Informacje

20.05.2017 13:37 Remont linii obwodowej

Kolejarze będą rozbierać wiadukty. Miasto obawia się paraliżu Woli

SERWISY:

W piątek zacznie się rozbiórka wiaduktu nad ulicą Kasprzaka - zapowiada wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska. To część toczącego się remontu kolejowej linii obwodowej. Następne wyburzane będą obiekty nad Wolską i Obozową. Ratusz obawia się utrudnień w tej części miasta.

Trwająca od marca modernizacja linii obwodowej między stacjami Warszawa Zachodnia a Warszawa Gdańska wchodzi w kluczową fazę dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Jak zapowiedziała na Twitterze wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska 26 maja rozpocznie się rozbiórka wiaduktu nad ulicą Kasprzaka w pobliżu skrzyżowania z aleją Prymasa Tysiąclecia na Woli. To wynik ustaleń między PKP PLK - inwestorem, wykonawcą robót a ratuszem. Urzędnicy obawiają się, że roboty nad kluczowymi arteriami, łączącymi Wolę, Śródmieście i Bemowo mogą sparaliżować ruch kołowy i będą wymagały dużych zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej.

 

Ratusz ponagla kolejarzy

Jak informuje portal Rynek Kolejowy, zaniepokojeni urzędnicy ponaglili kolejarzy do szybszych realizacji wcześniejszych postanowień z przygotowań do inwestycji.

- Mimo licznych monitów do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy szczegółowego harmonogramu prac przy budowie poszczególnych obiektów mostowych - napisała do w liście do szefa PKP PLK Kaznowska.

Wiceprezydent podkreśliła, że projekty organizacji ruchu na czas rozbiórki wiaduktów będą zatwierdzane tylko po uwzględnieniu uwag miasta o ograniczeniu utrudnień. Na czas robót Kasprzaka ma być przejezdna dwoma pasami ruchu na jezdni południowej i trzema pasami ruchu na jezdni północnej. Jednocześnie ratusz zakazał wprowadzania zmian skutkujących zwężeniem Wolskiej.

Łatwiej ma być przy rozbiórce wiaduktu na Górczewskiej, bo ulica na czas budowy metra jest zamknięta. Gorzej wygląda sprawa z robotami nad mocno obłożoną Obozową. Jak podaje Rynek Kolejowy, kolejarze chcieli zamknięcia ulicy na cztery miesiące, na co miasto nie wyraziło zgody, ograniczając czas na rozbiórkę obiektu do czterech wakacyjnych tygodni.

Rozbiórki jedna po drugiej

Kolejarze zapewnili, że kolejne rozbiórki będą wykonywane po sobie, aby nie powodować chaosu w ruchu komunikacji miejskiej.

– Obecnie PLK przygotowują się do rozpoczęcia rozbiórki wiaduktów nad ulicami Kasprzaka i Wolską. Następnie prace obejmą wiadukt przy ulicy Obozowej. Wykonawca będzie pracował weekendami przy zamkniętych ulicach - powiedział Rynkowi Kolejowemu rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski. - Umożliwi to najbardziej sprawną komunikację przy zmienionej organizacji ruchu. Nie trzeba będzie zamykać sąsiadujących ze sobą skrzyżowań. Wykonawca robót z wyprzedzeniem, po zatwierdzeniu wszystkich dokumentów, będzie informował o zmianach w organizacji ruchu – dodaje.

Remont za 160 mln złotych

Remont linii obwodowej wyceniony na 160 milionów złotych obejmuje dwa odcinki: linię 20 pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią oraz linię towarową 509 między Warszawą Gdańską a Warszawą Gołąbki. Przebudowane zostaną tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także przystanki. Dużą zmianą będzie powstanie węzła przesiadkowego przy stacji Warszawa Koło, umożliwiającego dogodne przesiadki do innych środków komunikacji miejskiej.

- Na linii 20 przebudowane zostaną przystanki Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i ósmy peron na stacji Warszawa Zachodnia. Pociągi zatrzymają się także na nowych stacjach: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska. Wszystkie perony będą wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne, monitoring oraz megafony. Znikną także bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych - zapowiadał w lutym bieżącego roku rzecznik PKP PLK.

Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, polepszą się warunki przejazdów nie tylko pasażerskich ale także towarowych. To szczególnie ważne, ponieważ w trakcie remontu linii średnicowej (przebiegającej przez śródmieście) pociągi pojadą właśnie remontowanym odcinkiem, przez stację Warszawa Gdańska.

skw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skipper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2017 10:24 ~Skipper


    stonka~stonka

    To konkretnie proszę, ile razy od budowy ten wiadukt był remontowany i w jakim zakresie? Z maps google jestem w stanie strzelić że nigdy. Nie wiem skąd bierzesz info, że "nikt nie olewał utrzymania obiektów inżynieryjnych"? W całej Polsce tak było? A most na gdańskim, z którego zszedł wykonawca, bo obiekt nie nadawał się do remontu, i został zamknięty przez nadzór budowlany to przypadek?
    Krzysiek~Krzysiek


    Ale ta linia wcale nie jest taka stara, jeszcze w połowie lat 80-tych był tam jeden tor przelotowy, chyba nawet niezelektryfikowany. Wiadukty nad Górczewską, Wolską i Kasprzaka były chyba w całości przebudowane, dodatkowo wiadukt nad Górczewską był przebudowywany przy okazji poszerzania ulicy.

    To obejrzyj film "Nie lubię poniedziałku"

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.05.2017 12:12 ~Krzysiek

    stonka~stonka

    To konkretnie proszę, ile razy od budowy ten wiadukt był remontowany i w jakim zakresie? Z maps google jestem w stanie strzelić że nigdy. Nie wiem skąd bierzesz info, że "nikt nie olewał utrzymania obiektów inżynieryjnych"? W całej Polsce tak było? A most na gdańskim, z którego zszedł wykonawca, bo obiekt nie nadawał się do remontu, i został zamknięty przez nadzór budowlany to przypadek?


    Ale ta linia wcale nie jest taka stara, jeszcze w połowie lat 80-tych był tam jeden tor przelotowy, chyba nawet niezelektryfikowany. Wiadukty nad Górczewską, Wolską i Kasprzaka były chyba w całości przebudowane, dodatkowo wiadukt nad Górczewską był przebudowywany przy okazji poszerzania ulicy.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.05.2017 11:06 ~stonka


    stonka~stonka

    To że wykonawca chciał, nie znaczy że wykonawca uzyskał wszelkie wymagane uzgodnienia od zarządcy drogi. To że PKP przez ostatnie pół wieku olewało utrzymywanie linii kolejowych, w szczególności obiektów inżynierskich to nie jest problem miasta, tylko problem PKP PLK. Petentem tutaj jest inwestor i to on musi się z miastem dogadać, czego, jako kierowca i pasażer kolei, życzę.
    warszawiak~warszawiak

    Sorry ale nie wiesz o czym piszesz. Nikt nie olewał utrzymania obiektów inżynieryjnych. Wiadukty są rozbierane nie dlatego, że są w złym stanie (a nie są), tylko dlatego, że nie spełniają dizisiejszych potrzeb odnośnie dopuszczalnego obciążenia i prędkości pociągów.

    To konkretnie proszę, ile razy od budowy ten wiadukt był remontowany i w jakim zakresie? Z maps google jestem w stanie strzelić że nigdy. Nie wiem skąd bierzesz info, że "nikt nie olewał utrzymania obiektów inżynieryjnych"? W całej Polsce tak było? A most na gdańskim, z którego zszedł wykonawca, bo obiekt nie nadawał się do remontu, i został zamknięty przez nadzór budowlany to przypadek?

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.05.2017 09:48 ~warszawiak


    miejscowy~miejscowy

    Wykonawca prac chciał rozebrać wschodni wiadukt nad Kasprzaka już w ten weekend. A w następny drugi wiadukt. W ostatniej chwili prace opóźniono o tydzień, najwyraźniej z powodu protestów ratusza. Zdziwienie Kaznowskiej jest łagodnie mówiąc nie na miejscu bo inwestycja była planowana od dłuższego czasu i ratusz o niej dobrze wiedział. PKP nie będzie czekało 3 lata aż miasto zakończy budowę metra bo modernizowana linia była w fatalnym stanie a będzie trasą objazdową w czasie remontu linii średnicowej. Zamknięcie Kasprzaka na dwa weekendy i Wolskiej na inne dwa nie spowoduje żadnego armagedonu. To jest kropla w morzu utrudnień spowodowanych budową metra zarówno pod względem skali jak i czasu trwania.
    stonka~stonka

    To że wykonawca chciał, nie znaczy że wykonawca uzyskał wszelkie wymagane uzgodnienia od zarządcy drogi. To że PKP przez ostatnie pół wieku olewało utrzymywanie linii kolejowych, w szczególności obiektów inżynierskich to nie jest problem miasta, tylko problem PKP PLK. Petentem tutaj jest inwestor i to on musi się z miastem dogadać, czego, jako kierowca i pasażer kolei, życzę.

    Sorry ale nie wiesz o czym piszesz. Nikt nie olewał utrzymania obiektów inżynieryjnych. Wiadukty są rozbierane nie dlatego, że są w złym stanie (a nie są), tylko dlatego, że nie spełniają dizisiejszych potrzeb odnośnie dopuszczalnego obciążenia i prędkości pociągów. W czasach gdy je budowano były zupełnie inne normy a pociągi ciągneły parowozy. Co z tego, że wymieniono by tory jeśli na tych wiaduktach (a na linii są aż 4 na tor) trzebaby zwalniać z powodu ich przestarzałych cech konstrukcyjnych. A ratusz z opóźnioną budową metra idzie po trupach bo to polityczna sprawa. Buduje na wadliwych pozwoleniach, nie swoich działkach i sabotuje inne ważne inwestycje.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.05.2017 00:28 ~kilovolt


    miejscowy~miejscowy

    Wykonawca prac chciał rozebrać wschodni wiadukt nad Kasprzaka już w ten weekend. A w następny drugi wiadukt. W ostatniej chwili prace opóźniono o tydzień, najwyraźniej z powodu protestów ratusza. Zdziwienie Kaznowskiej jest łagodnie mówiąc nie na miejscu bo inwestycja była planowana od dłuższego czasu i ratusz o niej dobrze wiedział. PKP nie będzie czekało 3 lata aż miasto zakończy budowę metra bo modernizowana linia była w fatalnym stanie a będzie trasą objazdową w czasie remontu linii średnicowej. Zamknięcie Kasprzaka na dwa weekendy i Wolskiej na inne dwa nie spowoduje żadnego armagedonu. To jest kropla w morzu utrudnień spowodowanych budową metra zarówno pod względem skali jak i czasu trwania.
    stonka~stonka

    To że wykonawca chciał, nie znaczy że wykonawca uzyskał wszelkie wymagane uzgodnienia od zarządcy drogi. To że PKP przez ostatnie pół wieku olewało utrzymywanie linii kolejowych, w szczególności obiektów inżynierskich to nie jest problem miasta, tylko problem PKP PLK. Petentem tutaj jest inwestor i to on musi się z miastem dogadać, czego, jako kierowca i pasażer kolei, życzę.

    Zgadza się musi się dogadać, a miasto musi mu umożliwić ten remont w zaplanowanym czasie. Kwestia dogadania szczegółów i konkretnych terminów.

  • mpx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 22:32 ~mpx

    Boom~Boom

    A co ma ratusz wspólnego z remontem traktu kolejowego? Nie ta firma.


    Nie bądź naiwny, przecież to ratusz musi udzielić zgody na zamknięcie ulicy (choćby rękami ZDM)

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 21:08 ~stonka

    miejscowy~miejscowy

    Wykonawca prac chciał rozebrać wschodni wiadukt nad Kasprzaka już w ten weekend. A w następny drugi wiadukt. W ostatniej chwili prace opóźniono o tydzień, najwyraźniej z powodu protestów ratusza. Zdziwienie Kaznowskiej jest łagodnie mówiąc nie na miejscu bo inwestycja była planowana od dłuższego czasu i ratusz o niej dobrze wiedział. PKP nie będzie czekało 3 lata aż miasto zakończy budowę metra bo modernizowana linia była w fatalnym stanie a będzie trasą objazdową w czasie remontu linii średnicowej. Zamknięcie Kasprzaka na dwa weekendy i Wolskiej na inne dwa nie spowoduje żadnego armagedonu. To jest kropla w morzu utrudnień spowodowanych budową metra zarówno pod względem skali jak i czasu trwania.

    To że wykonawca chciał, nie znaczy że wykonawca uzyskał wszelkie wymagane uzgodnienia od zarządcy drogi. To że PKP przez ostatnie pół wieku olewało utrzymywanie linii kolejowych, w szczególności obiektów inżynierskich to nie jest problem miasta, tylko problem PKP PLK. Petentem tutaj jest inwestor i to on musi się z miastem dogadać, czego, jako kierowca i pasażer kolei, życzę.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 19:30 ~Boom

    KarolJuve~KarolJuve

    To chyba żart.Proponuje jeszcze zacząć remont Obozowej. Czy jest Ktoś kompetentny w Ratuszu?
    Rozpoczynania rozbiórki wiaduktów przy Kasprzaka przy jednoczesnej budowie metra przy Górczewskiej to przepis na paraliż miasta w godzinach szczytu.
    Absurd!!!


    A co ma ratusz wspólnego z remontem traktu kolejowego? Nie ta firma.

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 19:20 ~miejscowy

    Wykonawca prac chciał rozebrać wschodni wiadukt nad Kasprzaka już w ten weekend. A w następny drugi wiadukt. W ostatniej chwili prace opóźniono o tydzień, najwyraźniej z powodu protestów ratusza. Zdziwienie Kaznowskiej jest łagodnie mówiąc nie na miejscu bo inwestycja była planowana od dłuższego czasu i ratusz o niej dobrze wiedział. PKP nie będzie czekało 3 lata aż miasto zakończy budowę metra bo modernizowana linia była w fatalnym stanie a będzie trasą objazdową w czasie remontu linii średnicowej. Zamknięcie Kasprzaka na dwa weekendy i Wolskiej na inne dwa nie spowoduje żadnego armagedonu. To jest kropla w morzu utrudnień spowodowanych budową metra zarówno pod względem skali jak i czasu trwania.

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 19:08 ~WAW

    KarolJuve~KarolJuve

    To chyba żart.Proponuje jeszcze zacząć remont Obozowej. Czy jest Ktoś kompetentny w Ratuszu?
    Rozpoczynania rozbiórki wiaduktów przy Kasprzaka przy jednoczesnej budowie metra przy Górczewskiej to przepis na paraliż miasta w godzinach szczytu.
    Absurd!!!

    brawo ja też popieram powinni już zacząc remontować obozową powinni budować Most Krasiński i południowy i jeszcze powinni tory tramwajowe do Wilanowa i na Gocław budować i najlepiej powinni te wszystkie prace rozpocząć w Poniedziałek POPIERAM!!!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »