Informacje

18.11.2017 07:29 inwestycja tramwajarzy

Linia na Gocław zmieni okolice kanału. Mieszkańcy mają głos

SERWISY:

Wąsko, szerzej, najszerzej - tak w dużym skrócie prezentują się koncepcje zieleni przy Kanale Wystawowym. Propozycje będą teraz konsultowane z mieszkańcami. A inwestycja planowana jest w ramach budowy linii tramwajowej na Gocław.

"Przy okazji budowy torów powstanie też wygodny chodnik dla pieszych, droga dla rowerów i zieleń. W zależności od szerokości terenu przeznaczonego do urządzenia można posadzić drzewa, dodać urządzenia do rekreacji, a nawet zaplanować park linearny" - piszą urzędnicy.

Trzy warianty

Tramwaje Warszawskie zleciły Katedrze Architektury Krajobrazu SGGW opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla pierwszej części inwestycji w rejonie Kanału Wystawowego. Teraz chcą poddać pod dyskusję trzy warianty.

W wariancie pierwszym "zielone" tory tramwajowe prowadzone są w odległości 28 metrów od nabrzeża Kanału Wystawowego oraz 27 metrów od ogrodów działkowych. W strefie wypoczynkowej, położonej wzdłuż nabrzeża, zaprojektowano ścieżki z placykami wypoczynkowymi czy stanowiska do grillowania. W drugiej części terenu byłoby miejsce dla spacerowiczów.
"Program rekreacyjny w tej części terenu uzupełnia "naturalny plac zabaw" dla dzieci oraz ścieżka rekreacyjna przeznaczona do uprawiania joggingu wraz z urządzeniami siłowni plenerowej" - podają TW.

Szachy, warcaby

"W wariancie II tory tramwajowe przebiegają w odległości 28,0 metra od nabrzeża Kanału Wystawowego, zmienia się natomiast szerokość pasa od strony ogrodów działkowych i wynosi około 10 metrów. W związku z powyższym, charakter zagospodarowania terenu od strony Kanału zbliżony jest do wariantu I" - dodają.

Wzdłuż nabrzeża będą trasy z placami wypoczynkowymi z ławkami, stolikami do gier (np. szachy, warcaby), małymi placami zabaw dla dzieci, stanowiskami do grillowania. Na pozostałym terenie zaprojektowano liczne nasadzenia drzew liściastych, iglastych, krzewów oraz roślinności zielnej, które mają pełnić rolę izolacyjną od przebiegającej trasy tramwaju. Jak informują tramwajarze, po drugiej stronie torowiska w pobliżu ogrodów działkowych, przewiduje się jedynie oświetlenie.

W wariancie III trasa tramwaju przebiega w niewielkiej odległości - 18 metrów od Kanału Wystawowego. W związku z ograniczoną powierzchnią terenu opracowania, zakłada się w tej części zaprojektowanie przede wszystkim nasadzeń roślinności wysokiej, złożonych głównie z drzew a także grup krzewów oraz roślinności zielnej. Będą one stanowić strefę buforową, oddzielającą od torowiska projektowany 2-metrowej szerokości ciąg spacerowy, uzupełniony o liczne aneksy z ławkami. Ponadto projektuje się, tak jak w pozostałych wariantach, zejścia do wody oraz drewniane podesty widokowe do obserwacji roślinności przywodnej oraz ptactwa" – podaje spółka.

Spotkania z mieszkańcami

Wypowiedzieć na temat propozycji można się podczas dyżurów konsultacyjnych:
- weekendy – w godz. 11:00 – 17:00: 26 listopada (niedziela), 2 grudnia (sobota), Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 2, ul. Nobla 18/26.
- dni powszednie w godz. 16:00 – 20:00: 22 listopada (środa), 28 listopada (wtorek), szkoła podstawowa nr 168, ul. Zwycięzców 44 (obiekt niedostępny dla osób niepełnosprawnych)

Tłumacz języka migowego będzie dostępny w godz. 16:00 – 17:00 w weekendy i 19:00 – 20:00 w dni powszednie.

Uwagi można wysyłać też na adres: goclaw@tw.waw.pl.

Nowe perony, tramwaje

Zaplanowany czas przejazdu tramwajem z Gocławia do ronda Dmowskiego to niecałe 18 minut. Nowa linia tramwajowa o długości niemal czterech kilometrów pobiegnie od alei Waszyngtona wzdłuż brzegu Kanału Wystawowego. Budynki na Saskiej Kępie od torowiska oddzielą drzewa i krzewy o szerokości kilkudziesięciu metrów. Budzi to obawy części okolicznych mieszkańców, którzy protestują przeciwko inwestycji.

Na osiedlu Gocław linia tramwajowa zostanie zbudowana w pasie dzielącym Bora Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Zostaną również zmodernizowane tory w alei Waszyngtona między rondem Wiatraczna, a rondem Waszyngtona. Powstanie 15 peronów tramwajowych, dziewięć zostanie zmodernizowanych, aby służyć niepełnosprawnym.

Tramwajarze kupią 18 nowych jednokierunkowych składów. Prace skończą się w 2021 roku.

Były spory

W sprawie nie obeszło się bez sporów. Największe wątpliwości dotyczyły poprowadzenia trasy wzdłuż kanału, przez teren ogródków działkowych. Jak już pisaliśmy, mieszkańcy Saskiej Kępy obawiali się hałasu, wycinki zieleni i spadku cen mieszkań. Odbyły się nawet protesty w tej sprawie.

Ostatecznie rekomendowana przez Tramwaje Warszawskie trasa na Gocław została utrzymana w mocy przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.

ran/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • myslący

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 20:17 ~myslący

    Wierzycie, że chodzi tylko o tramwaj? Kto buduje linię tramwajową pośród parku? Deweloperka już zaciera ręce!

  • A na to

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2017 07:52 ~A na to

    A co na to Jan Piosenkarz?

  • Aros

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2017 01:07 ~Aros

    Z jednej strony rozumiem ludzi starszych itd. ale nie bądźcie egoistami. Chcecie cisze spokój zapraszam na spacer do parku skaryszewskiego. Dla osób które są przeciwne planuję dojeżdżać codziennie autobusami które jadą na Waszyngtona z Abrahama czy innych części Gocławia. Wyjazdów jest niewiele a dokładniej takie że bora-komorowskiego do saskiej gdzie trasa stoi z rana, ewentualnie wałem który też potem stoi i jeszcze przez grochów gdzie też jest ciężko. Jak słyszę opinie że będzie głośno to polecam siedzieć w domu albo sprzedać mieszkanie i wyjechać w Bieszczady i żyć z emeryturki. Bo się liczy własny interes a nie myśli się o osobach które pracują a młodzi w dodatku się uczą i np mi jest szkoda czasu na dojazdy bo np do szkoły oddalonej o 12km jadę blisko godzinę żeby dojechać na 8 bo na 9 jest jeszcze gorzej.

  • Polak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 23:50 ~Polak

    Nie martwie się. PiS przejmie Warszawę i wstrzyma wszystkie inwestycje. Tak jak to zrobił Lech

  • myślący

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 21:57 ~myślący

    ta linia tramwajowa to jakaś finansowa wydmuszka. Kompletnie bez sensu to wszystko jest. Dojazd 525 lub 520 do centrum bus pasem to chwila moment więc po co ten tramwaj i dla kogo . Ludzie czy tam na górze jest ktoś myślący ?

  • qqruzNIK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 12:57 ~qqruzNIK

    Nazjeżdżali się do miasta, bo lepsze zarobki, tylko im życie w mieście nie pasuje...

  • ktość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 12:48 ~ktość

    wawa~wawa

    Niech w końcu budują. Te zaniedbane ogródki i tak powinny wrócić do społeczeństwa. To bez sensu żeby tysiące ludzi przejeżdżały do swoich domów przez niezabudowane tereny. Miasto powinno być zagęszczane, a nie budowane gdzieś poza granicami.
    To ma sens bo wtedy można by w przyszłości zbudować nowe linie metra, które miałyby kogo wozić. Kto powiedział, że linia metra musi mieć 20 km. Wystarczy zobaczyć jak to jest np. w Lyonie. Metro powinno przede wszystkim jeździć w ściśle zabudowanej części miasta. Peryferia powinny mieć z kolei dojazd do metra tramwajem albo autobusem.

    A może tak trochę rozumu? Co do czego porównujesz?! Londyn z doskonałym SYSTEMEM METRA i Warszawę z 2 rachitycznymi liniami tramwaju podziemnego? Ogarnij się trochę.

  • mel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 11:28 ~mel

    Mieszkam w jednym z tych bloków. I, jeśli już ten tramwaj, to dla mnie III wariant jest nie do przyjęcia. Zależy mi na oddaleniu tramwaju od domu. I tak dostatecznie huczy Trasa prawie pod oknami.

  • TrW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2017 11:26 ~TrW

    bajubajuniepojedziesztramwaju~bajubajuniepojedziesztramwaju

    Tramwaju na Gocław nie będzie. 80 m na tramwaj, to korupcja. A decyzja SKO jest w sądzie. A w ogóle, to urzędasom nie chodzi o tramwaj, tylko o zabranie działkowcom terenu pod blokowiska deweloperów.


    Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje?

    TW

  • spalina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2017 19:33 ~spalina

    Tramwajem dużo wygodniej i ekologicznie. Nie dla trucia warszawiaków!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Parkowanie po warszawsku: bezpłatnie, nielegalnie, bezkarnie

Parkowanie po warszawsku: bezpłatnie, nielegalnie, bezkarnie

Miejsca, w których można zostawić samochód, zwłaszcza w centrum, są na wagę złota. I celowo nie piszemy tu o "miejscach parkingowych". Samochody... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »