Informacje

10.09.2013 17:22 Remont ul. Spacerowej

Kierowcy ignorowali pas dla
rowerów. Teraz jest czerwony

SERWISY:


Pas rowerowy na ul. Spacerowej został pokryty czerwoną masą. Dzięki temu mają nie jeździć już nim samochody. Rowerzyści sprawdzą go w środę lub czwartek.

Na Spacerowej rowerzyści chętnie korzystają z nowo powstałego pasa dla jednośladów. Ale nie tylko oni. Jeżdża nim również samochody lekceważąc ustawione znaki drogowe informujące o pasie rowerowym.

By do podobnych przypadków już nie dochodziło pas rowerowy o szerokości 1,5 metra na odcinku od ul. Belwederskiej do ul. Puławskiej został pokryty czerwoną masą - chemoutwardzalną.

Bezpieczniej na ul. Spacerowej

- Masa została położona dopiero teraz, ponieważ można ją kłaść 2 tygodnie po położeniu asfaltu. Musieliśmy odczekać. Ma zapewnić większe bezpieczeństwo rowerzystom i sprawić, by kierowcy nie wjeżdżali na pas dla rowerzystów - mówi Karolina Gałecka rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich i obiecuje, że rowerzyści czerwonym pasem pojadą w środę lub czwartek.

Do końca tygodnia powstanie jeszcze jedna wysepka przy ul. Belwederskiej, do tej pory powstały już trzy nowe na wysokości skrzyżowania ul. Spacerowej i ul. Goworka. Nie powstanie za to pas rowerowy od strony ul. Puławskiej w dół do ul. Belwederskiej. – Z powodów technicznych. Nie było możliwości. Jest za mało – tłumaczy Gałecka.

Ul. Spacerowa została wyasfaltowana w pionierski sposób.

CZYTAJ O WARSTWACH SAMI

Najdłuższy pas na Młocinach

Stołeczni kierowcy muszą przyzwyczaić się, że na niektórych ulicach muszą podzielić się miejscem z rowerzystami. Jeszcze w tym roku pasy dla rowerów maja szansę pojawić się na Bielanach i Żoliborzu: w al. Wojska Polskiego od Placu Inwalidów do Placu Grunwaldzkiego oraz na ulicy Alka Dawidowskiego, który połączy ulicę Andersa ze Słomińskiego.

Z kolei na ulicy Wóycickiego powstanie 4-kilometrowy pas. Będzie to zapewne udogodnienie nie tylko dla mieszkańców Młocin, ale również dla studentów pobliskiego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

W przyszłym roku w planach jest utworzenie pasa przy ulicy Sójki, Markowskiej, a także na Marszałkowskiej oraz na placu Zbawiciela.

lata/ran

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • adzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2013 09:13 ~adzik

    Nie jestem pewna czy można tu zamieszczać linki, ale zaryzykuję. To jest film prezentujący jak są planowane ścieżki rowerowe w Holandii. Kierowcy samochodów są na drugim miejscu.
    http://www.youtube.com/watch?v=zdbTJsibtZg

  • kok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2013 16:24 ~kok


    mieszkaniec~mieszkaniec

    Nie masz samochodu , prawda dzieciaku? :)
    aszok~aszok


    Ja mam i uważam że dla samochodów jest za dużo miejsca w mieście, a dla autobusów (buspasów) i rowerów (pasów rowerowych) za mało


    I ja też tak sądzę.
    Gdyby infrastruktura rowera była lepsza, jeździłbym częściej, bo skakanie rowerem miejskim po krawężnikach już mnie zmęczyło. A gdyby komunikacja miejska była szybsza, to rzadziej korzystałbym z auta. Ale póki co jest jak jest i niestety dokładam się ruchu samochodowego.

  • kuba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2013 16:08 ~kuba


    ababab~ababab

    Znowu się okazuje, że najbardziej roszczeniową grupą użytkowników dróg są kierowcy samochodów...

    Cała jezdnia tylko dla nas, żeby nam się nie plątali pod kołami rowerzyści, skuterzyści czy piesi;
    Buspasy złe - bo mniej miejsca dla samochodów;
    Pasy dla rowerów - jak wyżej oczywiście;
    Miejsca do parkowania - wszędzie i za darmo;
    Droga dla rowerów na chodniku - nie przejdzie, bo tracimy wtedy miejsce do parkowania samochodów;
    Bezpieczne przejście dla pieszych - nie ma mowy, przecież jak się postawi światła to samochód będzie trzeba zatrzymać i się korki robią;
    Każda ulica w mieście ma mieć co najmniej trzy pasy albo i więcej, i to szerokie;
    Skrzyżowania - bezkolizyjne - bo jak światła są to się korki robią
    Ograniczenia prędkości - zamach na wolność poruszania się samochodem

    Rowerzyści jeszcze sporo się muszą nauczyć od samochodziarzy w kwestii roszczeniowości...
    mieszkaniec~mieszkaniec


    Nie masz samochodu , prawda dzieciaku? :)


    a jakie to ma znaczenie dzieciaku?

  • el focco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2013 15:23 ~el focco

    mieszkaniec~mieszkaniec

    ...
    Nie masz samochodu , prawda dzieciaku? :)


    Nie ma to jak merytoryczny komentarz. Widać, że masz samochód, staruszku (umysł myślą nie zmącony).

  • aszok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2013 11:13 ~aszok

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Nie masz samochodu , prawda dzieciaku? :)


    Ja mam i uważam że dla samochodów jest za dużo miejsca w mieście, a dla autobusów (buspasów) i rowerów (pasów rowerowych) za mało

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2013 09:40 ~mieszkaniec


    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Do@kiu.
    Piszesz bez powołania się na konkrety i niestety bez znajomości tematu. Twierdzisz, że stołeczne ulice są tak szerokie, że można je zwężać o pas dla rowerów.
    1) Warszawskie ulice są wąskie, choć z punktu widzenia rowerzysty czy operatora hulajnogi pewnie nie.
    2) Po tych ulicach poruszają się smukłe kabriolety sportowe, ale też szerokie SUVy, samochody strażackie, ciężarówki, autobusy, karetki. Wiem że to ciężko pojąć, ale warto spróbować.
    3) Szerokość pasów ruchu, trzeba ci wiedzieć, zależy od klasy ulicy czyli przewidywanych prędkości jazdy. Dojazd do budynku może więc być wąski; na ulicy takiej jak Spacerowa to już nie wystarczy.

    kiu~kiu


    Chcesz powiedzieć, że na Spacerowej są teraz pasy węższe niż dopuszczalne dla tej klasy drogi i prędkości? Rozumiem, że teraz używasz potocznego pojęcia ulica w znaczeniu droga?

    Zanim zaczniesz pouczać sam się doucz.


    Silisz się na logiczne tłumaczenie lecz niestety nie wychodzi ci. Nie wiem czy to skleroza, wrodzone deficyty czy po prostu zwykłe naginanie faktów by pasowały do twojego wyimaginowanego świata?
    Na Spacerowej nikt nie zwężał pasów. Po prostu zabrali jeden z trzech, by zrobić dobrze jakiemuś rowerzyście przed zimą.

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2013 09:29 ~mieszkaniec

    ababab~ababab

    Znowu się okazuje, że najbardziej roszczeniową grupą użytkowników dróg są kierowcy samochodów...

    Cała jezdnia tylko dla nas, żeby nam się nie plątali pod kołami rowerzyści, skuterzyści czy piesi;
    Buspasy złe - bo mniej miejsca dla samochodów;
    Pasy dla rowerów - jak wyżej oczywiście;
    Miejsca do parkowania - wszędzie i za darmo;
    Droga dla rowerów na chodniku - nie przejdzie, bo tracimy wtedy miejsce do parkowania samochodów;
    Bezpieczne przejście dla pieszych - nie ma mowy, przecież jak się postawi światła to samochód będzie trzeba zatrzymać i się korki robią;
    Każda ulica w mieście ma mieć co najmniej trzy pasy albo i więcej, i to szerokie;
    Skrzyżowania - bezkolizyjne - bo jak światła są to się korki robią
    Ograniczenia prędkości - zamach na wolność poruszania się samochodem

    Rowerzyści jeszcze sporo się muszą nauczyć od samochodziarzy w kwestii roszczeniowości...


    Nie masz samochodu , prawda dzieciaku? :)

  • ababab

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 23:55 ~ababab

    Znowu się okazuje, że najbardziej roszczeniową grupą użytkowników dróg są kierowcy samochodów...

    Cała jezdnia tylko dla nas, żeby nam się nie plątali pod kołami rowerzyści, skuterzyści czy piesi;
    Buspasy złe - bo mniej miejsca dla samochodów;
    Pasy dla rowerów - jak wyżej oczywiście;
    Miejsca do parkowania - wszędzie i za darmo;
    Droga dla rowerów na chodniku - nie przejdzie, bo tracimy wtedy miejsce do parkowania samochodów;
    Bezpieczne przejście dla pieszych - nie ma mowy, przecież jak się postawi światła to samochód będzie trzeba zatrzymać i się korki robią;
    Każda ulica w mieście ma mieć co najmniej trzy pasy albo i więcej, i to szerokie;
    Skrzyżowania - bezkolizyjne - bo jak światła są to się korki robią
    Ograniczenia prędkości - zamach na wolność poruszania się samochodem

    Rowerzyści jeszcze sporo się muszą nauczyć od samochodziarzy w kwestii roszczeniowości...

  • Braciszek Tuck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 23:22 ~Braciszek Tuck


    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Do@kiu.
    Piszesz bez powołania się na konkrety i niestety bez znajomości tematu. Twierdzisz, że stołeczne ulice są tak szerokie, że można je zwężać o pas dla rowerów.
    1) Warszawskie ulice są wąskie, choć z punktu widzenia rowerzysty czy operatora hulajnogi pewnie nie.
    2) Po tych ulicach poruszają się smukłe kabriolety sportowe, ale też szerokie SUVy, samochody strażackie, ciężarówki, autobusy, karetki. Wiem że to ciężko pojąć, ale warto spróbować.
    3) Szerokość pasów ruchu, trzeba ci wiedzieć, zależy od klasy ulicy czyli przewidywanych prędkości jazdy. Dojazd do budynku może więc być wąski; na ulicy takiej jak Spacerowa to już nie wystarczy.

    kiu~kiu


    Nie rozumiesz. Pisałem o pasach ruchu nie ulicach. Pas dla rowerów nie zmniejsza szerokości jezdni. Rozumiem, że używałeś potocznego określenia ulica a chodziło Ci o jezdnię.

    Maksymalna szerokość pojazdów samochodowych jest też określona przepisami i w Polsce wynosi całe 2,55-2,6m. Może rzeczywiście Ci się wydawać, że te SUVy i inne potwory na ulicach mają po 4, 5m szerokości, ale to minie z czasem kiedy przywykniesz do jazdy w dużym mieście.

    Chcesz powiedzieć, że na Spacerowej są teraz pasy węższe niż dopuszczalne dla tej klasy drogi i prędkości? Rozumiem, że teraz używasz potocznego pojęcia ulica w znaczeniu droga?

    Zanim zaczniesz pouczać sam się doucz.

    Umiejętność czytania ze zrozumieniem trudną być. Odsyłam kolegę do przepisów o drogach publicznych których nie zna nawet z plotek, oraz do powtórki z elementarza. Rozdział o czytaniu wyrazów i zdań w całości. Lektura ta da koledze szansę pojęcia o tym, jakie parametry muszą mieć drogi publiczne.

  • kiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 22:18 ~kiu



    inż~inż

    [/cytat_1658727]

    Warszawa ma niewspółmiernie szerokie pasy do dozwolonych w mieście prędkości. Na większości ulic zmieści 1-2 pasy i pas dla rowerów.
    [/cytat_1658905]

    A jechałeś kiedyś samochodem po warszawie? Omijałeś autobusy i TIRy, widziałeś jak one się wyprzedzają?
    Jeśli jeździsz rowerem to skup się na ścieżkach, dzwonkach i siodełkach, a powstrzymaj się od kompromitowania się w tematach o których nie masz pojęcia.
    kiu~kiu


    Skoro boisz się jeździć samochodem i przejeżdżać nawet koło stojących autobusów i TIRów to może rzeczywiście powinieneś się przesiąść na rower???

    Ruch w Warszawie może być przytłaczający dla przyjezdnych;)
    inż~inż


    To nie ja żądam wydzielenia osobnych pasów, jedynie dla swojego rowerku, z dala od tych diabelskich samochodów :)))


    Chyba cierpisz na cyklofobię i przez to widzisz rzeczy, których nie ma. Pokaż gdzie czegokolwiek żądam.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »