Informacje

27.01.2014 06:58 Bankiety na budowie metra

Kładą tory II linii metra

SERWISY:


W tunelach drugiej linii metra pracują, pomimo zimna. Robotnicy kładą właśnie tory po obu stronach Wisły.

Tory to jednak nie wszystko. Najpierw trzeba wykonać podtorza i bankiety, czyli konstrukcje, po których obsługa metra będzie mogła chodzić po ukończeniu budowy.

Zaczęli od środka

Najwięcej powodów do chwalenia się mają robotnicy pracujący pomiędzy stacjami Rondo ONZ i Rondo Daszyńskiego. Wszystko dzięki dość nietypowemu rozwiązaniu logistycznemu. Nie zaczęli oni prac na peronie, a w połowie odcinka, pod wentylatornią na ulicy Prostej. Dzięki temu mogli ruszyć z robotami w obu kierunkach. Nie przeszkadzają też kolegom, którzy pracują na stacjach. Robotnicy "dojechali" już południowymi torami do Ronda ONZ.

Do budowy torowiska przygotowywany jest też odcinek pomiędzy stacją Świętokrzyską i stacją Nowy Świat - Uniwersytet. Od strony zachodniej powstało już zbrojenie bankietów.

Bankiety na Pradze

Po prawej stronie Wisły również trwa budowa bankietów. Gotowe są już one w północnym tunelu pomiędzy stacjami Dworzec Wileński i Stadion Narodowy. W południowym udało się zrobić ja na połowie długości.

Budowane są one również pod rzeką. Jak wyjaśnia spółka AGP Metro, która buduje podziemną kolejkę, przygotowanie torowisk, podkładów i betonowanie torowiska wymaga ogromnej dokładności. Nad milimetrową precyzją czuwają inżynierowie i geodeci.

Metrem jeszcze w tym roku?

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. W czerwcu 2011 roku rozpoczęły się pierwsze utrudnienia dla kierowców. Zamknięto między innymi ulicę Sokolą, Prostą i Świętokrzyską.

Inwestycja początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Obecny termin jej zakończenia to 30 września 2014 r.

Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na budowę stacji i tuneli. Budowniczowie zmierzyć musieli się również zalaniem stacji na Powiślu, jak również osuwiskiem na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniało znajdowanie niewybuchów z II wojny światowej.

Na razie siedem stacji

Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Te stacje to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet (wcześniej Nowy Świat), Centrum Nauki Kopernik (wcześniej Powiśle), Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

Pasażerów wozić będzie 20 nowoczesnych pociągów Inspiro.

W późniejszym czasie metro pojechać ma również na Wolę i Targówek. Jak zapowiadają urzędnicy, na całość budowy II linii zakończyć ma się w 2022 roku.

Jak radzą sobie budowniczowie z mrozami? Robią przerwy na herbatę:


wp/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • MSG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2014 13:29 ~MSG

    Tylko co tam będzie jeździć skoro Siemensy się palą?

  • graffiti50

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2014 11:10 graffiti50

    to maszyn nie ma

  • chudy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 17:09 ~chudy


    Jorg~Jorg

    Widzę jakąś nową technologię kładzenia torów,na I-szej linii robilismy to trochę inaczej.
    nnnn~nnnn


    Nie wiem na pewno ale wygląda mi to tak, że robią konstrukcję zbrojenia, montują mocowania szyn i tory. Potem wszystko pospawają, zdemontują szyny i zaleją betonem?! I dopiero ponownie zamontują szyny...?


    Technologia ta sama co przy ukladaniu torowiska tramwajowego. Zaleją zbrojenie betonem bez demontowania szyn

  • xxxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 16:15 ~xxxx

    Zimno i pracują, a mieszczuszki rodowite co 3min na przystanku zaczekać to jaka to tragedia, że aż trzeba autobusy przyspieszone zmianiać by na każdym przystanku się zatrzymywały;) Cały kraj z Was się śmieje:):)

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 12:41 ~pasażer




    Miasto_WwaMiasto_Wwa

    Czekam z utęsknieniem aż na Wileńskim będzie gotowy odcinek, wtedy całe bydło z Wileniaka nie będzie nabijać autobusów zwłaszcza 190..
    ploplo~ploplo


    Oby stało się to jak najszybciej - to prawda. Lub stacja dw. Wileński powinna być na pl. Bankowym. Wtedy rodowici mieszkańcy pięknej Pragi mogliby dojechać w spokoju.
    Marcin~Marcin


    No bo 190 będzie kończył na Wileńskim, a nie dublował metro i tramwaje.
    ztm190~ztm190

    190 to linia wschód-zachód i napewno nie będzie zlikwidowana, bo kilka przystanków się pokrywa z tramwajem;)

    uważaj, oni sobie wszystko oblicza i dojdą do wniosku że metro może zastąpić wam autobusy. A na Kercelak będziecie jeździć tramwajem. Kiedy otworzyli metro na Bielanach to zlikwidowali autobusy do centrum. Zostały tylko te na Krakowskie. A niedawno zmniejszyli liczbę tramwajów na Marymonckiej, bo przecież jest metro.
    Także szykujcie się na rewolucję w komunikacji.

  • nnnn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 11:01 ~nnnn

    Jorg~Jorg

    Widzę jakąś nową technologię kładzenia torów,na I-szej linii robilismy to trochę inaczej.


    Nie wiem na pewno ale wygląda mi to tak, że robią konstrukcję zbrojenia, montują mocowania szyn i tory. Potem wszystko pospawają, zdemontują szyny i zaleją betonem?! I dopiero ponownie zamontują szyny...?

  • ztm190

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 10:53 ~ztm190



    Miasto_WwaMiasto_Wwa

    Czekam z utęsknieniem aż na Wileńskim będzie gotowy odcinek, wtedy całe bydło z Wileniaka nie będzie nabijać autobusów zwłaszcza 190..
    ploplo~ploplo


    Oby stało się to jak najszybciej - to prawda. Lub stacja dw. Wileński powinna być na pl. Bankowym. Wtedy rodowici mieszkańcy pięknej Pragi mogliby dojechać w spokoju.
    Marcin~Marcin


    No bo 190 będzie kończył na Wileńskim, a nie dublował metro i tramwaje.

    190 to linia wschód-zachód i napewno nie będzie zlikwidowana, bo kilka przystanków się pokrywa z tramwajem;)

  • Marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 09:39 ~Marcin


    Miasto_WwaMiasto_Wwa

    Czekam z utęsknieniem aż na Wileńskim będzie gotowy odcinek, wtedy całe bydło z Wileniaka nie będzie nabijać autobusów zwłaszcza 190..
    ploplo~ploplo


    Oby stało się to jak najszybciej - to prawda. Lub stacja dw. Wileński powinna być na pl. Bankowym. Wtedy rodowici mieszkańcy pięknej Pragi mogliby dojechać w spokoju.


    No bo 190 będzie kończył na Wileńskim, a nie dublował metro i tramwaje.

  • anono

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 09:38 ~anono

    super!!! Warszawska Praga troszke odetchnie jak będzie metro na Wileniaku plus za półtora roku otworzą Trasę AK ;-)

    Pozostaje tylko czekać cierpliwie, ale już tyle czekamy, że w końcu się doczekamy ;-)

    miłego dnia,
    (L)(L)(L)

  • Jorg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2014 08:47 ~Jorg

    Widzę jakąś nową technologię kładzenia torów,na I-szej linii robilismy to trochę inaczej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »