Informacje

22.08.2016 06:25 dwa lata prac

Marynarska: przebudowa,
która nic nie zmieni?

SERWISY:


Ulica Marynarska w ciągu dwóch lat ma zostać poszerzona do trzech pasów w obu kierunkach. Inwestycja i związane z nią utrudnienia są cały czas przedmiotem kontrowersji. Czy wydawanie 50 milionów złotych ma w ogóle sens?

Prace na ulicy, która jest kluczowa dla pracowników dojeżdżających do biurowego "Mordoru", ruszyły w sobotę. O tym, jak ciężko będzie bez tramwajów na Marynarskiej, przekonują się oni już w poniedziałek, a prawdziwe problemy zaczną się zapewne we wrześniu, po wakacjach.

"Elastyczne godziny pracy"

"Już od 22 sierpnia inaczej będą jeździły autobusy i tramwaje w związku z remontem ul. Marynarskiej. Przygotujcie się na zmiany. My również wspieramy miasto naszą wiedzą, tak aby przygotowywana czasowa organizacja ruchu była możliwie najlepsza. Zachęcamy też pracodawców do rozważenie wprowadzenia elastycznych godzin pracy i pracy zdalnej" – apelowała organizacja Lepszy Służewiec na Facebooku.

Przez cały okres remontu na Marynarskiej przejezdne mają być dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wcześniej wykonawca - firma Intercor - chciała zamknąć nawet estakadę koło Galerii Mokotów i odciąć przejazd ul. Postępu. To ostatnie utrudnienie ma się jednak pojawiać tylko w weekendy.

Jak informowała "Gazeta Stołeczna", aktywistom z Lepszego Służewca udało się wywalczyć lewoskręt z Cybernetyki w Rzymowskiego (w kierunku Galerii Mokotów). Z kolei u zbiegu Cybernetyki i Postępu powstanie rondo turbinowe, a na Marynarskiej przy Wynalazek powstanie dodatkowy przystanek autobusowy.

Spotęguje korki?

Ale największe kontrowersje budzi samo założenie inwestycji. Warta bez mała 50 milionów polega na przebudowie 800 metrów Marynarskiej. Ulica zostanie poszerzona do trzech pasów w obu kierunkach. W ciągu ulicy Postępu powstanie nad nią wiadukt. W rejonie ulicy Wynalazek wybudowana zostanie kładka dla pieszych. Pojawią się też ekrany akustyczne w sąsiedztwie szkoły i na wiadukcie, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniach z ul. Wynalazek i Postępu zlikwidowane będą lewoskręty.

Przeciwnicy tego projektu zwracali uwagę, że jego realizacja może wręcz pogorszyć sytuację na Służewcu. Wszystko dlatego, że po przerzuceniu wiaduktu w ciągu ul. Postępu, nie będzie już możliwości skręcania w lewo w tym miejscu, a kierowcy będą zawracali na rondach. To może spotęgować korki.

Na problemy z inwestycją zwracali też uwagę na początku roku eksperci. – Korki nadal będą, tylko kawałek dalej – przekonywał Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Jego zdaniem, właściwą drogą jest usprawnienie transportu publicznego w tym rejonie i zachęcanie pracowników, aby zaczęli z niego korzystać. – Potrzeba połączenia tramwajowego do stacji Metra Wilanowska i zwiększenia częstotliwości ich kursowania – przekonywał Furgalski.

– Żeby ograniczać ruch samochodowy, chcecie budować i poszerzać drogi? To bez sensu – zwracał uwagę Robert Buciak z Mokotowskiej Masy Rowerowej.

Ruszyły prace na Marynarskiej:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mieszkaniec2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.04.2018 12:02 ~mieszkaniec2

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Zamiast poszerzać należy jezdnię zwęzić tak by zniechęcać osoby jadące samochodami i zchęcićdo ruchu pieszego, rowerowego i korzystania z komunikacji miejskiej. Wtedy też i powietrze będzie pozbawione smogu.

    Bzdura, komunikacją często się jedzie i do 2 godzin a autem 30 minut. zalez kto skad jedzie i gdzie. w tak dużym miescie musza być drogi dla autobusów, policji, karetek, strazy pozarnej, kurierow, dostawców, zaopatrzenia, gości, turystów, biznesmentow, mieszkancow by mieli jak na zakupy pojechać... chyba ze ktoś jest słoikiem i niekorzysta z miasta oprócz dojazdow do pracy metrem

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2018 17:58 ~mieszkaniec

    Zamiast poszerzać należy jezdnię zwęzić tak by zniechęcać osoby jadące samochodami i zchęcićdo ruchu pieszego, rowerowego i korzystania z komunikacji miejskiej. Wtedy też i powietrze będzie pozbawione smogu.

  • asdfg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2016 15:09 ~asdfg

    mozna to bylo zrobic znacznie taniej, Marynarska korkuje sie tylko i wylacznie przy skrzyzowaniach i przez brak zatoczek autobusowych, przykladem niepotrzebnego wydawania grubych pieniedzy jest nowy odcinek Al. Reymonta, ktory ma teraz dwie piekne jezdnie, tylko samochodow na niej brakuje :-(,

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2016 14:54 SEBBAX


    zdelegalizować myślistwozdelegalizować myślistwo

    w warszawie trzeba poszerzać ulice !!!
    qwerty~qwerty


    W Warszawie trzeba zwężać ulice i poprawiać komunikacje miejską.
    Cały cywilizowany świat tak robi, włącznie z USA i Japonią.
    Przekonano się, że poszerzanie ulic nie pomaga tylko zwiększa korki, pogarsza jakość powietrza.
    Tu w Warszawie mamy zdrowy stosunek do samochodów. Fura nie imponuje i nie jest przedmiotem kultu tak jak na wsi. Chcesz mieszkać w mieście - zrozum to, bo inaczej narażasz się na śmieszność.

    nie zauważyłem, gdzie w Japonii zwęża się ulice - byłoby to przecież widać - co prawda większość czasu spędziłem w Tokio i Osace - ale może gdzieś te u;lice zwężają. W Usa nie byłem już z dekadę i jakoś nie mogę sobie wyobrazić zwężania dróg w San Francisco, Los Angeles czy Nowym Jorku. gdzie niby i co mają zwężać - to że zdarzyło się gdzieś jakieś drobne zwężenie - nie oznacza to jakiejś masówki...

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2016 08:31 ~Piotr

    praktyka~praktyka

    Czemu więc wciąż ciśniemy do budowy linii tramwajowych ????

    1. Warszawa ma rozbudowane zaplecze techniczno-postojowe oraz wyszkolone kadry obsługujące sieć tramwajową. Dla trolejbusów trzeba by zbudować wszystko od zera.
    2. Tramwaje mają mniejsze opory toczenia, marnują mniej energii w czasie jazdy.
    3. Tramwaje nie ścierają opon i nie emitują szkodliwych pyłów pm10.
    4. Tramwaje mają większą pojemność, przewożą więcej pasażerów.
    5. Tramwaje mają większą żywotność. Zimą nie zżera ich sól w takim stopniu jak pojazdy drogowe.
    6. Tramwaje są mniej wrażliwe na warunki pogodowe. Nie wpadają tak łatwo w poślizgi kiedy jest mokro i nie muszą czekać na pługosolarkę, kiedy ich trasę zasypie kopny śnieg.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2016 08:28 ~gość


    zdelegalizować myślistwozdelegalizować myślistwo

    w warszawie trzeba poszerzać ulice !!!
    qwerty~qwerty


    W Warszawie trzeba zwężać ulice i poprawiać komunikacje miejską.
    Cały cywilizowany świat tak robi, włącznie z USA i Japonią.
    Przekonano się, że poszerzanie ulic nie pomaga tylko zwiększa korki, pogarsza jakość powietrza.
    Tu w Warszawie mamy zdrowy stosunek do samochodów. Fura nie imponuje i nie jest przedmiotem kultu tak jak na wsi. Chcesz mieszkać w mieście - zrozum to, bo inaczej narażasz się na śmieszność.

    Tak, na świecie zwęża się ulice ale z 6 pasów do 4, a nie jak u nas z 2 do 1. Pomyśl zanim coś napiszesz.

  • klm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 19:03 ~klm

    lewackie brednie

  • madry adas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 18:16 ~madry adas

    Przy okazji można było zlikwodać tory tramwajowe, żeby było jeszcze więcej pasów dla samochdów. Teraz każdy ma samochód, więc tramwaje są zbędne, a miejsc dla samochodów jest za mało

  • hops

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 16:43 ~hops

    Marasok~Marasok

    Ekstra, korek sie prezniesie na rondo UE. Dlaczego nie przesunieto torow podczas remontu Woloskiej?

    Czyzby to przewyzszalo potencjal intelekturalny wladz miasta?

    budżet? zupełnie różne projekty UE? dokumentacja, etc. etc.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 16:42 ~abc


    Ollla~Ollla

    I znów lewackie pierdu pierdu. Wszyscy na rowery, zwężanie ulic. Wszyscy mlodzi , zdrowi , bezdzietni, bo przeciez tylko tacy pracują. Ci ciut starsi, dzieciaci, chorzy mają siedziec w domu, lub korzystać z komunikacji, ktora w Warszawie jest wyjątkowo kiepska. Bez nowych linii tramwajowych od lat ( przez 30 lat zbudowano z 20 km?), z jedną linią metra. Tak tak, zwężajcie tak jak Świętokrzyską. Rzeczywiście korki mniejsze.
    No kto~No kto

    Tak się zastanawiam, co będzie, jak obecne władze Warszawy wreszcie ustąpią.Kto posprząta bajzel, który po sobie zostawią ? Pozwężane ulice, Zasypane przejścia podziemne, kilometry niepotrzebnych ścieżek rowerowych i temu podobne "usprawnienia" ? Jednego pokolenia nie starczy, żeby to wszystko przywrócić do poprzedniego stanu.

    hahahahha się odezwał Janusz urbanista XD
    masz racje, za czasów LK nic się nie działo i był spokój XD

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »