Informacje

23.05.2016 19:45 KONIEC I ETAPU PRAC

Malownicza droga dla rowerów
wzdłuż szpaleru chronionych drzew

SERWISY:


Zarząd Dróg Miejskich chwali się wybudowaniem 2,5-kilometrowej drogi dla rowerów między Racławicką i Miecznikowa. Koniec pierwszego etapu inwestycji planowany był jednak na kwiecień.

Nowa droga dla rowerów łączyć będzie Pole Mokotowskie, kampusy dwóch uczelni oraz Rakowiec z Ochotą. Wzdłuż Żwirki i Wigury powstały trasy dla pieszych i rowerów. Wzdłuż kampusu UW i WUM biegnie nowa droga dla rowerów i chodnik, oddzielony opaską. Po drugiej stronie, od ul. Banacha do ul. Racławickiej zbudowano wspólny ciąg pieszo-rowerowy.

Pomniki przyrody wzdłuż ścieżki

Jak czytamy w komunikacie ZDM, "przebieg trasy niemal na całym odcinku stanowi kompromis pomiędzy oczekiwaniami użytkowników a koniecznością ochrony przyrody".

Chodzi o lipy rosnące wzdłuż ulicy, które są bowiem pomnikami przyrody – aby uzyskać zgodę na prowadzenie prac w ich pobliżu konieczne było m.in. ograniczenie szerokości ciągów oraz ich maksymalne odsunięcie od drzew.

Zakończona właśnie inwestycja (pozostały jeszcze ostatnie prace) to I etap. Na ukończeniu jest dokumentacja projektowa II etapu, obejmującego budowę odcinka do ul. 17 Stycznia. ZDM zapowiada, że do realizacji przystąpi niezwłocznie, po zakończeniu prac projektowych i uzyskaniu zgody Rady Warszawy na roboty w pobliżu pomnika przyrody.

Ścieżka przy Belwederskiej: ledwo skończona, a już rozpruta:


ms/r/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • tolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2016 16:09 ~tolek

    Piko~Piko

    Poczekamy do pierwszego przejazdu karetki albo straży pożarnej w korku. Jak samochody nie bedą miały gdzie zjechać

    mówisz że auta na psach ruchu o szerokości 2,5-3.00 nie są w stanie się przesunąć? łojjjj to w takim razie 90% na starym mieście na których porusza się auto do całkowitego zamknięcia, a mokotów o tam to zabronić jeździć czymkolwiek bo zaparkowany, bo parkujący, bo wolnojeżdżący, bo za szeroki, bo dostawa, bo taxi, bo ...poszukaj innych problemów na swojej klatce

  • tja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2016 16:07 ~tja

    waw~waw

    Nie ma czym się chwalić chodnik jak zwykle za wąski i slalomem bo przecież rowerzyści muszą mieć prostą drogę.

    mówisz o tym że chodnik prowadzi do przystanku? a jak mają do niego dojść po lini prostej. narysuj to mistrzu geometrii

  • NieLubięDebili

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2016 16:04 ~NieLubięDebili

    ASD=LSD - człowieku walnij się tym tępym łbem o ten słupek gdzie widzisz "złomy" jakoś europie nie przeszkadza że jej mieszkańcy podróżują po swoich miastach 30-40 letnimi sędziwymi rowerwami. Ty wiejski chłopku mażący o 15 letnim BMW pewnie rozjechałbyś każdy chodnik i zaparkował na każdym przejściu dla pieszych boś BOOOOOS..y chłopek rozropek.

  • Warsaw1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2016 16:01 ~Warsaw1

    asd to skrót od czego??? frustracie, nie stać cię na nic więc ferujesz "jak pewnie Twój idol z Białego stoku" .
    Ja zaś apeluję do SAMOCHODZIARZY, ludzie w mieście obowiązuje 50km/h NIE 70, 80, 90 tylko PRAWIE WSZĘDZIE 50km/h, a znak strefa ruchu oznacza że pieszy ma pierwszeństwo NA CAŁEJ SZEROKOŚCI JEZDNI, i wasze rozwrzeszczane mordy niech się cieszą, że piesi i rowerzyści nie dzwonią z każdym wykroczeniem. a pozostali to komuchy, chyba tylko restrykcyjne prawo przeniesione 1:1 z Holandii, Danii i zamordyzm wychowa samochodziarzy.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 15:31 ~stonka



    misiaczek~misiaczek

    A estetyka gdzie? Ciąg metalowych barierek jest koszmarnym widokiem wśród pięknej zieleni. Ktoś wziął ciężkie pieniądze za ten projekt, ścieżka piękna, ale tak obskurnego zniszczenia widoku to dawno w Warszawie nie widziałem. Wyrwać toto i to szybko!
    Skipper~Skipper

    Tego wymagają przepisy, ponieważ ulica Żwirki i Wigury ma klasę drogi głównej. Gdyby zmienić jej klasę na zbiorczą można by wtedy usunąć barierki.
    Kolejną sprawą jest bezpieczeństwo - ponieważ nasi dzielni kierowcy bardzo chętnie rozjeżdżają wszystko co się rusza i nie rusza, to trzeba odgrodzić ludzi od samochodów. W przypadku bezpieczeństwa, estetyka jest sprawą drugorzędną.
    Mam prośbę do estetów i pseudoestetów: Nie wtrącajcie się tam gdzie chodzi o bezpieczeństwo i funkcjonalność.
    Wojtek~Wojtek

    Następny kawożłop zza ratuszowego biurka lub pseudoekolog. We łbach się wam już poprzewracało z tymi drogami dla rowerów. Gronkiewicz zamiast zająć się problememi ludzi, eksmisjami, bezprawiem urzędasów – wykazuje się ścieżkami. Jakoś nie czytam, że ratusz komuś pomógł. Czytam jedynie, że znowu ktoś skoczył pod pociąg, bo go zlicytowali. Demokracja – psia ich mać.

    Jak brakuje argumentów to obrażasz. Jak dziecko...

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 14:34 ~Tadeusz



    asd~asd

    Dlaczego Walzowa i jej banda nie zrobią w końcu porządku z bandytami na rowerach, którzy roztrącają pieszych na chodnikach, nie zależnie od faktu, że obok jest droga dla rowerów. Dlaczego pedalarze stają się uprzywilejowaną bandą, którym pozwala się na co miesięczne terroryzowanie miasta? Co za idiota wpada na pomysł, aby drogi dla rowerów robić na chodnikach (BTW - po takich "drogach" można spokojnie spacerować - vide przepis o braku chodnika).
    I kiedy w końcu miasto zacznie wywozić przypięte do każdego słupa złomy na śmietnik???
    Tadeusz~Tadeusz


    W sumie rower to pojazd (zgodnie PoRD), więc może te pojazdy powinny mieć - jak w przypadku samochodów - odpowiednie kształty i na pewno brak wystających części, które mogą zranić pieszego w przypadku kolizji?

    sum~sum

    Powinny mieć też światła. Zmorą polskich dróg są wyskakujący po zmroku jak duchy nieoświetleni rowerzyści.


    Światła to już są wymagane. Tylko jakoś Policja się nie kwapi do karania dwukółkowców. Ani za brak świateł, ani za jazdę po chodnikach i przejściach dla pieszych. Ciekawe, czemu.

  • Pitrek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 14:08 ~Pitrek

    Jest szansa na zakaz jazdy rowerów ulicą Żwirki i Wigury zatem? Standardowy obrazek: miś na rowerku w obcisłym a za nim 128, 175, 188...

  • ola z opola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 13:50 ~ola z opola





    misiaczek~misiaczek

    A estetyka gdzie? Ciąg metalowych barierek jest koszmarnym widokiem wśród pięknej zieleni. Ktoś wziął ciężkie pieniądze za ten projekt, ścieżka piękna, ale tak obskurnego zniszczenia widoku to dawno w Warszawie nie widziałem. Wyrwać toto i to szybko!
    Skipper~Skipper

    Tego wymagają przepisy, ponieważ ulica Żwirki i Wigury ma klasę drogi głównej. Gdyby zmienić jej klasę na zbiorczą można by wtedy usunąć barierki.
    Kolejną sprawą jest bezpieczeństwo - ponieważ nasi dzielni kierowcy bardzo chętnie rozjeżdżają wszystko co się rusza i nie rusza, to trzeba odgrodzić ludzi od samochodów. W przypadku bezpieczeństwa, estetyka jest sprawą drugorzędną.
    Mam prośbę do estetów i pseudoestetów: Nie wtrącajcie się tam gdzie chodzi o bezpieczeństwo i funkcjonalność.
    sum~sum

    Masz straszne kompleksy, posiadaczu hulajnogi. Samochody same nie jeżdżą, są w nich ludzie.
    A rowerzyści i tak jeździć będą po jezdni, obok DDR. I jeszcze tłumaczyć się będą, że barierki im przeszkadzają w dostaniu się na ścieżkę.
    ola z opola~ola z opola

    Ty za to potrafisz się pewnie teleportować. Za to twój mózg już dawno temu teleportował się w pustkę.
    sum~sum

    Nie, misiaczku. Ja podróżuję wygodnie samochodem, a takie ole z opola spotykam czasem na szosie.

    Co z tego że spotykasz, skoro cię na nie nie stać. Podróżuj sobie dalej wygodnicki "misiaczku". Może kiedyś w końcu spłacisz kredycik za autko.

  • sum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 13:25 ~sum




    misiaczek~misiaczek

    A estetyka gdzie? Ciąg metalowych barierek jest koszmarnym widokiem wśród pięknej zieleni. Ktoś wziął ciężkie pieniądze za ten projekt, ścieżka piękna, ale tak obskurnego zniszczenia widoku to dawno w Warszawie nie widziałem. Wyrwać toto i to szybko!
    Skipper~Skipper

    Tego wymagają przepisy, ponieważ ulica Żwirki i Wigury ma klasę drogi głównej. Gdyby zmienić jej klasę na zbiorczą można by wtedy usunąć barierki.
    Kolejną sprawą jest bezpieczeństwo - ponieważ nasi dzielni kierowcy bardzo chętnie rozjeżdżają wszystko co się rusza i nie rusza, to trzeba odgrodzić ludzi od samochodów. W przypadku bezpieczeństwa, estetyka jest sprawą drugorzędną.
    Mam prośbę do estetów i pseudoestetów: Nie wtrącajcie się tam gdzie chodzi o bezpieczeństwo i funkcjonalność.
    sum~sum

    Masz straszne kompleksy, posiadaczu hulajnogi. Samochody same nie jeżdżą, są w nich ludzie.
    A rowerzyści i tak jeździć będą po jezdni, obok DDR. I jeszcze tłumaczyć się będą, że barierki im przeszkadzają w dostaniu się na ścieżkę.
    ola z opola~ola z opola

    Ty za to potrafisz się pewnie teleportować. Za to twój mózg już dawno temu teleportował się w pustkę.

    Nie, misiaczku. Ja podróżuję wygodnie samochodem, a takie ole z opola spotykam czasem na szosie.

  • kar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 13:18 ~kar

    Dlaczego w Wilanowie ścieżki dla pieszych mają kolor czerwony a drogi rowerowe nie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »