Informacje

22.07.2015 13:25 Stacja "Grodzisk" zamiast "Bródno"

Metro do Trasy Toruńskiej?
Białołęka zbiera podpisy

SERWISY:

Ponad 3,5 tys. mieszkańców Zielonej Białołęki i okolic podpisało internetową petycję dotyczącą zmiany lokalizacji ostatniej stacji II linii metra. - Udałoby się zapobiec paraliżowi Bródna i stworzyć dogodny węzeł przesiadkowy, służący nie tylko naszej dzielnicy, ale również mieszkańcom Ząbek, Zielonki i Marek - argumentują. Miasto na podjęcie decyzji ma coraz mniej czasu.

Chodzi o ostatnią stację w ramach rozbudowy II linii metra, do 2022 roku. Według planów miasta, ma sie ona znaleźć na Bródnie, przy ul. Rembielińskiej. Radni i mieszkańcy Białołęki chcą, by została przeniesiona na Grodzisk, w pobliżu Trasy Toruńskiej.

stanowisku rady dzielnicy pisaliśmy już w zeszłym roku. Teraz do walki o przeniesienie stacji przyłączyli się mieszkańcy Zielonej Białołęki i okolic. Od 8 lipca zbierają podpisy pod petycją
do Hanny Gronkiewicz-Waltz. Do środy w sieci pismo poparło ponad 3,5 tys. osób. Nie tylko z Białołęki, lecz także z Ząbek, Wołomina czy Zielonki.

Podpisy zbierane są także pod pismami papierowymi. Ich liczba nie jest na razie podawana.

Zakorkują Bródno

Dlaczego mieszkańcy chcą przeniesienia stacji z Bródna na Grodzisk?

"Budowa stacji u zbiegu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej uniemożliwi stworzenie dużego węzła przesiadkowego i zbudowanie parkingu P+R. Wąskie uliczki Bródna staną się całkowicie niedrożne. Mieszkańcy okolicznych gmin, chcący skorzystać z metra, nie zrezygnują z wjazdu do miasta. Stacja Grodzisk rozwiązałaby ten problem. Parking P+R pomieściłby co najmniej 1000 samochodów, co przyczyniłoby się do zmniejszenia korków na ulicy Radzymińskiej i Św. Wincentego. Zlokalizowanie końcowej stacji metra przy TT da możliwość wydłużenia jej w przyszłości" – czytamy w petycji.

Jak podkreślają mieszkańcy, przeniesienie stacji nie wpłynie istotnie na zwiększenie kosztów rozbudowy II linii metra. Nie powinni ucierpieć na tym także mieszkańcy Targówka, bo - jak przekonują - Bródno już teraz jest bardzo dobrze skomunikowane. Ma do dyspozycji autobusy, tramwaje i pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Bez metra i tramwaju

Inaczej sytuacja wygląda na Białołęce. Aby dojechać stąd do zagłębia biurowego na Służewcu potrzeba około 1,5 godziny.

Autorzy pisma przypominają, że Białołęka to jedna z największych dzielnic Warszawy, o powierzchni ok. 73 km kw. (przy zaledwie 24 km kw. Targówka), a jej wschodnie tereny (tzw. Zielona Białołęka) to najintensywniej rozbudowująca się część miasta.

"Między 2002 a 2013 rokiem liczba mieszkańców Białołęki wzrosła o 43 tysiące osób. Według danych statystycznych GUS, do 2035 roku tereny Zielonej Białołęki, będzie zamieszkiwało 95 tys. osób. Obecnie jest to ponad 50 tys. osób, a liczba ta wskazuje na dynamiczny rozwój tej części Warszawy" – przytaczają dane ze studium wykonanego na zlecenie miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Decyzję o ewentualnym przeniesieniu stacji może podjąć ratusz. Trwa już jednak procedura wyboru wykonawcy projektu. Wydane jest też część decyzji administracyjnych, więc szanse na zmianę przebiegu są niewielkie.

Zobacz jak na początku czerwca Hanna Gronkiewicz-Waltz mówiła o inwestycjach komunikacyjnych:


jk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2015 11:27 ~benek

    Białołęka:
    Użytki rolne (w tym pola z kapustą) 4062 ha,
    Lasy 1068 ha,
    Drogi 501 ha,
    Tereny mieszkaniowe 408 ha,
    Woda 332 ha,
    Pozostałe 933 ha.

  • jsj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 11:21 ~jsj

    to bardzo niemądry pomysł, akurat osiedle Bródno bardzo potrzebuje stacji metra Kondratowicza i to wcale nie spowoduje niedrożności na ulicach tej części miasta a wręcz -połączenie węzła tramwajowego i metra usprawni komunikację miejską na Targówku. I jest to bardzo słuszny i właściwy kierunek w rozwoju dzielnicy. Argument, ze na zielonej Białołęce jest gorzej -cóz osiedla budowane na zielonej Białołęce to wyraz niewłaściwej polityki mieszkaniowej dzielnicy. To miał być pierwotnie teren zabudowy ekstensywnej a teaz rodzą sie problemy z tym związane, tam wogole nie ma infrastruktury,nie ma tkanki miejskiej, brakuje w zasadzie wszystkiego prócz tanich mieszkań, 1 stacja metra nie poprawi sytuacji. Tam potrzebny jest jakiś master plan, który problemy tej dzielnicy ujmie całościowo. Puki takiego planu i poprzedzajacych ją wnikliwych analiz nie będzie nie powinno się inwestować, gdyż inwestycje takie nie poprawia sytuacji bez kompleksowego wsparcia różnych dziedzin miejskiego życia. To byłaby zwykła strata pieniedzy. Nie można zabierać stacji metra na niekorzyść dzielnicy jednej by dać drugiej. Należy dokończyć i uspójnić komunikację Bródna. Bródno jest bardzo dużym osiedlem mieszkaniowym (nie kończy się na planowanej stacji metra przy urzędzie) i wymaga inwestycji by móc prężnie się rozwijać. Wbrew pozorom wiele terenów na Bródnie czeka na zagospodarowanie i dogęszczenie tkanki miejskiej by dzielnica mogła w pełni funkcjonować w miejskiej sieci różnorodnych aktywnosci. Bródno ma w tej chwili wielką szansę na rozwój miejskiej różnorodności i stacja metra będzie jednym z bodźców, który przyciąga przedsiebiorców i umożliwi stworzenie sieci powiązań z centrum.

  • jsj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 11:18 ~jsj

    to bardzo niemądry pomysł, akurat osiedle Bródno bardzo potrzebuje stacji metra Kondratowicza i to wcale nie spowoduje niedrożności na ulicach tej części miasta a wręcz -połączenie węzła tramwajowego i metra usprawni komunikację miejską na Targówku. I jest to bardzo słuszny i właściwy kierunek w rozwoju dzielnicy. Argument, ze na zielonej Białołęce jest gorzej -cóz osiedla budowane na zielonej Białołęce to wyraz niewłaściwej polityki mieszkaniowej dzielnicy. To miał być pierwotnie teren zabudowy ekstensywnej a teaz rodzą sie problemy z tym związane, tam wogole nie ma infrastruktury,nie ma tkanki miejskiej, brakuje w zasadzie wszystkiego prócz tanich mieszkań, 1 stacja metra nie poprawi sytuacji. Tam potrzebny jest jakiś master plan, który problemy tej dzielnicy ujmie całościowo. Puki takiego planu i poprzedzajacych ją wnikliwych analiz nie będzie nie powinno się inwestować, gdyż inwestycje takie nie poprawia sytuacji bez kompleksowego wsparcia różnych dziedzin miejskiego życia. To byłaby zwykła strata pieniedzy. Nie można zabierać stacji metra na niekorzyść dzielnicy jednej by dać drugiej. Należy dokończyć i uspójnić komunikację Bródna. Bródno jest bardzo dużym osiedlem mieszkaniowym (nie kończy się na planowanej stacji metra przy urzędzie) i wymaga inwestycji by móc prężnie się rozwijać. Wbrew pozorom wiele terenów na Bródnie czeka na zagospodarowanie i dogęszczenie tkanki miejskiej by dzielnica mogła w pełni funkcjonować w miejskiej sieci różnorodnych aktywnosci. Bródno ma w tej chwili wielką szansę na rozwój miejskiej różnorodności i stacja metra będzie jednym z bodźców, który przyciąga przedsiebiorców i umożliwi stworzenie sieci powiązań z centrum.

  • Aleksander

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 12:00 ~Aleksander

    Jak zaczną budować na Bródnie to to będzie kompletny debi.... Korki, zamknięte drogi, kupę kanalizacji i sieci do przełożenia, jeszcze ze 30 bomb wykopią!! A jak już skończą w 2031r. To Bródno stanie w smrodzie i korkach!! Bo gdzie tam P+R postawią?? Chyba na bazarze przy Kondratowicza!!

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.08.2015 15:57 ~gość

    jest już ok. 8 tys. podpisów

  • mabo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2015 12:28 ~mabo



    ANTEKm666~ANTEKm666

    Bródno czeka na metro 30 lat to i Białołęka też poczeka, zresztą na białołęce mają już metro, jedynie 10-15 min tramwajem do młocin.
    antyGALAS~antyGALAS


    pokaż mi, gdzie przy Głębockiej, Berensona... masz tramwaj ?
    andrew~andrew

    Akurat nie w tym miejscu, ale na Białołęce tramwaj dowożący do metra jest.


    żeby ze skarbka/głębockiej/berensona dojechać do tramwaju, o którym tak piszesz trzeba poświęcić 40 minut. Białołęka to nie tylko Nowodwory.

  • mabo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2015 11:38 ~mabo

    oo0~oo0

    3,5 tyś podpisów z czego: 2 tyś Słoje, a 1,5 tyś Marki Wołomin i Stanisławów. To jakiś żart nie petycja.

    Petycję popierają oficjalnie :Marki , Stanisławów . Imponujące.



    skąd pomysł?

  • mabo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2015 11:29 ~mabo

    MOKOTOWIANKA~MOKOTOWIANKA

    BIAŁOŁĘKA ZBIERA PODPISY A JA CIEKAWA JESTEM GDZIE PŁACĄ PODATKI.NA PEWNO W SWOICH MIASTACH


    Proponuję Pani poznać kogokolwiek stamtąd, najlepiej wykonać statystykę ile osób jest z a ile spoza warszawy. A potem dopiero zabierać pełen jadu głos. I oczywiście nie na temat.

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2015 11:30 ~wars

    Mikey~Mikey

    Brodno to znacznie starsze i wciaz znacznie wieksze osiedle.


    patrz, a starówka jeszcze starsza, a stacji metra nie ma!? a przy Wilniekau na stację czekją nod 400 lat.

    Metro ma wozic ludzi, a skoro wiecej ludzi wsiadzie na stacji Grodzisk (a wsiądzie!) niz na stacji Rembielinska, to z tego prosty wniosek, ze powinno się zbudowac stację Grodzisk. Jak ktos z Rembielinskiej bedzie mial chcicę pojechac sobie metrem, to sobie podjedzie 2 przystanki jednym z 10 autobusow i sobie metrem pojedzie.

  • AGD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2015 08:02 ~AGD

    Z założenia metro ma dowozić ludzi do centrum. I na tym sie skupmy. Na lokalne połączenia "w poprzek" przyjdzie czas za jakieś 100 lat (jak w Londynie).
    Miasto będzie się rozwijać na zewnątrz i wchłaniać kolejne mniejsze miejscowości. To naturalny proces niezależny od "słoików".
    A argument z P+R na uliczkach Bródka to dodatkowy znakomity argument.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »