Informacje

24.04.2015 07:30 ma być gotowa już w grudniu

"Koniec korków w Raszynie".
Już kładą długowieczny asfalt

SERWISY:


Na tę inwestycję kierowcy czekali od wielu lat. Prace przy budowie fragmentu trasy S8 między Opaczą a Paszkowem przekroczyły już półmetek. Robotnicy uwijają się, kładąc "długowieczny" asfalt, a urzędnicy zapewniają, że w grudniu skończy się gehenna stojących w korkach w Raszynie i Jankach.

O tym, jak ważna jest to inwestycja, może świadczyć statystka. Obciążenie drogi Warszawa-Janki, czyli wylotówki w kierunku Krakowa, Wrocławia i Katowic, wynosi ponad 60 tysięcy samochodów na dobę.

Korki to stały element podróży tą trasą. To właśnie na tym fragmencie drogi ustawiają się ekipy telewizji informacyjnych, by relacjonować trudne powroty warszawiaków ze świąt czy długich weekendów.

Koniec korków

Wszystko wskazuje na to, że dziennikarze będą musieli sobie poszukać innej lokalizacji, gdy do użytku zostanie oddany fragment trasy S8 między Opaczą a Paszkowem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stanie się to pod koniec grudnia.

- Zaawansowanie prac na całym kontrakcie wynosi już 65 proc. – chwali się Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa wylotówka będzie miała prawie 12 km długości i będzie powiązana z Południową Obwodnicą Warszawy na węźle Opacz, a dalej doprowadzi do Al. Jerozolimskich do węzła Salomea. Między Paszkowem a POW kierowcy będą mieli do dyspozycji dwujezdniową drogę z trzema pasami ruchu w każdym kierunku.

Dodali jeden pas

Pierwotnie GDDKiA zapowiadała, że od Paszkowa do Janek, będą dwa pasy, tak jak na starej "ósemce", jednak zmieniła zdanie i drogę poszerzyła.  – Wpłynęła na to ponowna analiza prognozowanego ruchu na tym odcinku – wyjaśnia Stefańska.

Na całej długości trasy trzeba zbudować 14 wiaduktów. Trzy z nich (pierwszy łączący Raszyn z Michałowicami, drugi pozwalający dojechać z Puchał do Michałowic oraz trzeci na węźle "Sokołowska") są już na ukończeniu. – Wnioski o wydanie pozwoleń na użytkowanie złożymy do końca kwietnia. Powinny zostać oddane do ruchu w maju. To usprawni ruch lokalny między tymi miejscowości – tłumaczy rzeczniczka.

Drugi etap tej inwestycji to budowa łącznika między nową "ósemką" a starą "siódemką", czyli wylotówką na Kraków. – Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dzięki takiemu rozwiązaniu uda nam się wyprowadzić jeszcze więcej ruchu z Raszyna – opowiada przedstawicielka GDDKiA.

Skrzyżowaniu starej "siódemki" z drogą wojewódzką 721 w Sękocinie zostanie przebudowane. Drogowcy pozostawią tam sygnalizację świetlną. Mieszkańcy nie chcieli w tym miejscu bezkolizyjnego węzła.

Ominiemy słynne światła

Dwie nowe drogi łączyć się będą na węźle Janki Małe, kilkaset metrów na południe od centrum handlowego w Jankach.

Po otwarciu drogi, jadąc do Warszawy z południa Polski, nie będzie trzeba już dojeżdżać do świateł u zbiegu starej "ósemki" i "siódemki". To tutaj kumulował się ruch i zaczynały się korki.

Podróżując z Krakowa, za Sękocinem będzie można wjechać na łącznik, którym przez węzeł Janki Małe i trasę S8, dojedziemy aż do Południowej Obwodnicy Warszawy. Natomiast kierowcy jadący z Wrocławia i Katowic na nową "ekspresówkę" wjadą właśnie na węźle.

18 lat gwarancji na "superasfalt"

Do tej pory drogowcy uporali się z przygotowaniem około 80 proc. jezdni głównej na trasie Opacz-Paszków.

W ubiegłym roku informowaliśmy, że na fragmencie tej trasy drogowcy testują tzw. "długowieczny" asfalt, czyli specjalnie wymyśloną mieszankę, która w założeniu powinna być bardziej trwała niż ta używana dotychczas.

Okazało się, że testy wypadły pomyślnie i cała trasa będzie wyłożona takim asfaltem. Trwa już jego układanie. – Na konstrukcję dajemy 18 lat gwarancji, na warstwę ścieralną natomiast 10 lat – wyjaśnia dr inż. Igor Ruttmar, prezes spółki TPA, odpowiedzialnej za nawierzchnię.

Choć taki asfalt jest droższy od zwykłego, to urzędnicy zapewniają, że koszty zwrócą się w czasie eksploatacji, ponieważ remontów będzie mniej. W wyniku kontaktu z oponami samochodów "ścierać się" będzie wierzchnia warstwa jezdni, bez większego wpływu na całą konstrukcję drogi.

Na święta już bez korków?

Umową na budowę tej trasy została podpisana 12 kwietnia 2013 roku. Według kontraktu wykonawca, firma Strabag, ma 32 miesiące na termin realizacji. Zatem ekspresówka z Opaczy do Paszkowa powinna być gotowa jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

GDDKiA nie podaje jeszcze konkretnej daty. – Termin realizacji zamówienia to grudzień 2015 roku – informuje Agnieszka Stefańska.

Wartość kontraktu to ponad pół miliarda złotych.

S8 w Mazowieckiem

Nowa trasa S8 to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w kraju. Docelowo ma połączyć Wrocław- Łodź-Warszawę i Białystok. W województwie mazowieckim brakuje odcinka między Radziejowicami a Paszkowem. GDDKiA podzieliła ten ponad 20-kilometrowy fragment na dwa etapy. Na jeden z nich (Przeszkoda – Paszków) wybrała już wykonawcę, oferty na drugi (Radziejowice – Przeszkoda) cały czas są sprawdzane.

W samej stolicy fragmentem nowej "ósemki" jest trasa AK wraz z mostem Grota, która ma być gotowa w październiku. Kolejny niegotowy odcinek to obwodnicy Marek do Radzymina. – Odcinek jest w trakcie realizacji. Wykonawcy przejęli już plac budowy. Prowadzone są pierwsze prace - mówi Stefańska.

Od 2009 roku kierowcy mają do dyspozycji gotowy odcinek S8 od Radzymina do Wyszkowa. Pod koniec ubiegłego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na rozbudowę pozostałego odcinka z Wyszkowa do granic województwa – termin realizacji to lata 2016-2018. Wcześniej udało się oddać do ruchu obwodnicę miejscowości Ostrów Mazowiecka.

Jakub Baliński /b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • robcom11

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2015 12:30 ~robcom11

    Jedynym wytłumaczeniem tak zaprojektowanego skrzyzowania może być 721 BIS,która miała niby omijać Magdalenkę i łączyć się z DK7 w okolicy tych dwóch rondek.Jednak jej końcowy odcinek po ostatnich ustaleniach i tak będzie wychodzic po starym sladzie drogi 721,więc nie rozumiem tego zupełnie.

  • s4s

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2015 19:40 ~s4s

    faktcznie jeżeli nie będzie bezkolizyjnego skrzyżowania s8dk7 to cała ta obwodnica stanie na światłach w Magdalence - kto się zgodził na takie rozwiązanie,przecież dalej będą korki - wystarczy aby górą zrobić przelot Piaseczno Nadarzyn i byłoby OK a tak lipa...

  • robcom11

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2015 15:19 ~robcom11

    Wyrabali tyle drzew to już powinni zrobić skrzyżowanie bezkolizyjne i teraz po oddaniu całego łącznika s8dk7 rozpędzone towarzystwo stanie w Magdalence na światłach i dopiero będzie kibel i Magdalenkowscy dopiero będą narzekać że nie maja tam zycia,...ale sami tego chcieli....!!

  • robcom11

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2015 10:19 ~robcom11

    gdzie mój komentarz.... co wykasowany?

  • jak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2015 15:17 ~jak

    no a mieszkańcy Wolicy wyjeżdzżający mają super gorzej już ci co wracają bo muszą drogą polną,może i się polepszyło ale w jednym kierunku

  • michal_211

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2015 20:32 ~michal_211

    Co Wy na to by na skrzyżowaniu w Magdalence na wprowadzić zwyczaj trąbienia? :)

  • olololololo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 14:53 ~olololololo

    DOdam jeszcze że na skrzyzowniu 7 z 721 dochdzi do przynajmniej jednego wypadku dziennie. Brawo gratuluje głupoty i pozostawienia tam świateł ....

  • ololololo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 14:50 ~ololololo

    "Skrzyżowaniu starej "siódemki" z drogą wojewódzką 721 w Sękocinie zostanie przebudowane. Drogowcy pozostawią tam sygnalizację świetlną. Mieszkańcy nie chcieli w tym miejscu bezkolizyjnego węzła."

    CZYLI KORKI BEDĄ ZAMIAST W RASZYNIE TO NA TYM SKRZYŻOWANIU.....KOlejna głupota jak w przypadku budowy obwodnicy przed Raszynem zamiast za Raszynem.

    Kiedy w tym kraju będzie uzględniane dobro większosci społeczności a nie znajomków i łapowników. Miało być tak pięknie a będzie jak zwykle Klibe na skrzyżowaniu 7 z 721

  • Tomko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 09:27 ~Tomko

    "...Wszystko wskazuje na to, że dziennikarze będą musieli sobie poszukać innej lokalizacj..." - żaden problem. Proponuję zająć sie trasą, która ma przebiegać poprzez Konstancin-Jeziornę ( tak jak obecnie tory kolejowe są...). Inwestycja regularnie przekładana do realizacji : "..za następne 30 lat...".

  • erty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 00:08 ~erty

    "pewnie" ograniczenie prędkości do 70 km/h jeszcze przez 3 lata. Tyle lat będą kończyć. A milicja szykuje nowe bloczki mandatowe.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »