Informacje

30.08.2011 09:26 obsłużą pierwszą i drugą linię

Metro: 320 milionów
na nowe pociągi

SERWISY:

Przedstawiciele spółki podpisali umowę kredytową z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Uzyskane w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone na częściowe sfinansowanie zakupu nowych pociągów.

35 sześciowagonowych pojazdów Inspiro ma kosztować 1 miliard 69 milionów złotych. 30 procent tej sumy - 320 milionów- będzie pochodzić właśnie z kredytu. Pozostałą kwotę metro uzyska z funduszy unijnych i wyłoży z własnych środków. - Aby dostać kredyt musieliśmy spełnić szereg wymogów m.in związanych z ekologią- mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra.

Nowe pociągi będą energooszczędne i wyposażone w oświetlenie ledowe. - Pierwsza transza zapłaty za zamówienie, w wysokości 5 procent jego wartości, jest zaplanowana na 1 września. Jesteśmy na to przygotowani - mówi Jerzy Lejk, prezes spółki Metro Warszawskie.  

 W lutym spółka podpisała umowę  z konsorcjujm Siemens i Newag na dostawę Inspiro.

 

Ostatnia dostawa za dwa lata

Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r. - Dwa pociągi przyjadą do Warszawy na przełomie października i listopada 2012 roku - dodaje Malawko. Ostatnia dostawa przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 r. Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - istniejącą linię; ma to związek z przewidywanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów.

Nowe pociągi będą różnić się od tych, które jeżdżą obecnie: będą jednoprzestrzenne, tzn. nie trzeba wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu, jak zapewnia metro mają być także cichsze niż obecne oraz wygodniejsze dla pasażerów dzięki szerokim drzwiom

.

ec//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • B

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2011 09:35 ~B

    FAJNA TA ZMYWARECZKE :)

  • pawel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2011 16:35 ~pawel

    polacy potrafią tylko narzekać...

  • WSW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2011 14:41 ~WSW

    Te Siemensy zasilą przede wszystkim pierwszą linię metra. Druga linia w tym 2014 roku nie będzie potrzebowała więcej jak 10 składów.

  • kama

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2011 07:33 ~kama

    przecież HGW mówiła , że musiała sprzedać SPEC żeby za te pieniądze wybudowac metro. A teraz sie okazuje, że ma kase z innego źródła ?

  • Mieszkaniec Ochoty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2011 01:00 ~Mieszkaniec Ochoty

    śmiać mi się chce jak to czytam... Wy ludzie tylko potraficie narzekać... a jak już II linia metra będzie jeździć to wszyscy będziecie z niej korzystać i nadal będziecie narzekać że kible są brudne. Metro w centrum w godzinach szczytu jest co 2-3 minuty... nie potrzebne jest to żeby było częściej. Czasem się zastanawiam czy to napewno ludzie z Warszawy to piszą bo non stop tylko problemy. Idzcie trzymać namiot "solidarni" pod pałacem a nie tutaj głupoty piszecie.... dla mnie nowe Siemensy wygladają super.. i tyle :)

  • k.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2011 00:18 ~k.

    ciekawe ile kasy tym razem pójdzie pod stołem w jedną, czy drugą stronę.

    na marginesie - nie mogę sie doczekać tych nowych składów ;)

  • popkorn27

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2011 22:24 ~popkorn27

    ale z was młotki!!! powinniście się cieszyc, że po warszawskim metrze będą śmigac nowe pociągi. Narzekacze!!!

  • sam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2011 19:02 ~sam

    Pewnie takie same "nowe" jak poprzedni zakup. Odpady po Czechach.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2011 18:13 ~abc

    ot polskie realia, czyli najpierw zainwestować sprzęt a dopiero potem zainwestować w budowę/remont infrastruktury... tak postępuje metro warszawskie tj. będą mieli nowe simensy ktore pojada dopiero w 2013 lub 2015 roku (cholera wie kiedy centraslny odcinek II metra otworzą), tak też robią Koleje Mazowieckie kupując pociągi mogace rozpedzić się do 160km/h (Flirt, Elf, lokomotywy TRAXX) na torach gdzie max prędkość to 60km/h (przy wyższej pociąg by się wykoleił jak ostatnio PR w Babach)... lepiej by było gdyby najpierw zbudowali lub wyremontowali infrastrukturę torową a dopiero potem ładowali kase w tabor... by żyło się lepiej, bo Polacy chcą więcej:)

  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2011 16:36 ~Szemot

    @Azerate
    Guziki to 4mln zł. Dla Metra Warszawskiego to kwota jak na waciki

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »