Informacje

19.12.2013 16:59 po doniesieniach o opóźnieniu

Kiedy II linia metra? Gronkiewicz-Waltz tweetuje o terminie

SERWISY:


Do medialnych doniesień o kolejnym opóźnieniu na budowie II linii metra odniosła się w czwartek po południu prezydent Warszawy. Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała na swoim Twitterze o planowanym terminie ukończenia prac. Wcześniej informację o otwarciu centralnego odcinka bez stacji CNK zdementował w rozmowie z tvnwarszawa.pl jej zastępca, Jacek Wojciechowicz.

"Budowa centr. odc. II linii Metra w Warszawie ma zakończyć się do 30.09.2014 r. Wykonawca nie zgłasza roszczeń dot. zmiany terminu zakończ. prac" – napisała na Twitterze Hanna Gronkiewicz-Waltz.

To już kolejny komentarz władz miasta w sprawie ważnej dla warszawiaków inwestycji

i reakcja na dzisiejsze doniesienia medialne. "Dziennik Gazeta Prawna" poinformował, że jeśli urzędnicy będą chcieli dotrzymać terminu 30 września 2014 roku, staną wobec konieczności uruchomienia linii bez stacji Centrum Nauki Kopernik. Czytaj więcej na ten temat.

Opóźnienie? "Nic na to nie wskazuje"

O komentarz do tych doniesień poprosiliśmy przed kamerą tvnwarszawa.pl wiceprezydenta Warszawy.

– Nic nie wskazuje dzisiaj na to, aby ten 30 września, kiedy ma zakończyć się budowa centralnego odcinka był zagrożony – zapewnił w rozmowie z nami Jacek Wojciechowicz.

- A co ze stację Centrum Nauki Kopernik? - dopytywaliśmy.

– Nie było nigdy takich planów, żeby otworzyć II linię metra bez tej stacji. Ta stacja rzeczywiście jest pewnym kłopotem technicznym, ale w tej chwili wykonawca dokonuje mrożenia gruntu i w najbliższym czasie będzie łączona część zachodnia ze wschodnią – przekonywał Wojciechowicz.

Zobacz, jak wygląda mrożenie.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra ma składać z siedmiu stacji i połączyć Wolę z Pragą Północ. Koszt budowy to ponad 4 mld zł. Inwestycja jest opóźniona. Początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Ostatni termin, który zadeklarował ratusz to 30 września 2014 r.

Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń. Potem budowniczowie zmierzyć musieli się ze skutkami zalania stacji na Powiślu i osuwiska na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniały niewybuchy z II wojny światowej regularnie odnajdywano na terenie budowy.

Mrożą grunt w tunelu Wisłostrady:



ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zdziwiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.12.2013 09:51 ~Zdziwiony

    olo~olo

    Po drugie - linia łączy nic z niczym. Odcinek Dw. Wileński - Rondo Daszyńskiego łączyła z powodzeniem przez ponad 20 lat linia tramwajowa 32, która w ramach propagandy metra została wycięta (no i teraz faktycznie trudniej jest przemieścić się między tymi punktami). Na Dworcu Wileńskim jest galeria handlowa (jakich wiele w mieście), wokół Stadionu hula wiatr (więc teraz będzie mógł hulać w pociągach podziemnych i nadziemnych), stacja CNK to propaganda bulwarów wiślanych, Nowy Świat w miarę użyteczny, Świętokrzyska przesiadkowa (ale w sumie nic ponadto) no i Rondo ONZ i Daszyńskiego - dla paru biurowców w promieniu 300 metrów od stacji.

    Po trzecie - linia połączy stare osiedla z płyty, w obecnym kształcie nie pozwala na jej dostosowanie do kierunków rozwoju miasta. Bez metra pozostają najintensywniej rozbudowujące się dzielnice - Wilanów i Białołęka, oraz największy park biznesowy w Polsce - Służewiec.


    Czy tu jest mowa o tej samej II linii?? Bo czytam i oczom własnym nie wierzę... Po pierwsze jak w ogóle można porównywać JEDNĄ linię tramwajową z odcinkiem metra?? Przecież dla Wileńskiego i okolic czyli Pragi Północ II linia będzie mega plusem komunikacyjnym, bo pozwoli szybciej dojechać do centrum i innych dzielnic, a przy tym zmniejszy się ruch samochodów etc. Do tego to będzie kolejna cegiełka do postępującego rozwoju tej części Pragi, która notabene jest raczej znana z kamienic i obiektów o dużej wartości historycznej jak choćby Koneser a nie z blokowisk... I na koniec wreszcie II linia nawet w tej "pierwotnej" formie ułatwi komunikację też pozostałym dzielnicom po tej stronie Wisły - Targówek, Białołęka (okolice Modlińskiej) itp...

  • olo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 20:02 ~olo

    Janco~Janco


    Zgadzam się z tym, że można było lepiej rozplanować jej przebieg, ale Twoje argumenty...
    Pierwszy - fakt, tylko idioci budują metro w centrum miasta, przecież są tramwaje i autobusy.
    Drugi - słusznie, podobny błąd popełniono podczas budowy 1. linii; wybudowali metro w szczerym polu jakim był Ursynów. Do dzisiaj nikt ich nie rozliczył.
    Trzeci - kilka biurowców w odległości 300m od stacji... byłeś tam kiedyś?


    Jeżeli chodzi o centrum - centrum umiera. Coraz więcej ludzi jeździ w inne rejony miasta (Mokotów, Wola, Ochota), a w centrum pojawia się tranzytem. Uważam, że zepchnięcie wszystkich do centrum (i tych co jadą z Białołęki na Gocław, i tych z Ochoty na Bródno) do ścisłego centrum jest błędem.

    Po drugie - nie porównuj szczerego pola (Ursynowa) do okolic Dworca Wileńskiego. Tam nie ma pola, tylko pustostany, z którymi przez kolejne 20 lat nic nie zostanie zrobione. Pola się zabudowuje świetnie i bezproblemowo (patrz: rozwój zielonej Białołęki, Wilanowa), tereny poprzemysłowe o wiele trudniej (chociażby proces zabudowywania fabryki traktorów w Ursusie).

    Po trzecie - byłem. Pracuję w okolicy Ronda ONZ i jestem codziennie. Gdyby nie ludzie przesiadający się przy Feminie na tramwaje na Służewiec byłoby całkiem luźno. Tłok robią Ci, którzy wysiedli przy Bankowym z autobusów/tramwajów, podjechali na ciąg Jana Pawła i ruszyli na południe. Gdyby metro pojechało trasą Rondo Starzyńskiego - Wileński - Stadion - Saska Kępa, krawędź Gocławia - Wilanowska - Marynarska i dalej w kierunku Włoch Ci ludzie nie musieliby wtłaczać się do coraz rzadziej kursującej 17, tylko jechaliby pod prawym brzegiem. SKM dla Służewca to jak stacja kolejowa Warszawa-Praga dla Bródna. Niby bliżej celu, ale ciągle wszędzie daleko.

  • Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 12:56 ~Roman

    Ta kobieta HGW slowa prawdy w zyciu nie powiedziala !!!!

  • gienia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 11:38 ~gienia

    kupiłam wołowe

  • Zgrzyt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 11:18 ~Zgrzyt

    kali~kali

    Co to za moda na jakieś tłitowanie? Czy to juz oficjana metoda wymiany informacji pomiędzy władzą a motłochem?


    A co, myślisz, że ktoś czyta newsy na oficjalnej stronie Urzędu Miasta? Na Facebook'u/Twitterze jest zawsze dużo więcej użytkowników.

  • biniek1987

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 09:22 biniek1987

    A były czasy kiedy to nie mogli znaleść wykonawcy co by pod trasą łazienkowską wydrążył tunele a jednak znaleźli się PeBeKa z Lubina .

  • Obs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 08:42 ~Obs

    Jandrzej~Jandrzej

    Dwie kadencje zajmuje jej zbudowanie 6 kilometrów kolei podziemnej. To kpina!


    Wszystko wskazuje, że HGW w dwie kadencje wybuduje 11 (słownie JEDENAŚCIE) stacji metra. To jak na warunki warszawskie, jest absolutne mistrzostwo świata. Dla porównania, w poprzedzającym jej kadencję czteroleciu, za rządów największych dziś krytyków, powstało 1 i ½ (słownie PÓŁTOREJ) stacji. Warto też pamiętać, że po drodze nie było żadnych specjalnych przeszkód terenowych, z niczym linia się nie krzyżowała, nie pokonywała skarpy wiślanej ani samej Wisły a front robót był już otwarty.

    Jesteś synek jak widzę młodziak (albo bez urazy, „nietutejszy”), więc przypomnę jak to za poprzedników bywało. Dokończono (z półrocznym poślizgiem) stację Plac Wilsona i wybudowano stację Marymont (formalnie oddaną użytkowania już za rządów HGW) Nawiasem zrobiono to tak zgrabnie, że aby dojechać do Marymontu trzeba się było po drodze przesiadać.

    Polska to nie Dubaj kolego. Niestety.

  • kali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 07:57 ~kali

    Co to za moda na jakieś tłitowanie? Czy to juz oficjana metoda wymiany informacji pomiędzy władzą a motłochem?

  • ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 06:42 ~ola

    na 100% później HGW powie, że w podanym terminie nie było mowy o odbiorach i w ten sposób jeździć beeziemy w 2015...

  • mww

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2013 00:29 ~mww

    olo~olo

    Na Dworcu Wileńskim jest galeria handlowa (jakich wiele w mieście),

    największy park biznesowy w Polsce - Służewiec.



    Dworzec Wileński to praktycznie jedyny dworzec z którego można pojechać w stronę Wołomina/Tłuszcza, a w tej chwili już jedyny więc chyba powinien być dobrze skomunikowany a nie kilka autobusów na krzyż

    Służewiec dostał już SKM, czy to nie wystarczy??

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »