Informacje

30.06.2019 18:44 instruktażowy film

Masz bilet w telefonie lub kupiony w automacie? Zobacz, jak otworzyć bramkę

SERWISY:


Jak otworzyć bramkę na pierwszej linii metra mając bilet kupiony w mobilnym biletomacie lub przez komórkę? Zarząd Transportu Miejskiego przygotował instruktażowy film.

Pasażerowie coraz częściej kupują bilety w automatach autobusowych czy za pomocą smartfonów. Później mają problem z wejściem na perony metra. Mogą co prawda skorzystać z kartonikowych wejściówek, nie wszyscy o nich wiedzą. Ponadto problem jest ich nadużywanie o czym informowaliśmy na tvnwarszawa.pl. Tylko od stycznia do kwietnia pasażerowie zużyli ponad pięć milionów wejściówek. W rezultacie często ich brakuje. Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się, jak ograniczyć ich zużycie i planuje "ukrycie" dystrybutorów.

Jaka jest alternatywa?

Tymczasem zarówno bilety kupione w mobilnych automatach jak i przez komórkę posiadają kod QR. Kod ten można wykorzystać między innymi do otworzenia bramek na pierwszej linii metra.

W czytniki kodów QR wyposażone są szerokie, bagażowe bramki. Są na niemal wszystkich stacjach pierwszej linii metra, z wyjątkiem stacji Centrum, gdzie pojawią się jesienią. Wystarczy podejść do niej i zeskanować z komórki lub biletu kod. Bramka się otwiera.

Bramki z czytnikami kodów QR będą na nowych stacjach drugiej linii metra – Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka, Płocka, Młynów i Księcia Janusza. W przyszłości planowany jest także montaż czytników na odcinku centralnym drugiej linii metra.

Bramek nie zlikwidują

W kwietniu pytaliśmy też ZTM, czy nie rozważa całkowitej rezygnacji z bramek, co podnosili swego czasu miejscy aktywiści. Zwracali uwagę, że do autobusu czy tramwaju wchodzi się bez konieczności skanowania karty, więc bramki są tylko utrudnianiem życia pasażerom. Na likwidację się jednak nie zanosi.

Wówczas rzecznik ZTM argumentował, że bramki służą do kontroli biletów. Ale też pozwalają ocenić, jak duża grupa pasażerów jest na terenie metra. Podkreślał również, że dane płynące z bramek wskazują, jakie jest wykorzystanie metra w konkretnych godzinach i jak dostosować do tego komunikację naziemną.

kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Andrzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2019 10:35 ~Andrzej

    Kupuję bilety przez aplikację mobilną mojego banku gdzie niestety na bilecie nie ma kodu QR a jedynie czas ważności biletu który mija. Mam w niej jedynie informację " bilet skasowany" Jak wejść bez wejściówki?

  • m1992

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 22:24 ~m1992

    ergd~ergd

    Polecam spróbować wejść do metra świętokrzyska korzystając z kartonika. Najpierw radzę poszukać podajnika z kartonikami, którego poprostu nie ma ani przy pierwszej ani przy drugiej linii metra.

    Na większości stacji nie ma. Albo zaraz... może ZTM tak dobrze je ukrył, a my nie umiemy szukać?

  • Ziom3k

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 22:12 ~Ziom3k

    Gościu w 0:52 ma przeterminowaną już WKM.Hah.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 13:13 ~ech

    bramki bagażowe (te szerokie) niestety są bardzo powolne.... a ludziom w metrze zazwyczaj się śpieszy...

  • AdaM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 11:25 ~AdaM

    Czy, przynajmniej z uwagi na fakt kto jest dla kogo, warszawscy urzędnicy (ZTM jest częścią tej administracji) mogą coś zrobić w myśl postulatów mieszkańców ?

  • Zuzka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 10:12 ~Zuzka


    rob~rob

    a moze zlikwidujmy bramki..w autobusach i tramwajach ich nie ma
    BHP~BHP

    Raczej nie zlikwidują, bo nie chodzi o to, że kasa, kasa. Może się nie znam, ale logicznym wydaje mi się obecność bramek tylko i wyłącznie w celu obliczenia, określenia mniej więcej liczby osób w danym momencie w metrze. To bardzo ważna informacja na wypadek jakiegoś nieszczęścia. To tak jak w firmach. Po to człowiek rejestruje się w systemie jak wchodzi do fabryki, żeby w razie pożaru itp. wiedziano kto był na terenie fabryki i czy zdążył ewakuować się. Jak masz niskie poczucie swojej wartości to zamiast metrem jeździj elektryczną hulajnogą po ekspresówce:P


    Obliczać liczbę osób na peronie może bez problemu "komputer" na podstawie obrazu z kamer znajdujących się przy wejściach. Można ew. objąć monitoringiem cały peron o ile tego jeszcze nie ma i taki obraz w ciągu milisekundy przeanalizować. Zatem bramki owszem są sposobem liczenia ale z poprzedniej epoki. Jedyny argument za pozostawieniem bramek to sterowanie masą pasażerską i dozowanie ilości luda jaki dostaje się na perony. Można np. dłużej trzymać ludzi na bramkach coby ich mniej na peron wchodziło.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 10:04 ~Paweł

    Hahah~Hahah

    Skoro nie można zlikwidować bramek to je ukryjmy, aby dostęp do nich mieli nieliczni.
    A kto ukrywa bramki i gdzie? Może wizyta u specjalisty - na początek od oczu :)

  • tomtom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 09:29 ~tomtom

    co za betony...w tym ZTM. .. rzeczywiście ukryli wejściówki za filarami i za koszami na śmieci...
    a argument ze trzeba liczyć pasażerów... to niech młynki pozostaną ale niech nie sprawdzają biletów tylko sie kręcą i liczą....

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 09:18 ~Piękny Roman

    zdrowy_rozum~zdrowy_rozum

    "dane płynące z bramek wskazują, jakie jest wykorzystanie metra w konkretnych godzinach i jak dostosować do tego komunikację naziemną"
    Co za bzdura, co za brednie. W dobie dzisiejszej techniki takie prymitywne metody powinny być dawno wycofane. Są tylko i wyłącznie utrudnieniem. Skoro dzisiaj kamery odczytują numery rej., identyfikują twarze i to na pewno można zastosować inne metody liczące pasażerów. Choćby czujniki umieszczone w podłodze przez wejściem.

    Oczywiście, idąc tokiem bramkowym wystarczy PUSTA bramka (trochę uspokaja ruch) z czujnikiem przejścia.

    Wilk będzie syty (ratusz będzie miał bramki) i owca cała (będzie można swobodnie przejść).

  • ergd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2019 08:51 ~ergd

    Polecam spróbować wejść do metra świętokrzyska korzystając z kartonika. Najpierw radzę poszukać podajnika z kartonikami, którego poprostu nie ma ani przy pierwszej ani przy drugiej linii metra.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »