Informacje

07.10.2014 16:09 od ronda daszyńskiego do księcia janusza

Jest decyzja środowiskowa
dla budowy metra na Woli

SERWISY:

Jest decyzja środowiskowa dla zachodniego odcinka II linii metra. - To kolejny krok w stronę przetargu na wykonawcę przedłużenia centralnego odcinka na Targówek i Wolę - komentuje Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

Decyzja wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dotyczy odcinka II linii metra od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Księcia Janusza - informuje portal transport-publiczny.pl.

Jak pisze branżowy portal, warszawskie metro przyjęło dwa warianty. W pierwszym ma dominować budowa tunelów tarczą TBM, w drugim więcej prac ma być wykonanych metodą odkrywkową. RDOŚ opowiedział się za technologią użyciem tarcz TBM.

W rozmowie z tvnwarszawa.pl Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego podaje: - Decyzja RDOŚ ma rygor natychmiastowej wykonalności, bo dotyczy inwestycji ważnej społecznie.

I dodaje, że to kolejny krok w stronę przetargu na budowę przedłużenia centralnego odcinka II linii.

Na Targówek już jest

Decyzja na trzy stacje metra w kierunku Targówka została wydana pod koniec lipca.

Według warszawskiego metra, w październiku lub listopadzie ma być ogłoszony przetarg na wykonawcę obu wspomnianych odcinków.

Według władz miasta, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to sześć stacji ma być gotowych do 2018 roku.

O planach rozbudowy II linii metra mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz:

bf/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gringo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2014 20:22 ~gringo

    Prześmiewca- to kiep- powinien śmiać się, ale z siebie! Każda budowa ma swoją specyfikę i różne otoczenie- więc nie można ich wprost porównywać!
    Odnośnie kosztów-to szczegółowo trzeba znać zakres i technologię budowy! A na tym to się trzeba dobrze znać -a nie pisać głupie dyrdymałki!

  • Waldey

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2014 08:51 ~Waldey

    Jeszcze jedno. Przeczytałem komentarz ktosia i mam pytanie, dlaczego u nas metro nie może jeździć po powierzchni tam gdzie jest miejsce (Targówek, Białołęka) albo jeździć torach kolejowych. To nie jest TGV żeby musiało mieć wydzielony i oddzielony tor

  • Waldey

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2014 08:47 ~Waldey

    Myślę, że parę osób (wyborców) ciekawi kiedy rozpocznie się budowa praskiego odcinka do Białołęki

  • Ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 22:50 ~Ktoś

    Prześmiewca~Prześmiewca

    Ale po co te kłótnie, wystarczy poczytać o budowie ,metra w Pekinie. My przez 4 lata wybudowaliśmy 6,1 km, podczas gdy małe chińskie rączki w 6 lat przekopały 300 km tuneli !!! Też mieli problemy, też kopali pod zbiornikami wodnymi itd., a jednak pracują znacznie szybciej i o połowę taniej. Nasze metro pod względem kosztów jego budowy, jest na drugim miejscu na świecie, wyprzedza nas tylko Marsylia.

    Wszystko to wina biurokracji i tego, że każdy przy stołecznym korytku chce na tym zarobić.


    Pierwotny tekst nie poszedł, widocznie podpadł naczelnemu cenzorowi TVN. W skrócie. Chiny mają kasę i stać ich żeby jednocześnie pracowało wiele TBM, te dwa ( chyba ) warszawskie potrzebowały 32 miesięcy przy pracy bez żadnych zakłóceń by zrobić 11.1 km ( na odcinku 5 km są dwa tunele ).
    Warszawskie metro nie jest drogie, a ty opierasz się na zmanipulowanym zestawieniu kosztów budowy w różnych krajach. I tak, najtańsze metro ( Bilbao linia L3 )w zestawieniu faktycznie było dwa razy droższe ( podano cenę ofertową za km, a nie ostateczną ), było to metro biegnące na ziemi, a nie pod, część torów dzieli z podmiejską koleją. Linia U3 w Monachium jest mniej więcej o połowę tańsza od warszawskiej drugiej linii. Tyle że połowa linii i stacji została zbudowana w 1972, a koszt wtedy były jakby inne. I trzecia linia, Rzym linia B1, cena niemal identyczna z warszawską, tyle że stacje tylko 3. Tyle w temacie.

  • Martyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 12:56 ~Martyna

    Patrząc na wizualizację ostatnia stacja będzie gdzieś w dalekiej Azji no to rzeczywiście te kilka stacji moga robić tyle lat.

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 10:01 ~Kracho

    romek~romek

    Mnie cieszy już to że Prosta i Świętokrzyska są otwarte. :)
    Za to mnie nie cieszy, że Sokola otwarta, bo przez to korek był na Wybrzeżu Szczecińskim.

  • JTM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 09:42 ~JTM

    Prześmiewca~Prześmiewca

    Ale po co te kłótnie, wystarczy poczytać o budowie ,metra w Pekinie. My przez 4 lata wybudowaliśmy 6,1 km, podczas gdy małe chińskie rączki w 6 lat przekopały 300 km tuneli !!! Też mieli problemy, też kopali pod zbiornikami wodnymi itd., a jednak pracują znacznie szybciej i o połowę taniej. Nasze metro pod względem kosztów jego budowy, jest na drugim miejscu na świecie, wyprzedza nas tylko Marsylia.

    Wszystko to wina biurokracji i tego, że każdy przy stołecznym korytku chce na tym zarobić.

    Odpowiedż jest prosta.Poczytaj co powodowałe największe opóźnienia.Podczas budowy a potem pomyśl czy taki sam problem maja Chińczycy

  • Ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 09:19 ~Ktoś

    And192~And192

    W Warszawie nie ma różnicy między tarczą a odkrywką, bo w obu wariantach zamyka się ulice i tworzy plac budowy na powierzchni. Inaczej w Paryżu: wiercenie tarczą oznacza brak utrudnień na powierzchni.


    No chyba że odcinek biegnie na powierzchni, to i tarcza nie jest potrzebna, i ulicę trzeba zamknąć.

  • Prześmiewca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 08:05 ~Prześmiewca

    Ale po co te kłótnie, wystarczy poczytać o budowie ,metra w Pekinie. My przez 4 lata wybudowaliśmy 6,1 km, podczas gdy małe chińskie rączki w 6 lat przekopały 300 km tuneli !!! Też mieli problemy, też kopali pod zbiornikami wodnymi itd., a jednak pracują znacznie szybciej i o połowę taniej. Nasze metro pod względem kosztów jego budowy, jest na drugim miejscu na świecie, wyprzedza nas tylko Marsylia.

    Wszystko to wina biurokracji i tego, że każdy przy stołecznym korytku chce na tym zarobić.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 08:05 ~Nick


    Tylko policz sobie ile kosztuje nas obsługa kredytów zaciągniętych na budowę centralnego odcinka metra opóźnionego o 2 lata. W normalnej robocie za taką niekompetencję wywalili by cię błyskawicznie a tu każą się cieszyć że coś się robi.



    And192~And192

    W Warszawie nie ma różnicy między tarczą a odkrywką, bo w obu wariantach zamyka się ulice i tworzy plac budowy na powierzchni. Inaczej w Paryżu: wiercenie tarczą oznacza brak utrudnień na powierzchni.
    stonka~stonka

    Tak, a stacje przywożą w paczkach jak z IKEI i składają w jeden wieczór.
    Grzegorz Rokicki~Grzegorz Rokicki

    Tak się składa, że And192 ma rację - przed budową centralnego odcinka zapowiadano, że zamknięcia będą dotyczyć wyłącznie terenów budowanych stacji, a okazało się, że zamknięto całe ulice, także w miejscach, gdzie nie ma stacji a jedynie tunele (np. Prosta od ronda Daszyńskiego do Twardej, Świętokrzyska od Jasnej do Czackiego). Warto mieć nadzieję, że przy okazji budowy dalszych odcinków drugiej linii nie zamkną nagle połowy Górczewskiej, na przykład.
    Kracho~Kracho
    Tak się składa, że Prosta od Daszyniaka do Twardej była przez większość czasu otwarta. Utrudnienia były jedynie w momencie budowy wentylatorni szlakowej V09 (przy Miedzianej). Świętokrzyska na wysokości poczty głównej też była dostępna. Z racji braku przelotu między Marszałkowską a Nowym Światem, jezdnia sprawowała rolę parkingu. Wykopy były tylko tam, gdzie budowano obiekty podziemne, tj. stacje i wentylatornie szlakowe.
    Dziadostwo~Dziadostwo




    Powiedzcie mi jak to jest ze stroną TVN WARSZAWA. Gdy piszę niepochlebne opinie o obecnych władzach, za każdym razem wyskakuje mi komunikat o błędzie komentarza, jednak gdy za chwilę wpisuję chociażby "hfhgfhdgfhghtrjhtrjh" to komentarz ładnie przechodzi.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »