

Tramwaj na Wilanów i na Gocław

Linia do Wilanowa będzie miała niemal 12 kilometrów długości i 18 przystanków. Jej trasa będzie prowadzić od Dworca Zachodniego, ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku, Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich.

Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień: ulicą Gagarina - na Sielce i świętego Bonifacego - na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów.

Linia na Gocław o długości niemal 4 kilometry, z ośmioma przystankami pobiegnie od alei Waszyngtona wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, potem korytarzem aleją Tysiąclecia, ulicą Bora-Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej.

Zobacz jak wygląda budowa II linii metra:

PAP/kw/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2017 18:42 ~nik

    I tradycyjnie Targówek, Bródno, Białołeka Wschodnia bez tramwajów.....

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 12:21 ~kilovolt

    metro na gocław~metro na gocław

    Tramwaj na Gocław!? Hahahahaha!!!! Przez działki z roszczeniami, przez działki, które ratusz "oddał" spadkobiercom, a teraz zamiast Al. Tysiąclecia ratusz będzie musiał wykupić od .... znanego dewelopera. HGW, to ile te roszczenia i wykup gruntów będzie kosztował? UE da na to kasę? Tylko metro na Gocław! HGW obiecałaś Gocławiowi metro? Aaaa, słowo HGW nic nie znaczy....

    Nie martw się Jaki zaraz im odbierze i wrócą do miasta bez żadnego wykupywania.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 12:16 ~kilovolt

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Skoro jest kasa to nie ma co wyciągać tarcz tylko od razu drążyć dalej tunele na Bródno i Bemowo.
    Ktoś obiecał kolejny odcinek na Bródnie oddany w 2021 r. :-)
    Powodzenia i trzymam kciuki!!!


    Przecież tarcze idą stacji na Targówku s stronę Wileńskiego. Obecnie ruszają od stacji Szwedzka w stronę Wileńskiego. Zatem wyjąć je i tak trzeba będzie. Nie wiem jak jest z odcinkiem na Bemowie.

  • ctr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 11:48 ~ctr


    warszawiak~warszawiak

    trasy trolejbusowe są sto razy tańsze w budowie i eksploatacji ale kto bogatemu zabroni
    vtr~vtr
    DOKŁADNIE.
    Nie potrzeba na nie dodatkowego miejsca i bardzo łatwo będzie je można zastąpić autobusami elektrycznymi w przyszłości.



    I stoją w korkach razem z samochodami. Czas to też pieniądz.

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 11:24 ~vtr

    warszawiak~warszawiak

    trasy trolejbusowe są sto razy tańsze w budowie i eksploatacji ale kto bogatemu zabroni
    DOKŁADNIE.
    Nie potrzeba na nie dodatkowego miejsca i bardzo łatwo będzie je można zastąpić autobusami elektrycznymi w przyszłości.

  • Xavery9

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 09:58 Xavery9


    załamana~załamana

    Dodawanie kolejnych tras tramwajowych to totalna głupota.
    Lepiej poczekać kilka (a nawet kilkanaście)lat i na tych trasach zrobić linię metra.
    Zabiorą dobre linie autobusowe i ludzie będą musieli wlec się "szybkim" tramwajem.
    Taka "dobra" zmiana na siłę.
    Do tego jeszcze większy hałas.
    Naprawdę mam nadzieję, że trasy do Wilanowa jednak nie zrobią (niestety nadzieja matką głupich).
    Toms~Toms



    Jak komuś przeszkadza tramwaj w Warszawie może się wyprowadzić gdzie indziej, jest tyle innych miast bez tramwajów. Naprawdę nikt nikogo siłą tu nie trzyma.

    Czyli jak w Rejsie: "Nikt tu nikogo pod pistoletem nie trzyma" a wszyscy mimo to i tak zostali:)
    Uwielbiam to podejście, że jak mieszkasz to musi ci się wszystko podobać bo jak się coś nie podoba to możesz się wyprowadzić.

  • Xavery9

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 09:56 Xavery9


    POlak~POlak

    tramwaj to przezytek. tylko metro i autobusy
    hehe~hehe

    samoloty i poduszkowce. Teleportacja.

    E tam. Tylko milion polskich, narodowych samochodów elektrycznych.

  • Maggi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 09:30 ~Maggi

    abc~abc

    "Szybki" tramwaj z Tarchomina do Metra Młociny jedzie 12 minut, czyli tyle ile kiedyś linia autobusowa E-8.


    O ile nie ma wypadku na Botewa, bo wtedy wszystkie tramwaje stoją i nie ma jak wydostać się z Tarchomina, bo wszystkie linie autobusowe na Młociny w tym rejonie zostały zlikwidowane.

  • artur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2017 00:04 ~artur

    Szkoda, że tramwaj niszczy istotną część Pola Mokotowskiego :(
    Bufetowa krytykuje PiS za niszczenie Puszczy a w Warszawie sama niszczy najfajniejszy park..
    Bardzo smutne...

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2017 20:36 ~Toms



    załamana~załamana

    Dodawanie kolejnych tras tramwajowych to totalna głupota.
    Lepiej poczekać kilka (a nawet kilkanaście)lat i na tych trasach zrobić linię metra.
    Zabiorą dobre linie autobusowe i ludzie będą musieli wlec się "szybkim" tramwajem.
    Taka "dobra" zmiana na siłę.
    Do tego jeszcze większy hałas.
    Naprawdę mam nadzieję, że trasy do Wilanowa jednak nie zrobią (niestety nadzieja matką głupich).
    Toms~Toms



    Jak komuś przeszkadza tramwaj w Warszawie może się wyprowadzić gdzie indziej, jest tyle innych miast bez tramwajów. Naprawdę nikt nikogo siłą tu nie trzyma.
    zalamana~zalamana



    Urodziłam się tu i wychowałam i nie rozumiem dlaczego ktoś mi mówi, że mam się wyprowadzić jak mi nie pasuje?
    Mam chyba prawo wyrazić swoje zdanie skoro jestem tu od zawsze i nagle ktoś ingeruje w "moje" okolice?
    Wiem, że w moim sąsiedztwie dużo ludzi jest niezadowolonych z tej trasy tramwajowej i wydaje mi się, że mamy do tego prawo...




    Sory ale przy tylu "flancowanych" którzy tu piszą to ciężko odróżnić.
    Ja również tu się urodziłem i wychowałem, co więcej mieszkam przy skrzyżowaniu z zakrętem na którym tramwaj niemiłosiernie skrzypi, nie mniej nauczyłem się z tym żyć bo wiem jaka jest korzyść z przystanku tramwajowego parę metrów od domu.
    Autobus nie zastąpi tramwaju i zaczęły się o tym przekonywać już kraje na zachodzie Europy. A metro. Kosztowne, trudne w budowie i nie zawsze opłacalne i jeszcze podatne na zatrzymania przez niefrasobliwość pasażerów zostawiających bagaże.
    Co nie znaczy że jestem za 100% kasowaniem linii autobusowych po wybudowaniu linii metra czy tramwaju.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Ustawili słupki na środku chodnika

Ustawili słupki na środku chodnika

Dzielnica chciała pozbyć się zaparkowanych na chodnikach samochodów, tymczasem pozbyła się z niego... pieszych. A przynajmniej poważnie utrudniła życie tym z... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »