Informacje

04.03.2014 12:39 ratusz na razie nie podjął decyzji

Metro dojedzie na Białołękę?
"Potrzebne dogłębne analizy"

SERWISY:

Władze miasta nie przesądzają, czy ostatnia stacja II linii metra powstanie na Targówku, czy na Białołęce. Rzecznik ratusza twierdzi, że potrzebna jest "dogłębna analiza demograficzna, a później ekonomiczna".

O propozycji zmiany lokalizacji ostatniej stacji II linii metra pisaliśmy w poniedziałek. Chcieli tego radni Białołęki, władze Targówka mówią jednak tej propozycji stanowcze "nie".

Analiza w ciągu kilku miesięcy

We wtorek pomysłem zajmował się zarząd miasta. Co ustalono? - Zostanie zlecona pogłębiona analiza demograficzna, w oparciu między innymi o dane z biura edukacji, a także opinie zespołu autorytetów z wielu dziedzin – mówi enigmatycznie Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

– Analiza obejmie całe miasto, ale będziemy patrzyli na Targówek i Białołękę. Ma powstać w ciągu kilku miesięcy. Później powstanie analiza ekonomiczna. Dzięki temu będziemy mieli komplet informacji, potrzebnych by zdecydować czy jest uzasadnienie, by korygować plany – dodaje.

I zaznacza, że ostatecznej decyzji można się spodziewać najwcześniej pod koniec tego roku.

Według wstępnych planów, końcowa stacja być umiejscowiona na Bródnie, przy ul. Rembielińskiej. Radni Białołęki zaapelowali o jej przesunięcie. - Stacja Grodzisk powinna być zlokalizowana po północnej stronie Trasy Toruńskiej (S8), w rejonie węzła drogowego Trasy Toruńskiej (S8), przyszłej Trasy Olszynki Grochowskiej i ul. Głębockiej, w pobliżu terenów przeznaczonych pod budownictwo wielorodzinne (zgodnie z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego), które już obecnie są szybko zabudowywane wielkimi osiedlami mieszkaniowymi – czytamy w przyjętym jednogłośnie przez nich stanowisku.


 

Zgodnie z analizą demograficzną opracowaną w 2013 r. przez białołęcki urząd dzielnicy, na terenie Zielonej Białołęki było 22 tys. zameldowanych mieszkańców, a faktycznie mieszkało tam ponad 40 tys. osób. Średni przyrost liczby zameldowanych w tym rejonie mieszkańców w latach 2002-2012 wyniósł prawie 18 proc. rocznie. Na tej podstawie wyliczono, że w 2025 r. na Zielonej Białołęce będzie ponad 83 tys. zameldowanych osób, a liczba faktycznych mieszkańców będzie wyższa o kilkadziesiąt procent.

Przyrost liczby mieszkańców

Według analizy Biura Planowania Rozwoju Warszawy, opracowanej w sierpniu ub.r. na podstawie istniejących planów przestrzennych, potencjalny przyrost liczby mieszkańców wschodniej Białołęki może wynieść ponad 168 tys. Przy założeniu, że na terenach, na których plany miejscowe zakładają zabudowę jedno- lub wielorodzinna, powstanie wyłącznie ta druga, liczba ta wynosi ponad 288 tys. Prognoza ta nie jest związana z określoną datą, a z potencjalną chłonnością terenów mieszkaniowych.

Obecnie powstaje centralny odcinek II linii metra; koniec wszystkich prac zaplanowano na 30 września 2014 r. Będzie on miał siedem stacji: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Istniejące plany zakładają, że na prawym brzegu Wisły w dalszej kolejności powstaną stacje: "Szwedzka", "Targówek 1", "Targówek 2", "Zacisze", "Kondratowicza" i "Bródno". Na lewym brzegu mają to być przystanki: "Wolska", "Moczydło", "Księcia Janusza", "Wola Park", "Powstańców śląskich", "Lazurowa", "Chrzanów" i "Połczyńska".

W październiku ub.r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że rozbudowa II linii podziemnej kolejki w kierunku wschodnich i zachodnich obrzeży miasta jest priorytetem miasta. "Obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra" - zapewniła wtedy prezydent.

 

 

TAK POD KONIEC UBIEGŁEGO ROKU O PLANACH BUDOWY II LINII MÓWIŁ WICEPREZYDENT WARSZAWY:


ran,PAP/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • SSSSSSSSSSSSSSSSS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2014 15:39 ~SSSSSSSSSSSSSSSSS

    a ciekawe jak budowano pierwszą linię? poszukaj sobie starych zdjęc jak wyglądała budowa metra na kabatach-stacje w srodku pół-to sie nazywa projekt zagospodarowania przestrzennego-juz wtedy zakladano ze beda tam wielkie osiedla mieszkaniowe-teraz tak zakładają ze bedzie podobnie na białołęce.jestem za pomysłem metra własnie w strone głębockiej

    TAKIE OGROMNE TYLKO POWIEDZ MI GDZIE TAM WIDZIAŁEŚ BLOK WYŻSZY NIŻ 3-KONTYGNACJE?

    NA KABATACH JEST DUŻO WIEŻOWCÓW

  • rafal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2014 10:02 ~rafal

    dlaczego by mieli wszyscy przesiadać się na Rembielińskiej? przecież z Kondratowicza jest bliżej na Białołękę.... dziś również na Ursynowie nikt się nie przesiada na piaseczno tylko na wczesniejszej wilanowskiej, podobnie np marki będą przesiadac się willenskim, ew. parking moze powstać przy trockiej..... nikt nie mówi iż parking musi być na ostatniej stacji... czy na kabatach i natolinie jest?

  • michal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2014 09:59 ~michal

    nie rozumiem dlaczego zielona białołęka tak nie chce tramwaju przecięż dojazd ze skarbka z gór czy głębockiej przez przyszły most krasińskiego do placu wilsona wynosiłaby ok. 15/20-minut.... tak wielkie osiedla jak Tarchomion/Nowodwory będą mieć tramwaj i będą bardzo funcjonować, w przyszłości prawdopodobnie również Gocław, dolny mokotów czy wilanów....

    fakt iż tramwaj jest na Rembielińskiej nie oznacza iż nie należy tam projektować tam metra, są to rejony wysokiej zabudowy jak rónież duże tereny przemysłowe zeraniu, podobnie jak bemowo (pomimo iż są tam 3 linie tramwjowe metro również jest potrzebne

  • fffff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2014 09:54 ~fffff

    ktoś tutaj też mądry się wypowiada aby wybudować metro tylko do Kondratowicza, i co ten mądry pan/i powie iż zachodnia część Bródna aby dojechać do Śrómieścia ma dojeźdzać (cofać) się w kierunku Marek? dojazd do metra 5min + przesiadka 5min + 20min metro = 30-min a tramwaj do placu bankowego 20-min

    metro pozostawić bez zmian..... na zieloną białołękę proponuje tramwaj przez św. wincentego a dalej przez przyszły most krasińskiego.....

    i natymiast zacząć się projektowaniem tramwaju na goclaw

  • Marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2014 20:12 ~Marcin

    Radni Targówka - pomyślcie o swoich dzieciach i wnukach, które kiedyś może przeprowadzą się na Białołękę. Ja 30 lat mieszkałem na Targówku a teraz na Białołęce - to TEŻ Warszawa !

  • ppp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2014 11:30 ~ppp

    pajace poco te komentarze ważne że coś powstaje są chęci i pieniądze na inwestycje

  • królik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2014 11:13 ~królik

    Alex~Alex

    To jakaś pomyłka. Na Białołęce jest dużo mieszkańców ale w części Nowodwory i Tarchomin czyli w okolicach Wisły. W tej tak zwanej zielonej części są przeważnie domki jednorodzinne i pola. I dla nich budować metro! Ciekawe kto z władnych tam mieszka?


    a ciekawe jak budowano pierwszą linię? poszukaj sobie starych zdjęc jak wyglądała budowa metra na kabatach-stacje w srodku pół-to sie nazywa projekt zagospodarowania przestrzennego-juz wtedy zakladano ze beda tam wielkie osiedla mieszkaniowe-teraz tak zakładają ze bedzie podobnie na białołęce.jestem za pomysłem metra własnie w strone głębockiej

  • AAA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2014 15:41 ~AAA

    NIE DLA LOBBY DEVELOPERKI

  • Lokalna Patriotka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2014 13:21 ~Lokalna Patriotka

    A ja nie chcę stacji metra na Rembielińskiej, bo mieszkam dokładnie tam, gdzie ma być. Nie wyobrażam sobie tej wieloletniej rozpierduchy. Na moim osiedlu jest cicho, spokojnie i niech tak pozostanie. Jesli tam powstanie końcowa stacja, to dojeżdżający rozniosą na oponach i butach kawał Bródna...

  • Krecik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2014 11:32 ~Krecik

    Bardzo mi się podoba te wypowiedz o wyższości jednej dzielnicy nad drugą, proponuje przejechać się I linią metra i zobaczyć co wspólnego ma stacja Kabaty i Młociny. Dla ułatwienia powiem że chodzi o pętle autobusową. Zakładając że metro dojedzie na Rembielińską i wysiądzie z niego z 300 osób chcących dojechać gdzieś dalej i mamy to samo co w godzinach porannych w okolicy metra Centrum. Tylko że tam jest troszkę więcej miejsca. Jedynym rozsądnym według mnie pomysłem było by zakończenie II linii metra na stacji Kondratowicza a za resztę pieniędzy, wybudowanie tam pętli autobusowej ( skrzyżowanie Kondratowicza i Wincentego / Głębockiej ), wraz ze zmianą organizacji na tym skrzyżowaniu i ewentualnie parkingiem P+R.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »