Informacje

06.12.2010 18:45 Petycja aktywistów

Metro całodobowe? "Ekstrawagancja"

SERWISY:

Czy metro powinno być całodobowe? Nie mają co do tego wątpliwości aktywiści, którzy zbierają podpisy pod petycją w sprawie wydłużenia godzin kursowania podziemnej kolejki.- To ekstrawagancja i nie wiem czy miałbym ochotę za nią płacić – uważa radny Michał Bitner z Platformy Obywatelskiej.

Radni i społecznicy dyskutowali o pomyśle całodobowej kolejki w programie "Miejskie Reporter".

 - Turyści i mieszkańcy pracujący na trzecią zmianę chcą godnie wrócić do domu. W dni robocze metro powinno kursować minimum do godz. 3.00 w nocy – uważa Michał Więckiewicz, organizator akcji.

Autobus nocny zamiast metra

Ta argumentacja nie przemawia do Łukasza Oleszczuka ze stowarzyszenia SISKOM.

– Dlaczego mamy robić dobrze tylko tym, którzy mieszkają wzdłuż linii metra? Może te pieniądze wyasygnować na komunikację autobusami nocnymi – pyta Oleszczuk i proponuje tańsze rozwiązanie. – Alternatywą jest wprowadzenie autobusu nocnego na linii metra, który kursuje z dużą częstotliwością – mówi.

Wtóruje mu radny Platformy Obywatelskiej Michał Bitner. - To jest ekstrawagancja, nie jestem przekonany, że jestem skłonny za taką ekstrawagancję płacić - ocenia i proponuje, by zapytać warszawiaków wprost: czy chcą dodatkowo płącić za całodobowe metro?

ZTM: Za wysokie koszty

Jakie są szanse powodzenia tego przedsięwzięcia?  ZTM nie pozostawia złudzeń – raczej niewielkie. - Metro jest najdroższym środkiem transportu w Warszawie. Pieniądze na wydłużenie jego kursowania wydane byłyby nieefektywnie – wyjaśniał przy okazji inauguracji akcji zbierania podpisów Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

 ec/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • int

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2011 16:58 ~int

    @wks -- chyba wymyślasz te dyrdymały, bo się podjarałeś że zaraz masz ferie... :))

    "Łatwo" i "tanio" zrobić metro bez motorniczego? Czy Ty wiesz ile kosztuje taka automatyka?
    Wyliczenie z "bezzałogowym" metrem też lipa, bo koszt o przede wszystkim stacje. Muszą być otwarte, pilnowane, oświetlone, ogrzane, sprzątane.
    Do tych kosztów dopiero dolicz prawie pomijalny koszt składu metra, który zresztą za kilometr jazdy kosztuje więcej niż autobus.

  • wks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.12.2010 02:40 ~wks

    Popieram - to nie jest peryferyjna linia, tylko zywa arteria miasta - skoro pociagi moga to metro tez jezdzic w nocy. Bardzo latwo je zautomatyzowac (vide linia w Paryzu) i ograniczyc koszty do minimum. Nawet taniej bedzie niz utrzymywac autobusy, raz, ze bardziej niezawodne (vide opady sniegu na ulicach) a dwa prad jest tanszy niz benzyna lub hybrydy (na razie na testach), automatyczny wagon nie potrzebuje motorniczego - autobusy automatyczne sa dopiero w fazie zakonczenia testow, a metra automatyczne dzialaja od ponad 10 lat.

    Zreszta komunikacja miejska powinna byc bezplatna tj. z podatkow - bo np. taki przyjezdny okrada miasto - bo placi polowe rzeczywistej ceny biletu normalnegon (miasto doklada druga czesc na utrzymanie). Podatkami obciazyc biurowce i drogich turystow (hotelowych). Turysta hotelowy jak zaplaci za dobe 112 PLN to 1-2 PLN wiecej za mozliwosc dojechanie w dowolna czesc miasta (bo rzadko kto w Warszawie zostaje w jednej czesci i porusza sie na piechote) de facto zaoszczedzi. Biurowce i tak zwracaja za dojazd, a taki gosc z podwarszawskich miejscowosci pracujacy w Warszawie dostaje zwrot od firmy i placi de facto polowe ceny biletu.

    Sama reklama bedzie sporo warta - slowa 'bezplatnej komunikacji miejskiej' pojawia sie w kontekscie Warszawy na stronach najwazniejszych mediow swiatowych, a poza tym nie wydamy na kontrolerow, automaty czy doplate do turystow. Zreszta nawet kierowcy odetchna z ulga - przejechanie np. tramwajem 2ch przystankow nie bedzie ich kosztowalo kary za brak biletu - choc niekorzystajac z komunikacji defacto zaplacili za to wczesniej. To jedyne rozwiazanie, ktore jest najtansze z propozycji budowy setek pasow drogich w utrzymaniu autostrad. Zadne miasto w zachodniej Europie, ktore to wprowadzilo nie wycofalo sie z tego...

  • LALOLA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2010 12:02 ~LALOLA

    OBECNIE NOCNE AUTOBUSY JEZDZA CO 30MIN, NIEKTURE KIERUNKI NAWET CO 60MIN. RZECIEZ MOZNA ZWIEKSZYC MINIMALNUIE CZESTOTLIWOSC NP CO 15MIN ORAZ CO 30MIN, DLA TYCH KIERUNKOW DO KTORYCH ZADKO JEZDZA W NOCY, CO 1H. SKORO PLACIMY TE MARNE 78ZL/MIESIECZNIE TO WYJKORZYSTUJMY TEN BILET DOKLADNIE I NIE DORABIAJMY TARYFIARZY. . . . .

  • Młody mężczyzna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2010 10:26 ~Młody mężczyzna

    Alla: skocz mi na pedał. I tak będę siedział.

    To pisałem ja, cham i burak. ;-P

  • M.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 14:29 ~M.

    taki jest świat że trzeba patrzeć tylko na siebie... nikt CIę nie pogłaszcze po główce za ustąpienie miejsca. Co do jeżdzących o 6 rano, to często osoby wracające właśnie z pracy, które dopiero wracają do domu, a babcia wyspana jedąca z rana do przychodzi lub do sklepu to sądze że mają nadmiar siły jeżeli wracają później z wielkimi siatami i jakoś je dźwigają...

  • byczek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 12:50 ~byczek

    -------- Taksówki są, były i będą dla szlachty, a metro, autobusy dla zwykłego kowalskiego ------------------


    Co myślicie o tym projekcie? Obie strony będą powinny być zadowolone

    Projekt:

    1.W dni robocze do 3.00 w nocy

    2.W weekend całodobowo

    3.Od godziny 23.30 niech jeździ co 30minut( wtedy tylko będzie kilka wagonów,a resztę taboru w tym czasie może być na przeglądzie)


    Pozdro

  • trzyzmianowiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 12:18 ~trzyzmianowiec

    Z tą trzecią zmianą to ściema. Ja pracuję na trzy zmiany ale w nocy to jestem albo w pracy albo w domu, nigdy w drodze do pracy lub domu. Trzecią zmianę zaczynam o 22.00 gdy metro jeszcze jeździ, a kończę o 6.00 gdy już jeździ. I tak zawsze ustawiane są zmiany w zakładach trzyzmianowych, może być jeszcze godzina w tą lub w tą, ale początek jak i koniec trzeciej zmiany wypada zawsze wtedy gdy jeździ komunikacja dzienna. Zatem tak naprawdę to te nocne kursowanie metra byłoby głównie dla imprezowiczków, których w ciągu tygodnia i tak jest niewiele.
    Zatem zdecydowanie jestem przeciwny nocnemu kursowaniu metra, te pieniądze można spożytkować o wiele rozsądniej.

  • Alla

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 12:17 ~Alla

    Ok, rozumiem po południu, ze ludzie są zmęczeni, ale rano? Bo co? Bo jeszcze śpią? Ja jeżdżę o 6 metrem i też usypiam na stojąco, ale stać mnie na ustąpienie miejsca NIE TYLKO STARSZYM, ale też osobom z dziećmi czy kobietom w ciąży, przecież dla nich podróżowanie nie jest wcale łatwiejsze. A co do tego, że młode osoby są też chore, ok. Ale nie wszyscy w W-wie są chorzy i mają zastawki. Ja rozumiem oburzenie, bo też jestem młoda i nie zawsze mam ochotę ustąpić jakiejś grubej babie, która dyszy mi nad głową. Wkurzają mnie np. wszystkie starsze panie, które chodzą o lasce, ale jak trzeba wejść do autobusu, to skutecznie się pchają i używają tej laski, żeby komuś po nogach przyłożyć. Ale nadal uważam, że część panów (nie wszyscy), którzy jeżdżą metrem jest egoistami myślącymi tylko swojej wygodzie.

  • M.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 11:29 ~M.

    Alla:

    Kultura kulturą, ale jeżeli człowiek wraca po ciężkim dniu zmęczony że ledwo na nogach się trzyma i na stojąco zasypia, to nie może usiąść ?? Jeżeli płacę za bilet to chyba mam prawo jadąc środkiem transportu miejskiego usiąść. A czy z niego skorzystam to zależy tylko ode mnie. Społeczeństwo starszych ludzi za bardzo się przyzwyczaiło że im się należy miejsce w metrze itp, i czasem w niezbyt kulturalny sposób to okazują. Zasada prosta jeżeli w wagonie/autobusie/ tramwaju jest miejsce wolne nie ustępowować, jeżeli wszystkie są zajęte to zależy tylko od osoby.

  • Tomii

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 11:25 ~Tomii

    Gdzie kurusuje całodobowe metro w dni powszednie ?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »