Informacje

27.01.2017 18:31 inwestycja tramwajarzy

Krzyżownica głębokorowkowa zapewnia ciszę

SERWISY:

Ciszej będzie i w wagonach, i na zewnątrz - zapowiadają tramwajarze. Pierwsza w Polsce krzyżownica głębokorowkowa jest instalowana na trasie na Nowodwory.

Prace w tym miejscu są już na ostatniej prostej. Tramwaje Warszawskie pierwszy raz w Polsce wprowadzają nowe rozwiązanie technologiczne: rozjazdy z "krzyżownicami głębokorowkowymi".

Cicha i komfortowa podróż

Co się kryję pod tą nazwą? "Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem" - podają tramwaje.

Zapewniają, że taka metoda eliminuje drgania i hałas zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dodatkowo tramwaje jadą szybciej, dzięki czemu podróż jest krótsza.

"Wdrożenie rozjazdów z krzyżownicami głębokorowkowymi jest elementem planu modernizacji, który Spółka prowadzi od wielu lat. W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół" - czytamy w komunikacie TW.

Zmiany w komunikacji

Odcinek od pętli Tarchomin Kościelny do tymczasowej zawrotki w rejonie pętli na Nowodworach ma być gotowy w pierwszym kwartale tego roku. W związku z tym, ZTM chce zastąpić część autobusów kursujących w zachodniej części dzielnicy właśnie tramwajami.

>> ZOBACZ JAKIE ZMIANY PROPONUJE ZTM <<

 

kz/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2017 08:26 ~adam

    tramwaje powinny częściej badać stan zdowia psychicznego swoich pracowników, zwłaszcza motorniczych, Czasem jak się dłużej popatrzy na zachowanie to wydaje się to konieczne.

  • Jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2017 12:32 ~Jacek

    Pianista~Pianista

    Chodzi o to, że zwykle tramwaj przejeżdża przez krzyżówkę na samych krawędziach obręczy. Stąd duży hałas. Jedzie przez chwilę jakby nieco wyżej. Teraz ma jechać normalnie i nie unosić się kilka centymetrów. Na zwykłych krzyżówkach szyny nie są z tego powodu wyjeżdżone, bo koła do nich nie dotykają. Wyjeżdżony jest rowek w szynie. Proszę się przyjrzeć jak to wygląda w naturze.


    Dokładnie tak to działa. Rowki krzyżownic są płytsze jak rowki szyn i stąd taki dźwięk, bo koła jakby "wyskakują" na krzyżownicy. Przy głębszym rowku tego efektu nie będzie. Mam nadzieję że przy kolejnych remontach będzie się wstawiało już tylko takie rozjazdy.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2017 12:11 ~Toms

    qwerty~qwerty

    "Ciszej będzie i w wagonach, i na zewnątrz - zapowiadają tramwajarze."

    Czyli przyznają, że tramwaje jednak hałasują.
    Muszę jednak ich zmartwić. Ciszej nie będzie a przynajmniej nie znacząco ciszej.
    Tramwaje dudnią i będą dudnić i łomotać po mają stalowe koła i szyny i nie da się tego wyeliminować.




    No wiesz, zawsze się możesz wyprowadzić do Magdalenki czy Kampinosu, tam będziesz miał tylko śpiew ptaków, kukanie kukułki, a w najgorszym przypadku szczekanie psów.
    Miasto to miasto i trzeba akceptować jego zalety i wady, a jak nie, to można jeszcze powrócić do domu rodzinnego.

  • Pianista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2017 09:00 ~Pianista

    Chodzi o to, że zwykle tramwaj przejeżdża przez krzyżówkę na samych krawędziach obręczy. Stąd duży hałas. Jedzie przez chwilę jakby nieco wyżej. Teraz ma jechać normalnie i nie unosić się kilka centymetrów. Na zwykłych krzyżówkach szyny nie są z tego powodu wyjeżdżone, bo koła do nich nie dotykają. Wyjeżdżony jest rowek w szynie. Proszę się przyjrzeć jak to wygląda w naturze.

  • ggggg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2017 05:19 ~ggggg

    gosc~gosc

    Głęboki rowek czyli większa powierzchnia styku koła czyli większe tarcie czyli być może większy hałas? Test na Nowodworach?

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2017 22:07 ~qwerty

    "Ciszej będzie i w wagonach, i na zewnątrz - zapowiadają tramwajarze."

    Czyli przyznają, że tramwaje jednak hałasują.
    Muszę jednak ich zmartwić. Ciszej nie będzie a przynajmniej nie znacząco ciszej.
    Tramwaje dudnią i będą dudnić i łomotać po mają stalowe koła i szyny i nie da się tego wyeliminować.

  • Zły Dżin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2017 22:03 ~Zły Dżin

    mot R 20~mot R 20

    To niech mądre głowy pomyślą co tu zrobić , żeby zwiększyć prędkość na tych rozjazdach , bo jak na razie to jest z tym wielki problem. Na wszystkich zwrotnicach i krzyżownicach w całym mieście to jest 15 km/h !!! Tramwaj powinien przetoczyć się całym składem i dopiero może przyspieszyć. Nijak się to ma do rzeczywistości. Gdyby motorowi zaczęli drobiazgowo stosować się do tego zapisu , to mamy gwarantowany paraliż komunikacyjny. Przy takim natężeniu ruchu tramwajowego te powinny jeździć szybciej i nie powinno się to odbywać półlegalnie tylko dzięki wysiłkom pracowników tej Spółki.

    A po co mądre głowy mają się trudzić, skoro motorowi doskonale sobie radzą i chętnie przyjmują na klatę wszystkie kary, pomówienia i inwektywy. Bo jak warszawskiemu motorniczemu obiecasz dodatkowe 200zł premii, to się podłoży nawet prokuratorowi.
    Dopóki tacy ludzie kierują w Warszawie tramwajami, nie ma potrzeby nic zmieniać :)
    Wszystko gra a tysiąc winnych czekają w kolejce na przyjęcie. Oni zrobią wszystko. Jak im ZTM wyznaczy trasę przez Most Świętokrzyski, to na plecach tramwaj przeniosą, żeby zrealizować rozkład jazdy! I jeszcze wyrobią się w czasie, ha ha ha :D

    Żal mi was przecinaki ;)))

  • bez NIKA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2017 21:59 ~bez NIKA

    Ciągle czytam na tym portalu o "przepychankach" zwolenników i przeciwników tramwajowego szaleństwa , które odbywa się na naszych oczach. A może zacznijmy wspólnie pisać o przepisach , jakie obowiązują w naszym mieście dla ruchu tych pojazdów. To jest temat tylko dla odważnych i dla prokuratury. Przypomina czasy , kiedy te były napędzane zaprzęgiem konnym !!! W tych czasach to paranoja! Mamy XXI wiek , a przepisy o dopuszczalnej prędkości na rozjazdach i krzyżakach pozostały w niezmienionym zapisie ! 15 km?h !!! Może inżynier Galas zajmie się tym problemem. Albo Wy szanowni internauci. To będzie silny oręż dla przeciwników jakichkolwiek tramwajowych inwestycji...

  • niewygodny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2017 21:55 ~niewygodny

    A czy po tej ultranowoczesnej krzyżownicy tramwaje nadal będą musiały się czołgać z prędkością 15 km/h?

  • BBQ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2017 21:32 ~BBQ

    Jaaasne, jak tramwaj zwolni do 0 km/h to już w ogóle będzie cichutko... nie ma czegoś takiego jak cichy tramwaj. Jak ktoś uważa inaczej, zapraszam na rondo babka z flagą, może posłuchać jak zgrzytają przecinaki...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »