Informacje

18.06.2019 09:20 na wysokości pruszkowa

Koniec jazdy łukiem.
Z A2 zniknęły bramki

SERWISY:


Od wtorku na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Zakończyła się likwidacja nieczynnych bramek.

Początkowe plamy zakładały zakończenie prac do końca czerwca ale, jak zaznaczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, udało się tego dokonać jeszcze przed wakacjami dzięki sprawnej pracy drogowców.

"Jedzie się na wprost"

Jak ocenił reporter tvnwarszawa.pl Tomasz Zieliński, który pojechał na miejsce we wtorek, "ruch na autostradzie jest płynny".

- Jedzie się teraz na wprost, a nie łukiem – opisywał Zieliński.

Prace związane z likwidacją bramek do poboru opłat na autostradzie A2 trwały od połowy marca tego roku. Ich rozpoczęcie zapowiedział w grudniu ubiegłego roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Minister wyjaśniał wtedy, że nieczynny Punkt Poboru Opłat powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

Na PPO Pruszków rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i została wyremontowana nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką były prowadzone w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.

Koszt około 600 milionów złotych

W przyszłości A2 między Warszawą a Łodzią będzie rozbudowana o trzeci pas. Obecnie trwa opracowanie dokumentacji. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy będzie polegać na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść około 600 milionów złotych.


ab/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2019 12:51 ~Krzysiek

    Jola~Jola

    Pierwszym i podstawowym prawem w kodeksie drogowym jest zapis o prawostronnym ruchu pojazdów co oznacza, że powinno się trzymać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.


    Nieprawda. Pierwszym zapisem (poza definicjami) jest obowiązek zachowania bezpieczeństwa i unikania kolizji. Cała reszta PoRD to tylko instrukcję w jaki sposób realizować ten podstawowy cel w konkretnych sytuacjach.

  • robik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2019 10:26 ~robik

    Oczywiście że betonowa nawierzchnia jest lepsza i bezpieczniejsza. a) jaśniejsza co daje lepsza widoczność w nocy i w złych warunkach b) nie tworzą sie na niej koleiny więc odpada problem z aquaplaningiem

  • maniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2019 09:18 ~maniak

    Warszawiak~Warszawiak

    I co z tego jak barany dalej zwalniają i się rozglądaja co sie stało że nie ma już spowolnienia.

    100/100! a to Polska właśnie.

  • sammler

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2019 08:52 ~sammler

    Jola~Jola

    Pierwszym i podstawowym prawem w kodeksie drogowym jest zapis o prawostronnym ruchu pojazdów co oznacza, że powinno się trzymać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Wszyscy jadący ciągle lewym pasem powinni dostać mandat i basta. Bez względu czy jadą z dozwoloną prędkością czy nie. Mam dosyć TIR ów wyprzedzających się kilometrami ze względu na różnicę prędkości wynoszącą 5 km/h. (...)


    Przepis o ruchu prawostronnym to zupełnie inny punkt art. 16 od tego, który mówi o trzymaniu się prawej krawędzi jezdni. Przed nim są jeszcze dwa inne punkty mówiące o prawej jezdni lub prawej połowie jezdni. One razem tworzą "lejek" od najbardziej ogólnych do najbardziej szczególnych.

    Kierowca tira być może nie powinien wyprzedzać. Ale skoro już się na to zdecydował, wyprzedzany ma OBOWIĄZEK ułatwić dokończenie manewru. TU leży problem - żaden z wyprzedzanych nie zwalnia. Jeżdżą na tempomacie i - jak znam życie - w ogóle nie patrzą w lusterka. Karany w takiej sytuacji powinien być WYPRZEDZANY.

  • Nico

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 22:27 ~Nico

    TY - WAWS- Jak gładki beton jest lepszy od chropowatego asfaltu w czasie deszczu to może idź do psychiatry, a nie głupoty wypisujesz !!!

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 21:02 ~Warszawiak

    I co z tego jak barany dalej zwalniają i się rozglądaja co sie stało że nie ma już spowolnienia.

  • black

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 18:42 ~black


    Pierwszym i podstawowym prawem w kodeksie drogowym jest zapis o prawostronnym ruchu pojazdów co oznacza, że powinno się trzymać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. [/cytat_3025594]

    Nie. To są dwa oddzielne punkty. Ruch prawostronny, a ruch możliwie blisko prawej krawędzi jezdni są oddzielnymi pojęciami.


    Wszyscy jadący ciągle lewym pasem powinni dostać mandat i basta. Bez względu czy jadą z dozwoloną prędkością czy nie.
    [/cytat_3025594]Jola~Jola


    Nie masz prawa przekraczać dozwolonej prędkości.

    [cytat_3025594]
    Oni nie robią tego złośliwie tylko taki mają zapięty kaganiec na koniu i więcej nie pojedzie ale jeśli widać, że różnica prędkości jest niewielka powinni odstąpić od tego manewru.
    Jola~Jola


    Gdyby wyprzedzany TIR przestrzegał obowiązującego go ograniczenia prędkości, nie było by problemu, prawda?

    [cytat_3025594]
    Inna sprawa to budowa 2 pasmowych autostrad w 21 wieku przy takim natężeniu ruchu. To woła o pomstę do nieba.


    Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

  • Jola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 14:30 ~Jola



    Jola~Jola

    Zwróćcie uwagę na tym filmiku, że jak zwykle nasi kierowcy nie potrafią się poruszać po drogach 2 jezdniowych! Lewy pas służy do wyprzedzania nie do ciągłej jazdy z dozwoloną prędkością. Tymczasem w niektórych momentach widać, że prawy pas szybciej idzie niż lewy!
    olo~olo



    tak uroki tego odcinka a2. i zestawy wyprzedzajace na zakazach 80km/h
    Drogówek~Drogówek

    Jolu, a wiesz że wyprzedzanie nie upoważnia cię do przekraczania dopuszczalnej prędkości.

    Pierwszym i podstawowym prawem w kodeksie drogowym jest zapis o prawostronnym ruchu pojazdów co oznacza, że powinno się trzymać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Wszyscy jadący ciągle lewym pasem powinni dostać mandat i basta. Bez względu czy jadą z dozwoloną prędkością czy nie. Mam dosyć TIR ów wyprzedzających się kilometrami ze względu na różnicę prędkości wynoszącą 5 km/h. Oni nie robią tego złośliwie tylko taki mają zapięty kaganiec na koniu i więcej nie pojedzie ale jeśli widać, że różnica prędkości jest niewielka powinni odstąpić od tego manewru. Inna sprawa to budowa 2 pasmowych autostrad w 21 wieku przy takim natężeniu ruchu. To woła o pomstę do nieba.

  • pozdrawiam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 14:20 ~pozdrawiam

    niech zgadnę: bramki zniknęły, ograniczenie zostało ?

  • rbl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 14:20 ~rbl


    Nico~Nico

    Fuszerka totalna.
    Od marca robiło tam po 2-4 osoby i po 1- 2 maszyny. Różnica w wysokości nawierzchni i sama nawierzchnia betonowa gdzie stoi woda w czasie deszczu przyczyni się do dużo poważniejszych kolizji niż było wcześniej, gdyż na tym betonie w czasie deszczu samochód płynie jak "kaczka " na wodzie.Tyle czasu robili i nie mogli położyć asfaltu. Oszczędności...
    waws~waws

    Betonowa jest 100 razy lepsza od asfaltu jest bardziej szorstka i dużo lepiej odprowadza wodę - piszesz bzdury i nic więcej

    100 razy lepsza ale nie dla samochodu. Dużo osób będzie zwalniać. Przez 4 miesiące zdążyliby położyć asfalt.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »