Informacje

09.03.2011 15:55 w odpowiedzi na zapowiedzi urzędników

Internauci: nie likwidujcie linii, ograniczcie przystanki

SERWISY:

Internauci nie mają wątpliwości. Na pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, żeby zlikwidować część linii przyspieszonych, prawe jednogłosnie mówią: nie. Mają też rady dla urzędników: ograniczyć liczbę przysatnków dla "czerwonych" linii.

Przeciwko planom ZTM jest 88 proc. osób które wzięły udział w sondzie tvnwarszawa.pl(dane z godz. 13.00).  Mało przychylnie wypowiadają się na temat propocyji Zarządu Transportu Miejskiego w komentarzach.

Wina ZTM

Zdaniem ZTM autobusy "czerwone" całą trasę pokonują

niewiele szybciej od "czarnych"- stąd proponowane zmiany. Internauta  asc, oskarża urzędników, że sami doprowadzili do takiego stanu rzeczy. - Najpierw porobili na przyspieszonych liniach dodatkowe przystanki, czasem co 200 m - patrz 517 w Ursusie, potem robi się analizy, że czas jazdy nie różni się od linii zwykłych, wiec prosty wniosek zlikwidować przyspieszone – pisze.

Kiedyś miały sens, dziś nie

ZTM zaznacza, że kierunek zmian będzie utrzymany, a liczba linii czerwonych będzie spadać. - Dążymy do tego, żeby linii przyspieszonych było mniej – twierdzi Dobiesław Kadlof, kierownik sekcji marszrutyzacji i planowania działu analiz układu komunikacyjnego. – W przeszłości, kiedy powstawały były inne warunki drogowe, przejazd był płynny. Kiedy pojawiły się korki, autobusy zaczęły utykać, a czas jazdy się wydłużył – dodaje.

Takie słowa to młyn na wodę krytyków. Część internautów zapewnia, że teraz przesiądzi się do samochodu

Inni nie ustają w obronie linii, z których korzystają na co dzień. Sami porównują też czas przejazdu. 

 

Nie brakuje też głosów bardziej radykalnych. Wytykają, ich zdaniem, nietrafione decyzje i proponują ograniczenie liczby przystanków.

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Reni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2011 18:31 ~Reni

    Linia 521 miała ulec likwidacji, ale ostatecznie chyba pozostanie.
    A jak podchodzicie do zmian linii z Wawra, Rembertowa i Wesołej? Myślicie, że planowane podzielenie długich tras na krótsze i częstsze poprawi tam komunikację? Plan wydaje się dobry. Widzicie jakieś jego minusy?

  • MiChip

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2011 15:35 ~MiChip

    Tak funkcjonuje m.in. kołobrzeska komunikacja miejska.

  • Anna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2011 14:36 ~Anna

    Zróbcie tak jak w innych krajach Europy, wszystkie przystanki są przystankami na żądanie....i autobus (tzn kierowca) nie traci czasu na zatrzymanie, otwarcie drzwi i zamknięcie itd...

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 18:35 ~Piotr

    Przyspieszone autobusy mają sens tylko z buspasem i wtedy są szybsze. Jak stoją w korku to mają czas przejazdu zbliżony do autobusu zwykłego z tego samego korka. Musi być więcej buspasów !

  • MiChip

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 18:20 ~MiChip

    Rola 512 spada i zapewne ta linia ulegnie degradacji. Taki los np. spotkał linię 513 (znana obecnie jako 166), gdzie tych przystanków było zdecydowanie za dużo. To samo 407 (dawne E-5). Niby tylko zdegradowana z ekspresowej do przyśpieszonej, ale ile wydłużył się przejazd!
    Tak naprawdę ideą linii przyśpieszonych powinien być szybki przerzut ludzi na newralgicznych połączeniach. Uzupełnieniem linii przyśpieszonych powinny być linie zwykłe. Komu przeszkadzają czerwone?
    Fakt, bywają takie tasiemce typu 117, 125 czy chociażby 187, które jeżdżą przez co najmniej pół Warszawy, ale one nie powinny służyć jako przerzutka z jednego końca na drugi, lecz jako pewna dowozówka od linii przyśpieszonych.
    Jeśli ideą ZTMu mają być polepszenie sieci komunikacyjnej oraz poprawa atrakcyjności transportu zbiorowego, to przede wszystkim nie kosztem linii czerwonych! Ich powinno być więcej, a Zarząd powinien zająć się mniej lub bardziej poważnymi zmianami w sieci linii zwykłych i dowozówek (czyli linii oznaczonych 2xx).
    W pełni zgodzę się z ~makoo. Na lotnisko powinna dojeżdżać porządna linia przyśpieszona gdzieś z centrum, a wzmocnieniem mogą być obecne linie zwykłe (148, 175 i 188).

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »