Informacje

08.07.2016 19:21 zmiany od 2017 roku

Kto zmieni Veturilo?
Jest tylko jedna oferta

SERWISY:


Tylko jedna firma jest chętna, by obsługiwać system Veturilo przez następne cztery lata. To dotychczasowy operator – NextBike Polska.

Zarząd Dróg Miejskich sprawdził właśnie, kto zgłosił się przetargu na nowy system Veturilo, który ma działać od 2017 roku.

"Cena w naszych oczekiwaniach"

Jak informuje Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent ds. rowerów, złożono jedną ofertę. To propozycja firmy Nextbike Polska, która od początku obsługuje system Veturilo. Złożona właśnie oferta opiewa na 44,8 mln zł.

"Cena mieści się w naszych oczekiwaniach, potrzebujemy teraz kilka dni na formalne sprawdzenie oferty, tak abyśmy mogli oficjalnie ogłosić wybór nowego operatora" – poinformował na facebooku pełnomocnik.

Będą nowości

Co się zmieni od przyszłego roku? zaplanowano zwiększenie liczby rowerów do 4455 i liczby stacji do 300. Nowe wypożyczalnie pojawią się przede wszystkim w centralnym obszarze miasta (Śródmieściu, Pradze i bliskiej Woli); będą rozmieszczone gęściej - średnio co ok. 200 m). Więcej stacji powstanie również na Mokotowie, Pradze-Południe i Targówku – będą rozmieszczone co ok. 500 m. Kilka nowych stacji trafi także do dzielnic położonych dalej od centrum (m.in. Białołęki, Bielan, Bemowa).

ZDM zakłada możliwość rozbudowy Veturilo o kolejne wypożyczalnie, w miarę dostępnych środków (w tym z budżetów dzielnicowych). Poza tym w 10 stacjach w rejonie Powiśla i Traktu Królewskiego pojawią się rowery elektryczne. Rozwijana będzie również sieć rowerków dziecięcych - zaplanowano 6 specjalnych stacji, na których będzie można wypożyczyć mniejszy rower. Do 45 zwiększy się liczba tandemów.

Z kolei terminale zyskają nowoczesne, kolorowe wyświetlacze z ekranem dotykowym i obsługą płatności zbliżeniowych. Będą również wyposażone w uniwersalną pompkę rowerową. Wprowadzona zostanie możliwość wypożyczania i zwrotu rowerów za pomocą aplikacji mobilnej. Każdy stojak zostanie wyposażony w diodę, sygnalizującą czy dany rower jest sprawny i można go wypożyczyć.

CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANYCH ZMIANACH

W zeszłym sezonie udostępniono m.in: tandemy i rowerki dla dzieci:

ran/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • docent

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2016 12:39 ~docent

    ladypunk~ladypunk

    Zapewne tylko ta jedna firma spełniała specyfikacje ażeby złożyć ofertę...proste!


    Zapewne, gdyby inne firmy czuły się pokrzywdzone, to złożyłyby protest, że miasto ogranicza konkurencję.

  • ladypunk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.07.2016 14:36 ~ladypunk

    Zapewne tylko ta jedna firma spełniała specyfikacje ażeby złożyć ofertę...proste!

  • jadziem po szrot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.07.2016 14:26 ~jadziem po szrot

    Nikogo nie dziwi dlaczego jedna firma? Dlaczego nie ogłoszono dialogu technicznego?
    Dlaczego w Krakowie było 5 ofert firm i trwa zacięta walka o kontrakt 3 razy mniejszy?
    Brawo panie Dyrektorze niech szampan dobrze smakuje

  • tg3178

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 20:19 ~tg3178

    to są śmieszne kwoty w budżecie miasta. Różne dziwne inwestycje drogowe kosztują po kilkadziesiąt baniek, a tu w przeciągu kilku lat tylko 44 miliony, a część i tak się zwróci z opłat.

  • docent

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 15:50 ~docent

    Rozbawiony głupotą~Rozbawiony głupotą

    Miasto będzie płaciło 45 baniek prywatnej firmie by prowadziła komercyjną działalność na jego terenie. Do tego trzeba doliczyć straty z tytułu zwolnienia z opłat za wynajem gruntu pod "stacje". No i zmniejszone wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Oto biznes PO warszawsku


    Też uważam, że powinieneś się zgłosić z lepszą ofertą.

  • Obywatel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 15:18 ~Obywatel

    ~kondzi a zastonowiłeś sie jad tym ze wszystkie stacje beda NOWE wraz z komputerami i terminalami. Dodatkowo system zwiekszy się o ponad 70 stacji wiec to tez sa koszta. Wraz z wzrostem ilosci stacji i rowerow, potrzebna jest wieksza ilosc pracownikow do obsługi więc jak mogłoby być taniej jak w pierwszym etapie

  • ares

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 15:08 ~ares

    Rozbawiony głupotą~Rozbawiony głupotą

    Miasto będzie płaciło 45 baniek prywatnej firmie by prowadziła komercyjną działalność na jego terenie. Do tego trzeba doliczyć straty z tytułu zwolnienia z opłat za wynajem gruntu pod "stacje". No i zmniejszone wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Oto biznes PO warszawsku

    Trzeba było zgłosić niższą ofertę i zarabiać...

  • Zepp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 11:54 ~Zepp

    Paryż zarabia na Velib. Warszawa płaci

  • kondzi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 10:42 ~kondzi

    Jak poszukać w google, to piszą, że w 2010 roku miasto płaciło miesięcznie 475 tys. PLN za obsługę systemu Veturillo. Kwotę tę pomniejszano o kary - kilkadziesiąt tys. PLN miesięcznie. Przy tych stawkach 4 lata to około 20 milionów PLN. Skąd nagle wzięło się 45? Stacje już są, system jest wdrożony, wszystko działa - utrzymanie powinno być tańsze niż wcześniej?

  • Rozbawiony głupotą

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2016 09:37 ~Rozbawiony…

    Miasto będzie płaciło 45 baniek prywatnej firmie by prowadziła komercyjną działalność na jego terenie. Do tego trzeba doliczyć straty z tytułu zwolnienia z opłat za wynajem gruntu pod "stacje". No i zmniejszone wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Oto biznes PO warszawsku

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »