Informacje

16.09.2011 06:13 Nowy buspas na Woli

Inżynier ruchu tłumaczy się
z buspasa na Górczewskiej

SERWISY:

 

Lada chwila miejski inżynier ruchu ma podpisać projekt organizacji ruchu, który wprowadzi pas dla autobusów na ulicy Górczewskiej. Ten pomysł zelektryzował internautów, którzy na forum tvnwarszawa.pl piszą, że buspas zakorkuje arterię. - Korzyści z jego funkcjonowania odczują pasażerowie, gdy rozpocznie się budowa metra na Pradze i zostanie zamknięty most Śląsko-Dąbrowski – odpowiadają urzędnicy.

W poniedziałek na łamach tvnwarszawa.pl napisaliśmy o wprowadzeniu pod koniec września buspasa w ul. Górczewskiej (od Powstańców Śląskich do Młynarskiej). Na forum kilkudziesięciu internautów przekonuje, że takie rozwiązanie jedynie zakorkuje w miarę jeszcze przejezdną ulicę. Ich zdaniem rozwiązaniem byłaby regulacja świateł wzdłuż arterii.

Zablokuje przecznice

- Buspas na Górczewskiej nie jest potrzebny. Autobusy wcale nie tkwią tam tyle czasu, aby trzeba było buspas wytyczyć, a i tak nie skróci to czasu przejazdu autobusem. Najpierw trzeba tam zsynchronizować sygnalizację świetlną i w zasadzie to tyle co wymaga poprawy na tej ulicy. Zabranie jednego pasa samochodom spowoduje olbrzymie korki w rejonie Górczewskiej, oraz ulic poprzecznych z których samochody nie będą mogły wyjechać z braku miejsca na Górczewskiej – twierdzi internauta Obserwator. Nie jest w swojej ocenie odosobniony. Ale urzędnicy mają swoje argumenty.

Przeczytaj inne komentarze na ten temat

Chodzi o metro

- Projekt buspasa jest w tej chwili analizowany i zostanie niebawem podpisany. Jego podstawowe założenie to pomoc w obsłudze komunikacyjnej po zamknięciu mostu Śląsko Dąbrowskiego i wprowadzeniu objazdów na Pradze. Nowa organizacja ruchu przy Dworcu Wileńskim odbije się przecież na sytuacji w całym mieście – przekonuje inżynier ruchu Janusz Galas. - Sama regulacja świateł nie wystarczy. Przecież jeśli damy więcej zielonego na Górczewskiej, musimy zabrać tym, którzy wyjeżdżają z poprzecznych ulic- dodaje.

Organizacja już podpisana

Tymczasem projekt objazdów związanych z budową metra na pl. Wileńskim został już podpisany. – Malowanie pasów i ustawianie znaków zajmie około trzech tygodni. Kiedy skończymy, ulica Targowa zostanie zamknięta i rozpocznie się budowa ostatniej z siedmiu stacji – deklaruje Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP.

mjc/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wierzbno

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 21:37 ~Wierzbno

    @@marek co ty pierniczysz ?? Busy przewożą dużo więcej ludzi niż osobówki. Ile samochodami jednorazowo jeździ ludzi ?? 1,2 ?? A w autobusie średnio 50, a w szczycie maks czyli ponad 100. Jeden taki przegub "zjada" pojemnościowo osobówki na śniadanie. A likwidacją tramwai to się ośmieszył kompletnie. Zrozum człowieku wreszcie, że trend jest taki, że miasta mają mieć obwodnicę, a po samym mieście transport uprzywilejowaną i sprawną komunikacją publiczną, rowerami itd. Sprawdź sobie Berlin czy Amsterdam to zobaczysz jak tam kierowcy są niemile widziani w Centrum.

  • ?O

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2011 19:01 ~?O

    Korki są coraz większe! Korek w alei Jana Pawła II do Ronda AK "Radosław" jest jeszcze większy niż przed remontem. Trwa kilka godzin! Na prawdę to taki problem usprawnićorganizację świateł??

  • @marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 13:51 ~@marek

    Twoje wyliczenia nijak sie maja do rzeczywistosci. Jezeli nawet w autobusie jest 10x wiecej pasazerow, to samochodow przejezdza danym pasem 20x wiecejw tym samym czasie, a jezeli nie ma korkow ta dysproporcja jeszcze sie zwieksza. Jedyny sposob na sensowne buspasy to puszczac je w miejscu likwidowanych linii tramwajowych (tramwaje nalezy likwidowac z innych przyczyn). W kazdym innym przypadku tylko zwiekszaja haos komunikacyjny. Ale urzedasy spod znaku Hani "Buspas" Gronkiewicz sa rownie tepi jak ich szefowa.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 17:36 ~Tomek

    Marek najbardziej powoduje korki debilna organizacja ruchu. Naprawde nie wiele trzeba aby rozkorkowac Warszawe ale naszym kochanym urzednikom tego sie niechce robic bo lepiej utrudniac jeszcze bardziej...

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 12:00 ~Marek

    Jeden autobus = 3 samochody, czyli ok 10x więcej osób w autobusie niż w sam osobowym. Na podstawie powyższego, 1 min zysku na buspasie = 10 min straty na samochodzie. I o to tu chodzi. Zrozumcie wreszcie kto generuje korki - autobus czy samochód i kto najbardziej na tych korkach cierpi - kierowca sam osobowego czy pasażer ZTM.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 10:21 ~Tomek

    A niech zrobia jeszcze buspas na Krakowskiej, Puławskiej Toruńskiej i na kazdej innej wylotowce z Warszawy i na kazdym wjezdzie do Niej.

    Każdy z pomysłow robienia na takich arteriach buspasow powinien wyladowac w jednym miejscu ktory nazywa sie smietnik!

  • Pasażer MZA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2011 15:05 ~Pasażer MZA

    Autobusy tkwią w korku właśnie od Młynarskiej do Okopowej. Tu należałoby usprawnić ruch. Buspas do Młynarskiej niewiele pomoże, bo w zasadzie do tego miejsca większych zatorów nie ma.

  • wawikoooo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2011 14:29 ~wawikoooo

    wiem , ze innych to zmartwi ale polityka komunikacyjna warszawy jest taka by jak najbardziej ograniczyc ilosc samochodow a zwiekszyc transport miejski. Tak jest w innych miastach Europy.
    Wiecie czemu jeszcze nie wprowadzili platnego wjazdu do centrum Warszawy?
    Tylko dlatego, ze nie ma obwodnic a co za tym idzie alternatwwy dla przejezdzajacych przez Warszawe.
    Pamietajcie jednak , ze bedzie sie dazyc do ograniczenia ilosci aut w miescie

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2011 13:24 ~warszawianka

    Górczewska odkorkuje Pragę? to chyba jakaś kpina Panie Gallas! no żenada po prostu!JAK DŁUGO PAN BĘDZIE JESZCZE KPIŁ Z WARSZAWIAKÓW? zablokujcie całkiem wyjazd z bemowa do centrum bo niby po co mamy tam jeździć? przez zamknięcie Prostej i tamtejszej organizacji ruchu np światła przy Korczaka, to sie w głowę puknij urzędniku zanim pomalujesz bus pasy na Górczewskiej. ZDM i Inzynier ruchu zawsze sobie kpili z kierowców ....

  • Marti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2011 11:19 ~Marti

    Jadąc do biura w śródmieściu korzysta się z komunikacji miejskiej a nie z samochodu, tylko po to żeby przez kolejne 8 godzin stał. Nauczcie się życia w mieście: tutaj nie jeździ się samochodem po do sklepu po bułki, to już nie te czasy.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »