Informacje

23.04.2019 19:05 na linii obwodowej

Kolejarze zbudują nowy przystanek przy Powązkowskiej

SERWISY:


Na linii obwodowej powstanie nowy przystanek Warszawa Powązki. Kolejarze mają też zamiar wybudować kładkę na perony, która połączy Wolę i Żoliborz. Termin oddania peronów do użytku został wyznaczony na ostatni kwartał tego roku.

Przystanek powstanie po północno-wschodniej stronie wiaduktu przy Powązkowskiej.

- Będą to dwa perony jedno-krawędziowe połączone kładką w rejonie ulicy Przasnyskiej - ogłosił na wtorkowej konferencji prasowej Rafał Banaszkiewicz z PKP PLK.

Jeden z peronów powstanie pomiędzy torami, drugi między torem a skarpą. Oba mają znaleźć się po wolskiej stronie wykopu. Ich wygląd ma nawiązywać do pozostałych przystanków zlokalizowanych na linii obwodowej Warszawa Gdańska - Warszawa Zachodnia.

Jak zapowiada spółka PKP PLK, platformy będą miały po 200 metrów długości i 76 centymetrów wysokości. Obie zostaną zadaszone. Wiaty mają pokryć około 70 procent powierzchni przeznaczonej dla podróżnych.

"O odjazdach i przyjazdach pociągów pasażerowie dowiedzą się z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą tablice, infokioski oraz gabloty informacyjne. Ustawione zostaną ławki i miejsca odpoczynku na stojąco" - zapowiadają kolejarze w komunikacie.

Windy i rampy

Nowa infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. - Wykonamy dwie windy, które poprowadzą pasażerów z peronów na kładkę. Będzie też dodatkowa winda, która poprowadzi pasażerów na wiadukt w ciągu ulicy Powązkowskiej - zapowiedział Banaszkiewicz.

Oprócz wind powstaną też trzy rampy. - To będą dwie rampy po stronie po stronie południowej, czyli od strony Woli i jedna rampa przy Przasnyskiej - dodał.

Perony, rampy i kładka zostaną doświetlone. Pojawi się też monitoring.

Kładka połączy Wolę z Żoliborzem

Wraz z budową nowego przystanku, powstanie też kładka dla pieszych. Umożliwi ona dojście na perony z ulicy Duchnickiej.

Jak zapowiada PKP PLK, kładka ma połączyć Wolę z Żoliborzem. "Dzięki inicjatywie kolejarzy, we współpracy z władzami dzielnicy, kładka przechodzi w miejską drogę od strony Woli" - czytamy w komunikacie.

- Celem inwestycji jest umożliwienie pasażerom korzystania z dogodnego połączenia kolejowego do pierwszej i drugiej linii metra. Jak wiemy, już niedługo stacja Młynów zostanie uruchomiona. Chodzi też o możliwość rozwoju tego terenu - wyjaśnił Banaszkiewicz.

Teren został przekazany wykonawcy (konsorcjum Budimex, Strabag i ZUE) jeszcze przed Wielkanocą. Koszt inwestycji szacowany jest na 208 milionów złotych. 85 procent tej kwoty pokrywają środki z Unii Europejskiej.

- To kolejny przystanek na linii, po przystanku na Obozowej, który ułatwi mieszkańcom Woli korzystanie z połączeń kolejowych. Myślę, że będzie on wygodną alternatywą dla komunikacji miejskiej - mówiła Agnieszka Safuta-Pawlak, dyrektor ds. inwestycji aglomeracji warszawskiej PKP PLK.

kk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 12:52 ~wawa

    Kładka? Przecież to tworzenie barier architektonicznych. A, zapomniałem. Bariery mogą tworzyć tylko samochody a bariery tworzone przez "szynę" to nie bariery.

  • samolot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 11:35 ~samolot

    mmm~mmm

    czy dojedziemy bezpośrednio na lotnisko?

    Na lotnisko jeżdżą S3 i KM.

  • ndof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 11:33 ~ndof

    O budowie przystanku przy Powązkowskiej mówiło się na długo przed niedawnym remontem tej linii. Remont trwał jakieś 2 lata, pociągi nie kursowały, linia nr 20 została w zasadzie wybudowana od nowa. Dlaczego w tym czasie można było wybudować nowy przystanek Koło, a nie powstały perony przy Powązkowskiej?

  • ndof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 11:21 ~ndof

    Mietek~Mietek

    Cóż z tego, jak potoki pasażerskie na odcinku W-wa Zachodnia-W-wa Gdańska są znikome. Peron 8 na stacji W-wa Zachodnia to krzaki oddalone kilkaset metrow od przystankow autobusowych. Dopóki nie przebudują linii w taki sposób by wjeżdżała np. na peron 7 to ruch pasażerski będzie znikomy.

    Nie będzie wjeżdżała na peron 7, bo fizycznie nie da się przebudować układu torowego, żeby tak się stało. Dziś nawet pociągi nie mogą jeździć dalej, nie ma połączenia z linią grodziską, radomską i żadną inną. Żeby jeździły, potrzeba inwestycji za setki milionów.

    Ale to nie oznacza, że nikt nie korzysta z peronu 8. W szczycie wsiada i wysiada tyle pasażerów, że czasem są pozajmowane wszystkie miejsca siedzące. Jak na przystanek w krzakach to całkiem sporo.

  • Tomekj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 09:50 ~Tomekj

    Mietek~Mietek

    Cóż z tego, jak potoki pasażerskie na odcinku W-wa Zachodnia-W-wa Gdańska są znikome. Peron 8 na stacji W-wa Zachodnia to krzaki oddalone kilkaset metrow od przystankow autobusowych. Dopóki nie przebudują linii w taki sposób by wjeżdżała np. na peron 7 to ruch pasażerski będzie znikomy.

    Mają też powstać przystanki na wysokości Górczewskiej i Połczyńskiej - wtedy nieco ożywi się ta linia - bo nie chodzi tylko o linię z dw. Zachodniego. Pamiętam, jak swego czasu jeździłem pociągiem z Ożarowa Maz. na Gdański - fakt, tłoku nie było, ale trochę ludzi podróżowało.

  • tomtom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 09:25 ~tomtom

    przy okazji wytną wszystkie drzewa czy trzeba czy nie trzeba ... bo u nas nie da sie budować i nie wycinać...
    oby zobaczymy jak zmieni sie tam krajobraz i jak wplyna zapowiedzi glosowe na komfort mieszkańców okolicznego osiedla

  • Mietek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 09:05 ~Mietek

    Cóż z tego, jak potoki pasażerskie na odcinku W-wa Zachodnia-W-wa Gdańska są znikome. Peron 8 na stacji W-wa Zachodnia to krzaki oddalone kilkaset metrow od przystankow autobusowych. Dopóki nie przebudują linii w taki sposób by wjeżdżała np. na peron 7 to ruch pasażerski będzie znikomy.

  • Rębajło

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2019 08:45 ~Rębajło


    AdUrbem~AdUrbem

    Ile w to zostanie utopionych milionów pewnie więcej niż rocznie pasażerów na takim przystanku
    kierowca~kierowca

    No tak, lepiej promować samochody.

    Dla porównania jeden kilometr poszerzonego Wału Miedzeszyńskiego będzie kosztować 100mln zł.


    Nie 100mln a ok. 80 , w tym magistrala wodociągowa i kanalizacji dla połowy dzielnicy.

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2019 22:59 ~kierowca

    AdUrbem~AdUrbem

    Ile w to zostanie utopionych milionów pewnie więcej niż rocznie pasażerów na takim przystanku

    No tak, lepiej promować samochody.

    Dla porównania jeden kilometr poszerzonego Wału Miedzeszyńskiego będzie kosztować 100mln zł.

  • salineusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2019 20:44 ~salineusz

    Hehehe mieszkańcom Woli :) Chyba z Powązek. 95% korzystających to będą mieszkańcy Żoliborza.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »