Informacje

29.03.2019 21:56 Prawie wszystkie dojadą do Trockiej

Jak pojadą autobusy po otwarciu metra na Targówku? Jest propozycja ZTM

SERWISY:

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił propozycje zmian tras autobusów po otwarciu trzech nowych stacji metra zlokalizowanych na Pradze-Północ i Targówku. W połowie kwietnia rozpocznie się cykl konsultacji społecznych.

Po wakacjach pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii od Dworca Wileńskiego do stacji Trocka. W związku z tym układ komunikacyjny Targówka, części Białołęki i Pragi Północ się diametralnie zmieni. Zwłaszcza dotyczy to tych dwóch pierwszych dzielnic. Większość autobusów zmieni trasy, gros z nich dowiezie pasażerów do stacji Trocka i tam zakończy swój bieg. Właściwie mieszkańcy będą musieli korzystać z metra, bo dojazd do Śródmieścia autobusem będzie o wiele bardziej kłopotliwy.

"Głównym założeniem projektu zmian w układzie linii komunikacyjnych jest zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka z tych miejsc, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem"- informują w komunikacie urzędnicy.

Szczegółowe propozycje zmian:

Linia 120:

Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.

Proponowany przebieg trasy:

OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska –  DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Kursy skrócone:

Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czyli na wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.

Linie 156 i 256:

Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym i os. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią 256 - autobusy linii 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedla Wilno.

Proponowany przebieg trasy:

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.

Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.

Linia 160:

Według projektu na swoją stałą trasę na Targówku Mieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Nadal będą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze Starym Miastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym, przy czym częstotliwość kursowania tej linii zostanie dostosowana do przewidywanego po wydłużeniu linii metra mniejszego zainteresowania pasażerów.

Proponowany przebieg trasy:

DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia 162:

Według projektu autobusy linii 162 nie będą jeździły na części trasy, która pokrywa się z metrem i będą dojeżdżały do pętli Pl. Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.

Proponowany przebieg trasy:

EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L. Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei (powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa – PL. HALLERA (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska – Targowa).

Planowane są dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasie CHEŁMSKA – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linie 169 i 369:

Zgodnie z projektem wzrośnie rola linii 169. Na zmienionej trasie nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim, ale także zapewni dojazd do stacji metra Trocka. Szczególnie dla mieszkańców wschodniej części Bródna linia 169 na nowej trasie z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej zapewni dojazd do centrum.

Proponowany przebieg trasy:

BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nową linią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytu jednokierunkowo na trasie:

Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,

Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 5 minut.

Linia 212:

Zgodnie z projektem dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie.

Proponowany przebieg trasy:

CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S.  Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 170:

Nowa trasa linii 170 została tak zaprojektowana, aby przy utrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, Dworcem Wileńskim i pl. gen. J. Hallera zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowe bezpośrednie połączenie do Dworca. Wschodniego.

Proponowany przebieg trasy:

ELSNERÓW – P. Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 227:

Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zastąpiona przez metro oraz linie 169 i 369.

Linia 262:

Proponowany przebieg trasy:

METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa –  LEWINÓW

Autobusy kursowałyby z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.

Linia 345:

Zgodnie z projektem do najbliższej stacji metra zostałyby też skierowane jadące z Ząbek autobusy linii 345:

Proponowany przebieg trasy:

ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 517:

Zgodnie z projektem zmieni się trasa autobusów linii 517. Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym a Śródmieściem. Dlatego autobusy będą jeździły na trasie:

URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie).

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 527:

Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane do najbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna linia zapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycie autobusy będą jeździły częściej niż obecnie: co pięć minut;  poza szczytem co 10, trasą:

GRODZISK – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia E-7:

Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostanie wzmocniona przez autobusy linii E-7 (mają kursować co 20 minut), które dowiozą mieszkańców osiedli przy ulicach: L. Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra:

Proponowany przebieg trasy:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów –  Głębocka –Toruńska – al. marsz J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Linie 140, 340 i 738:

Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasy autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.

Proponowany przebieg trasy:

RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA

Autobusy będą kursować częściej. Na wspólnym odcinku trasy pomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Eufthymio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2019 23:08 ~Eufthymio

    No coz... tak bardzo sie wszyscy domagali metra, to jest...
    Niestety, ale ktos musi tym jezdzic, zeby sie statystyki zgadzaly, bo kolejnych dofinansowan nie bedzie.
    A te osiedliny praskie nie wygeneruja takich potokow, bo tam mieszka biedota. Trzeba sciagac ludzi do metra. To tak dziala. Z czasem sie to dotrze.

    Jak na Bielanach metro otworzyli to skasowali wszystkie autobusy do centrum. I tez trzeba sie min. 2 razy przesiadac.

  • agi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 08:04 ~agi

    rozumiem że bus pas na Radzymińskiej zostanie zlikwidowany, bo po co dla 1 autobusu robic oddzielny pas?

  • Monia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 01:29 ~Monia

    Z powyższego wynika, że okolice ul. Obwodowej, Cmentarnej praktycznie zostaną odcięte od świata, z przystanków Kołowa i Rogowska praktycznie nic nie pojedzie. Pozostaje tylko 212. Gdzie są radni z tej okolicy? Dlaczego pozwalają na takie rozwiązania?

  • nick5

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 13:28 ~nick5


    nick5~nick5

    mieszkam w Markach, pracuję pomiędzy bankowy a gdańskim. po zmianach pójde sobie na autobus 140, dojadę do trockiej, potem do metra II linii, potem do świętokrzyskiej, tam przesiadka do I linii i dojade sobie na gdański. potem dla zdrowotności przebieżka z buta i będę w pracy na 7.00, bo lubię wcześnie wstawać. śniadanie zacznę jeść na kolację, golić się nie muszę. szkoda że mleka już nie wożą, bo podobno ma najszybszy transport.
    Życzliwy~Życzliwy


    Aż łezka się w oku kręci jaki biedny jesteś. A wystarczy dojechać czymś do 160 lub 190, tym do Bankowego a tam przesiądziesz się np. w tramwaj. To, że sobie życzysz jeździć metrem, to już tylko Twoja sprawa.

    no wlasnie nie zycze sobie ejzdzic metrem. 190 to linia turystyczna - zatrzymuje się na każdym przystanku. linia 160 na radzyminskiej swój bieg zaczyna od Gorzykowskiej. a planowane jest skrocenie trasy 140 do Trockiej.
    jak nie masz pojęcia na dany temat to się nie wypowiadaj, życzliwcu.

  • nika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 11:02 ~nika

    Jeżdżę z Marek na Sikorskiego na Mokotowie. Aktualnie wsiadałam w autobus dojeżdżałam na Wileński gdzie przesiadałam się w 166 prosto pod pracę. Jedna przesiadka i to jeszcze na tym samym przystanku. Skąd założenie, że wszyscy muszą korzystać z metra? To, że ktoś dojeżdżał dotychczas na Wileński nie oznacza, że przesiadał się do metra. Bez sensu jest wysyłać wszystkie autobusy z Marek do jednej stacji metra. Po co nam trzy linie w taki razie skoro wszystkie jadą tą samą trasą?

  • Życzliwy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 09:43 ~Życzliwy

    nick5~nick5

    mieszkam w Markach, pracuję pomiędzy bankowy a gdańskim. po zmianach pójde sobie na autobus 140, dojadę do trockiej, potem do metra II linii, potem do świętokrzyskiej, tam przesiadka do I linii i dojade sobie na gdański. potem dla zdrowotności przebieżka z buta i będę w pracy na 7.00, bo lubię wcześnie wstawać. śniadanie zacznę jeść na kolację, golić się nie muszę. szkoda że mleka już nie wożą, bo podobno ma najszybszy transport.


    Aż łezka się w oku kręci jaki biedny jesteś. A wystarczy dojechać czymś do 160 lub 190, tym do Bankowego a tam przesiądziesz się np. w tramwaj. To, że sobie życzysz jeździć metrem, to już tylko Twoja sprawa.

  • nick5

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 08:48 ~nick5

    mieszkam w Markach, pracuję pomiędzy bankowy a gdańskim. po zmianach pójde sobie na autobus 140, dojadę do trockiej, potem do metra II linii, potem do świętokrzyskiej, tam przesiadka do I linii i dojade sobie na gdański. potem dla zdrowotności przebieżka z buta i będę w pracy na 7.00, bo lubię wcześnie wstawać. śniadanie zacznę jeść na kolację, golić się nie muszę. szkoda że mleka już nie wożą, bo podobno ma najszybszy transport.

  • Hmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 08:43 ~Hmm

    Dlaczego pociągi metra pojadą dopiero po wakacjach? Przecież nowy odcinek metra jest już gotowy, kolejka testowo jeździ. Czemu odkładają oddanie do użytku o 5 miesięcy? Jeśli na wybory, to byłbym ostrożny z takimi ruchami bo to najdłużej budowane metro w historii świata.

  • Jaruś z Żoliborza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 08:05 ~Jaruś z…

    Co za komplety debil wpadł na taki pomysł z mieszaniem się w to co dobrze funkcjonuje ,na jakiego hu... autobus na Matki Teresy ???
    Czemu 169 nie będzie jechać jak dawniej Św. Wincentego do Żaby i dalej do Dw. Wschodniego.
    Może my pasażerowie pójdziemy i pozmieniamy organizację ruchu i komunikacji pod domami tych imbecyli od uszczęśliwiania nas pasażerów

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2019 20:08 ~Warszawiak

    Zostawcie 517 chociaz do mostu poniatowskiego. Co za "człowiek" likwiduje przejazd 517 z Ursusa do metra ale z podjazdem z dupy strony. Tam na Świętokrzyskiej jest dużo korków.
    Wystarczy aby 517 dojeżdzało do stadionu i zawracało na rondzie... Tak powinno być skrócone..
    Ludzie jedna linia metra a Wy wycinacie milion autobusów... 517 musi jeździć z Ursusa do Stadnionu Narodowego.... Będziemy strajkować.... Jak nie posłuchacie...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »