Informacje

26.05.2016 18:10 skomplikowana operacja

Kilkanaście miesięcy przygotowań.
Wsuną tunel w nasyp kolejowy

W nocy z 26 na 27 maja zamknięta zostanie linia kolejowa Warszawa-Gdańsk w rejonie budowy Trasy Świętokrzyskiej. Do 11 czerwca do północy będą tu prowadzone prace związane z umieszczeniem wybudowanej konstrukcji tunelu w nasypie. Pociągi kursujące tą linią zostaną skierowane na trasę objazdową.

W pierwszej kolejności nastąpi demontaż trakcji kolejowej i torów oraz rozbiórka nasypu. Następnie przeprowadzona będzie operacja umieszczenia tunelu w nasypie, a na koniec odtworzona zostanie infrastruktura kolejowa. 

"Technologia wykonywania tuneli kolejowych na budowie Trasy Świętokrzyskiej zakłada maksymalne skrócenie czasu zamknięć linii kolejowych, w tym trasy Warszawa-Gdańsk, na której odbywa się ruch m.in. pociągów Pendolino. W tradycyjnej technologii wyłączenia trwałyby co najmniej trzy miesiące, a utrudnienia na nich nawet dłużej. Zastosowanie metody polegającej na transporcie tunelu pozwoli skrócić czas zamknięcia do 16 dni" - informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

4000 ton

Konstrukcja tunelu powstała obok nasypu, a w docelowe miejsce przetransportowana będzie na początku czerwca. Do tego celu wykorzystane zostaną specjalistyczne, wieloosiowe wózki samobieżne o wysokiej nośności, które przejadą po rampie najazdowej z prędkością kilkunastu metrów na godzinę do uprzednio przygotowanego miejsca docelowego w nasypie. Konstrukcja ważąca ponad 4000 ton pokona drogę o długości 120 metrów.

Transport tunelu będzie zwieńczeniem kilkunastomiesięcznych prac przygotowawczych do tej operacji.

Utrudnienia

Z powodu budowy tunelu od piątku 27 maja do 11 czerwca zmieniony będzie rozkład i organizacja ruchu pociągów SKM, Kolei Mazowieckich oraz PKP Intercity na linii Warszawa – Legionowo – Gdańsk/Olsztyn/Białystok.

SKM

Linia S3 kursuje wyłącznie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Lotnisko Chopina

Pociągi KM

Linia R9 z/do Nasielska, Ciechanowa i Działdowa – część pociągów kursuje tylko do/z Warszawy ZOO

Linia RL Modlin – Warszawa Lotnisko Chopina - wybrane pociągi kursują trasą okrężną (wydłużenie czasu przejazdu o ok. 20 minut), pozostałe – skrócone do odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Lotnisko Chopina.

Pociągi PKP Intercity

Część pociągów pomiędzy Warszawą i Trójmiastem, Olsztynem i Białymstokiem, jak również w/z kierunku Wrocławia i Krakowa kursuje przez stację Warszawa Gdańska (z pominięciem postojów na stacjach Warszawa Zachodnia, Centralna i Wschodnia).

Na początku roku informowaliśmy, że pod budowę Trasy Świętokrzyskiej wycięto ponad 100 drzew.

ms/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • waws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 10:15 ~waws

    SEBBAXSEBBAX

    zobaczcie sobie na mapę Francji i widok każdego z większych miast - dróg i obwodnic jest bardzo dużo. każde miasto ma obwodnicę i niektóre nawet nie jedną. U nas niestety jedna droga należy do miasta inna do GDDKiA, inna znowu do kogoś innego.
    Uważam, że na dzień dzisiejszy powinno się już rozpocząć budowę obwodnicy Warszawy posadowionej na samych granicach miasta lub tuz poza nimi. i powinny to byc drogi, które by miały po minimum trzy pasy ruchu w każdym kierunku, choć pięć też by było mile widziane.

    planach duży ring jest od lat 80 (mały ring aktualnie powstaje w postaci POW i jeszcze powinna być jej północna cześć). Czyli na wysokości Sochaczewa- Mińska Mazowieckiego - Serocka - na to chwile daną niektórym z tym miast obwodnicę 

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 09:50 SEBBAX

    zobaczcie sobie na mapę Francji i widok każdego z większych miast - dróg i obwodnic jest bardzo dużo. każde miasto ma obwodnicę i niektóre nawet nie jedną. U nas niestety jedna droga należy do miasta inna do GDDKiA, inna znowu do kogoś innego.
    Uważam, że na dzień dzisiejszy powinno się już rozpocząć budowę obwodnicy Warszawy posadowionej na samych granicach miasta lub tuz poza nimi. i powinny to byc drogi, które by miały po minimum trzy pasy ruchu w każdym kierunku, choć pięć też by było mile widziane.

  • Prostownik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 08:12 ~Prostownik

    Artykuł do poprawki Szanowna redakcjo. Sprawdźcie jeszcze raz informację czy tak naprawdę pociągi KM z Działdowa i Ciechanowa kończą bieg na stacji Warszawa Zoo, bo z tego co patrzyłem na rozkładzie są co najmniej dwa, a reszta ma zakończenie na stacji Warszawa Zachodnia (peron8). Nieładnie, że opinię wprowadziliście w błąd

  • TIRowiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 07:46 ~TIRowiec

    Obserwer~Obserwer

    To jest jakaś paranoja. Tyle lat remontowali odcinek torów na trasie Warszawa-Gdańsk, po to tylko żeby teraz ów odcinek zniszczyć i doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu - do stanu sprzed modernizacji, nie mówiąc już o miesiącu utrudnień ... To tak, jak wyremontowanie drogi, po czym rozkopują ją wodociągowcy ... brawo władza !

    w odróżnieniu od : Londynu, Berlina, Paryża , Moskwy tam to sie jeździ ...................

  • Grzcie2083

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 06:42 Grzcie2083

    Byłem , widziałem robi imponujące wrażenie.

  • Z_E_D

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 01:15 ~Z_E_D

    Jak się spojrzy na google maps z opcją śledzenia korków to wychodzi, że największe korki w godzinach szczytów robią się w poprzek Wisły i w poprzek tras kolejowych. Mostów jest wciąż za mało, choć Świętokrzyski, Siekierkowski i Skłodowskiej odkorkowały nieco przeprawę. Za to nikt nie analizuje jak duże szkody powodują nie modernizowane linie kolejowe.

    Naprawdę nie potrzeba do tego specjalnych komitetów, by na google maps obejrzeć sobie zakorkowanie ulic i zastanowić się skąd się biorą w mieście korki.

  • orgbosch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 00:03 ~orgbosch


    Obserwer~Obserwer

    To jest jakaś paranoja. Tyle lat remontowali odcinek torów na trasie Warszawa-Gdańsk, po to tylko żeby teraz ów odcinek zniszczyć i doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu - do stanu sprzed modernizacji, nie mówiąc już o miesiącu utrudnień ... To tak, jak wyremontowanie drogi, po czym rozkopują ją wodociągowcy ... brawo władza !
    mck~mck

    Nie rozumiem z czego ta frustracja. Zastosowana analogia do remontu drogi i wodociągowćów jest zła. To jak - lepiej teraz przez 20 lat nie budować trasy, bo tory nowe? A może remontując tory kolejarze mieli miastu z własnej kieszenie wiadukt wybudować? Zapewniam Cię, że to normalna procedura stosowana w świecie. W Warszawie kilka lat temu w ten sam sposób wybudowano wiadukt w Ursusie w ciągu ul. Nowolazurowej. Tory odtworzono i żadnego problemu nie ma.


    Nie ma znaczenia, ze tory są nowe. Konstrukcja tunelu zostanie wsunięta pod tory bez ich naruszania, ale to wymaga okresowego wstrzymania ruchu - dla bezpieczeństwa podróżnych.

  • mck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2016 21:40 ~mck

    Obserwer~Obserwer

    To jest jakaś paranoja. Tyle lat remontowali odcinek torów na trasie Warszawa-Gdańsk, po to tylko żeby teraz ów odcinek zniszczyć i doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu - do stanu sprzed modernizacji, nie mówiąc już o miesiącu utrudnień ... To tak, jak wyremontowanie drogi, po czym rozkopują ją wodociągowcy ... brawo władza !

    Nie rozumiem z czego ta frustracja. Zastosowana analogia do remontu drogi i wodociągowćów jest zła. To jak - lepiej teraz przez 20 lat nie budować trasy, bo tory nowe? A może remontując tory kolejarze mieli miastu z własnej kieszenie wiadukt wybudować? Zapewniam Cię, że to normalna procedura stosowana w świecie. W Warszawie kilka lat temu w ten sam sposób wybudowano wiadukt w Ursusie w ciągu ul. Nowolazurowej. Tory odtworzono i żadnego problemu nie ma.

  • bartek targówek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2016 21:13 ~bartek targówek

    jeszcze dłuuugo w Warszawa będzie zakorkowanym miastem z uwagi na swoją wielkość i brak obwodnic w tym obwodnicy śródmieścia ale każde przedsięwzięcie mające na celu wybudowanie choć kawałka drogi przypominającej 21 wiek popieram, i oby tak dalej, no niestety budowa zawsze powoduje utrunienia, nie da się wyczarować drogi, metra, itd.

  • Obserwer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2016 19:59 ~Obserwer

    To jest jakaś paranoja. Tyle lat remontowali odcinek torów na trasie Warszawa-Gdańsk, po to tylko żeby teraz ów odcinek zniszczyć i doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu - do stanu sprzed modernizacji, nie mówiąc już o miesiącu utrudnień ... To tak, jak wyremontowanie drogi, po czym rozkopują ją wodociągowcy ... brawo władza !

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »