Informacje

11.07.2019 18:32 strefa relaksu

Kwiaty, leżaki, biblioteka za 900 tys. zł. Zamiast parkingu na placu Bankowym

SERWISY:

Drzewa, kwiaty, mobilna biblioteka, tężnie i kawiarnia. W piątek startuje strefa relaksu na placu Bankowym, jej urządzenie kosztowało 900 tysięcy złotych.

Na czas wakacji parking między pomnikiem Słowackiego, a ulicą Elektoralną zamieni się w zielony zakątek. Przebieg prac na placu obserwował w czwartek nasz reporter, Mateusz Szmelter.

- Asfaltowa, samochodowa pustynia została przemieniona w przemiłą, zieloną oazę w samym sercu miasta. Prace są na końcowym etapie, stoją już drewniane konstrukcje na ławki i stoliki. Jest też bardzo dużo zieleni - relacjonował.

Aranżacja za 900 tysięcy

W przestrzeni placu stanie tężnia, która przyniesie ulgę w gorące dni. Zostaną też zainstalowane dwie altany i staną parasole. Pojawi się też 40 ławek.

"Będzie można po nich chodzić, skakać przez nie jak przez przeszkody czy ćwiczyć zmysł równowagi. W pobliżu ławek znajdą się stanowiska do gry przestrzennej dla osób w każdym wieku. W konstrukcję siedzisk zostanie też wpleciona zieleń, która spoi wszystkie instalacje przestrzenne z drewna" - zachwala w komunikacie stołeczny ratusz.

Przy pomniku Juliusza Słowackiego stanie mobilna biblioteka z 200 książkami, obok staną siedziska, na których każdy będzie mógł odpocząć i poczytać.

Ratusz planuje też spotkania z autorami książek w tym miejscu.

Jak informuje ratusz, koszt całego przedsięwzięcia wyniósł około 900 tysięcy złotych. - Jednak 70 procent tej kwoty przeznaczyliśmy na przedmioty, które pozostaną w majątku miasta - tłumaczy Michał Olszewski wiceprezydent stolicy i precyzuje, że zieleń czy meble, które pojawiły się na placu Bankowym trafią później w inne miejsce.

Kawiarnia, recyklomaty

Pojawią się też instalacje promujące recykling. Po wrzuceniu do recyklomatu pustych butelek lub puszek mieszkańcy za pomocą specjalnej aplikacji otrzymają punkty, które będą mogli wymienić na zniżki do kina, teatru lub kawę.

Zebrane szkło, plastik i aluminium trafią do powtórnego wykorzystania.

"Wprowadzimy również tymczasową ofertę gastronomiczną. W Bankowy Cafe - kawiarni realizowanej we współpracy z Targiem Śniadaniowym, na odwiedzających czekają przekąski i napoje. Kawiarnia będzie serwowała bezpłatnie warszawską kranówkę" - podaje ratusz.

Do dyspozycji mieszkańców będzie również 70 kawiarnianych stolików i 140 krzeseł. Natomiast w weekendy stanie beczkowóz zachęcający do picia kranówki.

- Architektura placu Bankowego jest piękna i ważna dla tożsamości miasta. Dziś z powodu przesiadkowych funkcji placu i dominacji komunikacji, jego przestrzeń i zabudowa pozostaje prawie niezauważona. Projekt, który realizujemy w tym wyjątkowym miejscu podkreśli jego potencjał, czemu posłużą także wystawa plenerowa między innymi o historii placu i spacery architektoniczne – mówi o projekcie Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego stołecznego ratusza.

Strefa startuje w piątek, koncert otwarcia o godz. 20, natomiast pierwsze animacje i warsztaty w sobotę od godziny 10.30.

 

mp,em/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Mateusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11:42 ~Mateusz

    Mogliby tam położyć sztuczną trawę. To nie byłby i teraz problem. Oczywiście to erzac, napiszą malkontenci. I racja, ale wizualnie byłoby od razu przyjemniej.

  • www

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2019 15:26 ~www


    pijarowiec~pijarowiec

    900 tysięcy zł,a to dlatego bo know how tyle kosztuje. Pan prezydent osobiście sklejał każdą paletę taśmą klejąca, a wiadomo każda roboczogodzina też kosztuje.
    wawa~wawa

    A to nie boli? Kancelaria Sejmu tłumaczy się z wydania blisko miliona złotych na nagrody.

    I to ma być usprawiedliwienie?
    Ktoś gwałci to ty możesz mordować?

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2019 13:53 ~wawa

    pijarowiec~pijarowiec

    900 tysięcy zł,a to dlatego bo know how tyle kosztuje. Pan prezydent osobiście sklejał każdą paletę taśmą klejąca, a wiadomo każda roboczogodzina też kosztuje.

    A to nie boli? Kancelaria Sejmu tłumaczy się z wydania blisko miliona złotych na nagrody.

  • MaszaKasza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2019 13:39 ~MaszaKasza

    Kwiaty, leżaki, biblioteka plus sprzedaż piwa i ani jednej toalety. W nocy można załatwiać potrzeby fizjologiczne w podcieniach Urzędu Miasta oraz "podlewać" rośliny na Placu Bankowym. Gorzej w dzień. Gratuluję organizatorom.

  • Buahahahahahah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 16:43 ~Buahahahahahah





    Maciek1980~Maciek1980

    Tak czy inaczej parkingu w tym miejscu docelowo nie będzie.
    Podobnie jak nie będzie żadnych dodatkowych parkingów dopóki "kierowcy" nie zaczną ponosić realnych kosztów parkowania.
    Rocco~Rocco

    Kierowcy ponosili koszty parkowania w tym miejscu, bo obowiązuje tu strefa płatnego parkowania, ale lamus twego pokroju nic o tym nie wie.
    [/cytat_3034106]
    Przedmówca pisał o realnych kosztach parkowania - nie symbolicznych.
    [/cytat_3034162]
    Wobec tego, skoro chcesz realnych kosztów, to: bilet 20 minutowy - 11,30 pln, przesiadkowy - 14,70 pln, miesięczny - 360 pln. Zdziwiony? Wpływy do biletów pokrywają około 30 % realnych kosztów, więc? To co, urealniamy ceny? A wziąłeś pod uwagę i ten fakt, że na tabor ZTM składają się (w podatkach) również ci, którzy z usług ZTM nie korzystają, czyli posiadacze samochodów osobowych?
    [/cytat_3034405]

    Ty chyba nie rozumiesz w ogóle o jakich kosztach mowa... A koszty społeczne (korki)? Koszty środowiskowe (spaliny)? Ile potrzeba miejsca i ile trzeba spalić paliwa by przwieźć 100 osób autobusem, a ile by zrobić to samo samochodami osobowymi?
    [/cytat_3034483]
    Zapraszam do Korei Północnej: samochodów prywatnych tam nie ma, transport tylko publiczny, będziesz miał jak w raju.

    [/cytat_3034637]

    Dziękuję, ale bliżej mam do Berlina.
    pfffff~pfffff

    To w Berlinie nie ma prywatnych samochodów? Od kiedy? Bo ja nadal mam. Dwa.
    Rocco~Rocco


    W Berlinie jest dwa razy mniej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców niż w Warszawie i między innymi dlatego jest to miasto o wiele lepsze do życia niż Warszawa.

    Następne hasełka z zeszyciku dla społeczników-marketingowców, może wybierz się najpierw do Berlina i dopiero wypowiadaj ;D

  • ojciec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 16:21 ~ojciec





    Maciek1980~Maciek1980

    Tak czy inaczej parkingu w tym miejscu docelowo nie będzie.
    Podobnie jak nie będzie żadnych dodatkowych parkingów dopóki "kierowcy" nie zaczną ponosić realnych kosztów parkowania.
    Rocco~Rocco

    Kierowcy ponosili koszty parkowania w tym miejscu, bo obowiązuje tu strefa płatnego parkowania, ale lamus twego pokroju nic o tym nie wie.
    [/cytat_3034106]
    Przedmówca pisał o realnych kosztach parkowania - nie symbolicznych.
    [/cytat_3034162]
    Wobec tego, skoro chcesz realnych kosztów, to: bilet 20 minutowy - 11,30 pln, przesiadkowy - 14,70 pln, miesięczny - 360 pln. Zdziwiony? Wpływy do biletów pokrywają około 30 % realnych kosztów, więc? To co, urealniamy ceny? A wziąłeś pod uwagę i ten fakt, że na tabor ZTM składają się (w podatkach) również ci, którzy z usług ZTM nie korzystają, czyli posiadacze samochodów osobowych?
    [/cytat_3034405]

    Ty chyba nie rozumiesz w ogóle o jakich kosztach mowa... A koszty społeczne (korki)? Koszty środowiskowe (spaliny)? Ile potrzeba miejsca i ile trzeba spalić paliwa by przwieźć 100 osób autobusem, a ile by zrobić to samo samochodami osobowymi?
    [/cytat_3034483]
    Zapraszam do Korei Północnej: samochodów prywatnych tam nie ma, transport tylko publiczny, będziesz miał jak w raju.

    [/cytat_3034637]

    Dziękuję, ale bliżej mam do Berlina.
    pfffff~pfffff

    To w Berlinie nie ma prywatnych samochodów? Od kiedy? Bo ja nadal mam. Dwa.
    Rocco~Rocco


    W Berlinie jest dwa razy mniej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców niż w Warszawie i między innymi dlatego jest to miasto o wiele lepsze do życia niż Warszawa.

    To teraz napisz chociaż, ile mają linii metra i co to jest S-Bahn.
    Zabawny jesteś, z tymi hasełkami z podręczna młodego aktywisty ratuszowego, i z tak bezdennymi barakami w wiedzy i logice, dzieciaczku :)

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 15:09 ~Piękny Roman

    Rocco~Rocco


    [/cytat_3034441]

    Parkowanie w płatnej strefie powinno kosztować dokładnie tyle ile kosztuje 20 minutowy bilet komunikacji miejskiej, czyli aktualne 3zł i 40gr za każde rozpoczęte 20 minut parkowania.
    [/cytat_3034480]
    I tyle samo powinni płacić rowerzysći, za korzystanie z DDRów.
    Masz rower. Ponoś pełne koszty jego użytkowania.
    Tyle w temacie...
    [/cytat_3034578]

    Nie sądzę aby dobrym pomysłem było wprowadzanie opłat za korzystanie z dróg publicznych.
    [/cytat_3034683]
    Czyli rozumiem jesteś też za zwolnieniem kierowców z opłat zawartych w paliwie?

    Czy jednak jesteś hipokrytą pełną gębą i drogi publiczne mają być tylko dla WYBRAŃCÓW?
    [/cytat_3034707]

    Drogi publiczne bezpłatne dla wszystkich chcących skorzystać z możliwości przejazdu z punktu A do B. Ale już nie parkowania,n\bo parkuje się (podobnie jak rozstawia namioty) na posesjach własnych lub dierżawionych, czyli placach zwanych parkingami lub polami namiotowymi - za stosowną opłatą oczywiście.
    Opłata paliwowa i jej ewentualne zniesienie nie ma tu nic do rzeczy bo po pierwsze istnieją pojazdy niezużywające paliwa (np. rowery), więc możesz skorzystać z drogi publicznej zupełnie za darmo, a po drugie opłata paliwowa to w istocie opłata emisyjna która powinna być dużo wyższa niż jest obecnie jeśli wziąć po uwagę kosztu społeczne wynikłe z zanieczyszczania powietrza spalinami.

    Czyli jak pisałem, hipokryzja pełną gębę tylko schowana pod płaszczykiem pięknych "hasełek".

  • Rocco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 10:09 ~Rocco




    Maciek1980~Maciek1980

    Tak czy inaczej parkingu w tym miejscu docelowo nie będzie.
    Podobnie jak nie będzie żadnych dodatkowych parkingów dopóki "kierowcy" nie zaczną ponosić realnych kosztów parkowania.
    Rocco~Rocco

    Kierowcy ponosili koszty parkowania w tym miejscu, bo obowiązuje tu strefa płatnego parkowania, ale lamus twego pokroju nic o tym nie wie.
    [/cytat_3034106]
    Przedmówca pisał o realnych kosztach parkowania - nie symbolicznych.
    [/cytat_3034162]
    Wobec tego, skoro chcesz realnych kosztów, to: bilet 20 minutowy - 11,30 pln, przesiadkowy - 14,70 pln, miesięczny - 360 pln. Zdziwiony? Wpływy do biletów pokrywają około 30 % realnych kosztów, więc? To co, urealniamy ceny? A wziąłeś pod uwagę i ten fakt, że na tabor ZTM składają się (w podatkach) również ci, którzy z usług ZTM nie korzystają, czyli posiadacze samochodów osobowych?
    [/cytat_3034405]

    Ty chyba nie rozumiesz w ogóle o jakich kosztach mowa... A koszty społeczne (korki)? Koszty środowiskowe (spaliny)? Ile potrzeba miejsca i ile trzeba spalić paliwa by przwieźć 100 osób autobusem, a ile by zrobić to samo samochodami osobowymi?
    [/cytat_3034483]
    Zapraszam do Korei Północnej: samochodów prywatnych tam nie ma, transport tylko publiczny, będziesz miał jak w raju.

    [/cytat_3034637]

    Dziękuję, ale bliżej mam do Berlina.
    pfffff~pfffff

    To w Berlinie nie ma prywatnych samochodów? Od kiedy? Bo ja nadal mam. Dwa.


    W Berlinie jest dwa razy mniej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców niż w Warszawie i między innymi dlatego jest to miasto o wiele lepsze do życia niż Warszawa.

  • Rocco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 10:06 ~Rocco


    [/cytat_3034441]

    Parkowanie w płatnej strefie powinno kosztować dokładnie tyle ile kosztuje 20 minutowy bilet komunikacji miejskiej, czyli aktualne 3zł i 40gr za każde rozpoczęte 20 minut parkowania.
    [/cytat_3034480]
    I tyle samo powinni płacić rowerzysći, za korzystanie z DDRów.
    Masz rower. Ponoś pełne koszty jego użytkowania.
    Tyle w temacie...
    [/cytat_3034578]

    Nie sądzę aby dobrym pomysłem było wprowadzanie opłat za korzystanie z dróg publicznych.
    [/cytat_3034683]
    Czyli rozumiem jesteś też za zwolnieniem kierowców z opłat zawartych w paliwie?

    Czy jednak jesteś hipokrytą pełną gębą i drogi publiczne mają być tylko dla WYBRAŃCÓW?
    [/cytat_3034707]

    Drogi publiczne bezpłatne dla wszystkich chcących skorzystać z możliwości przejazdu z punktu A do B. Ale już nie parkowania,n\bo parkuje się (podobnie jak rozstawia namioty) na posesjach własnych lub dierżawionych, czyli placach zwanych parkingami lub polami namiotowymi - za stosowną opłatą oczywiście.
    Opłata paliwowa i jej ewentualne zniesienie nie ma tu nic do rzeczy bo po pierwsze istnieją pojazdy niezużywające paliwa (np. rowery), więc możesz skorzystać z drogi publicznej zupełnie za darmo, a po drugie opłata paliwowa to w istocie opłata emisyjna która powinna być dużo wyższa niż jest obecnie jeśli wziąć po uwagę kosztu społeczne wynikłe z zanieczyszczania powietrza spalinami.

  • zasłona dymna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2019 08:40 ~zasłona dymna




    Maciek1980~Maciek1980

    Tak czy inaczej parkingu w tym miejscu docelowo nie będzie.
    Podobnie jak nie będzie żadnych dodatkowych parkingów dopóki "kierowcy" nie zaczną ponosić realnych kosztów parkowania.
    Rocco~Rocco

    Kierowcy ponosili koszty parkowania w tym miejscu, bo obowiązuje tu strefa płatnego parkowania, ale lamus twego pokroju nic o tym nie wie.
    [/cytat_3034106]
    Przedmówca pisał o realnych kosztach parkowania - nie symbolicznych.
    [/cytat_3034162]
    Wobec tego, skoro chcesz realnych kosztów, to: bilet 20 minutowy - 11,30 pln, przesiadkowy - 14,70 pln, miesięczny - 360 pln. Zdziwiony? Wpływy do biletów pokrywają około 30 % realnych kosztów, więc? To co, urealniamy ceny? A wziąłeś pod uwagę i ten fakt, że na tabor ZTM składają się (w podatkach) również ci, którzy z usług ZTM nie korzystają, czyli posiadacze samochodów osobowych?
    [/cytat_3034405]
    A koszty społeczne (korki)?
    [/cytat_3034483]
    Zapraszam do Korei Północnej: samochodów prywatnych tam nie ma, transport tylko publiczny, będziesz miał jak w raju.

    [/cytat_3034637]

    Dziękuję, ale bliżej mam do Berlina.
    pfffff~pfffff

    To w Berlinie nie ma prywatnych samochodów? Od kiedy? Bo ja nadal mam. Dwa.

    I kolejny raz trolle usiłują nas przekonać, że wyprowadzenie grubej forsy z kasy naszego miasta, przez ekipę z ratusza, jest winą kierowców :)

    Na dobrą sprawę, ekipa z ratusza wciąż chce nas przekonać, że wszystkie plagi i pech jest spowodowany tym, że szarzy mieszkańcy mają samochody.
    A przekonują nas o tym urzędnicy, który oprócz prywatnych samochodów, dostają limuzyny służbowe.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »