Informacje

14.07.2013 20:59 przetarg na pierwszy fragment

Jest przetarg na
Trasę Świętokrzyską

SERWISY:

Ratusz chce budować Trasę Świętokrzyską. Ogłosił właśnie przetarg na jej pierwszy odcinek. Będzie nim przebudowana ul. Sokola od Wybrzeża Szczecińskiego do ul. Zamoyskiego. W tej chwili ulica jest zamknięta z powodu budowy II linii metra.

Przetargiem zajmuje się Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Firmy zainteresowane realizacją inwestycji mają czas do 22 sierpnia na składanie ofert. Droga ułatwi szybki przelot z mostu Świętokrzyskiego na Pragę i dalej na Grochów.

Dwie jezdnie po dwa pasy

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu. Przy skrzyżowaniach będzie rozszerzać się o dodatkowe pasy do skrętu. Długość odcinka to ok. 700 metrów. Przewidywany termin zakończenia inwestycji określono na drugą połowę 2014 roku.

Budowa Trasy Świętokrzyskiej została podzielona na trzy etapy. W przyszłym roku zaplanowane jest także rozpoczęcie realizacji kolejnego odcinka trasy od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej.

Ostatni do wybudowania pozostanie środkowy fragment łączący ul. Zamoyskiego z ul. Kijowską. ZMID prowadzi przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej tego fragmentu trasy. Otwarcie ofert przewidziano na 30 lipca. Na prace projektowe i pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych przewidziano 12 miesięcy.

Sporny projekt przegrał z kryzsem

Pierwsze plany budowy arterii łączącej Pragę ze Śródmieściem datuje się na 1959 rok. Na pierwszy etap inwestycji trzeba jednak było poczekać bardzo długo. Dopiero w 1998 roku ruszyła budowa mostu Świętokrzyskiego (otwarto go w 2000 roku). Sześć lat temu podjęto decyzję o budowie trasy od mostu do planowanej obwodnicy Pragi. Miała być gotowa przed Euro 2012.

Plany inwestycji budzą duże kontrowersje wśród mieszkańców. Jak relacjonowała "Gazeta Stołeczna", grupa mieszkańców Szmulek przekonuje, że projekt nie jest przyjazny dla komunikacji miejskiej. Twierdzą również, że ekrany akustyczne zasłonią kamienice, a sama trasa przetnie skwer obok zabytkowego młynu Michla.

Sporny projekt nie przetrwał wtedy kłopotów finansowych miasta. W 2011 roku trzeba było wygospodarować prawie 100 mln złotych, aby dołożyć do budowy mostu Północnego. Część tych pieniędzy pochodziła właśnie ze środków na budowę, do której teraz wraca ratusz.


b/bf/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.07.2013 09:03 ~ewa

    Po stronie praskiej dwie jezdnie po dwa pasy a po lewej stronie Wisły wąskie ulice Powiśla i przebudowana Świętokrzyska mająca jedną jezdnię z jednym pasem w każdym kierunku.
    Ta trasa nie powinna mieć już nazwy "Świętokrzyska" bo ul. Świętokrzyska nie będzie żadną trasą przelotową.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 20:56 ~Paweł

    a co tu budować przecież ta ulica tam jest cały czas tylko od kilku lat zamknięta. Propaganda sukcesu wraca

  • LyingLion

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 19:36 ~LyingLion

    POciot słoików z UM~POciot słoików z UM

    Kolejny idiotyczny pomysł ZDM po to tylko by "na już" wywalić w błoto unijne pieniądze. Żaden z tytanicznych umysłów w Ratuszu nie ma innego, rozsądniejszego i lepiej przygotowanego planu. To nie tą "trasę" należy rozbudować (chyba, że kontynuacją Sokolej byłby wiadukt do Kijowskiej i dalej do mitycznej "małej obwodnicy") a omijające Rondo Starzyńskiego Wybrzeże Szczecińskie, które od wiaduktu przy Porcie jest permanentnie zakorkowane. Po rozbudowie powstałaby quasi trasa tranzytowa przez Wał Miedzeszyński z Otwocka do Legionowa. W ten sposób można by odciążyć Grochowską, Targową i wąską w tym miejscu Jagielońską.

    Właśnie o to chodzi, żeby połączyć Kijowską ze Szwedzką, czyli przeciąć kolej w okolicach Dw. Wschodniego i zrobić jakiś zgrabny wiadukt nad koleją wileńską. Wszystko fajnie tylko jak się przebić przez Szmulki, samolotem? A szczecińskie i helskie są zapchane, bo na wylocie z tamtego wiaduktu przy porcie zostaje jeden pas w jedną stronę, a później jest problem z przebiciem się pod Mostem Gdańskim

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 16:18 ~Wawka

    ~Antytrolu,
    - w jaki sposób tunel pomógł Trasie Świętokrzyskiej? Po pierwsze: pierwotny projekt zakładał, stąd nazwa trasy, estakady nad domami Powiśla i wpięcie tej trasy bezpośrednio w ul. Świętokrzyską. Pojechano jednak po taniości i zrezygnowano z tego pomysłu. Zanim wybudowano tunel, z Mostu Świętokrzyskiego można było bezpośrednio pojechać i do Wilanowa, i do Łomianek i prosto Zajęczą do Dobrej i Topieli. Teraz tylko w wąskie uliczki Powiśla, stąd tak niewielki ruch na moście.

  • kola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 16:13 ~kola

    a moze by tak coś pilniejszego, a przy okazji naprawdę pomocnego dla ruchu? Po co budować trasę, która będzie praktycznie ślepa?

  • sum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 15:56 ~sum


    prażanka~prażanka

    nie dla trasy Świętokrzyskiej
    TAK dla wschodniej obwodnicy Pragi!!!
    gryt~gryt

    popieram!!! dokończyć obwodnicę śródmiejską

    Oj, narzekacze, narzekacze. Zamiast głosować za inwestycjami w Warszawie - wy tylko nie i nie.

  • scooter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 15:50 ~scooter



    Wawka~Wawka

    "Trasę Świętokrzyską" uwalono w momencie, gdy zmieniono pierwotny projekt prowadzący ją na estakadach do ulicy Świętokrzyskiej. Kolejne uwalenie nastąpiło po wybudowaniu tunelu "jedynego w swoim rodzaju" i odcięciu od Wisłostrady.
    antytroll~antytroll
    g. wiesz ale się mądrzyć lubisz. wybudowanie tunelu pomogło trasie świętokrzyskiej. dzięki temu bezkolizyjnie łączy śródmieście z pragą. ale ty i tak wiesz swoje...

    Edek~Edek

    Pomogło na chwilę, ale od początków budowy metra i po wprowadzeniu błyskotliwych planów zrobienia Świętokrzyskiego Deptaka to będzie kolejna trasa "DO NIKĄD".
    Z tego co pamiętam to pierwotnie planowano połączenie Centrum z Radzymińską, ale teraz to będzie tylko dojazd do Portu Praskiego, czyli kolejny prezent dla biznesu z NASZEJ kasy.


    Też uważam budowę tej trasy za bezsens. Most Świętokrzyski po warszawskej stronie trafia w zatkaną wąską Tamkę ostatnio jeszcze bardziej bo jakiś idiota zrobił tam pasy dla rowerów.

  • gryt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 14:54 ~gryt

    prażanka~prażanka

    nie dla trasy Świętokrzyskiej
    TAK dla wschodniej obwodnicy Pragi!!!

    popieram!!! dokończyć obwodnicę śródmiejską

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 14:19 ~mmm

    Ta trasa powinna mieć po 6 pasów w każdą stronę i minimalną prędkość jazdy 90km/h.
    Bez tego typu inwestycji, szerokich dróg przez środek miasta, stłamszeniu ruchu pieszego i dominacji samochodu Warszawa nie wyleczy nigdy kompleksów.

  • Była żoliborzanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2013 13:27 ~Była…

    Wawka~Wawka

    "Trasę Świętokrzyską" uwalono w momencie, gdy zmieniono pierwotny projekt prowadzący ją na estakadach do ulicy Świętokrzyskiej. Kolejne uwalenie nastąpiło po wybudowaniu tunelu "jedynego w swoim rodzaju" i odcięciu od Wisłostrady. Obecnie bardziej adekwatna byłaby nazwa "Trasa Zajęcza", bo kierowcy jęczą, próbując tamtędy przejechać, po czym wpadają w Topiel, by zatrzymac się na Tamce. Za dużo w Warszawie kiepskiej polityki a całkowity brak URBANISTY. Popatrzmy na stare założenia urbanistyczne Żoliborza. Sprawdzają się do dziś. Jest to dzielnica, która praktycznie nie wie, co to korki. A Pradze bardziej niż Sokola potrzebna jest alternatywa dla ciągu Grochowska - Targowa. Tą ostatnią też zchrzaniono po wojnie gdy skończono ją na ul. 11 Listopada i zatamowano nowoczesnym blokiem ze słynnym barem "Wiktoria".

    Najfajniejsze urbanistyczne założenie przedwojennego Żoliborza to okolice ulicy Wyspiańskiego z przyległym placem. Zabudowano je małymi willami, stylizowanymi na staropolskie dworki. Malutkie, a pojemne i stylowe. Niektórzy do dzisiaj są przekonani, że te wille to prawdziwe staropolskie zabytki, podczas gdy powstały one a latach trzydziestych XX wieku.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »