Informacje

25.02.2018 20:06 budowa II linii metra

Krystyna kopie na Woli,
na Targówku budują już wyjścia

SERWISY:

Sprawdzamy postępy na budowie drugiej linii metra. Na Woli tarcza Krystyna opuściła już komorę startową i przekopała się przez 143 metry tunelu. Na Targówku z kolei rozpoczęto wykop pod budowę wyjść na stacji Trocka.

Przed tygodniem informowaliśmy, że tarcza Krystyna - która drąży pierwszy tunel metra na Woli - ma za sobą 10 metrów. Natomiast dziś urzędnicy informują, że przebrnęła już przez 143 metry i "opuściła w całości komorę startową na stacji Księcia Janusza". Zmierza dalej - w kierunku Ronda Daszyńskiego.

Maria szykuje się do pracy

Do startu powoli szykuje się również druga tarcza - Maria. Ta jest właśnie wmontowywana do komory na Księcia Janusza.

Tarcza to długa niemal na 100 metrów maszyna, która drąży grunt i równocześnie buduje betonową obudowę tunelu. Są dwie - jak dwa są tunele.

"Jeśli chodzi o roboty konstrukcyjne, zakończyliśmy budowę całego korpusu stacji. W części stacji, w tym w hali odpraw kończymy wykop podstropowy na poziomie -1 i niedługo zaczniemy schodzić z pracami do poziomu przyszłego peronu stacji" - informują wykonawcy metra na Woli.

Budują wyjścia przy Trockiej

Na Targówku prace są znacznie bardziej zaawansowane. Tu tunele już są gotowe, a robotnicy wzięli się za budowę wyjść. Obecnie pracują na stacji Trocka, nad wyjściami od strony ulicy Zamiejskiej. 

"Rozpoczęliśmy wykop pod płytę fundamentową. Trwają również roboty żelbetowe powyżej stropu górnego" - informują wykonawcy. I dodaję: "inżynierowie wykonali już 25 procent konstrukcji wyjścia, do którego w przyszłości najbliżej będą mieli mieszkańcy bloków przy ulicy Orłowskiej".

Metro na 2019 rok

Metro na Woli buduje firma Gulermark, a na Targówku Astaldi. To pierwsze, według planów, ma być gotowe pod koniec 2019 roku. Zakłada trzy nowe stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską; dalej Młynów (C07) planowana pod Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod Górczewską w rejonie skrzyżowania z Księcia Janusza.

Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na Świętokrzyską będzie trwał około 12 minut.

Metrem na Targówek powinniśmy pojechać wcześniej - w maju 2019. Planowane tam stacje (również trzy) to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

kw/gp

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • guggiugu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 13:27 ~guggiugu


    moimzdaniem~moimzdaniem

    Tu nie chodzi o prędkość prac tylko o to,że przy takim "zacofaniu" prace powinny być prowadzone na całej długości, a nie jak do tej pory po kawałku. Przy obecnej sytuacji faktycznie może się wydawać,że trwa to długo i efekt jest mało widoczny.Poza tym już miasto powinno mieć gotowe plany III linii i z nimi startować.
    marcin~marcin


    Tiaaaa... i już widzę wykrzyczaną paszczę hejtera: "co to znaczy? całe miasto zamknięte, 2 miliony ludzi nie może się normalnie przemieszczać, bo budowane jest metro, z ktorego i tak nie wszyscy korzystają" :D :D :D


    źle kombinujesz. Budowanie od razu całości tunelu nie wymaga wcale zamykania miasta. Powiem więcej, zamknięć byłoby mniej niż obecnie bo nie trzeba by tylu szybów startowych i końcowych budować - przykład to kilkukrotne zwężanie Kasprzaka.
    Pomysł bardzo dobry i pozwalający w dłuższej perspektywie wiele zaoszczędzić.

  • ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 13:21 ~ola

    moimzdaniem~moimzdaniem

    Tu nie chodzi o prędkość prac tylko o to,że przy takim "zacofaniu" prace powinny być prowadzone na całej długości, a nie jak do tej pory po kawałku. Przy obecnej sytuacji faktycznie może się wydawać,że trwa to długo i efekt jest mało widoczny.Poza tym już miasto powinno mieć gotowe plany III linii i z nimi startować.

    Aby prowadzić prace na całej długości budowanego metra należy wielokrotnie zwiększyć liczbę zatrudnionych pracowników, sprzętu oraz środków finansowych. Takie metro byłoby o wiele droższe, aczkolwiek wykonane w krótszym czasie. Ponadto większe obszary miasta byłyby wyłączone z ruchu, a więc większe utrudnienia dla mieszkańców. Tak jak zawsze jest "coś za coś"!

  • marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 12:53 ~marcin

    moimzdaniem~moimzdaniem

    Tu nie chodzi o prędkość prac tylko o to,że przy takim "zacofaniu" prace powinny być prowadzone na całej długości, a nie jak do tej pory po kawałku. Przy obecnej sytuacji faktycznie może się wydawać,że trwa to długo i efekt jest mało widoczny.Poza tym już miasto powinno mieć gotowe plany III linii i z nimi startować.


    Tiaaaa... i już widzę wykrzyczaną paszczę hejtera: "co to znaczy? całe miasto zamknięte, 2 miliony ludzi nie może się normalnie przemieszczać, bo budowane jest metro, z ktorego i tak nie wszyscy korzystają" :D :D :D

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 11:54 ~Boom

    moimzdaniem~moimzdaniem

    Tu nie chodzi o prędkość prac tylko o to,że przy takim "zacofaniu" prace powinny być prowadzone na całej długości, a nie jak do tej pory po kawałku. Przy obecnej sytuacji faktycznie może się wydawać,że trwa to długo i efekt jest mało widoczny.Poza tym już miasto powinno mieć gotowe plany III linii i z nimi startować.


    Wszystko fajnie tylko skąd wziąć na to pieniądze? A Warszawa ma dużą powierzchnię, ale w sporej części intensywność zabudowy i liczba mieszkańców nie uzasadnia budowy metra. Jego funkcję pełni np. linia kolejowa.

  • moimzdaniem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 11:23 ~moimzdaniem

    Tu nie chodzi o prędkość prac tylko o to,że przy takim "zacofaniu" prace powinny być prowadzone na całej długości, a nie jak do tej pory po kawałku. Przy obecnej sytuacji faktycznie może się wydawać,że trwa to długo i efekt jest mało widoczny.Poza tym już miasto powinno mieć gotowe plany III linii i z nimi startować.

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 11:13 ~Krzysiek


    kokos~kokos

    To metro jak dla mnie to symbol pokazujący jak to w tym kraju jesteśmy zacofani. Moskwa, Meksyk, Paryż, Londyn, Praga..... wszędzie od dawna dawna metro, wiele linii, a u nas dopiero teraz ryja druga linię w bólach....
    KL1~KL1

    Widzisz bo od braci radzieckich zamiast metra ówczesna władza wybrała gigantycznego falusa by potem nadać mu im. Stalina


    Strach pomyśleć co by było jak by jednak zbudowano metro. Teraz jacyś debilni politycy chcieliby je zasypać.

  • ggggg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 10:46 ~ggggg


    kokos~kokos

    To metro jak dla mnie to symbol pokazujący jak to w tym kraju jesteśmy zacofani. Moskwa, Meksyk, Paryż, Londyn, Praga..... wszędzie od dawna dawna metro, wiele linii, a u nas dopiero teraz ryja druga linię w bólach....
    abc~abc

    Tak, jesteśmy zacofani a niektórzy twierdzą, że wręcz w ruinie. Nie zbudowaliśmy metra, bo były inne priorytety i podobno trudne warunki geologiczne. Nawet dziś budujemy w bardzo słabym tempie. Cóż, tacy jesteśmy i tylko ciężka praca i spojrzenie w przyszłość może to zmienić. Niestety, ciągle ważniejsza dla rządzących jest przeszłość.

    Jak będziemy mieli ciągle tylko takich marudów jak Wy bo to priorytet życia Waszego marudzić i narzekać na wszystko to nic dziwnego że w tyle jesteśmy.. ;)

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 09:21 ~abc

    kokos~kokos

    To metro jak dla mnie to symbol pokazujący jak to w tym kraju jesteśmy zacofani. Moskwa, Meksyk, Paryż, Londyn, Praga..... wszędzie od dawna dawna metro, wiele linii, a u nas dopiero teraz ryja druga linię w bólach....

    Tak, jesteśmy zacofani a niektórzy twierdzą, że wręcz w ruinie. Nie zbudowaliśmy metra, bo były inne priorytety i podobno trudne warunki geologiczne. Nawet dziś budujemy w bardzo słabym tempie. Cóż, tacy jesteśmy i tylko ciężka praca i spojrzenie w przyszłość może to zmienić. Niestety, ciągle ważniejsza dla rządzących jest przeszłość.

  • robert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 08:13 ~robert

    jeszcze czas znimi niema co

  • KL1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2018 07:43 ~KL1

    kokos~kokos

    To metro jak dla mnie to symbol pokazujący jak to w tym kraju jesteśmy zacofani. Moskwa, Meksyk, Paryż, Londyn, Praga..... wszędzie od dawna dawna metro, wiele linii, a u nas dopiero teraz ryja druga linię w bólach....

    Widzisz bo od braci radzieckich zamiast metra ówczesna władza wybrała gigantycznego falusa by potem nadać mu im. Stalina

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Na Szaserów drogowcy chcieli zlikwidować nielegalną - jak twierdzi Zarząd Dróg Miejski - zatoczkę parkingową i zamiast niej zasiać trawnik. Na przeszkodzie... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »