Informacje

17.05.2018 21:11 Decyzja GDDKiA

Kontrakt na dokończenie części obwodnicy Marek zerwany

SERWISY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w czwartek o odstąpieniu od umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S8 między węzłami Marki i Kobyłka. Powodem ma być niedotrzymanie zapisów kontraktu. Zdaniem drogowców sposób organizacji pracy przez wykonawcę nie rokował, by udało się ukończyć trasę w terminie.

"Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by sprawnie zakończono inwestycję" - czytamy w komunikacie przesłanym przez GDDKiA.

50 pracowników zamiast 476

Jak wyjaśniają drogowcy, wykonawca zobowiązywał się, że w kwietniu liczba pracowników fizycznych na budowie wzrośnie do 476 osób i wykorzystywanych będzie ponad 200 maszyn i 215 pojazdów transportowych. Jednak z monitoringu prowadzonego przez nadzór budowy wynikało coś zupełnie innego: pracowało 50 osób, 21 jednostek sprzętu i 4 pojazdy do transportu.

Dodatkowo, jak tłumaczy GDDKiA, konsorcjum odpowiedzialne za budowę odcinka S8 między Markami a Kobyłką, nie wywiązało się z warunków kontraktu dotyczących regulowania płatności. Pieniędzy mieli nie otrzymać podwykonawcy, usługodawcy i dostawcy materiałów.

Do odstąpienia od umowy doszło "po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę". Drogowcy zapowiadają, że przymierzają się do inwentaryzacji na terenie budowy. W ciągu najbliższych miesięcy chcą też ogłosić przetarg na ukończenie niezrealizowanych prac.

Inwestycja za 331 milionów

Zgodnie z planem, powstać miał ponad ośmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej między węzłami Marki i Kobyłka. Droga jest co prawda przejezdna, ale brakuje ważnych elementów, przede wszystkim węzłów i dróg dojazdowych.

Jak informuje GDDKiA, do ukończenia wciąż pozostają: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki ścieżki rowerowe, obwód utrzymania drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Koszt inwestycji został wyceniony na ponad 331 milionów złotych.

Drogowcy zapowiedzieli też, że dzięki gwarancjom bankowym wykonawcy, Skarb Państwa będzie w stanie pozyskać określone środki finansowe, które pokryją wynikające z kontraktu zobowiązania wobec przedsiębiorstw wykonujących prace i usługi na placu budowy. W najbliższych dniach ma odbyć się spotkanie z podwykonawcami kontraktu.

Przypomnijmy, pod koniec grudnia ubiegłego roku obwodnica Marek została oddana do użytku. Kierowcy mają do dyspozycji dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej od istniejącego węzła Marki do włączenia w istniejący przebieg drogi S8, za węzłem Radzymin.

Na razie wyłączone z użytkowania są dwa węzły: Kobyłka oraz Wołomin. Kierowcy mogą korzystać z węzłów Radzymin oraz Zielonka.

ZOBACZ NAGRANIA Z OTWARCIA OBWODNICY MAREK:

kk/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • PEPE

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 21:17 ~PEPE

    TNIE SKODZINA ŚRODKOWYM PASEM. A JAK! PRAWY JEST DLA FRAJERÓW ;)

  • szassss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 18:15 ~szassss




    Realman~Realman

    Tak się to robi a nie jak za PO po cichu i pod dywan a złodzieje i oszuści dalej udawali że są biznesmanami
    Kierowca Bombowca~Kierowca Bombowca


    Za PO to się budowało, a nie tak jak teraz, wszystkie drogi leżą rozgrzebane, a kasa się gdzieś magicznie rozpłynęła.
    Jarek~Jarek


    i jeszcze należy dodać ilu podwykonawców zbankrutowało
    Realman~Realman

    Nie myl budowania z kradzeiżą bo za tą kasę co wywalono za PO to można było zrobić 2 razy więcej dróg i autostrad (ciekawe że Niemcy do niedwna budowali taniej niż Polacy a mają góry przez co musieli buodwać tunele po 100-7000 m długości i wiadukty po 100 m wysokości)

    widac że ktoś tu łykał propagandę PO jak tempy pelikan (i wbrew temo co zaraz odpowiedz trole PO nie jetem Pisiorem bo to że wiedzę że PO to słodzieje nie czyni mnie fanem Jarkacza wbrew ich wyuczonej propagandowej opinii )

    być może za tą kasę za PO można było wybudować dwa razy więcej, niestety za tą samą kasę za Pis nie wybudowano NIC.
    tak jak z ceną paliw:
    za PO paliwa po 5 pln ale baryłka ropy za 170$
    za Pis paliwa po 5 pln ale baryłka ropy za 68$

  • Antypis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 13:44 ~Antypis

    zmeczona1988~zmeczona1988

    PRZECIEŻ Piłsudskiego robi Astaldi a nie Salini

    I co z tego kto robi ( a raczej nie robi ).
    Ulica rozgrzebana, a na placu budowy tylko ciec pilnujacy pustego mostku ŻENADA

  • Realman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 13:43 ~Realman



    Realman~Realman

    Tak się to robi a nie jak za PO po cichu i pod dywan a złodzieje i oszuści dalej udawali że są biznesmanami
    Kierowca Bombowca~Kierowca Bombowca


    Za PO to się budowało, a nie tak jak teraz, wszystkie drogi leżą rozgrzebane, a kasa się gdzieś magicznie rozpłynęła.
    Jarek~Jarek


    i jeszcze należy dodać ilu podwykonawców zbankrutowało

    Nie myl budowania z kradzeiżą bo za tą kasę co wywalono za PO to można było zrobić 2 razy więcej dróg i autostrad (ciekawe że Niemcy do niedwna budowali taniej niż Polacy a mają góry przez co musieli buodwać tunele po 100-7000 m długości i wiadukty po 100 m wysokości)

    widac że ktoś tu łykał propagandę PO jak tempy pelikan (i wbrew temo co zaraz odpowiedz trole PO nie jetem Pisiorem bo to że wiedzę że PO to słodzieje nie czyni mnie fanem Jarkacza wbrew ich wyuczonej propagandowej opinii )

  • Warszawianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 12:28 ~Warszawianin

    Ciekawe co szybciej będzie Żołnierska czy węzły Kobyłka i Wołomin

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 11:21 ~stonka


    g29~g29

    Cóż tu komentować, to jest po prostu śmieszne i co więcej, problem braku dotrzymania (nie mam tu na myśli 2, 3 miesięcy - tylko średni opóźnienie ok 6 miesięcy) dotyczy kilku inwestycji, które są zarządzane przez GDDKiA np;
    - S7 Chęciny
    - S10 obwodnica Wałcza
    - obwodnica Koszalina
    o obwodnicy Marek już wspominał nie będę, mogę dodać jeszcze brak pomysłu co zrobić ze wschodnią obwodnicą W-wy.
    ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST TO, ŻE BYŁY WYPŁACONE DLA PRACOWNIKÓW GDDKIA, A ŻE NIE DOTRZYMANO TERMINÓW (I TO W KILKU PRZYPADKACH), A TO JUŻ NIE MA ZNACZENIA PRZECIEŻ KIEDYŚ SIĘ TO DOKOŃCZY.
    MAX~MAX

    Najważniejsze, że pieniądze wzięło Salini i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex ze słynną specjalistką od rzetelności Panią Prezes Teresą Hanną Pniewską byłą szefową MPRD w Warszawie.

    Spokojnie. Co miesiąc przekazują GDDKiA oświadczenia podwykonawców o niezaleganiu z płatnościami. Nie ma oświadczeń to nie ma płatności. Na stronie kontraktu jest info że zaawansowanie finansowe wynosi 65,22%

  • zmeczona1988

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 11:05 ~zmeczona1988

    PRZECIEŻ Piłsudskiego robi Astaldi a nie Salini

  • Jarek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 10:20 ~Jarek


    Realman~Realman

    Tak się to robi a nie jak za PO po cichu i pod dywan a złodzieje i oszuści dalej udawali że są biznesmanami
    Kierowca Bombowca~Kierowca Bombowca


    Za PO to się budowało, a nie tak jak teraz, wszystkie drogi leżą rozgrzebane, a kasa się gdzieś magicznie rozpłynęła.


    i jeszcze należy dodać ilu podwykonawców zbankrutowało

  • Kierowca Bombowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 10:16 ~Kierowca Bombowca



    Realman~Realman

    Tak się to robi a nie jak za PO po cichu i pod dywan a złodzieje i oszuści dalej udawali że są biznesmanami
    Kierowca Bombowca~Kierowca Bombowca


    Za PO to się budowało, a nie tak jak teraz, wszystkie drogi leżą rozgrzebane, a kasa się gdzieś magicznie rozpłynęła.
    Wprost~Wprost

    Zobacz sobie "KABARET - Bronisław Komorowski na otwarciu inowrocławskiej obwodnicy :) - WYBORY 2015" na YouTube.




    Ja codziennie jeżdżę po drogach wybudowanych za rządów PO, ciekawy jestem czy kiedykolwiek w życiu przejadę się drogą wybudowaną dzięki rządowi PiS.

    Żeby daleko nie szukać, czekam na Wschodnią Obwodnicę Warszawy, może chociaż tyle uda się zbudować tym niszczycielom z PiS-u?

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2018 10:05 ~stonka

    kierowca~kierowca

    Trzyjezdniowy odcinek od węzła Marki do Radzymina,a nie dwujezdniowy.

    Skoro jedna jezdnia (trzy pasy ruchu) prowadzi z Targówka do Radzymina, druga jezdnia (trzy pasy ruchu) prowadzi z Radzymina na Targówek, to skąd i dokąd (i ile ma pasów ruchu) prowadzi jezdnia trzecia? I przy okazji pytanie: po co trzy pasy ruchu w obie strony skoro kierownicy na wołomińskich blachach, niezależnie od natężenia ruchu i prędkości jadą środkowym pasem?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Polityczny mural po łacinie. Niestety z błędami

Polityczny mural po łacinie. Niestety z błędami

Niby zwykły napis. Ktoś mógłby nawet nazwać go bohomazem, wynikiem prymitywnego wandalizmu. Ale jeśli wczytać się dokładnie i przeanalizować niuanse,... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »