Informacje

19.09.2016 06:19 budowa za nawet 250 mln zł

Którędy pojedzie tramwaj na Gocław?

SERWISY:


Pięć wariantów trasy na Gocław brały pod uwagę Tramwaje Warszawskie. W grze zostały jednak trzy. Nowa linia może powstać do 2020 roku.

Budowa trasy tramwajowej podzieliła mieszkańców. Mieszkańcy Saskiej Kępy boją się przede wszystkim hałasu i związanego z nim spadku ceny mieszkań. Powstała nawet inicjatywa "Tramwaj przez Wisłę - nie przez działki", ale ratusz zapowiedział już, że nie będzie nowej przeprawy przez Wisłę.

Pięć wariantów

Pod lupę wzięto pięć wariantów przebiegu trasy:

1) al. Waszyngtona po wschodniej stronie Kanału Wystawowego, w rej. ul. Walecznych i wejścia na teren ROD Górnik-Energetyk-Nauczyciel trasa przechodzi na stronę zachodnią Kanału i prowadzi jest dalej po stronie wschodniej os. Międzynarodowa i os. Afrykańska do gen. Bora-Komorowskiego, a dalej w ul. gen. Bora-Komorowskiego do pętli Gocław.

2) na odc. al. Waszyngtona - rej. ul. Walecznych i wejścia na teren ROD Górnik-Energetyk-Nauczyciel przebieg jak w W1, dalej rezerwą terenową pod Trasę Tysiąclecia, po stronie wschodniej os. Saska i dalej w ul. gen. Bora-Komorowskiego do pętli Gocław.

3) na odc. pętla Gocław – Trasa Łazienkowska – tak jak wariant W1 i W2, dalej po północnej stronie Trasy Łazienkowskiej w kier. ul. Kinowej, po str. zach. ul. Kinowej i włączenie do al. Waszyngtona.

4) na odc. pętla Gocław – Os. Afrykańska jak W1, dalej ciągiem ulic: Egipska – Saska.

5) trasa jednotorowa, okrężna ciągiem ulic: Abrahama, Umińskiego, Meissnera, Jugosłowiańska, dalej jak pozostałe warianty trasa dwutorowa: wyprowadzenie do Wału Miedzeszyńskiego ul. Fieldorfa, dalej na północ ciągiem Wał Miedzeszyński – Wybrzeże Szczecińskie, Sokola do stacji metra Stadion Narodowy.

Zaproponowane przez mieszkańców

Ten ostatni może wzbudzać kontrowersje. - Został zgłoszony jako potencjalna alternatywa przez mieszkańców Saskiej Kępy.  Został odrzucony w ramach analizy technicznej z uwagi na o połowę wyższy koszt budowy przy o połowę niższych spodziewanych przewozach – informuje Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.

Akceptacji nie zyskał również wariant numer 3, również zgłoszony przez mieszkańców Saskiej Kępy. - Został odrzucony w ramach analizy technicznej z uwagi na nieatrakcyjny czas przejazdu, w związku z wydłużoną trasą względem wariantów 1, 2 ,4 oraz ze względu na pokrywanie się stref obsługi pasażerów tego wariantu trasy tramwajowej z planowanym przebiegiem trasy metra w rejonie Kamionka – wyjaśnia Wierzbicka.

Zostały trzy

Dlatego do dalszych prac zostały skierowane pozostałe trzy warianty. Pierwszy, czyli kontynuacja prac planistycznych z poprzednich opracowań z lat 2008 r. i 2011 r. Drugi jako odpowiedź na postulaty mieszkańców osiedli w rejonie ul. Afrykańskiej, uwzględniającą możliwość wykorzystania rezerwy terenowej pod Aleję Tysiąclecia.

A także czwarty. - Wariant czwarty wynika z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; dlatego, pomimo słabszych ocen niż Warianty 1-3, został zakwalifikowany do analizy środowiskowej – tłumaczy Wierzbicka.

Do tego w przypadku pierwszego i drugiego musi być wybrana również metoda przeprowadzenia torów przez Trasę Łazienkowską.

Koszt ich budowy waha się pomiędzy 200 a 250 milionami złotych. - Spółka jest obecnie na etapie szczegółowych analiz środowiskowych, które określą wpływ analizowanych wariantów na środowisko oraz mieszkańców – zaznacza Wierzbicka.

O komentarz do wybranych wariantów poprosiliśmy władze dzielnicy. – Przebieg przez ulicę Saską w naszej ocenie nie wchodzi w grę. Najmniej uciążliwe są te, które przebiegają skrajem ogródków działkowych, a później się rozdzielają.  Będziemy jeszcze na ten temat rozmawiali z mieszkańcami – zaznacza Tomasz Kucharski, burmistrz Pragi Południe.

Tramwaje Warszawskie mają zamiar przeprowadzić konsultacje społeczne w sprawie tych wariantów. Prowadzą także robocze spotkania z przedstawicielami mieszkańców.

Ochrona ogródków

- Natomiast sam wybór wariantu przebiegu trasy oraz rozwiązań technicznych (takich jak m.in. przekroczenie trasy Łazienkowskiej) będą przedmiotem konsultacji społecznych, o których będziemy szczegółowo informować z odpowiednim wyprzedzeniem. Zgodnie z postulatami mieszkańców planujemy włączyć w zakres konsultacji kwestię ochrony rodzinnych ogródków działkowych i układu linii komunikacyjnych – zapewnia Wierzbicka.

Inwestor liczy, że uzyska decyzję środowiskową do końca tego roku. Chcą, by prace były realizowane w latach 2019-2020 ze względu na planowane współfinansowanie tego projektu ze środków UE.

Zobacz, jak Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała linię na Gocław i inne inwestycje tramwajowe:

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • andy213

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2016 18:09 ~andy213

    Metro, Metro i jeszcze raz Metro.

    Dodatkowy tramwaj spowoduje jeszcze większe korki tam gdzie będzie przejeżdżał. Ucierpią wszyscy inni uczestników ruchu, wydłuży się dla wszystkich czas dojazdu. Również mieszkańcy Gocławia będą jechali w korkach i w ich interesie jak i wszystkich mieszkańców Warszawy jest METRO. Nawet jak budowa ma kosztować więcej i trwać dłużej to trzeba na to popatrzeć długofalowo.
    Przeniesienie części ruchu "pod ziemie" pozwoli szybciej przemieszczać się mieszkańcom Gocławia i zmniejszy korki w mieście dla innych. Tak duże miasto potrzebuje rozwoju metra a nie pchania dodatkowego transportu na ulice i drogi bo wszyscy na tym ucierpią.

    Metro, Metro i jeszcze raz Metro.

  • exxe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2016 13:38 ~exxe

    Tramwaj jest duuużo tańszy w eksploatacji niż autobusy no i jest bardziej ekologiczny, pojemniejszy i ma priorytet na drodze. Że czasem piszczy - to drobnostka do ustalenia i rozwiązania. Czy metro lepsze? Ludzie w Polsce narzekają i na metro, że tyle schodów i sam zjazd na stacje zajmuje im 5 minut! Może metro jest i lepsze, tylko że nas Polaków nie stać. Nie jesteśmy Republiką Federalną Niemiec ani Dubajem tylko Polską, więc trochę realizmu obywatele.

  • Izabela

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2016 11:28 ~Izabela

    Racja, miało być metro na Gocław a nie piszczące tramwaje.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2016 10:13 ~gość

    A może by tak akcja zbierania podpisów pod projektem "Metro na Gocław"? Kliku maniakom udało się wywalczyć przecinak, to może trzeba iść za ciosem i to samo zrobić z metrem.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2016 10:08 ~gość

    Afrykańska~Afrykańska

    jak Gocław chce tramwaj to niech sobie go puści pod swoimi oknami. TRAMWAJ NIE METRO TAK

    Gocław nie chce tramwaju. Kto Ci powiedział, że chce?

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:50 ~Toms

    MotoRowy~MotoRowy

    Tramwaje nigdzie w Warszawie nie rozwiązały problemów komunikacyjnych mieszkańców.

    Za to jedna linia metra drastycznie poprawiła sytuację komunikacyjną mieszkańców Ursynowa i górnego Mokotowa. Jest wprawdzie ciasno, ale szybko, punktualnie i niezawodnie.

    Inwestowanie w tramwaje to pomyłka. Bardzo kosztowna pomyłka.


    Kolejna kuwetka? Oj zaczyna się robić jak w kociarni na Paluchu.
    Jak wam tramwaje przeszkadzają, to są przecież miasta bez nich, zawsze można się przenieść, bo żadna władza niezależnie od stronnictwa nie przestanie inwestować w tramwaje.

  • MotoRowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:35 ~MotoRowy

    MMM~MMM

    czy ktoś z Was był ostatnio na osiedlu Afrykańska? Widzieliście, jaka jest odległość pomiędzy tym osiedlem a nowym, powstałym na części działek?

    Przecież te tory będą szły ludziom pod oknami a i zapewne to tym na Afrykańskiej, bo przecież nie tym z nowych osiedli ......

    Oj, będziemy im pod tymi oknami zgrzytttać, piszczeć i łomotać, a przede wszystkim dzwonić :) Bardzo głośno dzwonić! O piątej nad ranem w niedzielę :)))
    Chcecie tramwaje, to będziecie mieć :D

  • MotoRowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:34 ~MotoRowy

    MMM~MMM

    czy ktoś z Was był ostatnio na osiedlu Afrykańska? Widzieliście, jaka jest odległość pomiędzy tym osiedlem a nowym, powstałym na części działek?

    Przecież te tory będą szły ludziom pod oknami a i zapewne to tym na Afrykańskiej, bo przecież nie tym z nowych osiedli ......

    Oj, będziemy im pod tymi oknami zgrzytttać, piszczeć i łomotać, a przede wszystkim dzwonić :) Bardzo głośno dzwonić! O piątej nad ranem w niedzielę :)))
    Chcecie tramwaje, to będziecie mieć :D

  • MotoRowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:28 ~MotoRowy

    Tramwaje nigdzie w Warszawie nie rozwiązały problemów komunikacyjnych mieszkańców.

    Za to jedna linia metra drastycznie poprawiła sytuację komunikacyjną mieszkańców Ursynowa i górnego Mokotowa. Jest wprawdzie ciasno, ale szybko, punktualnie i niezawodnie.

    Inwestowanie w tramwaje to pomyłka. Bardzo kosztowna pomyłka.

  • Bloczki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:04 ~Bloczki

    I metro, i tramwaj muszą powstać! Co to ma być? Jakaś wiocha, czy porządna stolica Europejska?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »