Informacje

03.09.2018 14:21 Do stacji rondo daszyńskiego

Maria się przebiła. Koniec drążenia tuneli na Woli

SERWISY:


Zakończyło się drążenie tuneli metra na rozbudowanym odcinku podziemnej kolejki na Woli. Dzieło zwieńczyła tarcza Maria.

Po południu maszyna drążąca tunel metra przebiła się na stację Rondo Daszyńskiego. Łącznie tarcza Maria przebyła ponad 2,5 tysiąca metrów. W czasie swojej podróży stworzyła 3315 pierścieni obudowy tunelu.

Przez trzy stacje

- Jeden pierścień waży 20 ton, średnio tarcza Maria poruszała się z prędkością 18 metrów na dobę, rekord to 36 metrów jednego dnia - wyjaśnia Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego. - Teraz w tunelu trzeba będzie wyłożyć torowisko i zainstalować osprzęt potrzebny do obsługi pociągów - dodaje.

Maria wykonała jeden z dwóch tuneli, którym będzie jeździło metro. W połowie sierpnia swoją pracę zakończyła inna tarcza - Krystyna, która tworzyła równoległy.

Obie musiały przebić odcinek, na którym powstają trzy nowe stacje - Księcia Janusza, Młynów i Płocka.

Ten odcinek podziemnej kolejki ma być gotowy w listopadzie 2019 roku. Później przyjdzie czas na odbiory techniczne.

Dwie linie metra

Warszawskie metro ma dwie linie. Pierwsza łączy Kabaty z Młocinami. Druga ma jedynie odcinek centralny. Można nią przejechać z ronda Daszyńskiego na pl. Wileński. Teraz powstają jej kolejne odcinki - zachodni na Wolę i Bemowo oraz wschodni na Targówek. Wartość tej inwestycji to 3,5 mld zł, z czego niemal 2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Powstają trzy stacje na odcinku wschodnio-północnym i trzy na odcinku zachodnim, zakupiono też 17 pociągów.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 roku, jeździ codziennie około 500 tys. pasażerów. Pociągi na centralnym odcinku II linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerów dziennie.

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sławek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2018 07:34 ~sławek

    CJTW~CJTW

    Drążenie na Woli się nie zakończyło. Zakończył się pierwszy etap drążenia rozbudowy II linii Metra.


    ojojoj... jaka poprawność polityczna..
    nie bądź takim perfekcjonistą..

  • CJTW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 16:59 ~CJTW

    Drążenie na Woli się nie zakończyło. Zakończył się pierwszy etap drążenia rozbudowy II linii Metra.

  • ekzpert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 14:59 ~ekzpert


    ekzpert~ekzpert

    a ja mam takie podchwytliwe pytanie: w miastach rozwiniętych (1go świata) kupuje się takie tarcze do wiercenia pod ziemią żeby wybudować metro nie zamykając ulic i nie paraliżując miasta. Metro się buduje a niektórzy nawet nie wiedza że prace pod ziemią trwają. Tymczasem w PL wyrzuca się pieniądze na drogie tarcze ale nad ziemią i tak zamyka się całe dzielnice (nie tylko ulice). Przecież jak zamykamy wszystko na trasie budowy metra to, to metro, możnaby spokojnie zbudować metodą odkrywkową (bez potrzeby zakupu najdroższych tarcz). Tak jak zbudowano pierwszą cześć pierwszej nitki (w Kabatach). Byłoby kilkaset milionów taniej. Kto zwróci róznicę??? (chyba ten co zdecydował o zakupie tarczy)
    Boom~Boom


    Tarcze i technologia jest taka sama. Inna jest geologia, ukształtowanie przebiegu ulic,posadowienie i rodzaj budynków, czy głębokość umiejscowienia linii metra. Masz taką wiedzę i doświadczenie by porównać podobne inwestycje z krajów 1 go świata z inwestycją w Warszawie? Czy tylko sobie popierdujesz w internecie? Ja osobiście widziałem w Chinach (i nie tylko) zamknięte ulice z powodu budowy metra i to nie metodą odkrywkową.


    oczywiście - w warszawie jest najgorsze podłoże, najtwardsza ziemia która jednocześnie kiedy trzeba żeby była twarda nagle robi się zbyt miękka... a na każdym kroku czyhają kurzawki, niewidoczne i ukrywające się przed wszystkimi, zdradziecko wyskakując na dzielnych budowniczych bohatersko drążących tunele w najtrudniejszej ziemi na świecie..

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 13:58 ~Boom

    ekzpert~ekzpert

    a ja mam takie podchwytliwe pytanie: w miastach rozwiniętych (1go świata) kupuje się takie tarcze do wiercenia pod ziemią żeby wybudować metro nie zamykając ulic i nie paraliżując miasta. Metro się buduje a niektórzy nawet nie wiedza że prace pod ziemią trwają. Tymczasem w PL wyrzuca się pieniądze na drogie tarcze ale nad ziemią i tak zamyka się całe dzielnice (nie tylko ulice). Przecież jak zamykamy wszystko na trasie budowy metra to, to metro, możnaby spokojnie zbudować metodą odkrywkową (bez potrzeby zakupu najdroższych tarcz). Tak jak zbudowano pierwszą cześć pierwszej nitki (w Kabatach). Byłoby kilkaset milionów taniej. Kto zwróci róznicę??? (chyba ten co zdecydował o zakupie tarczy)


    Tarcze i technologia jest taka sama. Inna jest geologia, ukształtowanie przebiegu ulic,posadowienie i rodzaj budynków, czy głębokość umiejscowienia linii metra. Masz taką wiedzę i doświadczenie by porównać podobne inwestycje z krajów 1 go świata z inwestycją w Warszawie? Czy tylko sobie popierdujesz w internecie? Ja osobiście widziałem w Chinach (i nie tylko) zamknięte ulice z powodu budowy metra i to nie metodą odkrywkową.

  • ekzpert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 11:30 ~ekzpert


    ekzpert~ekzpert

    a ja mam takie podchwytliwe pytanie: w miastach rozwiniętych (1go świata) kupuje się takie tarcze do wiercenia pod ziemią żeby wybudować metro nie zamykając ulic i nie paraliżując miasta. Metro się buduje a niektórzy nawet nie wiedza że prace pod ziemią trwają. Tymczasem w PL wyrzuca się pieniądze na drogie tarcze ale nad ziemią i tak zamyka się całe dzielnice (nie tylko ulice). Przecież jak zamykamy wszystko na trasie budowy metra to, to metro, możnaby spokojnie zbudować metodą odkrywkową (bez potrzeby zakupu najdroższych tarcz). Tak jak zbudowano pierwszą cześć pierwszej nitki (w Kabatach). Byłoby kilkaset milionów taniej. Kto zwróci róznicę??? (chyba ten co zdecydował o zakupie tarczy)
    ech~ech


    Misiu - zamyka się ulicę do budowy STACJI, tarcza drąży TUNELE a nie stacje.... budowa stacji i tak nie odbywa się całkowicie metodą odkrywkową.

    Nie ma opcji by budować pomieszczenie o ogromnej kubaturze a górą jeździłyby wielotonowe pojazdy (autobusy, ciężarówki, tramwaje...).


    a widzisz różnicę między zamknięciem FRAGMENTU ulicy na miejsce budowy stacji a zamknięciem CAŁEJ DZIELNICY np.Pragi czy Woli wzdłuż wszystkich głównych ulic (tak samo jak np. miało miejsce zamknięcie CAŁEJ ul. ŚWIETOKRZYSTKIEJ w centrum w trakcie budowy centralnego odcinka)... ? Jak nie to lepiej sie nie wypowiadaj.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 10:41 ~ech

    ekzpert~ekzpert

    a ja mam takie podchwytliwe pytanie: w miastach rozwiniętych (1go świata) kupuje się takie tarcze do wiercenia pod ziemią żeby wybudować metro nie zamykając ulic i nie paraliżując miasta. Metro się buduje a niektórzy nawet nie wiedza że prace pod ziemią trwają. Tymczasem w PL wyrzuca się pieniądze na drogie tarcze ale nad ziemią i tak zamyka się całe dzielnice (nie tylko ulice). Przecież jak zamykamy wszystko na trasie budowy metra to, to metro, możnaby spokojnie zbudować metodą odkrywkową (bez potrzeby zakupu najdroższych tarcz). Tak jak zbudowano pierwszą cześć pierwszej nitki (w Kabatach). Byłoby kilkaset milionów taniej. Kto zwróci róznicę??? (chyba ten co zdecydował o zakupie tarczy)


    Misiu - zamyka się ulicę do budowy STACJI, tarcza drąży TUNELE a nie stacje.... budowa stacji i tak nie odbywa się całkowicie metodą odkrywkową.

    Nie ma opcji by budować pomieszczenie o ogromnej kubaturze a górą jeździłyby wielotonowe pojazdy (autobusy, ciężarówki, tramwaje...).

  • ekzpert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 09:31 ~ekzpert

    a ja mam takie podchwytliwe pytanie: w miastach rozwiniętych (1go świata) kupuje się takie tarcze do wiercenia pod ziemią żeby wybudować metro nie zamykając ulic i nie paraliżując miasta. Metro się buduje a niektórzy nawet nie wiedza że prace pod ziemią trwają. Tymczasem w PL wyrzuca się pieniądze na drogie tarcze ale nad ziemią i tak zamyka się całe dzielnice (nie tylko ulice). Przecież jak zamykamy wszystko na trasie budowy metra to, to metro, możnaby spokojnie zbudować metodą odkrywkową (bez potrzeby zakupu najdroższych tarcz). Tak jak zbudowano pierwszą cześć pierwszej nitki (w Kabatach). Byłoby kilkaset milionów taniej. Kto zwróci róznicę??? (chyba ten co zdecydował o zakupie tarczy)

  • Chopin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2018 08:33 ~Chopin

    PLanktON~PLanktON

    „ 2,5 tysiąca metrów”
    American style , idźmy dalej z propagandą sukcesu i podawajmy w cm, mm etc...
    Może ktoś podać ile w Chinach rocznie metra budują? Albo lepiej nie bo wstyd będzie na wieki...

    A możesz podać skąd w Chinach biorą pieniądze na metro i kto i w jakich warunkach i za jakie "pieniądze" je buduje?

  • satset

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.09.2018 20:07 ~satset

    bardzo się cieszę, metro dużo daje

  • tedek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.09.2018 19:18 ~tedek

    fajnie..wreszcie !!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »