Informacje

02.02.2017 13:10 nowe nazwisko

Koniec inżyniera Galasa.
Rewolucja w drogownictwie

SERWISY:


Kończy się era Janusza Galasa w stołecznym ratuszu. Wraz z nim znika funkcja inżyniera ruchu. Teraz za organizację ruchu odpowiadać będzie Michał Domaradzki, były szef stołecznej policji. Ale to nie jedyne zmiany w biurze odpowiedzialnym za sprawy drogowe.

Zmiany wejdą w życie 20 lutego. Tego dnia funkcję inżyniera ruchu przestanie pełnić Janusz Galas (po blisko 17 latach). Mówiło się o takiej możliwości nieoficjalnie od końca ubiegłego roku, ale ratusz tego nie potwierdzał.

Galas to postać kontrowersyjna - podpadał kierowcom wytyczaniem buspasów, czy zasłanianiem czarną folią sygnalizatorów z zielonymi strzałkami. Słów krytyki Galasowi nie szczędzili też rowerzyści - mają mu za złe, że tworzył im tzw. czerwoną falę na przejazdach.

Janusz Galas trafi teraz do Zarządu Transportu Miejskiego. - Będzie odpowiadał za inżynierię ruchu - mówi tvnwarszawa.pl Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM.

Inżyniera zastąpi komendant

20 lutego przestanie też istnieć Biuro Drogownictwa i Komunikacji, a w zamian powołane będzie Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Na jego czele będzie stał Mieczysław Reksnis (dotychczasowy dyrektor BDiK).

Jego nowym zastępcą zostanie Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji. Pod sobą będzie miał pion bezpieczeństwa i organizacji ruchu odpowiedzialny między innymi za zatwierdzanie stałych i czasowych organizacji ruchu, czy kontrolę pasa drogi.

Decyzja w sprawie organizacji ruchu ma podejmować wspólnie z zespołem ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu  złożonego z przedstawicieli Biura Bezpieczeństwa w ratuszu, straży miejskiej, policji, Zarządu Dróg Miejskich i Zarządu Transportu Miejskiego.

"Poprawa bezpieczeństwa"

Ta jednostka zajmie się też wdrażaniem w życie założeń Warszawskiej Polityki Mobilności. W dużym skrócie chodzi przede wszystkim o zwiększanie roli transportu zbiorowego, ruchu rowerowego i pieszego, czy porządkowanie parkowania).

- Naszym absolutnym priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególnie poprawa bezpieczeństwa pieszych. Nowa struktura biura musi odzwierciedlać zmianę sposobu myślenia na temat kwestii mobilności i transportu w mieście – podkreśla Renata Kaznowska, wiceprezydent stolicy.

Powstanie także pion mobilności i strategii transportowej, będzie zajmował się wprowadzaniem polityki mobilności i strategii transportowej, standardami ruchu pieszego i rowerowego, czy analizą obsługi transportowej obszarów i koncepcji rozwiązań transportowych. Ma współpracować także z innymi miejskimi biurami.

Trzeci będzie pion infrastruktury drogowej i organizacji, który ma planować rozwój sieci drogowej, prowadzenie polityki parkingowej, czyli m.in. strefy płatnego parkowania, a także sprawować nadzór nad Zarządem Dróg Miejskich, Zarządem Transportu Miejskiego, Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg, czy Zarządem Oczyszczania Miasta.

Po zmianach pierwszym zadaniem ma być praca nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego. Urząd miasta zakłada, że ma to doprowadzić do "szybkiego spadku ofiar śmiertelnych na drogach”.
W tym roku ratusz przewiduje także audyt tysiąca zebr oraz doświetlenie ok. 250 przejść.

CZYTAJ TEŻ: "Droga to arena, na której każdy chce pokazać swoją wyższość"

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Gośc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2017 18:20 ~Gośc

    Powiem tak dla zwykłego zjadacza chleba to ani lepiej ani gorzej !Rada Miasta będzie nadal ponad pół roku rozpatrywała wnioski i skargi ponieważ opiera się na opiniach wydawanych przez "Inżyniera Ruchu " który robi to za "biurka "nie wychodząc z pokoju. Więc po co te całe zamieszanie i czarowanie że będzie lepiej! Tu potrzeba trochę zdrowego rozsądku.

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2017 08:34 ~Tadeusz

    bishop~bishop

    Czyli co - czeka nas 365 dni pieszego pasażera i dalsze utrudnienia dla tych, co poruszają się samochodami? Wpadamy z deszczu pod rynnę?

    Zdecydowanie tak, niestety.

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2017 08:30 ~Tadeusz

    mokotoviak~mokotoviak

    Trzeba zatrudnić jakiegoś mędrka z forum, który sprawi że wszyscy będą mieli zawsze zielone. A jest z czego wybierać, oj jest...

    100/100

  • reff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 18:31 ~reff

    to o czym piszesz - zawężanie ulic, słupkowanie chodników itd. - to realizacja polityki transportowej miasta uchwalonej przez radę miasta. Każdy urzędnik jest zobowiązany do jej realizacji. Zwalniają człowieka z potrzeb politycznych a nie merytorycznych. Warszawa na tym straci.


    emeryt~emeryt

    Pan Galas jest mi z zasadzie obojętny.
    Ale zauważyłem przez lata, że atakują go najczęściej Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia o zasadach i normach projektowania rozwiązań z zakresu SRD.

    Widać to zresztą w komentarzach pod niniejszą informacją.
    Kongestia w Warszawie nie jest winą inżyniera ruchu. To jest zjawisko normalne w dużych miastach o słabej infrastrukturze drogowej. I sądzę, że zmiana o jakiej napisano nic nie zmieni pod tym względem. Po prostu ktoś inny będzie pierdział w ten sam stołek.
    Rosomak~Rosomak

    I tu się mylisz. Kongestia w Warszawie JEST winą inżyniera ruchu. Zwężanie ulic - pogarszanie ich przepustowości. Słupki zamiast miejsc parkingowych - więcej samochodów krąży po mieście, żeby znaleźć miejsce do zaparkowania. Zamiana miejsc parkingowych z prostopadłych do jezdni na równoległe - zmniejszenie ilości miejsc parkingowych; efekt jak wyżej. Dobrze, że jesteś już emerytem, przynajmniej nie narobisz w tym mieście więcej głupot.

  • reff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 18:27 ~reff

    nie masz pojęcia o czym piszesz. światła na połczyńskiej ustawione są pod ruch tramwajowy i dlatego samochodem stajesz co chwila. Priorytety dla tramwajów są wpisane w politykę transportową miasta (uchwaloną przez radnych) i Galas nic tu do gadanie nie ma.

    miejscowy~miejscowy

    Światła na Połczyńskiej to rozbój w biały dzień. Tylko na odcinku ciepłownia Wola - Prymasa Tysiąclecia sygnalizacja z czerwonym zapala się na stałe przez całą dobę . Najpierw mamy Połczyńska P&R , , kawałek dalej cmentarz Wolski i jeszcze nowa sygnalizacja przy ulicy Grabowskiej. WSZĘDZIE STAJEMY NA CZERWONYM !!! Pytanie tylko po co ??? Ruch poprzeczny nie istnieje , nic nie jedzie i nikt nie idzie , a zapala się czerwone. Do tego nowa regulacja pasów ruchu , gdzie jedziesz zygzakiem , bo ten nagle się zmienia na BUS , TAXI i MTON !!! Precz z tym urzędasem !!!

  • kierowcaipieszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 15:01 ~kierowcaipieszy

    Gustav~Gustav

    Dodam do tego kretyńskie ustawianie słupków na chodnikach zabierając miejsca parkingowe mieszkańcom


    Chodniki są dla pieszych.

  • Scotttt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 14:32 ~Scotttt

    Każda droga (ulica) ma określoną szerokość, a są cztery grupy "użytkowników" mających sprzeczne interesy: piesi, rowerzyści, kierowcy samochodów i ludzie siedzący w oknach, którym zazwyczaj nic się nie podoba.
    Chodnik ma być szeroki, ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni, na ulicach jednokierunkowych dopuszczona jazda pod prąd rowerów, jezdnie szerokie, miejsca parkingowe prostopadłe i to najlepiej po obu stronach ulicy, jezdnia szeroka, priorytety dla komunikacji zbiorowej, w tym buspasy.
    A ktoś kto zna przepisy to wie, że każda z tych rzeczy potrzebuje pasa o określonej szerokości. Wszystko się da zrobić tylko trzeba wzdłuż ulic wyburzyć te zupełnie niepotrzebne rzędy kamienic - i tyle.

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 12:07 ~miejscowy

    Światła na Połczyńskiej to rozbój w biały dzień. Tylko na odcinku ciepłownia Wola - Prymasa Tysiąclecia sygnalizacja z czerwonym zapala się na stałe przez całą dobę . Najpierw mamy Połczyńska P&R , , kawałek dalej cmentarz Wolski i jeszcze nowa sygnalizacja przy ulicy Grabowskiej. WSZĘDZIE STAJEMY NA CZERWONYM !!! Pytanie tylko po co ??? Ruch poprzeczny nie istnieje , nic nie jedzie i nikt nie idzie , a zapala się czerwone. Do tego nowa regulacja pasów ruchu , gdzie jedziesz zygzakiem , bo ten nagle się zmienia na BUS , TAXI i MTON !!! Precz z tym urzędasem !!!

  • Rosomak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 11:28 ~Rosomak

    emeryt~emeryt

    Pan Galas jest mi z zasadzie obojętny.
    Ale zauważyłem przez lata, że atakują go najczęściej Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia o zasadach i normach projektowania rozwiązań z zakresu SRD.

    Widać to zresztą w komentarzach pod niniejszą informacją.
    Kongestia w Warszawie nie jest winą inżyniera ruchu. To jest zjawisko normalne w dużych miastach o słabej infrastrukturze drogowej. I sądzę, że zmiana o jakiej napisano nic nie zmieni pod tym względem. Po prostu ktoś inny będzie pierdział w ten sam stołek.

    I tu się mylisz. Kongestia w Warszawie JEST winą inżyniera ruchu. Zwężanie ulic - pogarszanie ich przepustowości. Słupki zamiast miejsc parkingowych - więcej samochodów krąży po mieście, żeby znaleźć miejsce do zaparkowania. Zamiana miejsc parkingowych z prostopadłych do jezdni na równoległe - zmniejszenie ilości miejsc parkingowych; efekt jak wyżej. Dobrze, że jesteś już emerytem, przynajmniej nie narobisz w tym mieście więcej głupot.

  • obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 11:19 ~obserwator

    Pani HGW już zaczyna podlizywać się warszawiakom - idą wybory.
    Tu od nowego roku szkolnego bezpłatna(a jednak można)komunikacja dla uczniów, czy teraz usunięcie znienawidzonego(chyba) przez kierowców p. Galasa.
    Niestety pan zmienia tylko stołek decyzyjny. Mam przeczucie, że teraz będzie znienawidzony przez wszystkich korzystających z komunikacji. :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »