Informacje

26.09.2011 18:47 reakcja na raport zielonego mazowsza

Internauta: obwodnice
to pomysły z lat 50.

SERWISY:

Wiele niewybrednych komentarzy napisali internauci tvnwarszawa.pl pod artykułem opisującym najnowszy raport Zielonego Mazowsza, negujący potrzebę budowy śródmiejskiej obwodnicy. Pojawiły się jednak odosobnione głosy popierające wnioski ekologów.

Wyniki sondy tvnwarszawa.pl nie pozostawiają wątpliwości, co internauci sądzą o propozycji Zielonego Mazowsza. 97 procent głosujących uznało budowę obwodnicy za konieczność, a niemal 60 procent uznało, że powinny powstać, aż trzy obwodnice. 17% uważa, że dwie obwodnice to minimum (wyniki z 26 września z godz. 16:00).

Przebrzmiałe idee

Wśród skrajnie krytycznych komentatorów, znalazło się kilku takich, których argumenty Zielonego Mazowsza przekonały.

- Przykład Chin i USA, pokazał że dodatkowe pasy ruchu w każdym kierunku, nie usprawniają przepustowości, każdy pas w takim samym stopniu zapchany - pisze Jo.

Inny internauta, studiujący urbanistykę na jednym z londyńskich uniwersytetów, zauważa, że pęd ku szerokim obwodnicom ta anachronizm.

- Od dawna nie mam wątpliwości, iż polityka przestrzenna włodarzy polskich miast jest w zupełności oparta na ideach będących u szczytu swej popularności w Europie Zachodniej w latach 50. i 60. , które to w latach 70, najpóźniej na początku 80. zostały ostatecznie odrzucone. Mam tu na myśli idee modernistyczne, czyli szerokie ulice, odseparowanie różnych sposobów użytkowania ziemi – pisze LLU&Am.

W centrum jak przy autostradzie

- Stąd jakże niedorzeczne przejścia podziemne w centrach polskich miast i wszędobylskie kładki powodujące rozkład życia lokalnego - ludzie podążają wyłącznie z punktu A do punktu B - po drodze nie ma życia – tłumaczy.

Zauważa, że ulice wokół placu Defilad są skrajnie nieprzyjazne pieszemu, któremu towarzyszy poczucie przebywania na skraju autostrady.

- Zabawny jest fakt, iż z poczucia braku szerokich dróg w polskich miastach (moim zdaniem wynikającego z zafascynowania amerykańskim stylem życia) wyrosło przekonanie o konieczności poszerzania każdej drogi jaką się da. To droga do nikąd i w perspektywie powodująca znacznie większe problemy komunikacyjne, niż te, których świadkami jesteśmy teraz (przykład miast kalifornijskich mówi sam za siebie) – podsumowuje LL&Am.

Na prawym brzegu gorzej

Pl, mimo krytycznej oceny propozycji ekologów, w jednym punkcie przyznaje im rację: "im lepsze (więcej, szersze) drogi do centrum tym więcej samochodów".

Na tym jednak zgoda się kończy. - Od obwodnic to wara, ilekroć próbuję wyjechać z wwa poza miasto to zawsze ten sam problem nie ma obwodnic. I tak przykładowo mieszkając w Miasteczku Wilanów i próbując pojechać do Poznania czy Szczecina to muszę jechać przez centrum? – pyta retorycznie.

P., zwraca uwagę, że sytuacja drogowa znacznie gorsza jest na prawym brzegu miasta: To bardzo fajnie, że lewy brzeg Wisły przecina dziś kilka szerokich arterii, ale niestety prawy brzeg Wisły już tylko jedna... Podróż z północy na południe w tej części miasta to istna gehenna. Tory kolejowe tutaj w zasadzie odcięły południowe dzielnice od północnych. Jeśli nie chcemy jechać przez Ząbki to JEDYNE co nam zostaje to Wybrzeże albo Targowa, która obecnie z uwagi na budowę metra korkuje się jeszcze bardziej niż zwykle – pisze internauta.

Przekonuje, że domknięcie obwodnicy Śródmieścia ze wschodniej strony jest konieczne, podobnie jak wschodnia obwodnica. Porównywanie Warszawy do Berlina uważa za kuriozalne ze względu na różnicę w poziomie oferty komunikacji publicznej.

bako/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2011 14:55 ~janek

    Na zachodzie odeszli od takich ideałów, bo już dawno wybudowali sobie wszystkie obwodnice. Polska jest na etapie rozwoju drogowego Niemiec w okolicach 1940r.

  • Ja i tylko ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2011 12:18 ~Ja i tylko ja

    "im lepsze (więcej, szersze) drogi do centrum tym więcej samochodów" to chyba najgłupsze co czytałem. Im więcej dróg tym ta sama ilość samochodów przejedzie szybciej i będzie krócej smrodzić więc będzie lepiej, a nie gorzej. Drodzy ekolodzy, wbijcie to sobie do waszych pustych łbów, że człowiek jest najważniejszą częścią ekosystemu i jak człowiekowi będzie dobrze to wszystkiemu będzie dobrze. Blokujecie budowy dróg, które będą ratować ludzkie życie. Proponuje karać ekoterrorystów mandatami i najlepiej więzieniem za wszystkie śmierci na trasach, których obwodnice oni blokują.

  • gosc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2011 12:16 ~gosc

    Szary Franek i cala reszta madrali, niech tylko lewy pas bedzie dla tych co jada samochodem w minimum 3 osoby w aucie to korki same znikna, bieda w Polsce, male zarobki , drogie paliwo a korki coraz wieksze i w samochodach moze w co 15 albo 20 jedzie wiecej niz jedna osoba nie mowiac o ponad dwoch(malo spotykane, no moze autobusy). Dobrobyt jest i tyle.

  • Tomek Przygoda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 20:18 ~Tomek Przygoda

    Tak to jest giagntomania zaczerpnięta z poprzedniej epoki. Wiadukty tunele, estakady, i ruch pieszo rowerowy skierowany do tuneli, przejść podziemnych i kładek.
    W ten sposób powstaje super przyjemny dla człowieka krajobraz miejski.
    Przecież każdy pragnie mieszkać i pracować koło wielkich węzłów drogowych, i wielopozimowych parkingów.
    Każdy chętnie z dzieckiem wyjdzie na spacer przez przejście pod rondem Dmowskiego, albo przez kładkę na Aleji Prymasa, których okolice przypominają nowotwór na zdrowej tkance miasta.

    Cóż ja jestem spokojny, bo wiem że w mieście w którym przez dwa lata nie potrafią wyremontować 300 metrów ulicy, taka katastrofa nam nie grozi.

  • mikey

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 14:30 ~mikey

    jeżeli w dużych metropoliach na Zachodzie zaczęto rozbudowywać transport publiczny w pierwszych dekadach poprzedniego wieku (np. metro w Londynie, w Nowym Jorku), to oznacza, że Warszawa jest ni mniej ni więcej ale 100 lat (sic!) w tyle. tak więc, koncepcje z lat 50-ch to dla nas odległa PRZYSZŁOŚĆ ! :D

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 12:40 ~Warszawiak

    Proponuję zakończyć jałową dyskusję z ekoterrorystami i wrócić do tematu dopiero wtedy, gdy będziemy mieć tak rozległe linie metra takie jak w cywilizowanych krajach.
    Na razie jest bezsensem porównywać się z takimi miastami jak Berlin czy Wiedeń.

  • Szary Franek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 11:55 ~Szary Franek

    Granat, cofnij się do dziewietnastego wieku ze swoim myśleniem. W naszym mieście żyją ludzie, którzy mają wiele spraw do załatwienia i muszą tam dojechać. A jak ? Komunikacją miejską, z przesiadkami? Nie, samochodem właśnie. Do sklepów dowożone są towary. Ludzie jezdżą do lekarza, wożą dzieci do szkoły. To jest miasto, amigo, dla ludzi. Więc należy usprawnić komunikację, zamiast kombinować, jak tu utrudnić ludziom życie.
    Warszawa to nie małe miasteczko, gdzie od rogatki do rogatki da się przejść w dziesięć minut. O tym trzeba myśleć. Myśleć !!

  • m.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 11:20 ~m.

    @granat: równie dobrze można by proponować budowę metra poza miastem. To nie łosie i dziki jeżdżą samochodami ale ludzie, więc obwodnice powinny być tam, gdzie najwięcej się jeździ tj. na terenie miasta a nie poza nim.

  • sebastian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 11:20 ~sebastian

    I co z tego że to pomysł z lat 50 ?. Lepszy a lat 50 niż ZM. Metro też planowano przed wojną, myśląc tak samo to po co je robić skoro to pomysł z przed wojny. Zastanówcie się co piszecie.
    Kolej to też pomysł z XIX wieku, więc zamknąć dworce.

  • granat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2011 10:33 ~granat

    ruch samochodow w miescie powinien byc ograniczany. komunikacja miejska powinna byc podstawowym srodkiem transportu. oplaty za wjazd do centrum i zwiekszone oplaty w parkomatach powinny zniechecac do korzystania z samochodu. a obwodnica powinna byc jedna ale poza miastem. ta autostrada przez warszawe w tunelu to tez pomylka. mam nadzieje ze nigdy niebedzie kasy na ten poroniony pomysl.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »