Informacje

21.07.2017 17:22 W centralnych dzielnicach

Marszałkowska, trzy place i dużo więcej. Ratusz zapowiada zieloną metamorfozę

SERWISY:

Kluczowe ulice na Ochocie, Woli, we Włochach i w Śródmieściu i Ursusie mają stać się bardziej zielone. Władze Warszawy ogłosiły w piątek przetarg na aranżację 14 arterii. Na liście między innymi Marszałkowska, Grójecka, Towarowa i Prymasa Tysiąclecia.

- Zmiany, które powinni zaproponować projektanci nie mogą być jedynie zwykłą "kosmetyką". Mamy nadzieję, że architekci wykażą się innowacyjnością i twórczo połączą istotne funkcje komunikacyjne tych arterii z harmonizującą i tonującą rolą zieleni - zapowiedział na piątkowej konferencji prasowej Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Kręgosłupy komunikacyjne

Wiceburmistrz Woli przyznała, że władze miasta i dzielnicy z niecierpliwością oczekują na pierwsze pomysły projektantów.

- Nasze oczekiwania są tym większe, że zieloną metamorfozę mają przejść ulice, które są prawdziwym kręgosłupem komunikacyjnym dzielnicy - oświadczyła Grażyna Orzechowska-Mikulska.

Ogłoszony w czwartek przetarg dotyczy bowiem takich ulic jak: Marszałkowska z placami Bankowym, Zbawiciela oraz Unii Lubelskiej.

Zazieleni się też ciąg ulic Czerniakowska, Solec i Wioślarska, Anielewicza i Świętojerska, al. Jana Pawła II i Chałubińskiego, ciąg ul. Grójeckiej i alei Krakowskiej wraz z ulicami Banacha, Kopińską i Sokołowskiego "Grzymały".

Dalej ulica Raszyńska, ciąg Wolskiej z aleją Solidarności (odcinek w Śródmieściu i na Woli), Towarowa, aleja Prymasa Tysiąclecia, Aleje Jerozolimskie, ulica 17 stycznia, ciąg ulic Łopuszańska, Hynka i Sasanki, Warszawska i Jagiełły, Spisaka wraz z ulicami Sosnkowskiego, Pużaka, Dzieci Warszawy oraz Sławka i Kompanii AK "Kordian".

18 tysięcy drzew

- Teraz oprócz swojej ważnej roli w transporcie, ulice te mają szansę zyskać także znaczenie wizerunkowe - powiedziała wiceburmistrz Orzechowska-Mikulska.

Zadaniem projektantów będzie - jak czytamy w komunikacie - wykonanie "koncepcji aranżacji zieleni wzdłuż ulic wraz z projektem wykonawczym nasadzeń i towarzyszących im zmian".

Zmiany mają objąć cały obszar ulic w obrębie pasa drogowego wraz z przylegającymi terenami zieleni lub przeznaczonymi na tereny zieleni w Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego.

Ratusz zapewnia, że chce problem zieleni przyulicznej rozwiązać systemowo. W sumie zielone metamorfozy mają dotknąć niemal 80 dużych warszawskich ulic, w szczególności krajowych, wojewódzkich i powiatowych, którymi nie zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Łącznie we wszystkich dzielnicach pojawi się minimum 18 tysięcy drzew. W ciągu dwóch lat na ten cel zostanie przeznaczone ponad 20 milionów złotych" - podsumowują urzędnicy.

Zobacz materiał z poprzedniej konferencji prasowej:

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 15:27 ~Rafał



    asd~asd

    Najpierw Walzowa i jej banda powinni podjąć męską decyzję i zlikwidować tramwaje w mieście, a przynajmniej w Śródmieściu. Dopóki te przeżytki będą zanieczyszczać przestrzeń miasto nie stanie się przyjazne. Niestety ta kretynka do spółki z idiotami forsuje budowy jakiś kolejnych kilometrów głupoty, z torami pomiędzy jezdniami. A potem znajdują się tacy imbecyle jak erw i postulują zwężać ulice bo im na przystankach za wąsko. BTW, przy Świętokrzyskiej wystarczyłoby wiaty zlikwidować i byłoby miejsce...
    Rafał~Rafał


    No pewnie, najlepiej, żeby były tylko jezdnie po cztery pasy w każdym kierunku.

    Co do wiat... może lepiej będzie jak zlikwidujesz sobie dach w swoim samochodzie.

    najlepiej zaorać~najlepiej zaorać

    Miasto to nie twoja wioska, że wystarczał wam jeden pas.


    Miasto to nie twoja wioska, że wystarczy jezdnia i pobocza. Po twojej wsi przechadza się dwóch pieszych na dobę więc chodników nie potrzeba. Jak ci się zielone miasto nie podoba to siedź na wsi.

  • pamiętamy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 11:37 ~pamiętamy

    HGW zapowiadać potrafi jak nikt.

    A i tak zrobi jedynie to, co przyniesie jej kasę.

    Wystarczy sobie przypomnieć szumne zapowiedzi zielonej Świętokrzyskiej. Zapowiedzi i plany przed budową metra. Skończyło się na donicach, a teraz "posadzili" drzewka w 10 cm warstwie ziemi (jeśli wytrzymają 2 miesiące to będzie cud).

    Zapowiedzi podziemnych parkingów.
    Skończyło się na wycięciu miejsc parkingowych, by przyszłe podziemne parkingi prywatne, nie miały konkurencji (wycieli, a znajomy nie zbudował).

    Plac Powstańców. Miało być to nowe "kultowe" miejsce. A jest ...

  • FED

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 09:42 ~FED

    Sadzenie drzew wzdłuż miejskich ulic, to jakaś pomyłka. Drzewa starzeją się, jak wieje, to spadają na głowy. Należałoby, wzorem Londynu, tworzyć zielone wyspy, skwerki, na których ludzie mogą posiedzieć, jak również znajdują się na nich małe fragmenty niemal dziko zarośnięte, żeby ptaki i owady miały przystań. Namiastką tego jest Plac Grzybowski. Z drzew wzdłuż drogi żaden pożytek - zabierają miejsce i cały czas marnieją i brudzą.

  • sss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 07:56 ~sss

    Ochotnik~Ochotnik

    W budżecie partycypacyjnym dla Starej Ochoty był projekt dosadzania brakujących drzew w szpalerach ulic, ale został zweryfikowany negatywnie bo zniknęłoby kilka miejsc parkingowych. Ja rozumiem jak miasto się za to zabierze to jeszcze bardziej ograniczy część pieszą byleby tylko zachować te kilka miejsc?

    Walczysz o kilka miejsc parkingowych a nie przeszkadzają ci nowe budowy?

  • najlepiej zaorać

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 07:55 ~najlepiej zaorać


    asd~asd

    Najpierw Walzowa i jej banda powinni podjąć męską decyzję i zlikwidować tramwaje w mieście, a przynajmniej w Śródmieściu. Dopóki te przeżytki będą zanieczyszczać przestrzeń miasto nie stanie się przyjazne. Niestety ta kretynka do spółki z idiotami forsuje budowy jakiś kolejnych kilometrów głupoty, z torami pomiędzy jezdniami. A potem znajdują się tacy imbecyle jak erw i postulują zwężać ulice bo im na przystankach za wąsko. BTW, przy Świętokrzyskiej wystarczyłoby wiaty zlikwidować i byłoby miejsce...
    Rafał~Rafał


    No pewnie, najlepiej, żeby były tylko jezdnie po cztery pasy w każdym kierunku.

    Co do wiat... może lepiej będzie jak zlikwidujesz sobie dach w swoim samochodzie.


    Miasto to nie twoja wioska, że wystarczał wam jeden pas.

  • Taki tam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 01:58 ~Taki tam

    asd~asd

    Najpierw Walzowa i jej banda powinni podjąć męską decyzję i zlikwidować tramwaje w mieście, a przynajmniej w Śródmieściu. Dopóki te przeżytki będą zanieczyszczać przestrzeń miasto nie stanie się przyjazne. Niestety ta kretynka do spółki z idiotami forsuje budowy jakiś kolejnych kilometrów głupoty, z torami pomiędzy jezdniami. A potem znajdują się tacy imbecyle jak erw i postulują zwężać ulice bo im na przystankach za wąsko. BTW, przy Świętokrzyskiej wystarczyłoby wiaty zlikwidować i byłoby miejsce...


    Ty to chyba miałeś jakiś uraz w dzieciństwie...

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 01:45 ~Rafał


    erw~erw

    Marszałkowską powinni zwęzić, szczególnie przy przy Świetokrzyskiej. Wysiadając z tramwaju praktycznie nie ma gdzie stać bo jest bardzo wąski chodnik. Zamiast 6 pasmowej autostrady wystarczyłyby 2 pasy ruchu.
    pajdokracja~pajdokracja

    A tobie ktoś powinien poszerzyć ...horyzonty.

    Wystarczy, że wy - kierowcy - macie wyjątkowo szerokie horyzonty. Takie szerokie, że wam nie wystarcza jezdni i parkingów, musicie jeździć i parkować także na chodnikach, drogach dla rowerów i trawnikach.

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 01:42 ~Rafał

    asd~asd

    Najpierw Walzowa i jej banda powinni podjąć męską decyzję i zlikwidować tramwaje w mieście, a przynajmniej w Śródmieściu. Dopóki te przeżytki będą zanieczyszczać przestrzeń miasto nie stanie się przyjazne. Niestety ta kretynka do spółki z idiotami forsuje budowy jakiś kolejnych kilometrów głupoty, z torami pomiędzy jezdniami. A potem znajdują się tacy imbecyle jak erw i postulują zwężać ulice bo im na przystankach za wąsko. BTW, przy Świętokrzyskiej wystarczyłoby wiaty zlikwidować i byłoby miejsce...


    No pewnie, najlepiej, żeby były tylko jezdnie po cztery pasy w każdym kierunku.

    Co do wiat... może lepiej będzie jak zlikwidujesz sobie dach w swoim samochodzie.

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.07.2017 22:49 ~asd

    Najpierw Walzowa i jej banda powinni podjąć męską decyzję i zlikwidować tramwaje w mieście, a przynajmniej w Śródmieściu. Dopóki te przeżytki będą zanieczyszczać przestrzeń miasto nie stanie się przyjazne. Niestety ta kretynka do spółki z idiotami forsuje budowy jakiś kolejnych kilometrów głupoty, z torami pomiędzy jezdniami. A potem znajdują się tacy imbecyle jak erw i postulują zwężać ulice bo im na przystankach za wąsko. BTW, przy Świętokrzyskiej wystarczyłoby wiaty zlikwidować i byłoby miejsce...

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.07.2017 20:57 kubat

    Tylko proszę: oby nie donice te śliczne.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »