Informacje

24.04.2014 13:34 pojawi się ich kilkaset

Loga firm na tablicach MSI.
Informacja czy reklama?

SERWISY:


Na ulicach miasta zaczynają pojawiać się tablice Miejskiego Systemu Informacji Płatnej. Prywatne firmy mogą umieszczać tam swoje loga. Miasto przekonuje, że to nie reklama, lecz "komercyjna forma wskazywania kierunku".

- Chcemy, by do końca tego roku powstało minimum 150 takich tablic, a maksymalnie 400. Docelowe ma być ich na ulicach około 700 - mówi tvnwarszawa.pl Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.

"Chcemy uporządkować informację"

Pierwsze tego typu tablice zawisły przy al. Wilanowskiej. Instalowane są na latarniach. Na każdej pojawiają się cztery panele informacyjne, czyli miejsce na logo firmy i na wskazanie kierunku do celu.

Urzędnicy zapewniają, że nie chodzi o reklamowanie prywatnej działalności, a tablicę są jednym z etapów Miejskiego Systemu Informacji, który pomaga orientować się w terenie.

- Chcemy uporządkować informację i wskazywać kierunek dojazdu na przykład do salonu samochodowego czy galerii, na takiej samej zasadzie, jak wskazywanie kierunku do szpitali czy urzędów dzielnic - przekonuje Sobieraj.

I zaznacza, że to ma być forma zachęty, by nie umieszczać podobnych informacji chociażby na budynkach, zasłaniając przy tym okna mieszkańcom. - Te tablice są częścią Miejskiego Systemu Informacji, to absolutnie nie jest reklama. To jest informacja wskazująca drogę, a nie zachęta do zakupu produktu - dodaje Grażyna Gołębiowska z firmy AMS, która współuczestniczy w przedsięwzięciu.

Minimum 40 zł dla ZDM

Lokalizacje weryfikować i uzgadniać będzie Zarząd Dróg Miejskich. Za eksploatacją paneli odpowiadać będzie ADPOL – podmiot w 100 proc. należący do AMS, a za sprzedaż miejsca na nich firmom - AMS.

Produkcją konstrukcji i montażem zajmie się Venessa.

Kto zarobi na sprzedaży? Przychody zostaną podzielone pomiędzy ADPOL, AMS, Venessę i ZDM. Ale stołeczni drogowcy nie mogą dostawać mniej niż 40 zł za 1 panel miesięcznie.

A na jakich zasadach firmy będą mogły wykupować miejsce na panelach? - Kto pierwszy zarezerwuje powierzchnie i podpiszę umowę, to będzie mógł z niej korzystać, ale tablic z panelami będzie przybywać - wyjaśnia Gołębiowska. - Ceny ustalane są w drodze negocjacji z klientem. Minimalny okres to 6 miesięcy - dodaje.

I zaznacza, że nie ma możliwości, by logo i nazwy firm pojawiały się na panelach za darmo.

13 lat sporu

Zarząd Dróg Miejskich przypomina, że przetarg na budowę i eksploatację obiektów informacji płatnej na terenie Warszawy wygrała już w 1999 roku firma Venessa. Jednak do 2012 roku, ze względu na spór pomiędzy ZDM a Venessą, projekt nie wszedł w życie.

"Dzięki zawartej w lipcu 2012 roku ugodzie sądowej możliwe było podpisanie aneksu do pierwotnej umowy, umożliwiającego kontynuowanie działań. Jednocześnie Venessa postanowiła wykorzystać doświadczenie w zakresie eksploatacji i sprzedaży obiektów w pasach drogowych firmy AMS SA i weszła z nią w kooperację przy realizacji przedsięwzięcia" - informują drogowcy.

Instalacja systemu odbywa się na podstawie uchwały rady nieistniejącej już Gminy Warszawa Centrum.

SPÓR O REKLAMY W MIEŚCIE - POSŁUCHAJ DYSKUSJI W STUDIU TVN24:

ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • KRS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2014 13:55 ~KRS

    waw~waw

    Zgadzam się z "Bogdanem". Informacja, że do jakiejś kawiarni czy sklepu jest 8,5 km nie jest żadną informacją, tylko zwykłą reklamą pod płaszczykiem informacji. A reklam jest o 100% za dużo.

    Poza tym AMS żyje z reklam, jak powszechnie wiadomo.

    Przeraża mnie wieść, że "paneli będzie przybywać". Brrr....


    Zarówno AMS, jak i pierwsze reklamowane firmy gazetaCafe i kulturalnysklep.pl należą do grupy kapitałowej AGORY - czyli co darmowa reklama...

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 18:30 ~qwerty

    Zgodziłabym się jeśli było by tam tylko logo firmy, a nie jeszcze przy okazji numer telefonu i cała reszta bo to uż wtedy reklama.

  • Mintar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 16:07 ~Mintar

    KOLEJNA POLSKA PSYCHO BZDURA !

    JESZCZE NIE RAZ NAS ZALEJĄ DEBILIZMAMI !

    POLSKA NORMA ... DEBILIZMY TO NORMA W TYM KRAJU !

  • nik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 15:46 ~nik

    Logotypy lub logo, ale nie loga!

  • GienkaZEStawek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 12:15 ~GienkaZEStawek

    Dobry pomysł, pod warunkiem że inne reklamy zostaną mocno ograniczone.

  • sgfrerg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 11:48 ~sgfrerg

    waw~waw

    A w dodatku: czym różni się pojęcie "reklama" od "komercyjnej formy wskazywania kierunku"?! Toż to czyste manipulowanie pojęciami i udawanie głupka w wydaniu władz miasta odpowiedzialnych za jego wygląd.

    Zlikwidować wszystkie reklamy.

  • Warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 08:33 ~Warszawianka

    Będzie to miało sens tylko wtedy, kiedy zlikwidują wszelaką samolkę reklamową i znikną "ozdoby" z płotów, słupów i wszystkich innych miejsc. To nie ozdoba - bardziej przeszkadza niż pomaga. MSI może być ciekawą alternatywą i jeszcze miasto na tym zarobi czyli my mieszkańcy

  • Arkadianto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2014 08:01 ~Arkadianto

    Po przeczytanie artykułu myślę, że to bez sensu. Spodziewałem się, że te tablice zastąpią bilbordy, które szpecą Warszawę. A okazuje się, że ma być tego dziadostwa jeszcze więcej. poza tym dlaczego nie zostanie wskazana cukiernia tylko salon samochodowy. Bez sensu.

    Jesli juz to

    - zlikwidować bilbordy
    - wstawic te tablice

    I bedziemy miec ujednoliconą tkanke reklamowa w miescie.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2014 20:18 ~waw

    A w dodatku: czym różni się pojęcie "reklama" od "komercyjnej formy wskazywania kierunku"?! Toż to czyste manipulowanie pojęciami i udawanie głupka w wydaniu władz miasta odpowiedzialnych za jego wygląd.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2014 20:15 ~waw

    Zgadzam się z "Bogdanem". Informacja, że do jakiejś kawiarni czy sklepu jest 8,5 km nie jest żadną informacją, tylko zwykłą reklamą pod płaszczykiem informacji. A reklam jest o 100% za dużo.

    Poza tym AMS żyje z reklam, jak powszechnie wiadomo.

    Przeraża mnie wieść, że "paneli będzie przybywać". Brrr....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »