Informacje

11.09.2015 22:10 trzy pasy od soboty

Kierowcy już jeżdżą nową nitką mostu Grota-Roweckiego

SERWISY:

 

Tuż po godzinie 21.30 pierwsi kierowcy wjechali na południową jezdnię mostu Grota-Roweckiego. Do rana drogowcy otworzą trzy pasy ruchu jezdni lokalnej w stronę Marek. Otwarta jest także południowa jezdnia Trasy Armii Krajowej od węzła Powązkowska do mostu.

Jeszcze późnym popołudniem drogowcy zapowiadali, że otworzą jeden pas na moście. - Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy na tej przeprawie. Na razie nieśmiało z nich korzystają. Pewnie rano ruch będzie tutaj już zdecydowanie większy – relacjonuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

Kierowcy mogą jeździć też południową nitką Trasy Armii Krajowej od węzła Powązkowska do mostu. - Tutaj też mają w tej chwili dwa pasy ruchu w stronę Marek - dodaje Zieliński.

Otwarcie odbyło się bez "pompy", choć na trasę przyjechała minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak.

Choć Trasa Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego w sobotę rano będą otwarte, to nie w całości. Na samym moście nieczynne będą cztery środkowe pasy, dedykowane ruchowi tranzytowemu. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu jezdni lokalnej, na obu nitkach mostu.

Nie wszystkie estakady będą też udostępnione kierowcom. Nadal nie można wjechać na Trasę AK z ulicy Słowackiego jadąc od strony centrum. Zamknięte są estakady prowadzące z Wisłostrady na trasę i most (jadąc w kierunku Łomianek). Nie ma też możliwości zjechania z mostu Grota-Roweckiego nową estakadą zarówno w stronę Jagiellońskiej, jak i Modlińskiej.

Cała inwestycja zostanie oddana do dyspozycji kierowców najpewniej pod koniec września lub na początku października.

Remont Trasy AK

Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.

Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.

Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.

 

jb/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wawek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2015 23:06 ~Wawek

    Były cztery pasy dla wszystkich teraz jest pięć . Jest też prawdziwa droga rowerowa 2.5 metra na północnej części mostu i 2 metrowy chodnik dla pieszych na południowej części. Wcześniej nie było też mostu północnego.To największa przeprawa w Polsce. Zatem nie narzekajcie :)

  • Azerate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2015 09:29 ~Azerate




    rpi~rpi

    Do wszystkich zrytych beretów słoików maruderó nie podoba sie to nie jechać, nawet jak by płacili przez przejezd to by się nie podobała zastanowcie sie ludzie co piszecie, tylko narzekacie budują zle nie budują tez zle. zastanow sie lepiej co ty dla warszawy zrobiłeś może podatki?
    codzienny~codzienny

    Po co obrażasz. Nie narzekają tylko oceniają sytuację. Inwestycja byłą potrzebna i wykonawca się szybko uwinął. Jednak ruch lokalny (Warszawski) ze wchodu na zachód będzie miał tylko dwa pasy (trzeci jest tylko do skrętu na Gdańsk) i tu będą się robiły ciągle korki. Przebudowa poprawia głównie ruch tranzytowy bo dostał 2 oddzielne pasy. Dla ludzi którzy (tak jak ja) pracują na Annopolu a mieszkają na Mokotowie nic się nie poprawi.

    Azerate~Azerate

    To samo pisałem jakiś miesiąc temu. Skończy się tak, że pasy "tranzytowe" będą płynnie przejezdne, a na "lokalnych" korek podobny jak teraz. Więc szykuj się na plujących na ciebie za 3...2...1...
    Zuzza~Zuzza


    Czy wy macie problem ze zrozumieniem słowa tranzyt? Co za brednie wypisujecie, chyba tylko żeby ponarzekać.

    Dzięki wydzieleniu "tranzytu" od reszty ruch będzie płynniejszy a ludzie chcący przejechać przez miasto nie będą musieli do niego wjeżdżać. Czy tak ciężko to pojąć? Masz problem z dojazdem do roboty to się przeprowadź obok to se na piechotę pochodzisz.

    Moim zdaniem korków nie powoduje tranzyt, tylko słoje z Marek - ty zwalasz na tranzyt, który w tym momencie i tak jest ograniczony na czas remontu, a korki nadal są. Życie zweryfikuje, otworzą całość to porozmawiamy, czyje przewidywania okażą się prawdziwe.

  • Fajson

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2015 07:32 ~Fajson

    Narazie to jest korek od EC Żerań na 2 pasach wiec jest gorzej niz bylo...

  • Asia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2015 07:23 ~Asia

    Nic sie nie zmieniło! Trasa nie jest otwarta! Rano korki w stronę Centrum po horyzont!!!!!!

  • marko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 23:03 ~marko

    Daro~Daro

    To jest jakieś nieporozumienie. W weekend media trąbią, że Grota zyskał 2 nowe nitki w kierunku Marek - no ok - to pojade do domu tamtędy - sprawdzę, bo w poniedziałek znowu tą samą trasą jak codzień to przynajmniej nie będę zaskoczony... Niedziela godzina 11... korek większy niż na tygodniu w godzinach szczytu. Aż się boję w poniedziałek wyjeżdżać. Krzyczą, że nowe dwie nitki ,a kilkadziesiąt metrów dalej nowe zwężenia - żenada na całej lini.

    Zamieszanie powodują strzałki do skrętu w prawo, przy których kierowcy nie wiedzą jak się zachować i trzymają się lewego pasa - przydałyby się tymczasowe oznakowania aby kierowcy nie wpadali w panikę, że będą musieli zjeżdżać na wisłostradę. SZANOWNI DROGOWCY POSTAWCIE ZNAKI PIONOWE !
    Druga sprawa to niestety styl jazdy - każde zwężenie to różnorakie zachowania - jedzie się pasem do końca i włącza tuż przed końcem pasa, a nie pół kilometra przed już włącza się kierunkowskaz i czeka parę minut, aż mnie wpuszczą (po czym 10 innych aut jedzie do końca i tam zmienia pas ruchu).

  • Zuzza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 20:16 ~Zuzza



    rpi~rpi

    Do wszystkich zrytych beretów słoików maruderó nie podoba sie to nie jechać, nawet jak by płacili przez przejezd to by się nie podobała zastanowcie sie ludzie co piszecie, tylko narzekacie budują zle nie budują tez zle. zastanow sie lepiej co ty dla warszawy zrobiłeś może podatki?
    codzienny~codzienny

    Po co obrażasz. Nie narzekają tylko oceniają sytuację. Inwestycja byłą potrzebna i wykonawca się szybko uwinął. Jednak ruch lokalny (Warszawski) ze wchodu na zachód będzie miał tylko dwa pasy (trzeci jest tylko do skrętu na Gdańsk) i tu będą się robiły ciągle korki. Przebudowa poprawia głównie ruch tranzytowy bo dostał 2 oddzielne pasy. Dla ludzi którzy (tak jak ja) pracują na Annopolu a mieszkają na Mokotowie nic się nie poprawi.

    Azerate~Azerate

    To samo pisałem jakiś miesiąc temu. Skończy się tak, że pasy "tranzytowe" będą płynnie przejezdne, a na "lokalnych" korek podobny jak teraz. Więc szykuj się na plujących na ciebie za 3...2...1...


    Czy wy macie problem ze zrozumieniem słowa tranzyt? Co za brednie wypisujecie, chyba tylko żeby ponarzekać.

    Dzięki wydzieleniu "tranzytu" od reszty ruch będzie płynniejszy a ludzie chcący przejechać przez miasto nie będą musieli do niego wjeżdżać. Czy tak ciężko to pojąć? Masz problem z dojazdem do roboty to się przeprowadź obok to se na piechotę pochodzisz.

  • Azerate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 17:47 ~Azerate


    rpi~rpi

    Do wszystkich zrytych beretów słoików maruderó nie podoba sie to nie jechać, nawet jak by płacili przez przejezd to by się nie podobała zastanowcie sie ludzie co piszecie, tylko narzekacie budują zle nie budują tez zle. zastanow sie lepiej co ty dla warszawy zrobiłeś może podatki?
    codzienny~codzienny

    Po co obrażasz. Nie narzekają tylko oceniają sytuację. Inwestycja byłą potrzebna i wykonawca się szybko uwinął. Jednak ruch lokalny (Warszawski) ze wchodu na zachód będzie miał tylko dwa pasy (trzeci jest tylko do skrętu na Gdańsk) i tu będą się robiły ciągle korki. Przebudowa poprawia głównie ruch tranzytowy bo dostał 2 oddzielne pasy. Dla ludzi którzy (tak jak ja) pracują na Annopolu a mieszkają na Mokotowie nic się nie poprawi.


    To samo pisałem jakiś miesiąc temu. Skończy się tak, że pasy "tranzytowe" będą płynnie przejezdne, a na "lokalnych" korek podobny jak teraz. Więc szykuj się na plujących na ciebie za 3...2...1...

  • Daro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 17:10 ~Daro

    takich bzdurnych komentarzy to postaraj się nie dodawać... Już widzę jak cała warszawa, która na tygodniu przemierza most jedzie w sobote sobie sprawdzić trase i ją korkuje - zastanów się troche. Skoro most nie dzwignął weekendowych ciekawskich to jak ma dzwignąć pół warszawy w poniedziałek... Ja stałem tam w korku w niedziele w okolicach 11:00 - kolejny zmasowany najazd ciekawskich ?


    pitdj~pitdj

    Więcej optypizmu.
    Będzie dobrze, a korki w sobotę...ilu z Was pojechało sprawdzić jak się jeździ tą trasą po "otwarciu" :)

  • Daro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 17:04 ~Daro

    To jest jakieś nieporozumienie. W weekend media trąbią, że Grota zyskał 2 nowe nitki w kierunku Marek - no ok - to pojade do domu tamtędy - sprawdzę, bo w poniedziałek znowu tą samą trasą jak codzień to przynajmniej nie będę zaskoczony... Niedziela godzina 11... korek większy niż na tygodniu w godzinach szczytu. Aż się boję w poniedziałek wyjeżdżać. Krzyczą, że nowe dwie nitki ,a kilkadziesiąt metrów dalej nowe zwężenia - żenada na całej lini.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 16:25 ~kilovolt


    rpi~rpi

    Do wszystkich zrytych beretów słoików maruderó nie podoba sie to nie jechać, nawet jak by płacili przez przejezd to by się nie podobała zastanowcie sie ludzie co piszecie, tylko narzekacie budują zle nie budują tez zle. zastanow sie lepiej co ty dla warszawy zrobiłeś może podatki?
    codzienny~codzienny

    Po co obrażasz. Nie narzekają tylko oceniają sytuację. Inwestycja byłą potrzebna i wykonawca się szybko uwinął. Jednak ruch lokalny (Warszawski) ze wchodu na zachód będzie miał tylko dwa pasy (trzeci jest tylko do skrętu na Gdańsk) i tu będą się robiły ciągle korki. Przebudowa poprawia głównie ruch tranzytowy bo dostał 2 oddzielne pasy. Dla ludzi którzy (tak jak ja) pracują na Annopolu a mieszkają na Mokotowie nic się nie poprawi.


    Jak to się nie poprawi? Chyba sobie żartujesz. Przecież tranzyt nie będzie teraz korkował jezdni lokalnych i to już dużo poprawi. Na tranzyt można wjechać od Łabiszyńskiej więc jadąc od Bródna na Żoliborz i dalej będzie się omijać jezdnie lokalne. Największy wpływ na korki miało właśnie mieszanie się ruchu tranzytowego z lokalnym.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »