Informacje

18.07.2013 13:06 umowa podpisana

Jest umowa na most Grota.
Poszerzą za 800 milionów

SERWISY:

Po przepychankach w izbie odwoławczej drogowcy wreszcie podpisali umowę na dostosowanie Trasy Armii Krajowej wraz z mostem Grota-Roweckiego do parametrów drogi ekspresowej. Prace wykona Metrostav.

"W czwartek 18 lipca 2013r. w warszawskim oddziale GDDKiA przedstawiciele Zamawiającego jak i Wykonawcy - firmy Metrostav, podpisali umowę o wartości ponad 796 mln zł na dostosowanie Trasy Armii Krajowej wraz z mostem Grota-Roweckiego do parametrów drogi ekspresowej" – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.

Most przejezdny cały czas

Wykonawca będzie miał na pracę 27 miesięcy (wraz z okresami zimowymi), całość ma zakończyć w październiku 2015 roku. Prace jednak nie zaczną się od razu, bo wykonawca dostał 120 dni na "optymalizację projektu przebudowy".

Na razie nie znamy tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenie robót. Stanie się to dopiero, gdy wykonawca przejmie plac budowy.

"Zgodnie z przyjętą zasadą realizowania inwestycji na terenie m. st. Warszawy, wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku" – zaznacza Tarnowska.

Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska, w tym fragment Trasy AK na wysokości ul. Mickiewicza, który ponad miesiąc temu po ulewie znalazł się pod wodą. Prace mają objąć także system kanalizacyjny.

Przebudowane zostaną między innymi węzły: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada i Modlińska, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne.

Most Grota-Roweckiego w docelowym układzie będzie miał po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i po trzy pasy dla ruchu lokalnego.

Przestoje w przetargu

Podpisanie umowy z wykonawcą było zablokowane przez kolejne odwołania.

Najpierw drogowcy wybrali konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, które buduje centralny odcinek II linii metra. Za swoją pracę chciało 544 mln zł. Krajowa Izba Odwoławcza, na wniosek konkurenta - firmy Metrostav - przyjrzała się wybranej ofercie i uznała, że jest rażąco niska.

Drugi wybór komisji przetargowej padł na Metrostav, ale wtedy umowy z Czechami nie podpisano. Przetarg zaskarżyło konsorcjum Mota-Engil (za roboty chcieli blisko 900 mln zł - red.), które twierdziło między innymi, że wybrana oferta nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Według tej firmy cała procedura naruszyła zachowanie uczciwej konkurencji. Ich odwołanie odrzuciła KIO.

Trasa Toruńska po ulewie:


Jarosław Jóźwiak, wiceszef gabinetu prezydent Warszawy o planowanej przebudowie trasy:


ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • RobotniczyMajster

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 11:39 ~RobotniczyMajster

    A ja przyjdę i im ten nowy most rozdupce aż im się budowania odechce Nie ma to jak polne drogi Cisza i spokój a nie szum aut ekrany i ekrany które zasłaniają często przepiękne krajobrazy widoki i są zbędne A może na tym nowym moście będą tirówki pracować buhahahaha po to 2 pasy dla tranzytu zrobią zatokę dla kurew :D :D :D

  • Gosia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.07.2013 16:26 ~Gosia

    Bufetowa, a obiecywany w kampanii wyborczej gdzie Most Krasińskiego? Teraz to się dokumentnie wszystko zatka, bo nie wierzę, że wiele osób będzie jeździć Północnym.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 12:16 ~stonka

    Maro~Maro

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania... 800 mln kosztować będzie nie sama przebudowa mostu, a cała inwestycja

    "W czwartek 18 lipca 2013r. w warszawskim oddziale GDDKiA przedstawiciele Zamawiającego jak i Wykonawcy - firmy Metrostav, podpisali umowę o wartości ponad 796 mln zł na dostosowanie Trasy Armii Krajowej wraz z mostem Grota-Roweckiego do parametrów drogi ekspresowej" – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.

  • Maro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 11:50 ~Maro

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania... 800 mln kosztować będzie nie sama przebudowa mostu, a cała inwestycja

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 11:45 ~abc



    stonka~stonka

    Mam prośbę do redaktora, by nie używał sformułowania "drogowcy" w stosunku do nieudaczników z GDDKiA.
    Przypominam, że przetarg został ogłoszony 6-12-2011, do podpisania umowy minęło zatem 590 dni.
    Stawiam monety przeciwko orzechom, że nie skończą w terminie a powodem będzie jakość dokumentacji przetargowej.
    olaf~olaf



    Stonka nie jedz tyle ziemniaków bo ci na dekiel wali !!!!

    "Po przepychankach w izbie odwoławczej"

    to jest powód tego że tyle czasu czekaliśmy na remont mostu.

    stonka~stonka

    Polecam dogłębne zapoznanie się z tematem. Dowiesz się wtedy, że ogłoszenie wyników nastąpiło 9-2-2013 a więc 431 dni po ogłoszeniu przetargu. Opóźnienie związane z protestem i decyzją w KIO daje 159 dni.
    A ziemniaki są zdrowe i dobre i smaczne!


    wpierw wybudować nowy a potem taniej bo bez utrzymania ruchu wyremontować ten

  • Utri

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:53 ~Utri

    asda~asda

    Północny kosztował ok.miliarda.
    Tu rozbudowa 800 mln
    Nie lepiej wybudować drugi most nawet droższy niż poszerzać takim kosztem obecny?

    Sama budowa mostu to słuszny pomysł ale trzeba się zastanowić co zrobić z starym on tak po prostu sam nie zniknie koszty koszty koszty

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:50 ~stonka


    stonka~stonka

    Mam prośbę do redaktora, by nie używał sformułowania "drogowcy" w stosunku do nieudaczników z GDDKiA.
    Przypominam, że przetarg został ogłoszony 6-12-2011, do podpisania umowy minęło zatem 590 dni.
    Stawiam monety przeciwko orzechom, że nie skończą w terminie a powodem będzie jakość dokumentacji przetargowej.
    olaf~olaf



    Stonka nie jedz tyle ziemniaków bo ci na dekiel wali !!!!

    "Po przepychankach w izbie odwoławczej"

    to jest powód tego że tyle czasu czekaliśmy na remont mostu.


    Polecam dogłębne zapoznanie się z tematem. Dowiesz się wtedy, że ogłoszenie wyników nastąpiło 9-2-2013 a więc 431 dni po ogłoszeniu przetargu. Opóźnienie związane z protestem i decyzją w KIO daje 159 dni.
    A ziemniaki są zdrowe i dobre i smaczne!

  • cierobiaki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:25 ~cierobiaki

    rowerman~rowerman


    A nie uczył Cię nikt, że się nie jeździ po chodniku? Jeśli nie masz wydzielonej do tego specjalnie ścieżki rowerowej bądź nie jedziesz z dzieckiem to tylko ulicą można




    zdaje się, źe obowiazęk korzystania z ulicy dotyczy rowerzystów tylko tam, gdzie istnieje ograniczenie do 50km/h i nie ma wydzielonej ścieżki rowerowej.
    Ponadto rowerzysta (bodaj) może korzystać z chodnika, jeśli przejazd ulicą może stanowić zagrożenie. O ile pomnę most Grota jest fragmentem trasy, na której obowiązuje zakaz ruchu dla rowerów.

  • asda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:14 ~asda

    Północny kosztował ok.miliarda.
    Tu rozbudowa 800 mln
    Nie lepiej wybudować drugi most nawet droższy niż poszerzać takim kosztem obecny?

  • keka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:04 ~keka

    Pecet~Pecet

    Co za kozioł z pacanowa wymyślił te dwa pasy dla tranzytu? Jak ma nie być korków jeśli na moście trasa ekspresowa będzie się zwezac o jeden pas ruchu?! Już teraz są dwa pasy wjazdu na przebudowany cześć trasy i wszyscy tam zwalniają. Powinny być trzy dla tranzytu i dwa dla lokalnego (tak jak teraz) . Pecet.

    To nie baran tylko realista. Bardzo dobrze, ze beda 3 pasy drog zbiorczych/lokalnych, bo to na nich sa zjazdy i zatyka sie ruch. Na tranzytowych bedzie jednostajne tempo jazdy i korki nie groza. Niestety taki blad popelniono na POW, gdzie jezdnia glowna ma 2x3 pasy (nie wiem po co az tyle) a zbiorcza tylko 2x2 i na pewno bedzie wszystko stalo bo po drodze sa zjazdy w Krakowska, Jerozolimskie i w. Opacz.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »