Informacje

14.02.2017 09:24 PRZEGLĄD PRASY

Kolej w Warszawie traci pasażerów.
Winne remonty i konkurencja

SERWISY:

SKM, WKD oraz KM - te spółki straciły w 2016 roku prawie 4,7 miliona pasażerów. Jak podaje rynek-kolejowy.pl, trzej stołeczni przewoźnicy znaleźli się wśród pięciu spółek kolejowych, które zanotowały spadek podróżnych.

Mimo że większość przewoźników odnotowała wzrost liczby pasażerów, trzy największe warszawskie kolejowe spółki odnotowały spadek.

Według portalu rynkek-kolejowy.pl, w 2016 roku SKM Warszawa wykonała 353 mln pociągokilometrów, co oznacza 1,86-procentowy udział w rynku. W porównaniu z 2015 odnotowano spadek udziałów o 5,9 procent. Szybka Kolej Miejska też przewiozła mniej pasażerów. Rok temu było to 23,8 mln podróżnych, zaś dwa lata temu – 25,3 mln.

Jak obliczył portal, udział SKM Warszawa pod względem liczby pasażerów rok do roku zmalał z poziomu 9,03 proc. do 8,14 proc.

Największy spadek odnotowały jednak Koleje Mazowieckie - ponad 2,4 miliona pasażerów. Najmniej  podróżnych z warszawskich przewoźników straciła WKD. Do "wukadki", w porównaniu z 2015 wsiadło 770 tysięcy osób mniej.

Spadek przez remonty

W rozmowie z portalem rzeczniczka prasowa SKM tłumaczy, że spadek spowodowany jest zwiększeniem liczby kursów Kolei Mazowieckich, a także remontami torów.

- W przypadku linii S2 można to zjawisko tłumaczyć polepszeniem oferty Kolei Mazowieckich pod kątem dodatkowych połączeń w godzinach szczytu z i do stacji Warszawa Rembertów - przekonuje Magdalena Lerczak.

- W przypadku linii S9 kluczowe znaczenie miał zapewne fakt, że zamknięcia torowe na szlaku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Pragi, skutkujące ograniczeniami w ruchu pociągów, miały miejsce dopiero od połowy roku 2015, a w roku 2016 trwały już przez cały rok - dodała w rozmowie z Rynkiem Kolejowym.

Podobne tłumaczenie przedstawia rzecznik Kolei Mazowieckich. - Ubytek podróżnych, który zdarzył się nam po raz pierwszy w historii, to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych prac remontowo-modernizacyjnych - stwierdziła rzecznik KM Donata Nowakowska w rozmowie z radiem eska.

W 2017 roku planowane są kolejne remonty torów:

md/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.03.2017 21:25 ~xyz

    Najlepiej połączyć to w jedno, i wiadomo o co chodzi,kasa jest rozkradana z dotacji UE i Szwajcarów.. ;))kradną?

  • gringo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 23:33 ~gringo

    KM za przejazd 1,1 km od Zielonki Bankowej do Warszawa Mokry Łóg kasuje 3,70 PLN.
    I się dziwią, że pociąg pusty?

  • Pietia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 23:12 ~Pietia

    Opóźnienia KM można sprawdzić na ich stronie www.
    Ale fakt, że na kolei klient jest traktowany jak petent. Za dużo spółek (torowiska, stacje, przewoźnicy) stąd rozmyta odpowiedzialność. Obsłudze nikt nie płaci dodatkowo za dbanie o pasażerów, stąd robią tylko tyle ile muszą. Trafiają się konkretni ludzie np. kierownicy składów, którzy przejdą po pociągu i poinformują pasażerów, dlaczego pociąg stanął w polu, ale to wyjątki. Zwykle sami nie wiedzą ile pociąg będzie stał. Mają światło stopu na semaforze to muszą czekać aż się zmieni.
    Kilka takich przestojów jak człowiek jedzie do pracy, po którzych trzeba się tłumaczyć szefom, albo zebrać opierdziel za spóźnienie i człowiek jest bardziej skłonny do rezygnacji z koleji.
    A pasażerom na lini Wawa-Grodzisk współczuję, to chyba najbardziej rozkopana linia kolejowa pod Warszawą.

  • usernet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 19:31 ~usernet

    Dodać wszystkie bilety w tym jednorazowe i 20 min. do oferty Wspólnego bilety i zmusić KM aby pociągi Lini RL nie pomijały przystanków. Albo zwiększyć częstotliwości kursowania linii S3 z 60 do 30 min.

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 19:27 kubat

    the end~the end

    Gdyby osoba która "liznęła" temat była uprzejma spytać podróżnych dlaczego mniej korzystają z pociągów byłoby rzetelniej , zgodnie z prawdą.Jeżeli po odpowiedź idzie sie do ....rzeczników prasowych, nie ma w ogóle sensu ciągnąć tematu. Cóz poza kłamstwami, bredniami i życzeniami można uzyskać od rzeczników.On są wyłącznie po to żeby przykryć szefów i wszelkie złe informacje o firmach których są rzecznikami .....Każde dziecko zmuszone korzystać z jazdy pociągami wie co jest przyczyną: ciągłe remonty torów, postoje "w polu", brak rzetelnej informacji , brak JEDNEGO biletu dla wszelkich środków transportu, kompletne lekceważenie pasażerów i ich uwag. Jade dwoma autobusami: wiem, że dojadę nawetr z kilkuminutowym opóźnieniem. Ale nie tak jak w przypadku kolei, półtorej , dwie godziny .....


    Tym przewoźnikom marzą się chyba lata dawno minione, gdy pasażerów w pociągu było tyle co śledzi w beczkach a i warunki podróży były tożsame. Jako dziecko w latach minionych, jeździłem do odległego o 300 km od Stolicy miasta wojewódzkiego, ciesząc się gdy miałem na korytarzu miejsce do postawienia walizki żeby na niej usiąść. Dziś na tej trasie mam zagwarantowaną miejscówkę, jadąc w całkiem przyzwoitych warunkach. Jestem omal pewien, że jest to właśnie przyczynom konkurencji i tak powinno być. Czas jednak płynie. Co się działo w tych minionych latach w "elektryczkach" dowożących pracowników do Stolicy i wywożących, aż strach wspominać. Ci co dojeżdżali pamiętają.

  • zxc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 17:50 ~zxc

    kra kra kraj~kra kra kraj

    Najpierw wieloletnie remonty które zadłużają kolej, potem nierentowność spółek, potem szukanie inwestora z zagranicy który za bezcen wykupi ostatnie polskie spółki i już. Podobny mechanizm był ze wszystkimi polskimi spółkami, zadłużyć i sprzedać. Plan Balcerowicza aby cały polski kapitał oddać w obce ręce już na finiszu.

    a plan kaczyńskiego to apogeum dziadu

  • kra kra kraj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 16:58 ~kra kra kraj

    Najpierw wieloletnie remonty które zadłużają kolej, potem nierentowność spółek, potem szukanie inwestora z zagranicy który za bezcen wykupi ostatnie polskie spółki i już. Podobny mechanizm był ze wszystkimi polskimi spółkami, zadłużyć i sprzedać. Plan Balcerowicza aby cały polski kapitał oddać w obce ręce już na finiszu.

  • the end

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 14:50 ~the end

    Gdyby osoba która "liznęła" temat była uprzejma spytać podróżnych dlaczego mniej korzystają z pociągów byłoby rzetelniej , zgodnie z prawdą.Jeżeli po odpowiedź idzie sie do ....rzeczników prasowych, nie ma w ogóle sensu ciągnąć tematu. Cóz poza kłamstwami, bredniami i życzeniami można uzyskać od rzeczników.On są wyłącznie po to żeby przykryć szefów i wszelkie złe informacje o firmach których są rzecznikami .....Każde dziecko zmuszone korzystać z jazdy pociągami wie co jest przyczyną: ciągłe remonty torów, postoje "w polu", brak rzetelnej informacji , brak JEDNEGO biletu dla wszelkich środków transportu, kompletne lekceważenie pasażerów i ich uwag. Jade dwoma autobusami: wiem, że dojadę nawetr z kilkuminutowym opóźnieniem. Ale nie tak jak w przypadku kolei, półtorej , dwie godziny .....

  • WTA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 14:21 ~WTA

    Kolej traci pasażerów, bo zwyczajnie nie radzi sobie z ich transportem. I to wbrew nachalnej propagandzie o wyższości transportu szynowego nad drogowym i teoretycznie nieskończonej zdolności przewozowej pociągów (jeden pociąg zabiera przecież więcej pasażerów niż jeden autobus i to jest argument koronny).
    Ale rzeczywistość nie słucha poprawności politycznej i codziennie pokazuje nam, że zupełnie zwyczajne autobusy są w stanie rozwieźć tłumy, z którymi nie radzą sobie ultranowoczesne pociągi i superszybkie tramwaje.

  • Współny  bilet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2017 13:52 ~Współny bilet

    Dlaczego nadal nie ma wspólnego jednorazowego biletu na SKM, KM i WKD?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »