Informacje

10.03.2016 16:25 W piątek podpisanie umowy

Jest ostatnia decyzja wojewody.
"Można budować metro na Targówek"

SERWISY:

Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji C16 o roboczej nazwie "Szwedzka" na wschodnim odcinku II linii metra. – Mamy już komplet decyzji. Jutro podpisujemy umowę z wykonawcą i możemy rozpoczynać pracę – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik urzędu miasta.

– W tym tygodniu wydaliśmy już 5 pozwoleń dotyczących budowy II linii metra na odcinku Dworzec Wileński – Bródno. W czwartek po południu wojewoda wydał ostatnie pozwolenie, na budowę stacji C16 – potwierdza Joanna Bereda z zespołu prasowego urzędu województwa.

Decyzja dotyczy stacji Szwedzka. – To było ostatnie pozwolenie, na które czekaliśmy. Mamy już komplet decyzji dotyczących wschodniego odcinka, w kierunku Targówka. Możemy podpisywać umowę z wykonawcą i rozpoczynać pracę – mówi rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk.

O pozwoleniu wojewody poinformowała również prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz na Twitterze:

 

W piątek podpisanie umowy

Umowa na budowę północno-wschodniego odcinka zostanie podpisana w piątek o godzinie 13.00 w urzędzie dzielnicy na Targówku. W konferencji udział weźmie prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, przedstawiciel firmy Astaldi – Francesco Paolo Scaglione i przedstawiciele Metra Warszawskiego – Jerzy Lejk i Dariusz Kostaniak.

Pierwsze pozwolenia dotyczące wschodniego odcinka II linii metra wojewoda wydał w lutym. Dotyczyły stacji i wentylatorni na Targówku. W ostatni wtorek Zdzisław Sipiera poinformował o kolejnych sześciu decyzjach.

"Miasto Stołeczne Warszawa może rozpocząć prace budowlane, które zgodnie z projektem obejmują m.in.: budowę stacji nr C17 o roboczej nazwie Targówek, przebudowę stacji Dworzec Wileński, budowę dwóch wentylatorni, tuneli oraz infrastruktury technicznej (torów odstawczych, wejść, wind, klatek schodowych itp.)" – informowano w komunikacie prasowym.

II linia gotowa w 2019

Wykonawcy na budowę II linii zostali wybrani pod koniec października. Zadanie podzielone zostało na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi, z którą w piątek zostaje podpisana umowa.

Cała II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Jak zapowiadały władze miasta podczas ogłoszenia przetargu, pierwszy przejazd wstępnie planowany jest na początek 2019 roku. Wiceprezydent Wojciechowicz zapewniał, że na razie nie ma informacji o opóźnianiach. Wszystko zależy jednak od daty podpisania umowy i ewentualnej procedury odwoławczej.

Tak wyglądało otwarcie centralnego odcinka II linii:

kw

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kazik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2016 21:42 ~Kazik

    Mieszkańcom Pragi niezbędne jest również rozbudowywanie metra w drugą stronę na Bemowo. W tej chwili inwestycja znacznie przybliżyła nas do lewostronnej Warszawy i przyśpieszyła komunikację jednak ważne jest by szybko została rozbudowana do końca w obu kierunkach nie tylko na Targówek! To powinno być teraz głównym priorytetem miasta.

  • metro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 07:17 ~metro


    HAHA~HAHA

    no dobra, a co z metrem na bemowo??????
    robson82~robson82

    też budują do ks janusza.



    ..ale nie maja pozwoleń na budowę bo muszą zrobić od nowa ocenę oddziaływania na środowisko - jakieś pół roku w plecy :-)

  • maja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 07:15 ~maja

    A kiedy metro do Torunia?

  • wróżka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 05:49 ~wróżka

    A kiedy do Starej Miłosnej, od lat do DUPY komunikacja !!!!!!!!!!!!!!!!

  • Metronian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 23:01 ~Metronian

    Wąskie perony to stacja Świętokrzyska bije wszystko na głowę. Przesiadka z M1 do M2 to jakiś absurd. Jedne schody ruchome, potem zwykłe, a na końcu filary, że ledwo jedna osoba gęsiego się mieści , a potem co chwila - proszę odsunąć się od krawędzi peronu. Co za geniusz to projektował. Stacja przesiadkowa, a najwęższe przejście.

    qwerty~qwerty

    Znowu będą za wąskie perony a za szerokie przejścia podziemne?

  • robson82

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 22:01 ~robson82

    HAHA~HAHA

    no dobra, a co z metrem na bemowo??????

    też budują do ks janusza.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 20:05 ~qwerty

    Znowu będą za wąskie perony a za szerokie przejścia podziemne?

  • Włoch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 16:52 ~Włoch

    Badziewie na wieś budują metro...

  • HAHA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 16:49 ~HAHA

    no dobra, a co z metrem na bemowo??????

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »