Informacje

10.10.2016 11:22 sprzeczne interesy żoliborza i targówka

Jedni chcą zablokować most, drudzy przyspieszyć budowę

SERWISY:


Decyzja o odsunięciu w czasie budowy mostu Krasińskiego wywołała rozczarowaniu po obu stronach Wisły. Żoliborz przygotowuje się do zablokowania inwestycji. A Targówek apeluje o jak najszybsze jej rozpoczęcie.

Budowa mostu Krasińskiego zostaje przełożona na lata 2023-2025 rok - ogłosiły dopiero co władze Warszawy. Sama inwestycja już od dawno budzi kontrowersje – Targówek jest za, a Żoliborz przeciwko. Jak przyjęto zmianę planu w dzielnicach, które ma spiąć nowa przeprawa?

Żoliborz się nie poddaje

Aktywiści skupieni wokół inicjatywy "Nie dla mostu i trasy Krasińskiego" nie składają broni. Decyzję o przełożeniu inwestycji nazywają "istotnym przełomem", ale chcieliby więcej - wykreślenia z Wieloletniej Prognozy Finansowej. Nadzieję pokładają w radnych, którzy na sesji 20 października muszą jeszcze zaakceptować propozycje władz miasta.

"Wyrażamy nadzieję, że w dniu 21 października (dzień po sesji) Warszawiacy będą mieć powody do radości z dokończenia Obwodnicy Praskiej, dokończenia II linii Metra Warszawskiego, budowy linii tramwajowej na Białołękę i innych naprawdę potrzebnych w Stolicy rozwiązań infrastrukturalnych! W przeciwnym razie - w imieniu Warszawiaków ogłosimy największy ogólnowarszawski protest społeczny wobec marnowania publicznych pieniędzy na najbardziej fatalną inwestycję - jaką jest most i trasa Krasińskiego!" – piszą na Facebooku.

Jednak nic nie wskazuje na to, że ich apele (w części dotyczącej mostu) zostaną wysłuchane. Zgodnie z informację zawarta na stronie miasta, 6 października wszczęta zostało postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę mostu i dojazdów (tzw. ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej). Żoliborzanie mają je zamiar oprotestować.

Przypomnijmy, wraz z końcem października wygasa decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Urzędnicy musieli złożyć wniosek o ZRID, aby nie musieć przeprowadzać skomplikowanej i drogiej procedury środowiskowej od nowa.

– Złożenie wniosku o ZRID powoduje, że decyzja środowiskowa w ogóle nie wygasa. A jeżeli już zostanie wydany, to będzie bezterminowy – zapewnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który ma zajmować się budową mostu. Zatem uzyskania pozwolenia, pozwoli zrealizować tę budowę tej albo kolejnym władzom stolicy, jeśli uznają ją za konieczną.

Targówek chce "kolejnej furtki"

Jak już pisaliśmy, za budową mostu mocno lobbował Targówek. Tamtejsi radni i mieszkańcy uważają, że rozwiąże to część problemów komunikacyjnych dzielnicy. Pięć dni temu nawet radni przyjęli stanowisko, w którym apelują o jak najszybszą budowę przeprawy.

"W opinii Rady Dzielnicy Targówek konieczne jest zbudowanie mostu wedle obecnych założeń funkcjonalnych (tramwaj, dwa pasy ruchu samochodowego w każdym kierunku, ścieżki rowerowe i chodniki dla ruchu pieszego), a ew. ograniczenia w ruchu samochodowym mogą być dokonywane na stałe lub czasowo w wyniku zmian w organizacji ruchu. Do przyjęcia jest, wypracowana podczas konsultacji społecznych propozycja organizacji ruchu przewidująca wyznaczenie na Trasie Mostu Krasińskiego jednego pasa dla komunikacji indywidualnej i jednego dla komunikacji publicznej autobusowej" – czytamy w podjętej jednogłośnie uchwale.

- Mamy z jednej strony Trasę Toruńską, która jest mocno zakorkowana. To samo mamy po drugiej stronie  - wyjazd z Ronda Żaba. Jak by nie patrzeć to (budowa mostu i trasy – red.) jest kolejna furtka, z której możemy dojechać i wyjechać z dzielnicy – przekonuje Grzegorz Golec, radny dzielnicy z Prawa i Sprawiedliwości.

Ale już dziś burmistrz dzielnicy widzi pewne korzyści z przesunięcia inwestycji. Chodzi m.in. o przyspieszenie rozbudowy II linii metra, która ma się kończyć na Bródnie. – Nic tego transportu publicznego nie zastąpi – przyznaje Sławomir Antonik.

I dodaje, że odroczenie budowy mostu będzie miało sens, jeżeli uda się wybudować ulice Nowotrocką, która ma połączyć skrzyżowanie ulic Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego z Radzymińską i dalej do Księżnej Anny. – Ta inwestycja jest w fazie przygotowawczej, ale będzie się starać przekonywać władze miasta i radny, by w ramach środków, które pozostaną ta inwestycja została zrealizowana, co usprawni ruch – podkreśla burmistrz Targówka.

CZYTAJ RÓWNIEŻ O ZMIANACH W JEDNOSTKACH ZAJMUJĄCYCH SIĘ INWESTYCJAMI:

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Weterynarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 13:48 ~Weterynarz


    borubar~borubar

    niektórzy mówią, że ten most blokuje najważniejszy mieszkaniec Żoliborza, właściciel kota. skłonny jestem zgodzić się z tą opinią.
    Spokój~Spokój

    Ten " Właściciel " całej Polski i Żoliborza znany jest z paskudnego charakteru i zawiści. Pewnie uważa, że tylko jemu należy się cudza willa i ma być koło niej spokój. Nie będzie spokoju- nie będzie mostu.

    Strasznie Panom z pysków piana leci... zalecam zwiększenie dawki na wściekliznę. PS. Strasznie macie "oryginalne" te, szyte grubymi nićmi, żarciki.

  • Robin Chłód

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 11:58 ~Robin Chłód


    evit~evit

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący wilanów z wawrem
    michał~michał

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący jabłonnę z łomiankami
    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że ...

    Oj, durny ty, Michał. Specjalisto od wyszydzania głosów innych ludzi. Widziałeś, co się działo po wyłączeniu Mostu Łazienkowskiego? Warszawa jest najbardziej zacofanym miastem w Polsce pod względem ilości przepraw mostowych, więc swoje żarciki zostaw sobie dla cioci na imieninach.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 08:34 ~gość




    jan~jan

    centra: Kraków - 8 mostów (średnio co kilometr, nie licząc kolejnych 3 blisko granic miasta), Berlin >18 co 500 metrów, Paryż - 25 w ścisłym centrum, co 500 metrów, Warszawa - 8 na 15 kilometrów, z czego 3 oddalone od najbliższego o ponad 3 km...
    zxc~zxc

    To jeszcze policz ile masz mostów na północ od Centrum tj. od Mostu Poniatowskiego, a ile jest na południe od tego mostu.
    Budowanie kolejnej przeprawy przez Wisłę na północy miasta jest bez sensu.
    gość~gość

    Nie jest bez sensu, może mieć co najwyżej niższy priorytet. Też osobiście wolałbym most na południu Warszawy ale lepszy ten niż nic.
    obiektywny~obiektywny

    A co Most Krasińskiego połączy? Co usprawni w ruchu? Zamiast budować ten most, warto udrożnić ruch samochodowy po praskiej stronie, zamiast przerzucać go na część lewobrzeżną? Odległość między Mostem Gdańskim a Mostem Grota, to około 3 km., ale za to między Mostem Siekierkowskim a kolejnym na południe od Warszawy to "tylko" 30 km.
    I jeszcze jedno: tak zupełnym przypadkiem sprawa mostu zrobiła się gorąca, gdy tereny po FSO wykupił niejaki Jakubas.

    Jak to co połączy? Modlińską z Wisłostradą. Oczywiście po stronie praskiej też należy udrożnić ruch ale niestety idzie to jakoś opornie. Trasa od ronda Wiatraczna do ronda Żaba notorycznie jest spychana na dalszy plan. Wybrzeże Helskie, które tak naprawdę jest jedynym łącznikiem zamiast być poszerzone ma być zwężone. Trasa Olszynki Grochowskiej też jakoś się nie buduje. O wschodniej obwodnicy Warszawy nawet nie ma co wspominać. Prawobrzeżna strona Warszawy jest mocno niedoinwestowana, ale jeżeli mają postawić most Krasińskiego albo nic nie robić to ja już wolę dodatkowy most.

  • Kozik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 07:49 ~Kozik

    Mostów w Warszawie nigdy dość.
    Jeżeli prawie cała prawobrzeżna Warszawa jeździ do roboty na druga stronę Wisły to należy budować mosty, albo przenieść połowę Mordoru na Pragę.

  • Bloczki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 23:50 ~Bloczki




    jan~jan

    centra: Kraków - 8 mostów (średnio co kilometr, nie licząc kolejnych 3 blisko granic miasta), Berlin >18 co 500 metrów, Paryż - 25 w ścisłym centrum, co 500 metrów, Warszawa - 8 na 15 kilometrów, z czego 3 oddalone od najbliższego o ponad 3 km...
    zxc~zxc

    To jeszcze policz ile masz mostów na północ od Centrum tj. od Mostu Poniatowskiego, a ile jest na południe od tego mostu.
    Budowanie kolejnej przeprawy przez Wisłę na północy miasta jest bez sensu.
    gość~gość

    Nie jest bez sensu, może mieć co najwyżej niższy priorytet. Też osobiście wolałbym most na południu Warszawy ale lepszy ten niż nic.
    obiektywny~obiektywny

    A co Most Krasińskiego połączy? Co usprawni w ruchu? Zamiast budować ten most, warto udrożnić ruch samochodowy po praskiej stronie, zamiast przerzucać go na część lewobrzeżną? Odległość między Mostem Gdańskim a Mostem Grota, to około 3 km., ale za to między Mostem Siekierkowskim a kolejnym na południe od Warszawy to "tylko" 30 km.
    I jeszcze jedno: tak zupełnym przypadkiem sprawa mostu zrobiła się gorąca, gdy tereny po FSO wykupił niejaki Jakubas.


    Ale macie dziwny pomyślunek z tym wyróżnianiem na "północ", czy "południe". Pomyśleliście, że centrum miasta to nie okolice mostu siekierkowskiego tylko Śląsko-Dąbrowskiego. Dlatego właśnie jest potrzebny most pomiędzy mostem Gdańskim, a Grota-Roweckiego czyli Krasińskiego oraz po drugie powinna powstać przeprawa za mostem Siekierkowskim czyli "na zaporze"

  • obiektywny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 19:53 ~obiektywny



    jan~jan

    centra: Kraków - 8 mostów (średnio co kilometr, nie licząc kolejnych 3 blisko granic miasta), Berlin >18 co 500 metrów, Paryż - 25 w ścisłym centrum, co 500 metrów, Warszawa - 8 na 15 kilometrów, z czego 3 oddalone od najbliższego o ponad 3 km...
    zxc~zxc

    To jeszcze policz ile masz mostów na północ od Centrum tj. od Mostu Poniatowskiego, a ile jest na południe od tego mostu.
    Budowanie kolejnej przeprawy przez Wisłę na północy miasta jest bez sensu.
    gość~gość

    Nie jest bez sensu, może mieć co najwyżej niższy priorytet. Też osobiście wolałbym most na południu Warszawy ale lepszy ten niż nic.

    A co Most Krasińskiego połączy? Co usprawni w ruchu? Zamiast budować ten most, warto udrożnić ruch samochodowy po praskiej stronie, zamiast przerzucać go na część lewobrzeżną? Odległość między Mostem Gdańskim a Mostem Grota, to około 3 km., ale za to między Mostem Siekierkowskim a kolejnym na południe od Warszawy to "tylko" 30 km.
    I jeszcze jedno: tak zupełnym przypadkiem sprawa mostu zrobiła się gorąca, gdy tereny po FSO wykupił niejaki Jakubas.

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 19:00 ~WAW


    evit~evit

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący wilanów z wawrem
    michał~michał

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący jabłonnę z łomiankami
    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że ...

    Popieram ! jabłonna w Nowym Dworem Plus most Krasińskiego Plus Most na zaporze :) popieram wszystkie 3!!!!

  • michał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 18:42 ~michał

    evit~evit

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący wilanów z wawrem

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący jabłonnę z łomiankami
    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że ...

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 18:27 ~Adam

    Uważam że mostów im więcej tym lepiej w Warszawie tym mniejsze korki w mieście.Nie rozumiem sprzeciwów budowy mostu Krasińskiego.W Warszawie jeszcze z 5 by się przydało,to by na pewno usprawniło jazdę po zakorkowanej Warszawie.To nie powinno podlegać żadnej dyskusji, budować i jeszcze raz budować, przy okazji dodam że w reszcie przydały by się bezkolizyjne skrzyżowania Nad Dolinką przy Wilanowskiej.

  • evit

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2016 17:42 ~evit

    wystarczy spojżeć na mapę, żeby na logikę stwierdzić, że potrzebny jest most łączący wilanów z wawrem

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »