Informacje

17.10.2018 21:01 film Tramwajów Warszawskich

Którędy pojedzie tramwaj na Kasprzaka? Wizualizacja

SERWISY:

"Wkrótce warszawscy tramwajarze ogłoszą wybór wykonawcy projektu trasy tramwajowej na Kasprzaka" – informują urzędnicy i pokazują film z planowaną trasą.

"Budowa linii na Kasprzaka to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez Tramwaje Warszawskie. O tym, którędy pojadą tramwaje, warszawiacy mogą się przekonać, oglądając filmową wizualizację" - tłumaczy w komunikacie prasowym urząd miasta.

Tramwaje Warszawskie oferty w przetargu otworzyły pod koniec sierpnia. Teraz miasto zapewnia, że wkrótce zostanie ogłoszony zwycięzca.

Zielone tory

Nowa linia tramwajowa pobiegnie w ulicy Kasprzaka między Wolską i Skierniewicką. Długość nowej trasy wyniesie około 3,5 km. Tory zostaną zbudowane na odcinku ponad 2 km i będą obsadzone zielenią. Pozostały istniejący odcinek (około kilometrowy) na Wolskiej i Kasprzaka zostanie zmodernizowany.

Linia "będzie biegła wzdłuż intensywnie rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaj zapewni kilku tysiącom mieszkańców szybki i wygodny dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego, a także do centrum Warszawy" - chwalą urzędnicy.

Powstanie sześć nowych peronów, a dwa - funkcjonujące dziś – zostaną zmodernizowane.

Projekt trasy ma kosztować około dwa miliony złotych, sama budowa pochłonie 116 milionów.

kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2018 19:00 ~ech

    A cóż to za "nowość"? Dziesiątki lat tą trasą jeździły tramwaje (latami dojeżdżałem ze Śródmieścia do wiaduktu kolejowego), decyzją jakiegoś oszołoma kilkanaście lat temu rozebrano torowiska , zdjęto kable. Minęło trochę czasu i .... wracamy do przeszłości. Kolejne setki milionów z budżetu wywalone. W tym kraju nie może być NORMALNIE ....

  • adiwarsaw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2018 09:12 ~adiwarsaw

    Jestem zdecydowanie na NIE! w rozwiązaniu przez rondo Kasprzaka - Ordona , był drugi projekt który szedł z Wolskiej w prawo do Prymasa i potem w lewo w Kasprzaka.
    Tym rozwiazaniem , zablokują całą przepustowość, dobrze wiemy jaki jest tam sajgon już teraz.

  • auto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 19:38 ~auto

    bez nicku~bez nicku

    A nie wiem , czy ktoś wie że dopuszczalna prędkość tramwaju na zwrotnicach i krzyżakach to 15 km/h ? Zamiast pomyśleć o zmianie tego zapisu , to ciągle powiększają sieć o kolejne dzielnice jak by nie wiedzieli , że kiedy te pojadą zgodnie z tym parametrem , to wszystko stanie. Myślenie ludzi z Zarządu zostało się w IXX wieku. To tylko dzięki wysiłkom motorniczych jeszcze jakoś się to kręci. A ZTM upycha na tory wszystko co możliwe , żeby tylko wozokilometry się zgadzały. Trzeba zwiększyć dopuszczalną prędkość do 30 i zakończyć łapankę panów z Nadzoru Ruchu. Niech będzie normalne.


    15 czy 30km/h to śmieszna prędkość. Czas odesłać ten komunikacyjny zabytek to muzeum i zastąpić tramwaje autobusami elektrycznymi.

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 18:11 ~wawa

    bez nicku~bez nicku

    A nie wiem , czy ktoś wie że dopuszczalna prędkość tramwaju na zwrotnicach i krzyżakach to 15 km/h ? Zamiast pomyśleć o zmianie tego zapisu , to ciągle powiększają sieć o kolejne dzielnice jak by nie wiedzieli , że kiedy te pojadą zgodnie z tym parametrem , to wszystko stanie. Myślenie ludzi z Zarządu zostało się w IXX wieku. To tylko dzięki wysiłkom motorniczych jeszcze jakoś się to kręci. A ZTM upycha na tory wszystko co możliwe , żeby tylko wozokilometry się zgadzały. Trzeba zwiększyć dopuszczalną prędkość do 30 i zakończyć łapankę panów z Nadzoru Ruchu. Niech będzie normalne.

    Jak nie wie się jak tramwaj przejeżdża zwrotnice starego typu i krzyżaki to nie pisze się głupot.

  • Tomaszke

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 16:38 ~Tomaszke

    bez nicku~bez nicku

    A nie wiem , czy ktoś wie że dopuszczalna prędkość tramwaju na zwrotnicach i krzyżakach to 15 km/h ? Zamiast pomyśleć o zmianie tego zapisu , to ciągle powiększają sieć o kolejne dzielnice jak by nie wiedzieli , że kiedy te pojadą zgodnie z tym parametrem , to wszystko stanie. Myślenie ludzi z Zarządu zostało się w IXX wieku. To tylko dzięki wysiłkom motorniczych jeszcze jakoś się to kręci. A ZTM upycha na tory wszystko co możliwe , żeby tylko wozokilometry się zgadzały. Trzeba zwiększyć dopuszczalną prędkość do 30 i zakończyć łapankę panów z Nadzoru Ruchu. Niech będzie normalne.

  • ojej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 16:16 ~ojej




    Kyq~Kyq

    No to rondo przy Prymasa to bedzie niezly sajgon. Juz teraz trudno jest tam z Kasprzaka w Lewo skrecic s jak jeszcze pojawia sie tam tramwaje to bedzie piekny widok.

    I takie inteligentne inaczej rozwiazania przed wyborami to nadzwyczajny prezent dla ludzkiego pana.
    werra~werra


    Oj tak bo najważniejsze, że ty będziesz musiał poczekać na skręt. Olać te tysiące osób które będą miały lepszy dojazd do centrum i przesiądą się z aut.

    Xavery~Xavery

    Bo ci w samochodach, także jeżdżący zawodowo (dostawcy, kurierzy...) a także ci w autobusach co "przesiedli się z aut" to jest gorszy sort od tego najgorszego - mogą sobie postać i poczekać na panów w tramwajach...
    ole~ole


    Poza zawodowymi kierowcami, ktorzy stanowia promil wszystkich kierowcow, nikt nikomu nie zabrania przesiasc sie do tramwaju i stac sie "panem".

    Co do skrętu w lewo na tym skrzyzowaniu, są cztery pasy jak już skręcicie na rondzie, oczywiście po warszawsku lewy zajęty drugi tak sobie trzeci już rzadko a czwarty pusty.. ;) No i narzekanie na korki.
    Co Was tak wiecznie warszawiacy ciągnie do tego lewego pasa, czy prawy to parzy czy dla słoików zostawiacie by was prawym wyprzedzali:)
    Po to jest tyle pasów by skrzyżowanie wykorzystać :)
    Przeważnie jak jadę to na trzeci czwarty pas i bez problemu przejeżdżam a tamci stoją... jeszcze do tego stają 5metrów od linii by chyba spod dachu światła widzieć;) A potem trzymając na sprzęgle dojeżdżają po 10 cm.. No i narzekanie że sprzęgło pada... hahaha

  • ole

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 14:42 ~ole



    Kyq~Kyq

    No to rondo przy Prymasa to bedzie niezly sajgon. Juz teraz trudno jest tam z Kasprzaka w Lewo skrecic s jak jeszcze pojawia sie tam tramwaje to bedzie piekny widok.

    I takie inteligentne inaczej rozwiazania przed wyborami to nadzwyczajny prezent dla ludzkiego pana.
    werra~werra


    Oj tak bo najważniejsze, że ty będziesz musiał poczekać na skręt. Olać te tysiące osób które będą miały lepszy dojazd do centrum i przesiądą się z aut.

    Xavery~Xavery

    Bo ci w samochodach, także jeżdżący zawodowo (dostawcy, kurierzy...) a także ci w autobusach co "przesiedli się z aut" to jest gorszy sort od tego najgorszego - mogą sobie postać i poczekać na panów w tramwajach...


    Poza zawodowymi kierowcami, ktorzy stanowia promil wszystkich kierowcow, nikt nikomu nie zabrania przesiasc sie do tramwaju i stac sie "panem".

  • stolica

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 12:15 ~stolica

    najpierw zajezdnie niech zbudują a pózniej o rozbudowie trasy tramwajowej pomyślą.

  • bez nicku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 12:10 ~bez nicku

    A nie wiem , czy ktoś wie że dopuszczalna prędkość tramwaju na zwrotnicach i krzyżakach to 15 km/h ? Zamiast pomyśleć o zmianie tego zapisu , to ciągle powiększają sieć o kolejne dzielnice jak by nie wiedzieli , że kiedy te pojadą zgodnie z tym parametrem , to wszystko stanie. Myślenie ludzi z Zarządu zostało się w IXX wieku. To tylko dzięki wysiłkom motorniczych jeszcze jakoś się to kręci. A ZTM upycha na tory wszystko co możliwe , żeby tylko wozokilometry się zgadzały. Trzeba zwiększyć dopuszczalną prędkość do 30 i zakończyć łapankę panów z Nadzoru Ruchu. Niech będzie normalne.

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2018 12:09 ~greg

    Tramwaj może i nie wytwarza zanieczyszczeń tam, gdzie jest, ale prąd do niego to się z węgla bierze, więc zanieczyszczenia są i do tego straty na liniach przesyłowych.
    Jak pokazują przykłady tramwajów z priorytetem zrobionych w Warszawie, mieszkańcy Odolan będą zmuszeni pojawiać się na skrzyżowaniu pół godziny przed planowanym odjazdem ich tramwaju, żeby zdążyć przejść przez jezdnię na przystanek (tramwajarzom zależy na jak największej pracy przewozowej, czyli przejechanych kilometrach, a nie na jak największej liczbie przewiezionych pasażerów, więc tych, którzy chcą wsiąść do tramwaju mają głęboko między szynami).
    Armageddon drogowy będzie taki, że autobusy utkną w nim na długo. Powodzenia.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »