Informacje

16.04.2011 06:10 remont w Śródmieściu

Łatwiej przejedziesz
aleją Niepodległości

SERWISY:

 

 

Kończy się koszmar kierowców w al. Niepodległości. Od soboty zwężenie, związane z remontem torów, jest już mniejsze. Normalnie pojedziemy też Koszykową. 

Przez trzy tygodnie kierowcy podróżujący al. Niepodległości stali w gigantycznych korkach. Wszystko przez to, że drogowcy wyłączyli jezdnię alei w stronę centrum na odcinku od ul. Filtorwej do ul. Hożej. Ruch w obu kierunkach odbywał się jedną jezdnią, co w praktyce oznaczało, że do dyspozycji kierowców było po jednym pasie.

Będzie coraz lepiej

Od dzisiaj taka organizacja ruchu obowiązywać będzie obowiązywać tylko na odcinku od ul. Filtrowej do ul. Nowowiejskiej.

- Kierowcy wracać będą na prawidłową jezdnię za terenem budowy - tłumaczy Tomasz Kunert rzecznik miejskiego koordynatora inwestycji i remontów. - Ponadto będzie normalny przejazd ul. Koszykową - dodaje.

Pozostałe utrudnienia

Nadal zwężona jest, o jeden pas ruchu, estakada przy Dworcu Centralnym prowadząca w kierunku Mokotowa. Ponadto zwężona o jeden pas ruchu jest jezdnia al. Niepodległości w kierunku Mokotowa, tuż przed skrzyżowaniem z al. Armii Ludowej i ul. Wawelską.

Na początku maja niemożliwy będzie skręt w prawo z al. Armii Ludowej w al. Niepodległosci w kierunku centrum.

Jeszcze niecały miesiąc

Remont torowiska na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej zaczął się na początku kwietnia. Utrudnienia w tym miejscu potrwają do 8 maja

Mapa Polski Targeo
Mapy dostarcza Targeo.pl

su/mz

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.04.2011 10:17 ~wwa

    aha już minęło 5 lat od ostantiego remontu tego odcinka który był 5 lat przed tymi 5 latami, teraz przez następne 5 lat będzie spokój, oki

  • dx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2011 23:26 ~dx

    Tak jak ktoś pisał wcześniej, nie da się puścić ruchu przez rozkopany rozjazd tramwajowy. Wysepki tramwajowe też są odnawiane. Robotnicy nie będą przecież deptać po zalewanym betonem wykopie, więc oczywiste że zabierają 4 pasy z 6.

  • mobile

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2011 19:11 ~mobile

    @dx

    Ale to o czym piszesz, a o czym wiem, nie wymaga zamknięcia czterech pasów jezdni. O to się tutaj rozchodzi. Wystarczyłoby po jednym, wewnętrznym z każdej strony.

  • dx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2011 11:44 ~dx

    W tunelach używa się innego sprzętu. M. in. nie trzeba używać koparek. Szerokość nie ma większego znaczenia.
    Na skrzyżowaniu Niepodległości-Nowowiejska trzeba było zerwać tory i wyrównać teren pod nimi. Gdzie chcesz sypać piach z nich? Na dachy samochodów w ruchu, by tacy malkontenci jak ty nie narzekali?
    P.S.
    Wywrotka mimo swoich rozmiarów także nie jest czołgiem i nie poradzi sobie ani, na rozgrzebanym torowisku, ani w wyrównanym, bowiem trzeba będzie go po każdym odjeździe równać na nowo.

  • mobile

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2011 07:49 ~mobile

    @dx

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś odnośnie metra i maszyny w nim pracującej i przełóż to na torowisko w Niepodległości.

    Podpowiedź: Na Niepodległości torowisko jest szersze niż tunel metra, bo masz dwa tory i pas je oddzielający. Nadal sądzisz, że trzeba zamykać cztery pasy jezdni, aby maszyna mogła pracować?

  • Roman, student PW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2011 22:00 ~Roman, student PW

    @mobile, a ciężarówki którymi wywozi się i przywozi materiały oraz betoniarki i dźwigi to też w tym rowie mają jeździć? Idź sobie na Niepodległości i sama zobacz czy twoje pomysły mają rację bytu.
    A na skrzyżowaniu z Nowowiejską wymieniane są wszystkie rozjazdy z wyjątkiem kierunków Nowowiejska-Niepodległości (od strony Ochoty) więc i tak cała wschodnia jezdnia Niepodległości musi być zamknięta.
    Swoją drogą na budownictwie to najlepiej znają się ci, którzy żadnych szkół czy studiów w tym kierunku nie pokończyli.

  • dx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2011 15:02 ~dx

    @mikey75
    Toruńska będzie drogą klasy S, na której zasadniczo nie dopuszcza się udziału transportu zbiorowego. Jeśli już to są autobusy jadące obok, po jezdni o niższej klasie.
    Metro naziemne w żadnym wypadku to nie jest to samo co tramwaj. Są inne parametry dotyczące peronów, przebiegu torowiska, inny dłuższy tabor itp. Nie można tego tak na hop siup puścić ulicami jak 30-metrowy tramwaj.
    To nie jest rozwiązanie dobre dla centrum miasta.

    @mobile
    Standardowy nasyp czy wykop po którym biegną tory jest znacznie szerszy niż torowisko w poziomie jezdni, więc nie trafiłeś. Niektóre maszyny dałoby się opuścić/podnieść żeby pracowały tylko na torach, ale też nie wszystkie.
    Z metrem to trafiłeś kulą w płot. Tam żadna koparka, czy walec nie jest potrzebny, bowiem jest tam nawierzchnia betonowa, a maszyna do usuwania torów bez problemów się pomieści na torze.
    Wg twojej filozofii niech przykładowa koparka kopie dół, ale niech jednocześnie go zasypuje by nie utrudniać ruchu miejscem, gdzie tę ziemię będzie składać.

  • mobile

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2011 12:49 ~mobile

    @mikey75

    Zgodnie z koncepcją dx, remont takiego czegoś oznaczałby zburzenie estakady ;)

  • mikey75

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2011 10:31 ~mikey75

    @dx
    ty, jak widać, znasz się na wszystkim... powtarzam: nie chodzi mi o konkretne lokalizacje, ale o wprowadzenie "metra naziemnego" jako nowego rodzaju komunikacji w mieście, alternatywy do metra tradycyjnego, np. jego trzeciej linii. miejsce niech wybiorą specjaliści. sprowadza się to do tzw. "szybkiego tramwaju". wykup gruntów?! chodzi o postawienie estakady pomiędzy pasami ruchu jezdni np. właśnie na Trasie Toruńskiej, w innych przypadkach tylko wzdłóż istniejących już ciągów komunikacyjnych. powtarzam: w wielu miastach na świecie takie rozwiązanie funkcjonuje z powodzeniem. apeluję do wszyskich o zmienę podejścia! "metro naziemne" to to samo co tramwaj, tylko na estakadzie.

  • mobile

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2011 08:34 ~mobile

    @dx

    Wyobraźmy sobie więc, że pas tramwajowy na Niepodległości to wykop lub nasyp. W jaki sposób odbywa się remont? Maszyna porusza się właśnie tam, a nie wokół, w promieniu 10 metrów. Zgodnie z Twoją teorią naprawa torów w tunelu metra jest niemożliwa, gdyż trzeba zburzyć tunel zapewniając zaplecze techniczne związane z BHP. No i ten robotnik po narzędzia musi dokądś iść.

    Dostrzegasz absurd sytuacji?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »